H Red Bull αποκάλυψε τη RB19 για το 2023

Red Bull RB19

Η Red Bull Racing παρουσίασε αυτό που η ίδια αποκαλεί «νέο» της μονοθέσιο για το πρωτάθλημα της F1 του 2023, και μαζί τις λεπτομέρειες της συνεργασίας που θα έχει με τη Ford από το 2026.

Η πρωταθλήτρια έγινε η πρώτη ομάδα που παρουσίασε στη Νέα Υόρκη το νέο της μονοθέσιο -όπως η ίδια το αποκαλεί- για το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, την RB19, και μαζί τη νέα της συνεργασία στον τομέα των μονάδων ισχύος που θα αντικαταστήσει εκείνη με τη Honda στο τέλος του 2015.

Max Verstappen - Red Bull Racing 2023
Max Verstappen - Red Bull Racing 2023
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο σχεδιασμός της RB19 δείχνει πανομοιότυπος με της περσινής πρωταθλήτριας RB18. Η ομάδα του Μίλτον Κινς προφανώς δεν θέλησε να αποκαλύψει τα σχεδιαστικά μυστικά της RB19 που θα εφαρμόσει φέτος, και το μονοθέσιο που είδαμε αναμένεται να τροποποιηθεί αρκετά για τις χειμερινές δοκιμές του σπορ που ξεκινούν στις 23 Φεβρουαρίου στο Μπαχρέιν, αλλά και για το πρώτο GP της χρονιάς στην ίδια χώρα στις 3-5 Μαρτίου.

Ο χρωματισμός του αυτοκινήτου, πάντως, θα παραμείνει αναλλοίωτος - με εξαιίρεση τους τρεις αμερικανικούς αγώνες του 2023, στο Μαϊάμι, στο Τέξας και στο Λας Βέγκας, όπου θα φέρει χρωματισμούς που θα βασίζονται σε σχέδια των φίλων της ομάδας.

Sergio Perez - Red Bull Racing 2023
Sergio Perez - Red Bull Racing 2023

Η νέα Red Bull RB19 θα εξακολουθήσει να πυροδοτείται από τον κινητήρα της Honda, που πλέον θα φέρει την ονομασία Honda RBPT από τη συνεργασία της νεοσύστατης Red Bull Powertrains με την ιαπωνική εταιρεία. Όμως, η ονομασία των κινητήρων της RBPT από το 2026 θα αλλάξει, και επισήμως θα τροποποιηθεί σε «Red Bull Ford Powertrains».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συνεργασία των δύο πλευρών ανακοινώθηκε επίσημα στην παρουσίαση της RB19, ενώ μία ώρα νωρίτερα η εταιρεία του μπλε οβάλ δημοσίευσε την απόφασή της να επιστρέψει το 2026 στη F1 μετά από δύο δεκαετίες - και συγκεκριμένα από το 2004 που αποφάσισε να πουλήσει την εργοστασιακή της ομάδα της Jaguar στη Red Bull.

Η Ford θα είναι χορηγός και τεχνολογικός συνεργάτης της Red Bull για την κατασκευή των μονάδων ισχύος. Αυτοί θα κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου στο εργοστάσιο της Red Bull Powertrains στο Milton Keynes, στην έδρα της Red Bull Racing, αλλά θα καρπώνονται την τεχνογνωσία και της Ford στα συστήματα ηλεκτροκίνησης, στα οποία επενδύει βαρέως.

Κατά συνέπεια, από το 2026 οι κινητήρες τόσο των μονοθεσίων της Red Bull όσο και εκείνων της θυγατρικής της Alpha Tauri θα φέρουν το έμβλημα του μπλε οβάλ. Αυτό επιβεβαιώθηκε σήμερα, και αυτομάτως αποκλείει τη φημολογία της πιθανής συνεργασίας της Alpha Tauri με τη Honda, ή ακόμα και της πιθανής εξαγοράς της ομάδας της Φαέντσα από την ιαπωνική εταιρεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Honda έχει δηλώσει ξεχωριστά την αίτησή της να συμπεριλαμβάνεται στους κατασκευαστές κινητήρων του 2026, όταν θα έχει πια λήξει η συνεργασία της με τη Red Bull, αλλά αυτό δεν τη δεσμεύει απαραίτητα να μείνει στο σπορ. Σε περίπτωση που μείνει, κατά συνέπεια, θα πρέπει να παρέχει κινητήρες σε κάποια άλλη ομάδα του σπορ.

Η συμφωνία της Red Bull με τη Ford είναι πενταετής, που σημαίνει ότι θα συμβάλλει στην εξέλιξη των κινητήρων της Red Bull Powertrains τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2030. Η τεχνολογική συνεργασία των δύο πλευρών θα ξεκινήσει άμεσα, για την εξέλιξη του ηλεκτροκινητήρα ισχύος 350 kW που θα χρησιμοποιείται από το 2026.

Αυτό αφήνει πλέον μετέωρη τη σχέση της Red Bull με τη Honda, που αναθερμάνθηκε μετά το «ναυάγιο» του περσινού καλοκαιριού στις συνομιλίες της RBR με την Porsche για το 2026. Η Honda, θυμίζουμε, παρέχει τεχνολογική υποστήριξη στη RBPT για την κατασκευή των κινητήρων της Red Bull και της Alpha Tauri, με αντάλλαγμα την παρουσία του ονόματός της στα δύο μονοθέσια. Είναι απορίας άξιο πώς μπορεί αυτή η συνεργασία να συνεχιστεί, την ώρα που θα εξελίσσεται και μια ανάλογη της RBR με τη Ford.

Η τεχνολογική συμβολή της εταιρείας του μπλε οβάλ αναμένεται να αφορά όχι μόνο στην εξέλιξη του θερμικού κινητήρα V6 Turbo του 2026, αλλά και στην εξέλιξη των ηλεκτρικών συστημάτων όπως της μπαταρίας, του ηλεκτροκινητήρα και του λογισμικού διαχείρισής τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
O Sergio Perez με τη Ford Mustang Mach-E
O Sergio Perez με τη Ford Mustang Mach-E

Η Ford, με τον κινητήρα DFV που εξέλιξε μαζί με την Cosworth, είναι ο τρίτος πιο επιτυχημένος κατασκευαστής κινητήρων στην ιστορία της F1, με 152 νίκες την περίοδο 1967-'85. Κέρδισε 10 τίτλους κατασκευαστών και 13 οδηγών, με τελευταίο του Michael Schumacher με τη Βenetton και τον κινητήρα της Ford το 1994.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ