Historic Acropolis Rally 2024: Με 61 συμμετοχές στην κατηγορία Sporting!

Historic Acropolis Rally 2023

Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί και φέτος κομμάτι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος και μάλιστα, αποτελεί τον τελευταίο γύρο της φετινής σεζόν!

Θα διεξαχθεί από τις 8 έως τις 10 Νοεμβρίου και σε ό,τι αφορά στην κατηγορία Sporting, προσέλκυσε 61 συμμετοχές από 9 χώρες. Τόσο ο τίτλος του Πρωταθλητή Ευρώπης στη γενική, όσο και αυτός στην Κατηγορία 4 θα κριθούν στη χώρα μας, με το ενδιαφέρον από τους συμμετέχοντες να μη λείπει και στις υπόλοιπες κατηγορίες. Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί παράλληλα τον τέταρτο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων, με αυξημένο συντελεστή 3 και αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στην έκβαση του θεσμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βαθμούς για το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα θα διεκδικήσουν 13 πληρώματα, με ένα Ελληνικό ανάμεσά τους. Με αρκετές παραστάσεις από αγώνες του Παγκοσμίου και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, οι Tibor Erdi jr-Istvan Kerek (Ford Sierra RS Cosworth 4x4) έρχονται στη χώρα μας για πρώτη φορά. Οι Μαγυάροι βρίσκονται στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και στην Ελλάδα θα επιδιώξουν να κατακτήσουν τον τίτλο. Να σημειωθεί ότι ο οδηγός έχει συμμετάσχει 4 φορές στο Ράλλυ Ακρόπολις (2014, 2016, 2016, 2018), όταν αυτό αποτελούσε μέρος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Ένα εντυπωσιακό Audi Quattro θα οδηγήσουν οι Ιταλοί «Zippo»-Nicola Arena που είναι στην κορυφή της βαθμολογίας. Με 30 χρόνια εμπειρίας από τους αγώνες ράλλυ, ο 2 φορές Πρωταθλητής Ευρώπης στην Κατηγορία 3, “Zippo”, θέτει ισχυρή υποψηφιότητα για τη νίκη, λίγες ημέρες, μάλιστα, μετά την επικράτησή του στην κατηγορία των Ιστορικών στα FIA Motorsport Games.

Το μοναδικό ελληνικό πλήρωμα που θα έχει δικαίωμα συλλογής βαθμών για το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, καθώς και για το Ελληνικό, είναι αυτό των Αλέξανδρου Χριστοδούλου-Αθανάσιου Σαμαρά. Με μία πανέμορφη Lancia 037 Rally στα χέρια τους, πέρυσι δεν το ευχαριστήθηκαν και φέτος ευελπιστούν σε ένα θετικό αποτέλεσμα το οποίο θα τους διατηρήσει στην κορυφή του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ιστορικών αυτοκινήτων. Επιλεγμένους αγώνες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ακολούθησε φέτος ο Πολωνός Maciej Lubiak που θα έχει στο δεξί μπάκετ μίας Porsche 911 SC τον Grzegorz Dachowski. Με μεγάλη εμπειρία από τη συμμετοχή σε αγώνες της χώρας του, φέτος είναι η πρώτη χρονιά εμπλοκής με το χώρο των Ιστορικών. Δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις ο Ernie Graham που θα αγωνιστεί με συνοδηγό στο Ford Escort RS1800 MKII την κόρη του, Anna Graham. Τρίτος στην περσινή διοργάνωση, αυτή θα είναι η πέμπτη συμμετοχή του Βρετανού οδηγού στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις που διεκδικεί τον τίτλο τόσο σε επίπεδο γενικής, όσο και στην Κατηγορία 4. Σε έξι αγώνες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος εκκίνησαν φέτος οι Βέλγοι Christophe Jacob-Isabelle Regnier που έρχονται για πρώτη φορά στη χώρα μας έχοντας στα χέρια τους ένα Ford Escort RS1800 MKII. Με ίδιο αυτοκίνητο θα αγωνιστούν οι Βρετανοί Richard Jordan-Sam Collis, θέλοντας να κάνουν έναν απροβλημάτιστο αγώνα, στην πρώτη τους συμμετοχή εκτός του νησιού, ενώ τον τίτλο στην Κατηγορία 1 του Ευρωπαϊκού εξασφάλισαν οι Βρετανοί James Potter-Karen Graham που θα αγωνιστούν στη χώρα μας με ένα Ford Escort. Με περισσότερα από 50 (!) χρόνια εμπειρίας από το χώρο των αγώνων, ο «αειθαλής» Ιταλός, Antonio Parisi έρχεται για 7η φορά στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. «Όπλο» του θα είναι μια κόκκινη Porsche 911 S, ενώ τις σημειώσεις θα διαβάζει ο Giuseppe D’Angelo. Από εκεί και πέρα, με Ελληνικές ρίζες, ο Ιταλός Andrea Evangelos Farmakakis θα οδηγήσει ένα Ford Escort RS2000 MKII με συνοδηγό τον πολύπειρο Giovanni Bernacchini, με τους Πολωνούς Piotr Gadomski-Bartlomiej Meka (Toyota Corolla AE82) να έρχονται στη χώρα μας με στόχο να εξασφαλίσουν και μαθηματικά τον τίτλο στα προσθιοκίνητα. Λάτρεις των Ιστορικών αυτοκινήτων, οι Γερμανοί Siegfried Mayr-Renate Mayr συμμετέχουν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στον αγώνα, οδηγώντας ένα Volvo 244. Στην Κατηγορία 1 που απευθύνεται σε αυτοκίνητα έως το 1969 θα συμμετάσχουν οι Ιταλοί Carlo Fiorito-Nicolo Ventoso, θέλοντας να αποφύγουν τις κακοτοπιές των ειδικών διαδρομών με την BMW 2002 Tii που θα έχουν στα χέρια τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά στους αγωνιζόμενους του Ελληνικού πρωταθλήματος, ταχύτερο Ελληνικό πλήρωμα στην περσινή έκδοση του αγώνα αναδείχθηκε αυτό των Μάριου Σταφυλοπάτη-Γιώργου Χατζηρήγα, οι οποίοι θέλουν να πετύχουν κάτι ανάλογο και φέτος. Αυτή τη φορά, οι περσινοί Πρωταθλητές Ελλάδος στην κατηγορία των Ιστορικών θα οδηγήσουν μία Lancia Delta Integrale. Με αρκετές επιτυχίες στο παλμαρέ του, ο Παναγιώτης Παραδείσης θα ριχτεί στη μάχη του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις με ένα Ford Escort RS 1800 MKII και τον Μιχάλη Φράγκου δίπλα του. Νικητής στον τελευταίο γύρο του θεσμού που διεξήχθη στις αρχές Οκτώβρη, ο Κυπελλούχος Ράλλυ Χώματος του 2023 θέλει έναν τερματισμό στον αγώνα, κάτι το οποίο δεν κατάφερε την περσινή χρονιά. Με ένα Volkswagen Golf II θα λάβουν μέρος οι Σωτήρης Σκαλτσάς-Νίκος Τσάδαρης, με τον έμπειρο οδηγό, που πρωταγωνιστούσε στην ανταγωνιστική Α5 προ 20 και πλέον ετών, να επιστρέφει στον αγώνα έπειτα από διάλειμμα ενός έτους. Με ενδιαφέρον αναμένεται η συμμετοχή του Ghislain de Mevius, γιου του παλιού μας γνώριμου από τη συμμετοχή του στο Ράλλυ Ακρόπολις, Gregoire de Mevius. Με μεγάλη εμπειρία από τη συμμετοχή του σε επιλεγμένους αγώνες του WRC2 και διεκδικητής του Βελγικού πρωταθλήματος επί σειρά ετών, ο 36χρονος Βέλγος, όμως αναμένεται ανταγωνιστικός με το Mazda 323 4WD και τον συμπατριώτη του Johan Jalet στο δεξί μπάκετ. Το σίγουρο είναι ότι θα ξυπνήσει μνήμες του παρελθόντος σε όσους βρεθούν στις διαδρομές του αγώνα, καθώς και ο πατέρας του αγωνίστηκε με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στα Ελληνικά βουνά στα τέλη της δεκαετίας του ’80.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην κατηγορία National, η οποία απευθύνεται σε αυτοκίνητα χωρίς διεθνές Δελτίο Αναγνώρισης από την FIA, συμμετέχουν αρκετές και αξιόλογες συμμετοχές. Για πρώτη φορά έρχεται για να αγωνιστεί στη χώρα μας ο Βέλγος Emmanuel Egermont, ο οποίος θα έχει στο δεξί μπάκετ μίας Toyota Celica RA20 τον πολύπειρο Stephane Prevot, πρώην συνοδηγό τον Bruno Thiry, Francois Duval, Chris Atkinson κ.α. Ο συμπατριώτης του, Alexandre Felsenhart θα εκκινήσει με τον Jean Louis Hottelet στο δεξί μπάκετ ενός Ford Escort MKI, ενώ από τη Φινλανδία έρχονται για να συμμετάσχουν στον τελευταίο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων οι Ilkka Kalmanlehto-Jaana Salopuro (Datsun 160J). Άλλο ένα Βελγικό πλήρωμα, αυτό των Miguel Henry de Frahan-Eric Gressens θα ζήσει την εμπειρία της συμμετοχής στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις με Ford Escort RS1800 MKII, ενώ τα βλέμματα αναμένεται να προσελκύσει η Mercedes 190E 2.3 16V που θα οδηγήσουν οι Αντώνης Γκάνος-Πέτρος Κώνστας.

Αναφορικά με το πρόγραμμα του αγώνα, την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου από τις 14:00 έως τις 20:00 θα λάβει χώρα ο Διοικητικός και Τεχνικός έλεγχος σε στεγασμένο χώρο στο περιστύλιο του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας, στο Νέο Φάληρο. Το μεσημέρι της Παρασκευής 8 Νοεμβρίου, στις 12:00 θα δοθεί η Πανηγυρική Εκκίνηση του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, σε έναν εμβληματικό χώρο. Οι συμμετέχοντες όλων των κατηγοριών (Sporting, Regularity, Legends) θα εκκινήσουν κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, όπως αρμόζει στον διεθνή αυτόν αγώνα και στη συνέχεια θα κατευθυνθούν στο Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών, όπου θα διανυκτερεύσουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρωί του Σαββάτου 9 Νοεμβρίου, οι συμμετέχοντες της κατηγορίας Sporting θα αγωνιστούν στην Ειδική Διαδρομή «Μοσχοπόδι», μήκους 17,71 χλμ. και στη συνέχεια θα κατευθυνθούν στη «Θήβα», μήκους 14,91 χλμ. Το πρόγραμμα της ημέρας περιλαμβάνει την Ειδική Διαδρομή «Ακραίφνιο», μήκους 10,36 χλμ., πριν την ανασυγκρότηση στην Αλίαρτο. Θα ακολουθήσουν οι Ειδικές Διαδρομές «Ελικώνας», μήκους 8,06 χλμ. και «Μαυρονέρι», μήκους 13,37 χλμ. και τα πληρώματα θα φτάσουν στην πόλη της Ιτέας όπου θα υπάρξει 30λεπτο Service. Το πρώτο σκέλος ολοκληρώνεται με τις φημισμένες «Καρούτες», μήκους 17,63 χλμ., οι οποίες θα διεξαχθούν υπό το φως των προβολέων!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρωί της Κυριακής 10 Νοεμβρίου, οι συμμετέχοντες θα αγωνιστούν και πάλι στις «Καρούτες», αυτή τη φορά υπό το φως του …ήλιου και εν συνεχεία θα κατευθυνθούν στις Ειδικές Διαδρομές «Παρνασσός», μήκους 15,27 χλμ. και «Προσήλιο», μήκους 12,22 χλμ. Θα ακολουθήσει ενδιάμεσο Service στην παραλιακή πόλη της Ιτέας, η οποία θα αποτελεί το κέντρο του αγώνα, με το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις να ολοκληρώνεται με την επανάληψη των Ειδικών Διαδρομών «Παρνασσός» και «Προσήλιο». Ο τερματισμός του αγώνα θα διεξαχθεί στην Ιτέα στις 16:45.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ