Η ζέστη και η υγρασία του αγώνα της Marina Bay, στο λιμάνι της Σιγκαπούρης, τον καθιστά τον πιο σκληρό του πρωταθλήματος της F1 - και η προετοιμασία των οδηγών για αυτόν φτάνει στα όρια ακόμα και του ρίσκου καρδιακής ανακοπής.
Το GP Σιγκαπούρης, που έρχεται το προσεχές τριήμερο (30 Σεπτεμβρίου-2 Οκτωβρίου) ως ο 17ος γύρος του φετιnού πρωταθλήματος της Formula 1, προβάλλει τη μεγαλύτερη πρόκληση φυσικής κατάστασης της χρονιάς για τους οδηγούς, και για να ανταπεξέλθουν οι πιλότοι γυμνάζονται σε όρια που για έναν κοινό άνθρωπο θα μπορούσαν να αποβούν ακόμα και μοιραία.
Ο αγώνας του ασιατικού λιμανιού μπήκε στο πρόγραμμα της F1 το 2018 ως ο πρώτος νυχτερινός αγώνας της ιστορίας του σπορ, αλλά είχε εξ αρχής ένα μεγάλο πρόβλημα: τον τροπικό καιρό της νοτιοανατολικής Ασίας. Η θερμοκρασία κυμαίνεται συνήθως αυτή την εποχή στους 33 βαθμούς Κελσίου την ημέρα και στους 26ο C τη νύχτα, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η υγρασία που ενίοτε ξεπερνά το 85%.
BUY NOW
Στη Σιγκαπούρη είναι δύσκολο να είσαι ακόμα και τουρίστας αυτή την εποχή - πόσω μάλλον αθλητής, που κινείσαι για περίπου 2 ώρες στα όρια της φυσικής σου κατάστασης, μέσα σε ένα κόκπιτ που ακόμα και με κρύο στην ατμόσφαιρα φτάνει τους 60ο Κελσίου. Δεν είναι, λοιπόν, παράδοξο ότι πολλοί οδηγοί φτάνουν την εκγύμνασή τους στα απόλυτα όρια για να προετοιμαστούν για το GP της Σιγκαπούρης.
Οδηγοί όπως ο Carlos Sainz, ο George Russell και ο Sergio Perez δημοσίευσαν στο Instagram μέρος της προετοιμασίας τους, αποκαλύπτοντας τον τρόπου που γυμνάζονται: κάνοντας ποδήλατο σε θαλάμους με ατμό και υγρασία, ακόμα και φορώντας μπουφάν -στην περίπτωση του Russell- για να ζεσταίνονται και να ιδρώνουν περισσότερο.
Όμως, αυτό δεν είναι κάτι που ενδείκνυται να δοκιμάσετε στο σπίτι: η γυμναστική σε ένα θάλαμο με ατμούς μπορεί να αποβεί μοιραία: η τόσο έντονη άσκηση σε τόσο υψηλή θερμοκρασία καταπονεί ιδιαίτερα το μυοκάρδιο καθώς η καρδιά πιέζεται έντονα να στείλει το αίμα στους μύες που γυμνάζονται. Αν ο θάλαμος έχει ατμούς, το σώμα αφυδατώνεται πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με τον εξωτερικό χώρο.
Πέραν του ότι είναι ήδη σε άρτια φυσική κατάσταση, οι οδηγοί της Formula 1 έχουν και άριστη κατανόηση των ορίων του σώματός τους. Κάτι που δεν ισχύει στην περίπτωση ενός μέσου ανθρώπου που δεν κάνει πρωταθλητισμό. Που σημαίνει, με απλά λόγια, ότι αν δοκιμάσουμε κάτι ανάλογο αυξάνουμε δραματικά το ρίσκο καρδιακής ανακοπής.
Από την άλλη, βέβαια, υπάρχουν και οδηγοί που δεν έχουν επιλέξει την υψηλή θερμοκρασία και τους ατμούς για να γυμναστούν για το GP Σιγκαπούρης. Ο Charles Leclerc, για παράδειγμα, εξασκείται κάνοντας κρυοθεραπεία - σε αυτή που πολλοί χαρακτηρίζουν ως άλλη μια παράξενη στρατηγική απόφαση της Ferrari.