Η δράση της Formula 1 μεταφέρεται στο Μεξικό -Τι ελαστικά θα χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί;
Στο Μεξικό οι ομάδες θα έχουν τη γόμα C3 ως P Zero λευκή/σκληρή, τη γόμα C4 ως P Zero κίτρινη/μέση και τη γόμα C5 ως P Zero κόκκινη/μαλακή: ένα επίπεδο πιο μαλακές γόμες σε σύγκριση με το 2022.
Στην πίστα Autodromo Hermanos Rodriguez παρατηρείται συχνά αποκόλληση μικρών τμημάτων γόμας, με τα μονοθέσια να γλιστρούν περισσότερο λόγω του μειωμένου αεροδυναμικού φορτίου που οφείλεται στο μεγάλο υψόμετρο. Παράλληλα, η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ των πρωινών και βραδινών ωρών είναι ένας παράγοντας που προβληματίζει παραδοσιακά της ομάδες, καθώς παρατηρείται μείωση της απόδοσης των ελαστικών λόγω της θερμικής καταπόνησης.
Με βάση τα στατιστικά στοιχεία, ο Max Verstappen είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην Πόλη του Μεξικού, με τέσσερις νίκες σε επτά συμμετοχές. Επίσης η Red Bull έχει περισσότερες νίκες από οποιαδήποτε άλλη ομάδα στο Μεξικό. Θυμίζουμε, επίσης, πως η μια αλλαγή ελαστικών ήταν η πιο δημοφιλής στρατηγική πέρυσι. Ο Max Verstappen ξεκίνησε με ένα χρησιμοποιημένο σετ μαλακής γόμας και στη συνέχεια ολοκλήρωσε τον αγώνα με μέση γόμα, μπροστά από τον Lewis Hamilton που ξεκίνησε με τη μέση γόμα και τερμάτισε με τη σκληρή.
BUY NOW
Ο Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, σχολίασε το GP Μεξικού αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Η δεύτερη στάση στην αμερικανική περιοδεία της Formula 1 πραγματοποιείται στην Πόλη του Μεξικού, στην πίστα που πήρε το όνομά της από τον Pedro και τον Ricardo Rodriguez: τα αδέρφια που ήταν ήρωες του τοπικού μηχανοκίνητου αθλητισμού κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του 1960 και του 1970. Η πίστα, που βρίσκεται στη δυτική πλευρά της πόλης, έχει μήκος λίγο πάνω από τέσσερα χιλιόμετρα με 17 στροφές και βρίσκεται σε υψόμετρο πάνω από 2.000 μέτρα.
Αυτό έχει σημαντική επίδραση στην απόδοση του μονοθεσίου αυτοκινήτου, με τον πιο αραιό αέρα να μειώνει τις αεροδυναμικές αντιστάσεις αλλά και την αεροδυναμική απόδοση. Ως αποτέλεσμα, οι ρυθμίσεις των κλίσεων στις αεροτομές των μονοθεσίων είναι μέγιστες, παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται σε πίστες που απαιτούν υψηλή πρόσφυση – μόνο που εδώ έχουν πολύ μειωμένη επίδραση στα ελαστικά.
Η πρόσφυση από την άσφαλτο είναι επίσης πολύ μικρότερη από το σύνηθες, καθώς η τραχύτητα της επιφάνειας είναι από τις μικρότερες σε ολόκληρο το πρόγραμμα της χρονιάς. Φέτος αποφασίσαμε να φέρουμε τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας στο Μεξικό – C3, C4 και C5 – μετά από προσεκτική ανάλυση στις πληροφορίες της περσινής χρονιάς, καθώς και στις προσομοιώσεις που μας παρείχαν οι ομάδες όπως πάντα. Αυτή η επιλογή μπορεί να οδηγήσει σε μια ευρύτερη ποικιλία στρατηγικών στη διάρκεια του αγώνα, ανοίγοντας την προοπτική και σε μια στρατηγική δύο αλλαγών.
Πέρυσι, όταν οι επιλεγμένες γόμες ήταν οι C2, C3 και C4, σχεδόν όλοι οι οδηγοί σταμάτησαν μόνο μία φορά, χρησιμοποιώντας κυρίως το μαλακό και το μεσαίο ελαστικό. Το Μεξικό μας δίνει επίσης την ευκαιρία να δοκιμάσουμε μια νέα παραλλαγή της γόμας C4 με όλες τις ομάδες. Κατά τη διάρκεια των δύο ωρών ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή, κάθε οδηγός θα έχει δύο σετ από αυτά τα νέα πρωτότυπα ελαστικά για να τα χρησιμοποιήσει όπως θέλει. Αφού αναλύσουμε όλα τα δεδομένα, θα αποφασίσουμε αν θα χρησιμοποιήσουμε ή όχι αυτήν την έκδοση για χρήση το 2024».