Ποια είναι η ιστορία πίσω από τη φωτογραφία της Ferrari F1 που κόπηκε στα δύο

Ferrari F399 Kroymans

Αυτή η φωτογραφία, που απεικονίζει έναν οδηγό που κατά έναν παράξενο τρόπο επέζησε από ένα άσχημο ατύχημα με ένα παλιό μονοθέσιο της Ferrari, κυκλώνεται από διάφορες θεωρίες συνωμοσίας.

Πρόκειται για μία από τις πιο “διάσημες” φωτογραφίες του motorsport. Φυσικά δεν τραβήχτηκε σε κάποιον αγώνα ή σε δοκιμές της Formula 1. Εκ πρώτης όψεως, μοιάζει ανεξήγητος ο τρόπος με τον οποίο ο οδηγός επέζησε, και μάλιστα χωρίς να τραυματιστεί, από ένα ατύχημα όπου κόπηκε και διαλύθηκε όλο το ρύγχος του μονοθεσίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πώς μπορεί να συνέβη αυτό; Ποιος είναι αυτός ο οδηγός, και πώς επέζησε; Πρώτα από όλα, ο εικονιζόμενος ονομάζεται Federico Kroymans, και αμέσως μετά το ατύχημα βγήκε από ό,τι απέμεινε από τη παλιά αυτή Ferrari F1 χωρίς βοήθεια και χωρίς τον παραμικρό τραυματισμό.

Πρόκειται για έναν Ολλανδό εκατομμυριούχο, ο οποίος είχε αγοράσει αυτό το παλιό αντίτυπο του μονοθεσίου F1 Ferrari 399 και το οδηγούσε κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ ταχύτητας του Monterey της Καλιφόρνιας το 2004.

O Eddie Irvine στο κόκπιτ της Ferrari F399 το 1999
O Eddie Irvine στο κόκπιτ της Ferrari F399 το 1999

Το μονοθέσιο αυτό οδηγούσε στα GP της Formula 1 το 1999 ο Eddie Irvine της Scuderia Ferrari, καθώς διεκδίκησε -ανεπιτυχώς- τον τίτλο της χρονιάς εκείνης απόντος του Michael Schumacher που είχε τραυματιστεί στο ατύχημα του στο Silverstone εκείνο το καλοκαίρι.Παρόλα αυτά, η Ferrari 399 έδωσε τον τίτλο κατασκευαστών στην ομάδα του Maranello, έπειτα από δύο άνυδρες δεκαετίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Kroymans είχε αγοράσει ένα από τα αντίτυπα της 399 και συμμετείχε σε αυτό το φεστιβάλ του 2004. Οδηγώντας το στην πίστα της Laguna Seca, έχασε τον έλεγχο στη στροφή 6 του διάσημου καλιφορνέζικου σιρκουί και προσέκρουσε στη μπαριέρα. Παρότι οι εικόνες αφήνουν να εννοηθεί ότι ήταν ένα σφοδρό ατύχημα, στην ουσία δεν ήταν: αυτόπτες μάρτυρες υποστηρίζουν ότι έγινε με ταχύτητα 120 km/h, χαμηλή για τα δεδομένα των αγώνων.

Πώς, όμως, αποκολλήθηκε όλο το ρύγχος χωρίς ο Ολλανδός να τραυματιστεί; Ο Kroymans φέρεται να είχε προχωρήσει σε ορισμένες τροποποίησεις του ρύγχους, καθότι ήταν πολύ ψηλότερος από τους οδηγούς της Formula 1 και δεν μπορούσε να χωρέσει στο κόκπιτ. Προέκτεινε, κατά κάποιον τρόπο, το ρύγχος τόσο πολύ, ώστε αυτό έχασε τη στιβαρότητά του και με την πρώτη επαφή στον τοίχο αποκολλήθηκε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, τα πόδια του Kroymans έμειναν ξεκρέμαστα έξω από ό,τι είχε απομείνει από το μονοκόκ, και ήταν πολύ τυχερός που δεν χτύπησε κάπου αλλού μέχρι το απομεινάρι αυτής της Ferrari να ακινητοποιηθεί πλήρως μετά από το ατύχημά του. Διαφορετικά θα είχε τραυματιστεί σοβαρά.

Το ατύχημα του Michael Schumacher στο Σίλβερστοουν το 1999
Το ατύχημα του Michael Schumacher στο Σίλβερστοουν το 1999

Πάντως, εκτός από τη θεωρία της προέκτασης του κόκπιτ για να χωρέσει ο Kroymans, το μονοθέσιο αυτό συνοδεύεται και από μια θεωρία συνωμοσίας: αυτή λέει ότι πρόκειται για εκείνο με το οποίο ο Michael Schumacher προέκρουσε στον τοίχο της Stowe κατά το ατύχημά του στο Silverstone το 1999, σπάζοντας το δεξί του πόδι.

Η κατεστραμμένη Ferrari F399 του Michael Schumacher το 1999
Η κατεστραμμένη Ferrari F399 του Michael Schumacher το 1999
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι το σασί θεωρούνταν κατεσταμμένο, συνεχίζει η θεωρία συνωμοσίας, η Ferrari μετέπειτα το επισκέυασε -σχετικά πρόχειρα- και το πούλησε στον Kroymans. Και για αυτό έσπασε το ρύγχος τόσο εύκολα στο συμβάν του Ολλανδού στη Laguna Seca. Φυσικά, δεν υπάρχει η παραμικρή απόδειξη για κάτι τέτοιο - εξάλλου, από τις εικόνες φαίνεται σαν να έχει γίνει στο ρύγχος μια προχειροδουλειά που η Scuderia δεν θα έκανε ποτέ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ