Maria De Villota: Η ιστορία της γυναίκας που θυσίασε τη ζωή της για τη Formula 1

De Villota

Το όνειρο της συμμετοχής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 μετατράπηκε σε εφιάλτη για την Maria De Villota, η οποία έχασε τη ζωή της μετά τον σοβαρό τραυματισμός της στο cockpit του μονοθεσίου της Marussia.

Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένα επικίνδυνο σπορ, γεγονός που επιβεβαιώνουν με τον πλέον τραγικό τρόπο οι χαμένες ανθρώπινες ζωές σε έναν βωμό χτισμένο από μαύρη πίσσα και αίμα. Ένας βωμός που δεν κάνει διακρίσεις, απαιτώντας τη θυσία εκείνων που θα θελήσουν να αναρριχηθούν ως το κορυφαίο σκαλί του βάθρου και θα αψηφήσουν όχι μόνον τον κίνδυνο αλλά και τα όρια της ανθρώπινης Φύσης.

Θέλοντας να ακολουθήσει τα βήματα του πατέρα της, η Maria De Villota βρέθηκε από πόλυ νωρίς να φλερτάρει με την ιδέα της εμπλοκής της στους αγώνες ταχύτητας. Σε ηλικία μόλις 21 ετών κερδίζει μια θέση στο ισπανικό πρωτάθλημα της F3 και πέντε χρόνια αργότερα θα συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τουρισμού, γνωστό και ως WTCC.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Maria De Villota

Η αγωνιστική καριέρα της Maria De Villota θα συνεχιστεί, συμμετέχοντας ακόμα και στο 24ωρο αγώνα της Daytona, ωστόσο, η μεγάλη αγάπη της για τα open wheel μονοθέσια την οδήγησε ξανά σε κατηγορίες όπως τo Euroseries 3000 και τη Formula Superleague με τα χρώματα της Αθλέτικο Μαδρίτης.

Το όνειρο της συμμετοχής της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 παρέμενε ζωντανό, θέλοντας να γράψει ιστορία ως η πρώτη γυναίκα πιλότος στη σύγχρονη ιστορία της κορυφαίας μορφής του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Στις 8 Αυγούστου του 2011 η Maria De Villota θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του μονοθεσίου της Renault, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να ενταχθεί στο ρόστερ της γαλλικής ομάδας. Επιδεικνύοντας τη δύναμη της θέλησής της, η 30χρονη πιλότος συνέχισε να κυνηγά το όνειρό της.

Σχεδόν επτά μήνες μετά θα υπογράψει με την ομάδα της Marussia αποκτώντας τον ρόλο του δοκιμαστή-εφεδρικού οδηγού. Μπορεί οι πιθανότητες συμμετοχής της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 να είχαν πια λιγοστέψει, ωστόσο, η Maria De Villota ζούσε το όνειρο της ενεργής εμπλοκής της σε μια ομάδα της F1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Maria De Villota

Ένα όνειρο που μετατράπηκε σε εφιάλτη. Στις 3 Ιουλίου του 2012, η Ισπανίδα πιλότος θα βρεθεί για πρώτη φορά στο cockpit του μονοθεσίου της Marussia, 24 ώρες μετά την προσαρμογή του καθίσματος στα μέτρα της.

Η δοκιμή δεν περιελάμβανε τίποτα περισσότερο από τη διαδικασία της επιτάχυνσης σε ευθεία γραμμή και γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο επιλέχθηκε ο αεροδιάδρομος ενός μικρού αεροδρομίου στο Duxford της Μ. Βρετανίας.

Η Ισπανίδα θα αναφέρει στην ομάδα της ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τον συμπλέκτη όταν το τιμόνι είναι κλειδωμένο προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση, ωστόσο, οι άνθρωποι της Marussia θα την καθησυχάσουν μιας και η φύση της δοκιμής δεν θα απαιτούσε την κίνηση αυτή.

Maria De Villota
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα από τις οδηγίες που δέχθηκε πριν να ξεκινήσει τη διαδικασία, έλλειπαν εκείνες που σχετίζονταν με τη διέλευση του μονοθεσίου από το… αυτοσχέδιο garage και την ακινητοποίησή του σε αυτό.

Η Maria De Villota θα πραγματοποιήσει δύο δοκιμές επιτάχυνσης, πριν πάρει τον δρόμο της επιστροφής για το garage, ωστόσο, δεν θα καταφέρει να ακινητοποιήσει το μονοθέσιό της με αποτέλεσμα να προσκρούσει με ταχύτητα σε ένα σταθμευμένο φορτηγό της ομάδας.

Θα χρειαστεί περισσότερη από μία ώρα ώστε να απεγκλωβιστεί από το σημείο του ατυχήματος και να μεταφερθεί στην πλησιέστερη νοσοκομειακή μονάδα με σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Η πιλότος της Marussia θα νοσηλευτεί για περισσότερες από 15 ημέρες και θα υποβληθεί σε πολλαπλές επεμβάσεις.

Marussia

Είχε ήδη χάσει το ένα της μάτι, την αίσθηση της γεύσης και της όσφρησης και υπέφερε από τρομερούς πονοκεφάλους, είχε όμως κερδίσει τη μάχη με τη ζωή και στεκόταν κόντρα σε κάθε πρόβλεψη εκεί διεκδικώντας την επιστροφή της στην αγωνιστική δράση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεκαπέντε μήνες μετά από εκείνη την ημέρα του ατυχήματος, η 33χρονη Maria De Villota θα βρεθεί νεκρή στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου, με την ιατροδικαστική έκθεση να αποδίδει τον αιφνίδιο θάνατό της σε καρδιακή ανακοπή η οποίο προήλθε από νευρολογικές διαταραχές που είχε προκαλέσει ο τραυματισμός της.

Ακολούθησε εκτενέστερη έρευνα σχετικά με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το δυστύχημα, με το πόρισμα να αποδίδει ένα μέρος των ευθυνών στην ομάδα της Marussia, η οποία -μεταξύ άλλων- δεν έχει ενημερώσει την Ισπανίδα πιλότο σχετικά με την ακινητοποίηση του μονοθεσίου.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ