Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2021 ανήκει στο παρελθόν, με τον M. Verstappen να πανηγυρίζει τον πρώτο τίτλο της καριέρας του και τον αγωνιστικό διευθυντή της Formula 1 να βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για τον αρνητικό πρωταγωνιστή της φετινής σεζόν.
Οι φόβοι ότι το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 θα κριθεί από μια απόφαση των κριτών επιβεβαιώθηκαν. Ο Max Verstappen είναι από εχθές ο νέος πρωταθλητής, κερδίζοντας το τελευταίο Grand Prix της φετινής σεζόν, όχι γιατί ήταν ο ταχύτερος όλων, ούτε γιατί ευνοήθηκε -όπως πολλοί πιστεύουν- από την τύχη ή τη στρατηγική που ακολούθησε η Red Bull, αλλά γιατί μια απόφαση του αγωνιστικού διευθυντή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 έδωσε την ευκαιρία στον Ολλανδό να βρεθεί σε θέση ισχύος απέναντι στον ανήμπορο να αντιδράσει L. Hamilton.
Ήταν μια απόφαση, ανάμεσα σε πολλές, που τοποθέτησαν τον Michael Massi στο μάτι του κυκλώνα και στο επίκεντρο της προσοχής εκείνων που έβλεπαν από τη μία ημέρα στην άλλη το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 να μετασχηματίζεται από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε ένα τηλεοπτικό σόου γεμάτο ίντριγκες, on air «διαπραγματεύσεις» και επικοινωνιακά χτυπήματα κάτω από τη μέση.
BUY NOW
Ποιος είναι όμως ο Michael Masi και γιατί οι αποφάσεις έφτασαν στο σημείο να ορίζουν την τύχη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1; Γεννημένος το 1979 στο Σίνδευ της Αυστραλίας, ο Masi ξεκίνησε την καριέρα του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, προσφέροντας εθελοντική εργασία σε τοπικές διοργανώσεις.
Η συνέχεια τον βρήκε να αναλαμβάνει τη θέση του αναπληρωτή αγωνιστικού διευθυντή, πάντα σε αυστραλιανά πρωταθλήματα, ενώ μόλις το 2018 θα μετακομίσει στη FIA αναλαμβάνοντας τον ίδιο ακριβώς ρόλο στην Formula 2 και 3.
Έναν χρόνο αργότερα, ο M. Masi θα βρεθεί στο πλευρό του Charlie Whiting, o αιφνίδιος θάνατος του οποίου, λίγα μόλις 24ωρα πριν τον εναρκτήριο αγώνα εκείνης της σεζόν θα φέρει τον Αυστραλό στη θέση του αγωνιστικού διευθυντή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1.
Με την εμπειρία μόλις εννέα αγώνων στην Formula 1, ο M. Masi κλήθηκε να αντικαταστήσει μια από τις εμβληματικότερες μορφές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και να υπηρετήσει έναν ρόλο, για τον οποίο ίσως να μην ήταν απολύτως έτοιμος ή αν προτιμάτε κατάλληλα προετοιμασμένος.
«To κενό που αφήνει πίσω του ο Charlie Whiting δεν πρόκειται ποτέ να αναπληρωθεί», δήλωνε ο ίδιος ο Αυστραλός στους New York Times το 2020, μια δήλωση προφητική, βλέποντας το πώς εξελίχθηκε η φετινή αγωνιστική σεζόν.
Κι αν το 2019 θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι ο M. Masi δεν διέθετε την απαιτούμενη εμπειρία ώστε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, δύο χρόνια μετά ο Αυστραλός όφειλε να έχει αποκτήσει τα απαραίτητα εφόδια ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1.
Αυτή, βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που o πολύς M. Masi βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα εξαιτίας των αποφάσεών του. Το 2020, ο L. Hamilton θα δεχθεί δύο ποινές πέντε δευτερολέπτων με την κατηγορία της παραβίασης κανονισμών σχετικούς με τις δοκιμαστικές εκκινήσεις.
Και στις δύο περιπτώσεις «εισηγητής» των ποινών ήταν ο Αυστραλός, αναγκάζοντας τον L. Hamilton να δηλώσει ότι η FIA επιχειρεί να τον εμποδίσει από την κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος και πως κανένας άλλος πιλότος της Formula 1 δεν έχει δεχθεί στο παρελθόν δύο ποινές για έναν τόσο ασήμαντο λόγο.
Σε απάντηση των παραπάνω, ο Masi απέδωσε την ευθύνη της απόφασης στους αγωνοδίκες, ξεκαθαρίζοντας ότι υπήρξε παράβαση και ότι δεν είχε καμία σημασία το όνομα του πιλότου το οποίο εμπλεκόταν στις υποθέσεις αυτές.
Η συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή, με τον M. Masi να σημαδεύει με τις αποφάσεις του τη φετινή σεζόν, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη της μάχης για τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή.
Αν, λοιπόν, τα όσα προηγήθηκαν σε Μοnza, Βραζιλία και Σαουδική Αραβία θα μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητα, δεν ισχύει το ίδιο για τους τελευταίους γύρους του Grand Prix του Abu Dhabi, όπου ο Αυστραλός οδήγησε με τις αποφάσεις του στην καταφανέστατη αλλοίωση του αποτελέσματος, ερμηνεύοντας με τον δικό του τρόπο έναν κατά τ’ άλλα σαφή κανονισμό.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ