Το μυστικό όπλο που θα κάνει τη Ferrari ξανά πρωταθλήτρια

Ferrari Formula 1

Η Scuderia Ferrari ευελπιστεί ότι φέτος θα είναι η χρονιά που θα επιστρέψει στη μάχη των πρωταθλημάτων της Formula 1, και η νέα της υβριδική μονάδα ισχύος διαδραματίζει κομβικό ρόλο σε αυτό.

Η ομάδα του Μαρανέλο έχει 15 χρόνια να πάρει πρωτάθλημα, από το 2007 με τον Kimi Raikkonen, κι αν εξαιρέσουμε τις υπερβάσεις του Fernando Alonso το 2010 και '12 με το σβέλτο αλλά ασταθές και σίγουρα όχι απολύτως ανταγωνιστικό cavallino καθεμίας από αυτές τις δύο σεζόν, απουσιάζει από το 2009 μέχρι σήμερα από τις μάχες των τίτλων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τη Scuderia η εκ βαθέων αλλαγή των φετινών σχεδιαστικών κανονισμών είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία να ξεκινήσει από το ίδιο σημείο της αφετηρίας με τις Mercedes και Red Bull Racing, και να καταφέρει να τις ανταγωνιστεί με αξιώσεις. Την ίδια στιγμή, όμως, αντίστοιχης βαρύτητας είναι και η πρόοδος που σημείωσε με την υβριδική μονάδα ισχύος.

Ο διευθυντής της ομάδας, Mattia Binotto, κρατά χαμηλά τον πήχυ των προσδοκιών για το 2022 με προσεκτικές δηλώσεις, αλλά εντός των τειχών του Μαρανέλο οι άνθρωποι της ιταλικής ομάδας φέρεται να είναι εξαιρετικά αισιόδοξοι για την απόδοση της νέας, σχεδιασμένης από τον Wolf Zimmermann μονάδας ισχύος. Για την ακρίβεια, λέγεται πως έχουν προσδώσει στον νέο κινητήρα το επίθετο «Superfast».

Η Ferrari εξέλιξε το νέο υβριδικό σύστημα που θα χρησιμοποιήσει το 2022 στα τελευταία 6-7 GP της περασμένης σεζόν, και παράλληλα προχωρούσε πίσω στο εργοστάσιο την αναβάθμιση της θερμικής μονάδας V6 Turbo που θα εισάγει με το μονοθέσιο του 2022, τη Ferrari F1-75 που θα παρουσιάσει στις 17 Φεβρουαρίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H ισπανική εφημερίδα Marca -που παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις γύρω από τον Carlos Sainz- επικαλείται πηγές μέσα από την ομάδα και γράφει πως η Ferrari εκτιμά ότι η νέα της μονάδα ισχύος είναι πια ισάξια με της Mercedes και της Honda, τα αεροδυναμικά δεδομένα είναι επίσης καλά, και το μόνο μεγάλο ερώτημα είναι πόσο έχουν εξελίξει τα νέα τους μονοθέσια οι άλλες ομάδες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και φιλοξενεί δηλώσεις του Binotto, ο οποίος λέει: «Προφανώς, υποθέτουμε πως αν η Mercedes και η Red Bull έχουν καταφέρει να εξελίξουν αυτοκίνητα αντίστοιχα με αυτά που είδαμε τα τελευταία χρόνια, σημαίνει ότι έχουν τα εργαλεία, τη μεθοδολογία, την υπολογιστική δύναμη και άλλες υποδομές που ρύθμισαν στην εντέλεια τα τελευταία χρόνια.

»Νομίζω ότι είναι αλαζονικό να πούμε ότι θα κερδίσουμε τη Mercedes και τη Red Bull. Η σωστή προσέγγιση είναι να πούμε πως φιλοδοξούμε να τους συναγωνιστούμε», συμπλήρωσε ο Ιταλός.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι η Ferrari είχε ένα σημαντικό πλεονέκτημα στη διάρκεια της εξέλιξης του νέου, φετινού της μονοθεσίου: το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει την αεροσήραγγα για πολύ περισσότερο χρόνο. Λόγω του τεράστιου κόστους λειτουργίας της αεροσήραγγας, η FIA έχει επιβάλλει περιορισμούς στη χρήση της.

Ο χρόνος που έχει στη διάθεσή της κάθε ομάδα στην αεροσήραγγα καθορίζεται από τη θέση που κατέλαβε στο προηγούμενο πρωτάθλημα - όσο πιο χαμηλά βρέθηκε, τόσο περισσότερο χρόνο έχει την επόμενη χρονιά, ως μια ευκαιρία να καλυψει το χαμένο έδαφος. Η Ferrari, με τη φτωχή 6η θέση της στο πρωτάθλημα του 2020, είχε το 2021 πολύ περισσότερο χρόνο στην αεροσήραγγα, συνεπώς, από τις δύο πρώτες, Mercedes και RBR.

Θα καταφέρει ο Charles Leclerc (δεξιά) και ο Carlos Sainz να συναγωνιστούν τον Lewis Hamilton (αριστερά) και τον Max Verstappen για τον τίτλο του 2022;
Θα καταφέρει ο Charles Leclerc (δεξιά) και ο Carlos Sainz να συναγωνιστούν τον Lewis Hamilton (αριστερά) και τον Max Verstappen για τον τίτλο του 2022;
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και αυτό ήταν ιδιαίτερα κρίσιμο στη διάρκεια του 2021, που οι ομάδες σχεδίαζαν και μελετούσαν το εν λευκώ σχεδιασμένο καινούριο φετινό τους μονοθέσιο, που υπόκειται σε ριζικά αλλαγμένους αεροδυναμικούς κανονισμούς. Αλλά και πέραν αυτού, οι Mercedes και RBR αφιέρωσαν πολλές παραπάνω από τις υποδομές τους στη μάχη του τίτλου του 2021, σε σχέση με τη Ferrari που αφοσιώθηκε πλήρως από τον περασμένο Ιούνιο στη νέα F1-75 του 2022.

Για αυτούς τους λόγους, πρόσφατα ο Christian Horner της RBR είπε μεταξύ σοβαρού και αστείου ότι η Ferrari «μπορεί να μας διαλύσει και να μας πετάξει έξω από το παράθυρο» το 2022, ενώ ο σύμβουλος της ομάδας Helmut Marko δήλωσε, πιο προσεκτικά, ότι «η Ferrari μπορεί να κερδίσει ορισμένους αγώνες με την αξία της αυτή τη χρονιά».

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ