Ο Max Verstappen και ο Yuki Tsunoda έκαναν ίσως τον πιο παράξενο αγώνα της ζωής τους, το Red Bull Reverse: Οδήγησαν δύο DAF 66 στην πίστα του Zandvoort - με την όπισθεν.
Τρεις μέρες πριν η ολλανδική πίστα φιλοξενήσει τον 15ο φετινό αγώνα της Formula 1, αυτό το τριήμερο 2-4 Σεπτεμβρίου, ο πρωταθλητής Max Verstappen της Red Bull Racing και ο Yuki Tsunoda της Alpha Tauri βρέθηκαν μπροστά σε μια εντελώς πρωτόγνωρη πρόκληση στην καριέρα τους: σε έναν αγώνα με την όπισθεν.
Μια πρόκληση πολύ πιο δύσκολη από όσο ακούγεται, διότι αυτά τα δύο DAF 66 -που έχουν διπλάσια ηλικία από τους ίδιους- είναι εξοπλισμένα με μετάδοση Variomatic. Η ιδιαιτερότητα της μετάδοσης αυτής είναι ότι επιτρέπει στο αυτοκίνητο να φτάσει με την όπισθεν την κανονική τελική ταχύτητα που θα είχαν κινούμενα προς τα εμπρός.
BUY NOW
Δεδομένου ότι οι κινητήρες τους -χωρητικότητας 1.4 λίτρου- βρίσκονται σε άρτια κατάσταση, τα δύο DAF 66 που ανήκουν στον ιδιώτη Hans Rodenburg είναι ικανά να αγγίζουν τελική ταχύτητα 125 km/h. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, τη δυσκολία του εγχειρήματος που είχαν μπροστά τους ο Ολλανδός και ο Ιάπωνας, και το λόγο που τα δύο αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας - roll cage και ζώνες έξι σημείων.
Μετά την πρώτο διερευνητική εξέταση των αυτοκινήτων, οι δύο πιλότοι της Formula 1 ήταν έτοιμοι για τους πρώτους τους αναγνωριστικούς γύρους με την όπισθεν. Ο Rodenburg μόνο αγχωμένος δεν ήταν, καθώς έλεγε πως «με χαρά θα έβλεπα τον παγκόσμιο πρωταθλητή της F1 να κάνει μια ζημιά στο αυτοκίνητό μου, ούτε καν θα το επισκεύαζα».
Δυστυχώς ή ευτυχώς για εκείνον, ο Verstappen αποδείχθηκε πολύ προσεκτικός επιταχύνοντας -πάντα με την όπισθεν- στην ευθεία, και μετά διασχίζοντας ένα στενό πέρασμα και στη συνέχεια ένα δύσκολο σικέιν προς τη στροφή Ταρζάν. Το ίδιο και στον κυκλικό κόμβο, πριν επιστρέψει στην κεντρική ευθεία - όπου με ένα βίαιο τράβηγμα του χειρόφρενου έκανε τα ελαστικά και στριγγλίζουν και να καπνίζουν.
Όλα ήταν έτοιμα για τον αγώνα, ανάμεσα στον Max και τον Yuki. Ο Ολλανδός πήρε ένα πρώτο προβάδισμα, αντίθετα με ό,τι ίσως δείχνουν οι φωτογραφίες του τον απεικονίζουν πίσω από τον Ιάπωνα. Διασχίζοντας περίτεχνα όλες τις δοκιμασίες, ο πρωταθλητής της Formula 1 απέκτησε την ευκαιρία να κάνει περίπατο μέχρι τον τερματισμό έπειτα από ένα λάθος του Tsunoda, που άφησε το DAF του ακινητοποιημένο στο γρασίδι έξω από την πίστα.
«Η οδήγηση με την όπισθεν δεν είναι ασυνήθιστη στη Formula 1, αλλά αυτό ήταν κάτι ολότερα διαφορετικό», είπε στο τέλος ο Max. «Είχα δει κάποια videos αγώνων με την όπισθεν στο YouTube παλαιότερα, αλλά ποτέ δεν πίστευα ότι θα έκανα κι εγώ έναν. Τι σπουδαία εμπειρία. Αυτά τα αυτοκίνητα μπορούν να φτάσουν τελική ταχύτητα 125 km/h με την όπισθεν, αλλά δεν ένιωθα άνετα να φτάσω μέρχις εκεί. Μπορείς να νιώσεις το αυτοκίνητο να τρέμει λίγο μετά τα 85 km/h».
Ο Tsunoda είπε, στο μεταξύ, πως «ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για μένα. Δεν ήξερα ότι γινόταν τέτοιοι αγώνες στην Ολλανδία παλιά. Ήταν μια σπουδαία στιγμή και πέρασα υπέροχα. Δεν πιστεύω ότι δυσκολεύτηκα να αποκτήσω την αίσθηση του αυτοκινήτου, ακόμα και με την όπισθεν. Δεν υπάρχει η ανάγκη να αλλάζεις ταχύτητα - είτε πατάς το γκάζι είτε το φρένο».
Διαβάστε επίσης: