Formula 1: Ποια ομάδα θα εκμεταλλευτεί καλύτερα τους κανονισμούς του 2022;

Mexico Grand Prix

Η Formula 1 γυρίζει σελίδα, με τους κανονισμούς της επόμενης αγωνιστικής σεζόν να φέρνουν τις μεγαλύτερες αλλαγές στην σύγχρονη ιστορία του σπορ.

Τα σχέδια των μονοθεσίων απλοποιούνται, η δυνατότητα να ακολουθεί το ένα το άλλο από κοντά χωρίς να ταλαιπωρείται από ακάθαρτο αέρα αυξάνεται και οι διαφορές αναμένεται να μειωθούν.

Το μεγάλο ερώτημα είναι: ποια ομάδα θα εκμεταλλευτεί καλύτερα τους νέους κανονισμούς; Την τελευταία φορά που άλλαξαν όλα, το 2009, κυριάρχησε η Brawn GP. Ουσιαστικά δηλαδή η Honda που μέχρι τη σεζόν που είχε προηγηθεί, δεν ήταν ανταγωνιστική. Και με μερικούς μήνες καθυστέρηση, την ακολούθησε σε ρυθμό η Red Bull Racing η οποία πήρε και τέσσερις συνεχόμενους τίτλους την τετραετία που ακολούθησε (2010-2013).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναζητώντας φαβορί για την καλύτερη ερμηνεία των αλλαγών, ο έμπειρος σχεδιαστής Gary Anderson επέλεξε την αυστριακή ομάδα και εξήγησε τους λόγους στη στήλη του στο The Race, εστιάζοντας στον γκουρού του σχεδιασμού, Adrian Newey.

Ο Βρετανός τόνισε: «Αν έπρεπε να βάλω τα χρήματά μου σε μία ομάδα, η οποία θα βρει την καλύτερη λύση στο νέο σετ κανονισμών για τα σασί και την αεροδυναμική, τότε θα διάλεγα τη Red Bull Racing. Υπάρχει λόγος που λένε συχνά πως ο Adrian Newey μπορεί να “δει” τη ροή του αέρα. Παρότι δεν συμφωνώ με αυτό, είναι αληθές πως έχει εμπνευσμένο όραμα και δέσμευση στις ιδέες του. Ο Adrian θα δεσμευτεί σε μία ιδέα, ακόμα κι αν αρχικά δεν αποδίδει τα αναμενόμενα, εφόσον αυτός καταλαβαίνει πως η βελτιστοποίησή της είναι προ των πυλών. Το προαίσθημα καθορίζει την αρχική κατεύθυνση, ακόμα κι αν το να αποδειχθεί σωστό μπορεί κάποιες φορές να είναι δύσκολο. Ο Newey και η ομάδα γύρω του είναι ενθουσιασμένοι από την επιτυχία τους πέρυσι στο πρωτάθλημα των οδηγών. Αν ο Sergio Perez μπορεί να είναι πιο ισχυρός, δεν αποκλείεται το πρωτάθλημα των κατασκευαστών να είναι κοντά. Ίσως η Red Bull να μη ξεκινήσει τη σεζόν όσο δυνατά θα ήθελε αλλά όπως και στο παρελθόν, έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μαγικά στον τομέα της εξέλιξης. Θα τους επηρεάσει και το cost cap αν και παρότι έχουν ξοδέψει πάρα πολλά εκατομμύρια στην F1, δεν είναι η ομάδα που ξοδεύει τα περισσότερα. Θα προσαρμοστούν πιο εύκολα από κάποιους άλλους».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι ο Anderson είναι από τους πιο έμπειρους τεχνικούς του χώρου, ουδείς μπορεί να μιλήσει με σιγουριά για το 2022. Όλα είναι ανοιχτά και οι πρώτες απαντήσεις θα έρθουν στις 20 Μαρτίου, με την πρεμιέρα του Μπαχρέιν.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ