Είναι σπάνιο για μια ομάδα της F1 να ξεμείνει σε έναν αγώνα από εφεδρικά εξαρτήματα, αλλά η Haas παραδέχθηκε ότι δεν διαθέτει εφεδρικό σασί αυτό το τριήμερο στην Αυστραλία - μετά το ατύχημα του Mick Schumacher στη Jeddah.
Πλέον στη Formula 1 δεν υπάρχει η εικόνα -παλαιότερων δεκαετιών- ενός τρίτου μονοθεσίου, που βρίσκεται στο γκαράζ και περιμένει, πανέτοιμο να αναλάβει δράση αν καταστραφεί ένα από τα δύο αυτοκίνητα της ομάδας. Σήμερα υπάρχουν μόνο εφεδρικά εξαρτήματα, και σε αυτά περιλαμβάνεται και το σασί. Αυτό σημαίνει οι μηχανικοί της F1 μπορούν να στήσουν ένα μονοθέσιο από το μηδέν μέσα σε ένα βράδυ.
Βεβαίως, στην περίπτωση της Haas για τον αγώνα αυτό του τριημέρου στο Albert Park της Μελβούρνης, το σασί δεν περιλαμβάνεται στα εφεδρικά εξαρτήματα της ομάδας - και αυτό ακούγεται λίγο παράλογο δεδομένου του «χορού» εκατομμυρίων στο πιο ακριβό σπορ του πλανήτη.
BUY NOW
«Αυτά συμβαίνουν καμιά φορά, να μην έχεις εφεδρικό σασί. Οι οδηγοί γνωρίζουν την κατάσταση» είπε ο διευθυντής της ομάδας, Guenther Steiner, εφιστώντας την προσοχή στον Mick Schumacher και στον Kevin Magnussen ότι ένα σφοδρό ατύχημα στις ελεύθερες ή κατατακτήριες δοκιμές του GP Αυστραλίας ενδέχεται να τους αφήσει έξω από τον αγώνα της Κυριακής.
«Αλλά δεν μας πιάνει πανικός και αν συμβεί κάτι θα το αντιμετωπίσουμε στην πορεία. Δεν μπορείς να πεις στους οδηγούς να βγουν στην πίστα και να οδηγήσουν αργά, αυτό δεν έχει κανένα νόημα. Απλώς να μην παίρνουν επιπλέον ρίσκα, αν δεν χρειάζεται», συμπλήρωσε ο Steiner.
Παρά το γεγονός ότι ο Mick Schumacher προσέκρουσε με σχεδόν 280 km/h στον τοίχο του σιρκουί της Jeddah στο δεύτερο αγώνα της χρονιάς, το σασί της Haas VF-22 μπορεί να επισκευαστεί - και, κατά συνέπεια, το πρόβλημα αυτό δεν θα υφίσταται για την ομάδα στο επόμενο GP, στην Ίμολα το Πάσχα.
Ο Steiner είπε ότι το κατεστραμμένο σασί «το στείλαμε πίσω στην Ευρώπη για να προετοιμαστούμε για την Ίμολα, αφού πρώτα το κουβαλήσαμε εδώ [στη Μελβούρνη] λόγω διαδικαστικών θεμάτων με το τελωνείο». Θυμίζουμε ότι ο Schumacher δεν αγωνίστηκε στο GP της Σαουδικής Αραβίας, ώστε η ομάδα να περισώσει τα εφεδρικά της εξαρτήματα ενόψει του αγώνα της Αυστραλίας.
Η ζημιά που προκάλεσε το ατύχημα του Schumacher εκτιμήθηκε από τον διευθυντή της ομάδας στις περίπου 450-900 χιλιάδες ευρώ. Το πρόβλημα εν πολλοίς οφείλεται στο όριο προϋπολογισμού 140 εκατ. δολαρίων που έχει επιβληθεί φέτος σε κάθε ομάδα.