Ο δρόμος τελειώνει για τη δεύτερη ομάδα της Red Bull στη Formula 1. Η αυστριακή εταιρεία φέρεται να αποφάσισε είτε να πουλήσει την Alpha Tauri, είτε σε πρώτη φάση να τη μεταφέρει από τη Φαέντσα της Ιταλίας, στη Βρετανία.
Η βιωσιμότητα της Alpha Tauri έχει μπει στο μικροσκόπιο του Oliver Mintzlaff, του διοικητή της Red Bull που ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας μετά τον θάνατο -τον Οκτώβριο του 2022- του μεγιστάνα ιδρυτή της, Dietrich Mateschitz.
Οι προοπτικές δεν δείχνουν ιδιαίτερα ενθαρρυντικές: ο Mintzlaff δεν έχει την υπομονή που είχε ο Mateschitz για την ομάδα της Φαέντσα -ειδικά μετά την προτελευταία θέση στην οποία τερμάτισε το πρωτάθλημα του 2022- και φέρεται να σκέφτεται σοβαρά να βάλει τη θέση προς πώληση. Κι η μετριοπαθής απόδοση της νέας ΑΤ04 στο τριήμερο δοκιμών του Μπαχρέιν τις περασμένες ημέρες δεν βοήθησε στην αναστροφή του κλίματος.
BUY NOW
Υπάρχει κι ένας άλλος λόγος: η Alpha Tauri -παλαιότερα γνωστή ως Toro Rosso- χρησίμευε στη Red Bull για την εξέλιξη των μελλοντικών αστέρων και πρωταθλητών της βασικής της ομάδας, Red Bull Racing.
Έτσι συνέβη με τον Sebastian Vettel και τον Max Verstappen, έτσι και με οδηγούς όπως ο Daniel Ricciardo και ο Carlos Sainz - που εντέλει αναζήτησαν τις τύχες τους σε άλλες ομάδες.
Μετά τον Φερστάπεν, η εξέλιξη νέων οδηγών από την Alpha Tauri έμοιαζε πλέον άτοπη: ο Pierre Gasly είχε φτάσει σε αρκετά υψηλό επίπεδο, αλλά αντ' αυτού επιλέχθηκε για την RBR ένας οδηγός έξω από την οικογένεια της Red Bull: ο Sergio Perez. Όπως επιλέχθηκε και για την ίδια την Alpha Tauri ο Nick de Vries, προερχόμενος από τη Mercedes, όταν ο Gasly επέλεξε να φύγει για την Alpine.
Έτσι, η ύπαρξη της Alpha Tauri μοιάζει όλο και πιο άτοπη για τη Red Bull. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι η Red Bull σκοπεύει να κλείσει αρκετούς τομείς της φίρμας ενδυμάτων μόδας Alpha Tauri, που δίνει το όνομά της στην ομάδα της Φαέντσα.
Προς το παρόν δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση για τις τύχες της Alpha Tauri. Πέραν της πώλησης της ομάδας, μια εναλλακτική λύση που εξετάζεται από τη διοίκηση της αυστριακής εταιρείας ενεργειακών ποτών είναι να μεταφέρει την ομάδα από τη Φαέντσα της Ιταλίας στα κεντρικά της Red Bull Racing, στο Milton Keynes της Βρετανίας, ώστε να περιοριστούν τα έξοδα.
Η Red Bull είχε αγοράσει την ομάδα Minardi της Φαέντσα από τον Giancarlo Minardi στο μέσον της δεκαετίας του 2000, τη μετονόμασε σε Toro Rosso (το όνομα της Red Bull στα ιταλικά) αλλά ποτέ δεν κατάφερε να τη βοηθήσει να τερματίσει στο πρώτο μισό της βαθμολογίας του πρωταθλήματος της F1.
Σήμερα, είναι ίσως η καλύτερη εποχή από ποτέ για να την πουλήσει - από την άποψη του ενδιαφέροντος νέων κατασκευαστών, ομάδων ή επιχειρήσεων να μπουν στο σπορ, που εκτοξεύουν την τιμή της.
Οι μνηστήρες είναι πολυάριθμοι: από την αμερικανική ομάδα του Michael Andretti και την αγωνιστική ομάδα HitechGP, μέχρι έναν Ινδό δισεκατομμυριούχο και το σαουδαραβικό κρατικό fund που λογικά θα μπορούσε να ξοδέψει έναν ποταμό χρημάτων για τη φιλοδοξία να αποκτήσει ομάδα στη Formula 1.
Από τους ενδεχόμενους αγοραστές δεν θα πρέπει να αποκλειστούν, επίσης, δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες: η Porsche έχει το πράσινο φως να μπει στη F1 το 2026 από τη μητρική Volkswagen, αλλά οι συνομιλίες της με τη Red Bull Racing ναυάγησαν πέρσι το καλοκαίρι κι έτσι αναζητά μια εναλλακτική λύση.
Το ίδιο ισχύει και για τη Honda, που σκέφτεται να επιστρέψει εργοστασιακά στη F1 το 2026 αλλά έχει περιορισμένες επιλογές ομάδων για την παροχή κινητήρων μετά την επιλογή της RBR να συνεχίσει με τη Ford από τη χρονιά εκείνη.
Όπως πικρά έχει διαπιστώσει ο Michael Andretti, οι δέκα ομάδες της F1 είναι υπερβολικά δύσπιστες για να δεχθούν μια ενδέκατη στο σπορ και να μοιραστούν τα κέρδη των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Συνεπώς, η αγορά μιας υπάρχουσας ομάδας είναι ο πιο εύκολος τρόπος εισόδου στο σπορ - αλλά μάλλον και ο πιο δαπανηρός.