Το ατύχημα του Romain Grosjean στο GP του Μπαχρέιν το 2020 θα μείνει στην ιστορία ως ένα από τα πλέον σοκαριστικά της Formula 1, και ένας μηχανικός της Haas εξηγεί πώς έζησε τα κρίσιμα αυτά δευτερόλεπτα στο γκαράζ της ομάδας.
Έπειτα απο επαφή με την Alpha Tauri του Daniil Kvyat, η Haas του Γάλλου οδηγού προσέκρουσε με πολύ υψηλή ταχύτητα μετωπικά στη μπαριέρα της πίστας. Η μπαριέρα άνοιξε στη μέση και από τη συντριβή το μονοθέσιο κόπηκε σε δύο κομμάτια και τυλίχθηκε στις φλόγες.
Μετά από λίγα σοκαριστικά δευτερόλεπτα, ως εκ θαύματος ο Grosjean βγήκε από το μονοθέσιο και από τις φλόγες και δέχθηκε αμέσως τις πρώτες βοήθειες από τον γιατρό της FIA, Ian Roberts. Είχε υποστεί μόνο εγκαύματα στα χέρια και τίποτα περισσότερο, και όλες οι απόψεις συγκλίνουν ότι το νέο προστατευτικό (halo) πάνω από το κόκπιτ του οδηγού, που προσφάτως είχε κάνει υποχρεωτικό η FIA, έσωσε τη ζωή του.
BUY NOW
Πίσω στο γκαράζ της Haas, οι πρώτες εικόνες του ατυχήματος άφησαν σοκαρισμένους τους μηχανικούς της ομάδας, και τρομοκρατημένους για την κατάσταση της υγείας του οδηγού τους. Ένας από αυτούς ήταν ο Gary Gannon, που πρόσφατα μίλησε για όλα όσα έζησε εκείνο το απόγευμα στο Μπαχρέιν.
«Βρισκόμασταν όλοι σε μια άφωνη κατάσταση σοκ. Αλλά όλοι είμαστε επαγγελματίες, και ξέρουμε ότι έχουμε κάποιες ευθύνες κι έτσι προχωράμε να κάνουμε ό,τι πρέπει να κάνουμε», είπε ο Gannon. «Βλέπαμε όσους έσπευσαν στο αυτοκίνητο του Romain και έκαναν ό,τι ήταν απαραίτητο, με όλες τις σωστές διαδικασίες, παρά το γεγονός ότι αυτή ήταν μια σοκαριστική περίσταση.
»Είμαστε προετοιμασμένοι, ξέρουμε ακριβώς τι πρέπει να κάνουμε σε τέτοιες καταστάσεις και αυτή η επίγνωση υπερκαλύπτει το γεγονός ότι είσαι σοκαρισμένος με ό,τι έχεις μόλις δει. Συνεπώς, βασικά επιστρατεύεις την εκπαίδευση που έχεις λάβει για τέτιου είδους καταστάσεις», συνέχισε.
Εξηγώντας περαιτέρω την εκπαίδευση αυτή που λαμβάνουν οι μηχανικοί για κάθε ατύχημα του οδηγού της ομάδας, ο Gannon συμπλήρωσε: «Πρώτα αισθάνεσαι σοκαρισμένος, αλλά μετά πρέπει να κάνεις αυτά που πρέπει να κάνεις. Πρέπει να επικοινωνήσεις, αρχικά, με τον οδηγό, να διαπιστώσεις αν είναι καλά. Αν είναι καλά, τους εξηγείς τι πρέπει να κάνουν, τι διακόπτες πρέπει να πατήσουν, ώστε το αυτοκίνητο να είναι ασφαλές για να το απομακρύνουν οι κριτές.
»Συγκεκριμένα, αν ο οδηγός είναι σε θέση, πρέπει να σβήσει το αυτοκίνητο σωστά ώστε να απενεργοποιήσει το ηλεκτρονικό σύστημα. Έτσι, στην αρχή αφοσιώνεσαι σε αυτά τα λειτουργικά ζητήματα. Το ίδιο κάναμε και στο ατύχημα [του Mick Schumacher] στο Μονακό. Και μόλις ολοκληρωθούν όλα αυτά, αρχίζεις να σκέφτεσαι 'ωχ, τι ακριβώς μας συνέβη τώρα;'», κατέληξε ο Βρετανός μηχανικός.