Ράλλυ Ντακάρ: Η μεγαλύτερη δοκιμασία του 2022 ξεκινά

Dakar 2022

Ήρθε ο νέος χρόνος, ήρθε και η ώρα για την υπέρτατη αγωνιστική πρόκληση που ακούει στο όνομα Ράλλυ Ντακάρ!

Για 44η φορά, τολμηροί αναβάτες και δυναμικά πληρώματα, ξεκινούν την περιπέτεια ως σύγχρονοι εξερευνητές, που αναζητούν προσανατολισμό, ταχύτητα και φυσικά τύχη, συστατικό απαραίτητο για μία μαραθώνια δοκιμασία που απλώνεται σε περισσότερα από 4.000 km ειδικών διαδρομών.

Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, το Ράλλυ Ντακάρ περιλαμβάνει δώδεκα ειδικές διαδρομές – όλες στη Σαουδική Αραβία. Όταν το 2020 η χώρα της Μέσης Ανατολής άνοιγε το τρίτο κεφάλαιο του αγώνα, μετά την Αφρική (1979-2007) και τη Νότια Αμερική (2009-2019) είχε ανακοινωθεί πως ο αγώνας θα περιοριζόταν στα σύνορά της εκείνη τη χρονιά αλλά έπειτα θα μπορούσε να επεκταθεί και σε άλλες του Κόλπου. H παγκόσμια πανδημία της Covid-19 άλλαξε τα πλάνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως τα παρθένα εδάφη της Σαουδικής Αραβίας είχαν άφθονα απαιτητικά τερέν, ώστε για τρίτη χρονιά η διαδρομή να αλλάζει άρδην. Σε αντίθεση με την περυσινή εικόνα με τα ως επί το πλείστον πετρώδη εδάφη, φέτος το σκηνικό θα είναι πιο αμμώδες, πιο... Ντακάρ! Με την ASO να στέλνει τους αγωνιζόμενους στην καρδιά του αχανούς «Empty Quarter».

Οι 578 συμμετοχές που αφορούν πέντε κατηγορίες, ξεκινούν σήμερα από τη Χαΐλ (1/1) με τον πρόλογο και ακολουθούν δώδεκα stages με τελικό προορισμό και αγωνιστικό «λιμάνι» τη Τζέντα στην Ερυθρά Θάλασσα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα 97 αυτοκίνητα, οι 149 μοτοσυκλέτες, τα 21 Quad, τα 44 Side-by-Side T3, τα 61 UTV T4, τα 58 φορτηγά, τα 128 κλασικά αυτοκίνητα και τα 20 κλασικά φορτηγά, θα καλύψουν συνολικά πάνω από 8000 χιλιόμετρα, τα μισά εκ των οποίων χρονομετρημένα. Στόχος θα είναι ο τερματισμός και στην επίτευξή του θα βοηθήσει ο νέος κανονισμός που στα πρότυπα του WRC, θα επιτρέπει σε αναβάτες και πληρώματα που έχουν εγκαταλείψει από μία ειδική, να επιστρέψουν στη δράση στην επόμενη, έχοντας φυσικά χρονικό «καπέλο».

Όσο για πρόσωπα, αν κάποιος ψάχνει φαβορί σταματά στο Nasser Al-Attiyah που και φέτος τρέχει με Toyota Hilux. Το ανανεωμένο ιαπωνικό 4WD θα οδηγεί και ο Giniel de Villiers. Οι Sebastien Loeb-Nani Roma ελπίζουν τα αγωνιστικά της BRX να είναι πιο έτοιμα και πιο ανταγωνιστικά φέτος ενώ το μεγάλο ερωτηματικό είναι η Audi.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Γερμανοί μπαίνουν στην καυτή αρένα του Ντακάρ με το ηλεκτρικό RS Q e-tron που κάνει ντεμπούτο στον πιο δύσκολο αγώνα στον πλανήτη. Ο τερματισμός θα είναι επιτυχία αλλά όταν στη σύνθεσή σου έχεις τους Stephane Peterhansel (14 φορές νικητής!), Carlos Sainz και Mattias Ekstrom, δεν μπορεί παρά οι ελπίδες σου να έχουν... υψηλές τάσεις!

Στους 2 τροχούς ο θριαμβευτής του 2021, Αργεντινός Kevin Benavides, άλλαξε στρατόπεδο. Τρέχει με KTM όπως και οι πρώην νικητές Toby Price και Mattias Walkner. H Yamaha έχει πρώτο όνομα τον Adrien Van Beveren, η Gas Gas τον Sam Sundeland ενώ η Honda τον Ricky Brabec.

Στα SxS έχουμε πολλές ενδιαφέρουσες συμμετοχές, με οδηγούς που ήρθαν από τα quad, πρόσωπα από το WRC όπως ο Andreas Mikkelsen κ.α. Αναμένεται μεγάλη μάχη, την ώρα που στα Quad λείπει το μεγάλο όνομα. Τέλος, στα φορτηγά, η KAMAZ ξεκινά και φέτος ως φαβορί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αξιοσημείωτο είναι πως φέτος έχουμε και Έλληνες στο Ντακάρ! Ο Βασίλης Μπούδρος αγωνίζεται στην κατηγορία των μοτοσυκλετών, με Husqvarna FR 450 Rally και την υποστήριξη της Nomadas Adventure. Στόχος του είναι να μιμηθεί τους Λουκά Γιαννακούλη (2003) και Βασίλη Ορφανό (2003, 2005, 2009) και να φτάσει στη ράμπα του τερματισμού. Τέλος, στην κατηγορία Dakar Classic συναντάμε τους Βαγγέλη Μπερσή και Φώτη Κουτσουμπό που τρέχουν με Mitsubishi Pajero Evolution της Ralliart Team Italy.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του αγώνα:

Η ώρα της δράσης έφτασε, η περιπέτεια περιμένει και οι εικόνες από τη Σαουδική Αραβία θα είναι μοναδικές! Καλό δρόμο να έχουν όλοι!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ