Η Βραζιλία φιλοξενεί τον εικοστό-πρώτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, έναν αγώνα που θα κρίνει πολλά.
Η μάχη του Σάο Πάολο ρίχνει αυλαία στο μακρύ ταξίδι της Formula 1 στην Αμερική, με τους αγώνες σε Όστιν, Πόλη του Μεξικού και τώρα στο Σάο Πάολο να πραγματοποιούνται σε συνεχόμενα Σαββατοκύριακα. Υπάρχει ένα κοινό χαρακτηριστικό, πολύ σκούρο, που συνδέει αυτές τις τρεις πίστες: Η νέα άσφαλτος! Ωστόσο, ενώ στο Όστιν και στην πόλη του Μεξικού ανανεώθηκαν μόνο κάποια τμήματα της διαδρομής, στο Σάο Πάολο στρώθηκαν εκ νέου και τα 4.309 χιλιόμετρα της διαδρομής, συμπεριλαμβανομένου και του χώρου των pit. Το έργο ολοκληρώθηκε πρόσφατα και η άσφαλτος καθαρίστηκε σχολαστικά με σύστημα υψηλής πίεσης νερού για να αφαιρεθεί η γυαλάδα που εμφανίζεται συνήθως στην καινούργια άσφαλτο, αυξάνοντας παράλληλα και την τριβή της επιφάνειας.
Συνεπώς, η επιφάνεια της πίστας θα είναι ένας εντελώς άγνωστος παράγοντας για τους οδηγούς και τις ομάδες αυτό το Σαββατοκύριακο. Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο περίπλοκη, καθώς η Pirelli διάλεξε να φέρει πιο μαλακά ελαστικά στη Βραζιλία σε σχέση με πέρυσι: η C3 θα είναι η σκληρή γόμα, η C4 η μεσαία και η C5 η μαλακή. Επιπλέον, είναι Σαββατοκύριακο με αγώνα Σπριντ, οπότε υπάρχει μόνο μία περίοδος ελεύθερων δοκιμαστικών για τις ομάδες να βρουν τις ιδανικές ρυθμίσεις, αν και, όπως φάνηκε στο Όστιν, το Sprint αξιοποιήθηκε για τη ρύθμιση της ισορροπίας κρατήματος του μονοθεσίου πριν τον κανονικό αγώνα.
BUY NOW
Στο Interlagos οι πλευρικές και διαμήκεις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά στις 15 στροφές της πίστας που έχει με αντίθετη φορά από τους δείκτες του ρολογιού, είναι μέτριας προς χαμηλής έντασης και καλά κατανεμημένες και στους δύο άξονες. Επίσης, η νέα επιφάνεια της πίστας μπορεί να επιτρέψει ταχύτερους χρόνους γύρου, με αποτέλεσμα την αύξηση της καταπόνησης στα ελαστικά.
Το Βραζιλιάνικο Σαββατοκύριακο προσφέρει συνήθως εντυπωσιακή δράση. Η πίστα ονομάστηκε προς τιμήν του José Carlos Pace, προσφέρει αρκετές ευκαιρίες για προσπεράσεις, ενώ άλλοι παράγοντες, όπως η υψηλή πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας και ο εξαιρετικά ευμετάβλητος καιρός, κάνουν το αποτέλεσμα του αγώνα αβέβαιο και δύσκολο να το προβλέψεις. Συνήθως, η ταχύτερη στρατηγική είναι αυτή των δυο αλλαγών με χρήση των πιο μαλακών ελαστικών. Πέρυσι, όλοι οι οδηγοί, εκτός από έναν, ξεκίνησαν με μαλακά ελαστικά, αλλά η κόκκινη σημαία μετά την εκκίνηση, επέτρεψε την αλλαγή σε μεσαία ελαστικά, πριν τελειώσουν τον αγώνα με ένα ακόμα σετ μαλακών. Φέτος, το γεγονός πως έχουν επιλεγεί πιο μαλακές γόμες ελαστικών μπορεί να διευρύνει το φάσμα πιθανών στρατηγικών και να κάνει τον αγώνα ακόμα πιο συναρπαστικό.