Η Formula 1 μπαίνει σε μία νέα εποχή φέτος. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού άλλαξε δραστικά τους τεχνικούς κανονισμούς, στους οποίους περιλαμβάνονται και τα ελαστικά. Ας δούμε τι θα ισχύσει φέτος.
Αλλά δεν είναι μόνο το σασί που αλλάζει, υπάρχει και μία ακόμα καθοριστική αλλαγή φέτος: στα ελαστικά. Η Pirelli συνεχίζει να είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής τους, σε ένα ρόλο που ανέλαβε το 2011 και διατηρεί ακόμα. Και είναι αυτή που οδηγεί το σπορ στη νέα εποχή με τις διαστάσεις των τροχών να μεγαλώνουν.
Ξεχάστε τα ελαστικά 13 ιντσών, περνάμε στις 18 ίντσες. Μεγαλύτεροι τροχοί που συνεισφέρουν σημαντικά στη νέα, δραματοποιημένη εμφάνιση των αυτοκινήτων. Η πρόκληση δεν ήταν εύκολη για την ιταλική εταιρεία αφού μιλάμε για εντελώς νέο προϊόν. Τι έκαναν λοιπόν;
BUY NOW
Πραγματοποίησαν 28 ημέρες δοκιμών εξέλιξης με τα νέα ελαστικά. Σε αυτές συμμετείχαν εννέα από τις δέκα ομάδες – μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε η Williams. Χρησιμοποιήθηκαν 392 σετ και αυτά αφορούσαν 30 διαφορετικά πρωτότυπα. Τα τεστ πραγματοποιήθηκαν σε 10 διαφορετικές πίστες και καλύφθηκαν 4.267 γύροι. Αριθμός που ισοδυναμεί με 20.000+ χιλιόμετρα, απόσταση αρκετή για να καλυφθεί η μισή περίμετρος της Γης!
Παράλληλα, η Pirelli πραγματοποίησε περισσότερες από 5.000 ώρες δουλειάς στον προσομοιωτή και ξοδεύτηκαν συνολικά πάνω από 10.000 ώρες στην εξέλιξη αυτών των νέων ελαστικών. Όλα αυτά, ενώ «έτρεχε» κανονικά η αγωνιστική σεζόν του 2021, που είχε συνολικά 22 στάσεις.
Παρότι οι παραπάνω αριθμοί είναι εντυπωσιακοί, η Pirelli έδωσε συνέντευξη Τύπου όπου ανέλυσε διεξοδικά την πρόκληση. Ο υπεύθυνος για το πρόγραμμα F1, Mario Isola, τόνισε πως ήταν σα να αρχίζουν από το μηδέν.
Νέα ελαστικά, με διαφορετική προσέγγιση, νέο προφίλ, νέα δομή, σχεδιασμένα με διαφορετικό τρόπο, έχοντας διαφορετικούς στόχους. Αυτοί ήταν η μειωμένη υπερθέρμανση, η μειωμένη πτώση σε απόδοση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης, η αύξηση της δυνατότητας να πιέζουν με τα ελαστικά αυτά, να έχουν μάχες χωρίς να ανησυχούν για τη φθορά.
Ο Ιταλός τόνισε: «Σε αυτά συμφωνήσαμε με τη FIA, τη FOM και τις ομάδες, αυτή ήταν η κατεύθυνση που μας ζητήθηκε να πάρουμε».
Και δεν είναι μόνο η αντοχή και η δυνατότητα να δίνονται μάχες δίχως δεύτερες σκέψεις – είναι και η μεγάλη πρόκληση στον τομέα της βιωσιμότητας, καθώς στόχος είναι το μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα μέχρι το 2030.
Όπως είπαμε, έχουν γίνει ατελείωτες δοκιμές. Επιτεύχθηκαν οι στόχοι; Ο Isola πιστεύει πως ναι: «Έχουμε επιβεβαιώσει πως τα νέα ελαστικά έχουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Υπερθερμαίνονται λιγότερο, οι οδηγοί θα μπορούν να πιέσουν περισσότερο με αυτά. Δεν μπορούμε να κάνουμε απόλυτες προβλέψεις για να επίπεδα φθοράς γιατί στις δοκιμές είχαμε “μουλάρια” κι όχι τα πραγματικά μονοθέσια του 2022 αλλά τα πράγματα δείχνουν θετικά».
Επίσης, η Pirelli επιβεβαιώνει πως δεν πρέπει να περιμένουμε μονοθέσια αισθητά πιο αργά από τα περυσινά. Οι διαφορές είναι πολύ μικρές και χάρη στην εξέλιξης που θα υπάρχει στην πορεία της σεζόν, θα μηδενιστούν.
Τέλος, στην προσπάθεια να μην υπάρχουν απρόοπτα και αστοχίες, βοηθά το γεγονός πως πλέον δεν είναι μόνο η Pirelli αποκλειστικός προμηθευτής των ελαστικών – συμβαίνει το ίδιο και με τη BBS που προμηθεύει τις ζάντες αλλά και τον προμηθευτεί τον αισθητήρων που τοποθετούνται. Η ίδια “ομάδα” δουλεύει πάνω στο συνολικό project από το 2020.
Με στόχο, το 2022 τα ελαστικά να αποτελούν στοιχείο που θα ενισχύσει τις μάχες και το θέαμα στις πίστες της Formula 1.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ