Σταθερά ανοδική είναι η πορεία των τιμών των νέων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 60% την τελευταία εικοσαετία.
Στην Ελλάδα η απόκτηση ενός νέου αυτοκινήτου ποτέ δεν ήταν μια εύκολη υπόθεση. Λίγο το φορολογικό καθεστώς το οποίο κατά παράδοση αντιμετώπιζε ως πολυτέλεια το τετράτροχο είδος, λίγο οι παχυλοί μισθοί… Βαλκανίων, κατέστησε την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου στη χώρα μας ένα άπιαστο όνειρο.
Φυσικά έβαλαν το χέρι τους και οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες θέλοντας και μη προίκισαν τις προτάσεις τους με πλήθος εξοπλιστικών και όχι μόνο χαρακτηριστικών απογείωσαν τις τιμές των προτάσεών τους.
BUY NOW
Η αίσθηση, λοιπόν, ότι τα αυτοκίνητα ακριβαίνουν και μάλιστα με έναν ξέφρενο ρυθμό αποτυπώνεται με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο συγκρίνοντας τις τιμές του σήμερα, στις δύο λαοφιλείς κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς, με εκείνες στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Ειδικότερα, στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks οι τιμές από το 2002 έως και το 2020 παρουσιάζουν αύξηση που αγγίζει το 57% χωρίς να συμπεριλάβει κανείς τις κατά κανόνα ακριβότερες προτάσεις που κινούνται με εναλλακτικές πηγές ενέργειας.
Αντιστοίχως, η κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης παρουσιάζει το ίδιο χρονικό διάστημα αύξηση της τάξης του 59%, ενώ μόνο τη δεκαετία ανάμεσα στο 2010 και το 2020 οι τιμές στην κατηγορία του B-Segment αυξήθηκαν κατά 35%.
Σύμφωνα με την JATO Dynamics, η μέση τιμή αγοράς των μικρομεσαίων hatchbacks στη γερμανική αγορά αυξήθηκε από τα 18.400 ευρώ το 2002 στα 30.000 ευρώ το 2020.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Volkswagen Golf, η μέση τιμή του οποίου αυξήθηκε κατά 22% από το 2002 έως το 2010, ενώ την επόμενη δεκαετία σημείωσε νέα αύξηση η οποία έφτασε το 37%.
Στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, η μέση τιμή πώλησης των εκπροσώπων της ήταν το 2002 τα 13.000 ευρώ ενώ το 2020 εκτινάχθηκε στις 20.000 ευρώ.
Το φαινόμενο της σημαντικής αύξησης των τιμών των νέων αυτοκινήτων έχει παρατηρηθεί και την τελευταία διετία, καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι οι κατασκευαστές που μετακυλύουν στον τελικό καταναλωτή τις αυξήσεις στις πρώτες ύλες (π.χ. στον χάλυβα) ή ακόμα και τα πρόστιμα που δέχονται εξαιτίας τις αδυναμίας τους να εναρμονιστούν με τους ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι δημοφιλές SUV πόλης το οποίο περίπου πριν από έναν χρόνο ξεκινούσε από τα 17.500 ευρώ, σήμερα η τιμή εκκίνησής του για την ίδια έκδοση είναι τα 19.000 ευρώ.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ