Το 2022 ολοκληρώθηκε για την αγορά με αύξηση πωλήσεων, παρά τα προβλήματα με τις παραγωγές των οχημάτων και τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις τους.
Ήταν αδιαμφισβήτητα μια πολύ δύσκολη χρονιά για τον κλάδο του αυτοκινήτου της χώρας μας, μιας και οι εισαγωγείς είχαν να αντιμετωπίσουν πολλές προκλήσεις και αστάθμητους παράγοντες, που δημιουργούσαν ένα κλίμα ανασφάλειας στην αγορά.
Ιδίως το πρώτο εξάμηνο του έτους, με το συνεχιζόμενο lockdown, την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τις ελλείψεις των ανταλλακτικών, ήταν μια περίοδος πολύ δύσκολη για την αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα, που είχε και έχει ακόμη τις επιπτώσεις της στο τελικό προϊόν και το κατά πόσο τελικά αυτό είναι προσβάσιμο στον άνθρωπο που το έχει ανάγκη και θέλει να το αποκτήσει.
BUY NOW
Μεγάλοι χρόνοι αναμονής και υψηλές τιμές κινδύνεψαν να «τινάξουν» στον αέρα την αγορά, ωστόσο με μεγάλη προσπάθεια οι Έλληνες εισαγωγείς και τα στελέχη τους κατάφεραν να προσπεράσουν τα προβλήματα και να βοηθήσουν στο μέτρο πάντα του δυνατού την αγορά της χώρας μας να βρει τα αυτοκίνητα που ζητούσαν και συνεχίζουν να ζητούν οι πελάτες.
Έτσι λοιπόν, το δεύτερο εξάμηνο του έτους ήταν αισθητά καλύτερο από το πρώτο και τελικά, μετά και την επίδοση του Δεκεμβρίου, η πτώση στις πωλήσεις που ήταν το κύριο χαρακτηριστικό των πρώτων μηνών της χρονιάς γύρισε θετικά και το 2022 έκλεισε με αύξηση σε σχέση με το 2021.
Με βάση πάντα τα πρώτα στοιχεία, η περσινή χρονιά κλείνει με 105.346 καινούργια αυτοκίνητα, ένα νούμερο που σε καμία περίπτωση δεν είναι αντιπροσωπευτικό των αναγκών μιας χώρας 10 εκατομμυρίων κατοίκων όπως είναι η Ελλάδα, ωστόσο με βάση όλα τα παραπάνω είναι σίγουρα μια ικανοποιητική επίδοση.
Σε σχέση με το 2021 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 4,4% και πλέον όλοι στρέφουν το βλέμμα στο 2023 και την επίτευξη ενός ακόμη καλύτερου στόχου, που θα επιτρέψει σε όσους δυνατόν περισσότερο να αποκτήσουν ένα σύγχρονο, οικονομικό στη χρήση και κυρίως ασφαλές αυτοκίνητο.
Ειδικά για την επίδοση του Δεκεμβρίου, οι πωλήσεις έφθασαν τα 6.549 αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 15,8% συγκριτικά με τον Δεκέμβρη του 2021. Πρώτη σε πωλήσεις εταιρεία ήταν η BMW με 571 αυτοκίνητα, ακολουθούμενη από την Opel με 527 πωλήσεις και Suzuki και Toyota με 522 αυτοκίνητα η κάθε μία.
Το Top 10 των μαρκών του Δεκεμβρίου
- BMW: 571 πωλήσεις
- Opel: 527 πωλήσεις
- Suzuki: 522 πωλήσεις
- Toyota: 522 πωλήσεις
- MINI: 459 πωλήσεις
- Volkswagen: 415 πωλήσεις
- Citroen: 366 πωλήσεις
- Hyundai: 347 πωλήσεις
- Dacia: 304 πωλήσεις
- Peugeot: 296 πωλήσεις
Πιο σημαντική ωστόσο είναι η τελική επίδοση της χρονιάς, με την Toyota να παίζει ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο και να κατακτά τον τίτλο για μια ακόμη φορά με μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους. Η ιαπωνική μάρκα σημείωσε 14.834 πωλήσεις (+12,7%) και είχε διαφορά 5.700 αυτοκινήτων από τη δεύτερη Hyundai και την τρίτη Peugeot. Πρώτη μάρκα στους premium ήταν η Mercedes με 4.792 ταξινομήσεις.
Το Top 10 των μαρκών του 2022
- Toyota: 14.834 πωλήσεις
- Hyundai: 9.119 πωλήσεις
- Peugeot: 9.094 πωλήσεις
- Volkswagen: 7.668 πωλήσεις
- Opel: 5.812 πωλήσεις
- Citroen: 5.353 πωλήσεις
- Mercedes: 4.792 πωλήσεις
- Fiat: 4.739 πωλήσεις
- Kia: 4.551 πωλήσεις
- BMW: 4.451 πωλήσεις