Alfa Romeo Tonale 1,5T 130 PS: Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το μικρότερο SUV των Ιταλών

Alfa Romeo Tonale

Η Alfa Romeo Tonale πάτησε επί ελληνικού εδάφους, γεμίζοντας με όνειρα τους φίλους της μιλανεζικής φίρμας και με προσμονή εκείνους που αναζητούν στην κατηγορία των SUV το επόμενο αυτοκίνητό τους. Τη δοκιμάζουμε στην έκδοση βενζίνης των 130 ίππων.

Χωρίς την καρδιά θα ήμασταν μηχανές, ένα κομμάτι ψυχρού μετάλλου καταδικασμένο να υπηρετεί τον έναν και μοναδικό σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε. Χωρίς την ιταλική ψυχή, όπως αυτή κατατέθηκε και σφυρηλατήθηκε πάνω στους ξύλινους πάγκους εργασίας του Varese, ο κόσμος γύρω μας θα ήταν διαφορετικός, άχρωμος, μουντός.

Κι όσο κι αν δυσκολεύεσαι να φανταστείς τον κιτρινισμένο τοίχο ενός εφηβικού δωματίου χωρίς τον εμβληματικό «θυρεό» της Anonima Lombarda Fabbrica Automobili να σκεπάζει τις ατέλειες και να γεμίζει με όνειρα τα κενά του, το σκληρό πρόσωπο της μοίρας μάς δίδαξε στωικά όλα αυτά τα χρόνια, πώς να ζούμε διεκδικώντας το ελάχιστο από μια ιστορική φίρμα όπως η Alfa Romeo.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναζωογονητική σαν μια καλοκαιρινή μπόρα, σαρωτική σαν την τέλεια καταιγίδα, η εικονιζόμενη και πολλά υποσχόμενη Tonale δεν έρχεται απλώς να βάλλει ένα πρόσκαιρο τέλος στην άνυδρη γραμμή παραγωγής της Alfa Romeo αλλά και να γεννήσει την ελπίδα ότι τίποτα δεν έχει χαθεί για τη μιλανέζικη φίρμα και τη δυναστεία της.

Alfa Romeo Tonale

Γκρι αλλά όχι γκρίζα

Το γκρι δεν είναι το χρώμα το οποίο ταιριάζει στη ψυχοσύνθεση ή αν προτιμάτε στην ιδιοσυγκρασία μιας Alfa Romeo κι αυτό το αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή που την αντικρίζεις. Στην έκδοση Speciale, η οποία και συνοδεύει το εμπορικό της λανσάρισμα στην ευρωπαϊκή αγορά, η Alfa Romeo Tonale δίνει τον καλύτερο -εξοπλιστικό- διαθέτοντας το body kit της συν τους τροχούς-κόσμημα των 20 ιντσών.

Έχοντας, λοιπόν, συμβιβαστείς στην ιδέα ότι για το υπόλοιπο της ημέρας-εβδομάδας θα οδηγείς μια γκρι Alfa Romeo, το επόμενο και απαραίτητο για τη συνέχεια βήμα είναι να περιεργαστείς το κατά κοινή ομολογία ελκυστικό παρουσιαστικό της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με μήκος να υπερβαίνει τα 4,5 μέτρα, όντας πάνω από τα επίπεδα των βασικών ανταγωνιστών της, οι επιφάνειες του αμαξώματος έχουν την ευκαιρία να διατυπώσουν-αναπτύξουν το σκεπτικό και την επιχειρηματολογία τους, αλλά και να δημιουργήσουν την απαραίτητη απόσταση από τον ανταγωνισμό, χτίζοντας στο υποσυνείδητο του απλού παρατηρητή ένα προβάδισμα ασφαλείας.

Alfa Romeo Tonale

Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε ότι η σημερινή Alfa Romeo Tonale ελάχιστα απέχει από την κεντρική ιδέα της πρωτότυπης εκδοχής της, η οποία αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το 2019 στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Σε κάθε περίπτωση αν η… εντοπιότητα μπορεί να δημιουργήσει μια άλλου είδους σχέση με τη νέα πρόταση της Alfa Romeo τότε ίσως αξίζει να αναφέρουμε ότι φέρει την υπογραφή του ταλαντούχου Αλέξανδρου Λιώκη, ο οποίος και αποτέλεσε βασικό μέλος τη σχεδιαστικής ομάδας του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στοιχεία που αναδεικνύουν όχι μόνον την καταγωγή αλλά και τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου μπορείς να συναντήσεις και στον θάλαμο επιβατών ή για να ακριβολογούμε στο πιλοτήριο της κορυφαίας σε εξοπλιστικά χαρακτηριστικά Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale.

Τα καλοσχηματισμένα καθίσματα με τις ραφές σε χρώμα αντίθεσης, το πληθωρικό τριάκτινο τιμόνι με τα επιβλητικά αλουμινένια paddles να δηλώνουν με διακριτικό τρόπο την παρουσία τους, η άριστα ενσωματωμένη ψηφιακή οθόνη αφής των 10,25 ιντσών και ο εξίσου εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων με τη διαγώνιο των 12,3 ιντσών, τοποθετούν τα πράγματα στη σωστή τους διάθεση και την Alfa Romeo Tonale στον προθάλαμο της κατηγορίας των premium SUV.

Με μια πιο προσεκτική ματιά βέβαια μπορεί να αντιληφθεί κανείς τη πρόθεση των Ιταλών να συμπιέσουν τα κόστη, επιλέγοντας υλικά για τις λιγότερο προβεβλημένες επιφάνειες του ταμπλό από το μεσαίο ράφι.  Μάλιστα αρκετά από τα υλικά αυτά δεν συμπίπτουν μεταξύ του σε υφή ή ακόμα και σε φινίρισμα, βάζοντας έναν μικρό αστερίσκο στην premium αύρα που σε συντροφεύει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γεγονός ότι δεν θα δυσκολευτείς ιδιαίτερα να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης επιταχύνει σημαντικά τη διαδικασία εξοικείωσης με το ιταλικό SUV, ενώ απουσιάζουν και τα τρανταχτά λάθη εργονομίας με τα περισσότερα χειριστήρια και τους διακόπτες να βρίσκονται εκεί ακριβώς που θα περίμενες να τα συναντήσεις εξασφαλίζοντας της διαισθητική χρήση τους.

Alfa Romeo Tonale

Φτάνοντας έως την δεύτερη σειρά καθισμάτων, γίνεται απολύτως κατανοητό πως αν έχει βγει κάποιος χαμένος από την επιλογή των Ιταλών να θυσιάσουν λίγη από την χωροταξική ευδαιμονία του συνόλου ώστε να επιτύχουν το πολυπόθητο σχεδιαστικό αποτέλεσμα, αυτό είναι το διαμέρισμα των αποσκευών και όχι οι πίσω επιβάτες. 

Στα επίπεδα, λοιπόν, ενός γνήσιου SUV, τα 500 λίτρα κινούνται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας του, προσφέροντας το επιπλέον κίνητρο σε εκείνον που δίνει την πρέπουσα σημασία σε λεπτομέρειες όπως αυτή της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Alfa Romeo Tonale

Το ιταλικό DNA

Μολονότι η Alfa Romeo αποτελεί περίοπτο μέλος της οικογένειας Stellantis, αποκτώντας πρόσβαση σε ένα εντυπωσιακό σε ποσότητα και ποιότητα τεχνολογικό οπλοστάσιο, οι Ιταλοί φαίνεται πως υπερασπίστηκαν μέχρι τελευταίας ρανίδας το DNA τους επενδύοντας σε λύσεις και εφαρμογές που προέρχονται από το δικό τους portfolio.

Με καταγωγή, λοιπόν, από το Compass και αισθητές τις αναβαθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν σε αυτό ώστε να υπηρετήσει τον νέο και πέρα από κάθε αμφιβολία απαιτητικότερο ρόλο, το πλαίσιο της Tonale έχει γεννηθεί από ιταλικά χέρια, ενώ το ίδιο ισχύει και για το ήπια υβριδικό σύνολο του 1,5 λίτρου, ο οποίο πρόσφατα το είδαμε να πραγματοποιεί το ντεμπούτο του κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες μοντέλων της Fiat και της Jeep.

Alfa Romeo Tonale
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Kι ενώ θα περίμενε κανείς πως οι αναπόφευκτες συγγενικές σχέσεις με ήδη υπάρχουσες προτάσεις του FCA Group, ως δια μαγείας η Alfa Romeo Tonale χαράσσει το δικό της μονοπάτι, τοποθετώντας τον πήχη σε σαφώς υψηλότερα επίπεδα.

Η ενίσχυση της ακαμψίας, η ανακατανομή των φορτίων, η νέα γεωμετρία-διάταξη της ανάρτησης και το άκρως επιθετικό setup του συστήματος διεύθυνσης, είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που μαρτυρούν την προσπάθεια που κατέβαλλαν στο Μιλάνο ώστε το αποτέλεσμα να είναι ανάλογο των υψηλών προσδοκιών.

Alfa Romeo Tonale

Ακόμα και η λειτουργία του υβριδικού συνόλου, στην καρδιά του οποίου βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου, δείχνει πιο ραφιναρισμένη και ως εκ τούτου αποτελεσματικότερη, κρύβοντας στο μέτρο του εφικτού το γεγονός ότι οι 130 ίπποι και τα 240 Nm ροπής δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια ώστε να διαπρέψεις στον τομέα των επιδόσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τα επίσημα των Ιταλών, η Tonale των 130 ίππων χρειάζεται σχεδόν 10 δευτερόλεπτα για να επιτύχει από στάση την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα, χρόνος αποδεκτός από τη στιγμή που συνοδεύει τη μικρότερη σε ισχύ έκδοση του αυτοκινήτου.

Alfa Romeo Tonale

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι επιλέγοντας το δυναμικότερο πρόγραμμα οδήγησης μέσω του Alfa DNA, το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο αποκτά ταχύτερες αντιδράσεις και το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων αλλάζει τις προτεραιότητές του, η ψυχρή αλήθεια των αριθμών εξακολουθεί, παρόλα αυτά, να μοιράζει τα περίπου 1.500 κιλά του ιταλικού SUV στους 130 ίππους του τετρακύλινδρου ήπια υβριδικού κινητήρα.

Εκεί έρχεται η βγαλμένη από σεμινάριο λειτουργία της ανάρτησης με τα τεχνολογίας Frequency Selective Damping (FSD) αμορτισέρ να κάνει τη διαφορά, επεκτείνοντας δίχως την παραμικρή απώλεια το εύρος δράσης του ιταλικού SUV και διαλύοντας την όποια αμφιβολία για το αν η επιλογή των τροχών μεγέθους 20 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα PZero ελαστικά της Pirelli θα ήταν συμβατή με τον διττό προσανατολισμό του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Alfa Romeo Tonale

Ακόμα και στην… εγνωσμένης αξίας και ποιότητας ελληνική άσφαλτο, η γκρι Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale βρίσκει πολύ γρήγορα τα πατήματά της και χωρίς να κουράζει ή να δοκιμάζει τη συνοχή της, σου επιτρέπει να εξαντλήσεις κάθε πιθαμή της ολόφρεσκης γόμας της Pirelli για να αποκομίσεις τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση.

Το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης αποτελεί την έξτρα και στις περισσότερες των περιπτώσεων αχρείαστη δικλείδα ασφαλείας, την ίδια στιγμή που το αμεσότατο σύστημα διεύθυνσης μειώνει στο ελάχιστο τον χρόνο που απαιτείται ώστε η εντολή σου να καταλήξει στην άσφαλτο.

Alfa Romeo Tonale
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Του λείπει το… ειδικό βάρος που ενδεχομένως θα βρεις σε μια γερμανική κατασκευή, μολονότι με το πέρασμα του χρόνου εξοικειώνεσαι με την ελαφρότητά του και την άνεση-ευελιξία που μπορεί αυτή να χαρίζει σε αστικό περιβάλλον.

Εκεί όπου το ήπια υβριδικό σύνολο με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του 1,5 λίτρου και το ηλεκτρικό μοτέρ των 20 ίππων καλείται επί της ουσίας να δικαιώσει την επιλογή των Ιταλών κρατώντας σε σταθερά χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου και προσφέροντας μια εξηλεκτρισμένη εμπειρία οδήγησης.

Παρότι δεν μπορεί να μιλήσει κανείς για «ηλεκτρική» αυτονομία, υπό συνθήκες η Alfa Romeo Tonale θα κινηθεί με τον θερμικό κινητήρα σε κατάσταση ύπνωσης, γεγονός που βοηθά στην αποκλιμάκωση των ενεργειακών απαιτήσεών της.

Alfa Romeo Tonale

Σε μεικτές συνθήκες κίνησης, θεωρήστε τον εαυτό σας τυχερό και ταυτόχρονα ικανό αν καταφέρετε να διατηρηθείτε κάτω από το επίπεδο των 7,0 λίτρων/100 χλμ., καθώς το ιταλικό SUV συχνά-πυκνά φλερτάρει ακόμα και με διψήφια νούμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανάσα ζωής

Οι Ιταλοί κατάφεραν να πάρουν το μέγιστο από την πρώτη-γενεσιουργό ύλη που είχαν στη διάθεσή τους, προσφέροντας μια ανάσα ζωής σε μια φίρμα που τόσα χρόνια ασφυκτιούσε και διολίσθαινε υπό το ασύμμετρο βάρος μιας ανεκπλήρωτης εμπορικής επιτυχίας.

Ακόμα κι αν η Tonale δεν αποδειχθεί η ευκαιρία που τόσο καιρό αναζητούσε η Alfa Romeo συνιστά ένα σημάδι ζωής και μια υπόσχεση ότι για τη μιλανέζικη φίρμα έρχονται -πολύ- καλύτερες ημέρες.

Τα 37.300 ευρώ -τα οποία γίνονται 45.000 ευρώ στην έκδοση της δοκιμής- βάζουν δύσκολα στο ιταλικό SUV, τοποθετώντας το στο στόμα του γερμανικού λύκου που καιροφυλακτεί, αναζητώντας το επόμενο θύμα του.       

TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.469 κ.εκ. βενζίνη, 130 PS/5.500 σ.α.λ., 240 Nm/1.500σ.α.λ. (+20 PS από 48V σύστημα)
Μετάδοση: 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 195 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,6 λτ./100 χλμ., 127 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.528/1.841/1.693 χλστ., 2.636 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.525 κιλά
Χώρος αποσκευών: 500-1.270 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 37.300 ευρώ / 81,9 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ