
Η DFSK κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά, με αιχμή του δόρατος το E5 DE-i, ένα 7θέσιο plug-in hybrid SUV με premium χαρακτήρα και τιμή-έκπληξη.
Μπορεί στην ελληνική αγορά η DFSK να συστήνεται τώρα στο ευρύ κοινό, όμως η ιστορία της δεν ξεκινά από το μηδέν. Η Dongfeng Sokon (DFSK) είναι μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας κι αποτέλεσμα της συνεργασίας δύο μεγάλων ονομάτων, της Dongfeng Motor Corporation, ενός από τους μεγαλύτερους κρατικούς κατασκευαστές οχημάτων στην χώρα, και της Sokon Group, με ειδίκευση στα επαγγελματικά και επιβατικά οχήματα.
Με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας στην παραγωγή αυτοκινήτων, η DFSK έχει δημιουργήσει μια γκάμα που καλύπτει από επαγγελματικά mini vans και φορτηγάκια, μέχρι σύγχρονα SUV με εξηλεκτρισμένη τεχνολογία, σχεδιασμένα για να ανταποκρίνονται στα πρότυπα της ευρωπαϊκής αγοράς. Με παρουσία ήδη σε πάνω από 80 χώρες, η DFSK έρχεται τώρα και στην Ελλάδα, με τη διάθεση της στην αγορά να πραγματοποιείται υπό τη σκέπη του Spanos Group.
BUY NOW

Στην ελληνική γκάμα της DFSK περιλαμβάνονται προς το παρόν τρία SUV μοντέλα: το DFSK 500, το DFSK 600 (και τα δύο με αμιγώς βενζινοκίνητα σύνολα) και το DFSK E5 DE-i, το μοναδικό plug-in hybrid της σειράς.
Επιβλητικό από όλες τις γωνίες
Το DFSK E5 είναι από τα αυτοκίνητα που σε κερδίζουν με το “καλημέρα”. Η επιβλητική του εξωτερική εμφάνιση δεν περνάει απαρατήρητη, αφού πρόκειται για ένα SUV που καταφέρνει να συνδυάσει τo φουτουριστικό design με μια αίσθηση “ευρωπαϊκής αύρας”, χωρίς να προδίδει τις ασιατικές του ρίζες.

Η μάσκα τύπου dot-matrix στο εμπρός μέρος δίνει το στίγμα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας, η οποία «φλερτάρει» με την τεχνολογία και τη νέα εποχή, ε το φωτιζόμενο έμβλημα “Ε” να ενισχύει την ταυτότητα του ηλεκτροκίνητου χαρακτήρα του E5, δημιουργώντας μια αναγνωρίσιμη φωτεινή υπογραφή.
Οι μεγάλες επιφάνειες, τα έντονα “νεύρα” στο προφίλ, τα ενιαία 3D πίσω φώτα, αλλά και οι 19άρες ζάντες με αεροδυναμική σχεδίαση σε συνδυασμό με τη φωτεινή γραμμή στο πίσω μέρος, συμβάλλουν στο να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο που δεν κρύβεται, αποπνέοντας μια ώριμη αυτοπεποίθηση, χωρίς να γίνεται φλύαρο.

Από πλευράς διαστάσεων, με μήκος 4,76 μέτρα, πλάτος 1,865 μέτρα και ένα εντυπωσιακό μεταξόνιο στα 2,785 μέτρα, το E5 παίρνει θέση ανάμεσα στα μεσαία SUV της αγοράς. Οι αριθμοί δεν είναι απλώς εντυπωσιακοί στο χαρτί αλλά μεταφράζονται και σε πραγματικό χώρο για τους επιβάτες, κάτι που γίνεται αμέσως αντιληπτό μόλις καθίσεις στη δεύτερη σειρά καθισμάτων ή όταν χρειαστεί να αξιοποιήσεις και την τρίτη.
Αίσθηση πολυτέλειας
Η σχεδίαση του εσωτερικό του DFSK E5 είναι καθαρή, με προσοχή στην λεπτομέρεια και ποιότητα υλικά που κυμαίνουνται σε εξαιρετικά καλό επίπεδο, ενισχύοντας την premium αίσθηση. Χωρίς φανφάρες και τρικ εντυπωσιασμού, φαίνεται ότι στόχος των ανθρώπων την εταιρείας ήταν ένα οργανωμένο και εργονομικό περιβάλλον όπου ποντάρει στην απλότητα και την ευκολία χρήσης, κάτι που εκτιμά κανείς στην καθημερινότητα.

Το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, η κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών με λειτουργία Mirrorlink, καθώς και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, συνθέτουν ένα τεχνολογικό περιβάλλον που μοιάζει γνώριμο και ταυτόχρονα ευχάριστο στο μάτι.
Στο τομέα του εξοπλισμού άνεσης, το E5 διαθέτει στοιχεία που ενισχύουν το αίσθημα πολυτέλειας όπως ηλιοροφή από τη βασική έκδοση, αεριζόμενα και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, κλιματιζόμενο υποβραχιόνιο, κλιματισμό με αεραγωγούς πίσω και ένα ηχοσύστημα 12 ηχείων με ενισχυτή (στη έκδοση Premium). Το ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο κάθισμα 6 κατευθύνσεων του οδηγού επιτρέπει στον καθένα να βρει γρήγορα την ιδανική θέση οδήγησης, ωστόσο τα ψηλότερα άτομα (άνω του 1,90 μ.) ίσως βρουν την κατά μήκος διαδρομή ελαφρώς περιορισμένη.

Στο πίσω μέρος, τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο ευέλικτα. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων διαθέτει ρυθμιζόμενη πλάτη και δυνατότητα οριζόντιας μετακίνησης (μπρος-πίσω), γεγονός που σου επιτρέπει να “παίξεις” με τον χώρο ανάλογα με τις προτεραιότητές σου. Η δυνατότητα αυτή βελτιώνει αισθητά και την προσβασιμότητα στην τρίτη σειρά, καθιστώντας τη χρηστική ακόμη και για ενήλικες σε κοντινές διαδρομές, κάτι που σπάνια συναντάται στην κατηγορία.

Ο χώρος αποσκευών με τις δύο πίσω θέσεις αναδιπλωμένες φτάνει τα 686 λίτρα, καλύπτοντας με άνεση τις ανάγκες μιας οικογένειας. Με αναδιπλωμένη και τη δεύτερη σειρά, ο διαθέσιμος όγκος είναι ικανός ακόμη και για μια mini μετακόμιση, ενώ αντίθετα, σε 7θέσια διάταξη, ο χώρος περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα, όπως σε κάθε αντίστοιχο SUV.
Στο δρόμο
Πίσω από το τιμόνι του DFSK E5 DE-i, αυτό που αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα κιόλας μέτρα είναι ότι έχει σχεδιαστεί με ξεκάθαρη προτεραιότητα την ευκολία χρήσης. Χωρίς εξάρσεις, χωρίς ψεύτικες υποσχέσεις και χωρίς την παραμικρή πρόθεση να εντυπωσιάσει χωρίς λόγο, το plug-in hybrid SUV προσφέρει μια ήσυχη, άνετη και κυρίως ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης.

Την παραπάνω αίσθηση έρχεται να ενισχύσει και η γεμάτη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης, που λειτουργεί σχεδόν αθόρυβα στο παρασκήνιο, βάζοντας το δικό της λιθαράκι στην αίσθηση σιγουριάς και απλότητας που αποπνέει το E5 στον δρόμο.
Η συνολική ισχύς των 250 ίππων και η ροπή των 300 Nm προκύπτουν από τη συνεργασία του ατμοσφαιρικού κινητήρα 1.5 λίτρων με τον ηλεκτροκινητήρα, δημιουργώντας ένα υβριδικό σύνολο ικανό να ανταποκριθεί σε κάθε σενάριο χρήσης, με την εναλλαγή των δυο "κόσμων" να είναι σχεδόν ανεπαίσθητη, ιδιαίτερα σε πιο χαλαρούς ρυθμούς. Αν ο οδηγός είναι συνεπής ως προς τη φόρτιση, το μοντέλο μπορεί να λειτουργεί κατά κύριο λόγο ως ηλεκτρικό όχημα, με τον βενζινοκινητήρα να επεμβαίνει μόνο όταν ζητηθεί περισσότερη ισχύς.

Η ηλεκτρική αυτονομία των 70 χιλιομέτρων επαρκεί άνετα για τις περισσότερες καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης, μειώνοντας θεαματικά την ανάγκη για χρήση του θερμικού κινητήρα, με τη φόρτιση της μπαταρίας να ολοκληρώνεται σε περίπου 4 ώρες. Αυτό μεταφράζεται σε κατανάλωση μόλις 1,2 λτ./100 χλμ. σε καθαρά αστικό περιβάλλον, ενώ σε μεικτές συνθήκες δεν θα ξεπεράσει τα 4,5 λτ./100 χλμ.
Σύμμαχος στην ομαλή και σβέλτη λειτουργία του συνόλου είναι το κιβώτιο τύπου E-CVT με λειτουργία “Direct Drive”, το οποίο είναι καλορυθμισμένο, αποφεύγοντας φαινόμενα “σουζαρίσματος” και υπερβολικού θορύβου που συχνά συνοδεύουν αντίστοιχα κιβώτια

Οταν ζητήσεις παραπάνω, το E5 θα ανταποκριθεί. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,4 δευτερόλεπτα, ενώ με επιλεγμένο το “Sport mode” η διαφορά είναι αισθητή, με το μοντέλο να δίνει μια πιο “γεμάτη” αίσθηση. Το βάρος των 1.820 κιλών μπορεί να μην κρύβεται πάντα έντεχνα, αλλά το αυτοκίνητο δεν δυσκολεύεται να κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς, ενώ η πρόσφυση στους μπροστινούς τροχούς επαρκεί στις περισσότερες συνθήκες.
Σε πιο πιεσμένες καταστάσεις, το E5 εμφανίζει ελαφρά υποστροφική συμπεριφορά, κάτι που αναμενόμενα σχετίζεται με την ουδέτερη ρύθμιση του πλαισίου και την οικογενειακή του φιλοσοφία, αλλά δεν είναι ικανή να τρομάξει τον οδηγό. Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά ακριβές, και το φρενάρισμα, αν και έχει την κλασική “ηλεκτρική” αίσθηση λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, παραμένει ασφαλές και προοδευτικό.

Η ανάρτηση, με MacPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, έχει μια πιο σφιχτή ρύθμιση, ώστε να μπορεί να διαχειριστεί σωστά το βάρος και τις αλλαγές φορτίου. Στην πράξη, αυτό σημαίνει σταθερότητα στο δρόμο, με μόνο τις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες να περνάνε λίγο πιο άμεσα στο εσωτερικό, χωρίς όμως να γίνεται κουραστικό.
Στο παρκάρισμα, η κάμερα 360°, οι αισθητήρες εμπρός-πίσω, και ο σχετικά μικρός κύκλος στροφής για το μέγεθος του (11,74 μ.) κάνουν τη ζωή του οδηγού πολύ πιο εύκολη, περιορίζοντας το άγχος που θα μπορούσε να φέρει ο όγκος του αμαξώματος, ενώ η ύπαρξη λειτουργίας V2L (Vehicle to Load) επιτρέπει την παροχή ρεύματος σε εξωτερικές συσκευές,
Στο ταμείο
Το DFSK E5 DE-i δεν είναι ένα αυτοκίνητο που υπόσχεται φανταχτερά πράγματα, κυνηγά εντυπωσιασμούς ή θα προσφέρει συγκινήσεις στον επαρχιακό δρόμο, αλλά είναι ένα μοντέλο με ξεκάθαρο οικογενειακό προσανατολισμό, μοντέρνα σχεδίαση, πολυτέλεια και τεχνολογικό εξοπλισμό που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους πιο γνωστούς και ακριβότερους ανταγωνιστές του.

Διαθέτει όλα όσα αναζητά κανείς σε ένα καθημερινό 7θέσιο plug-in hybrid, ευρυχωρία, οικονομία, τεχνολογία, πρακτικότητα αλλά και premium στοιχεία κι εξοπλισμό, χωρίς να τινάζει τον οικογενειακό προϋπολογισμό στον αέρα. Με κόστος απόκτησης 32.500 ευρώ, για τη βασική αλλά πλουσιοπάροχα εξοπλισμένη έκδοση Comfort, το DFSK E5 DE-i είναι σήμερα το φθηνότερο μοντέλο στην κατηγορία του, και αυτό, από μόνο του, αποτελεί ένα πολύ ισχυρό χαρτί στην εποχή της ακρίβειας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά DFSK Ε5 DE-i
Κινητήρας: 1.498 κ.εκ. βενζίνη, 102 PS/6.000 σ.α.λ., 135 Νm/4.500 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας μπροστά: 177 PS
Συνδυαστική ισχύς: 250 PS, 300 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο Ε-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 166 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,2 λτ./100 χλμ., 27,9 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.760/1.865/1.670 χλστ., 2.785 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.820 κιλά
Χώρος αποσκευών: 686 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 32.500 ευρώ / 0 ευρώ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ