Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Vitara -Ήπια υβριδικό με 129 ίππους
ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ / PHOTOS: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Με εμφανή τα σημάδια ανανέωσης, το Suzuki Vitara θέλει να εκμεταλλευτεί το βάρος του ονόματός του και τη δυνατή τιμολογιακή πολιτική του, ανεβαίνοντας ακόμα πιο ψηλά στη λίστα των πωλήσεων.
Το Suzuki Vitara έχει ταυτιστεί με κακοτράχαλες διαδρομές, λασπωμένα μονοπάτια και δρόμους που κανένα άλλο τετρακίνητο όχημα δεν τολμούσε να προσεγγίσει χωρίς ακριβές τροποποιήσεις. Με τον τίτλο του “off-road animal” να το συνοδεύει σε μεγάλο διάστημα της διαδρομής του στην αγορά, το ιαπωνικό μοντέλο ήταν και είναι ένα οικονομικό όχημα που έκανε την περιπέτεια εκτός δρόμου προσιτή σε όλους.
Παράλληλα και ιδίως στην πιο πρόσφατη γενιά του, το Vitara έχει ενισχύσει και τα πλεονεκτήματά του στην άσφαλτο, παραμένοντας ένας δυνατός παίκτης στην κατηγορία των μικρών SUV, όπου "κονταροχτυπιέται" σκληρά για την πρωτιά στη λίστα των πωλήσεων της χώρα μας.
BUY NOW
Σήμερα, και με αφορμή και την εφαρμογή της ευρωπαϊκής οδηγίας GSRII, η εταιρεία αποφάσισε, εκτός από τα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας, να ανανεώσει εκ νέου το μοντέλο, επεμβαίνοντας σε σημεία που θα του δώσουν την απαραίτητη ώθηση να παραμείνει ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, χωρίς παράλληλα να αλλάξει την άκρως προσιτή τιμολογιακή πολιτική της.
Έτσι, ακόμα και με τα νέα συστήματα ADAS, το ανανεωμένο Vitara ξεκινάει από τις 20.580 ευρώ με την προσφορά που τρέχει αυτή τη χρονική περίοδο, κοστίζοντας έτσι μόλις 1.000 ευρώ παραπάνω από το προ facelift μοντέλο, ενώ διαθέτει σαφώς και πιο πλούσιο εξοπλισμό που εναρμονίζεται με τα δεδομένα του ανταγωνισμού.
Πιο δυναμικό εμφανισιακά
Η σχεδίαση του Suzuki Vitara δεν έχει διαφοροποιηθεί ιδιαίτερα σε σχέση με τον προκάτοχό του, συνεχίζοντας να έχει στο DNA του στοιχεία σχεδόν από όλες τις προηγούμενες γενιές, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητα του μοντέλου ακόμα και με την πρώτη ματιά. Η σημαντικότερη αλλαγή στο αμάξωμα βρίσκεται στο μπροστινό μέρος, όπου ο προφυλακτήρας ανασχεδιάστηκε και πλέον αποπνέει έναν πρόσθετο δυναμισμό, με τη μάσκα να ακολουθεί αντίστοιχη πορεία, όντας πιο σπορτίφ και σε χρώμα piano black.
Νέες επιλογές συναντάμε και στο τομέα των ζαντών, οι οποίες δέχτηκαν τις απαραίτητες επεμβάσεις ώστε να γίνουν πιο αεροδυναμικές και να προσθέσουν το δικό τους λιθαράκι στη μείωση της κατανάλωσης, ενώ το μοντέλο διατίθεται σε 10 χρωματισμούς, 5 εκ των οποίων με μαύρη οροφή, με αυτόν που ξεχωρίζει να είναι το νέο Sphere Blue Pearl.
Πιο σύγχρονο εσωτερικά
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές, ή καλύτερα η αλλαγή που υπάρχει είναι σαφώς πιο εμφανής και ο οδηγός θα την αντιληφθεί με το που ανοίξει την πόρτα. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει λοιπόν στάνταρ μια ολοκαίνουργια οθόνη αφής 9 ιντσών, με το σύστημα πολυμέσων να είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Πρόκειται για ένα μικρό άλμα σε σχέση με το προκάτοχό του, όπου στη βασική έκδοση δεν είχε καν οθόνη και στις πιο πλούσιες έφτανε μέχρι τις 7 ίντσες.
Αν και είναι ελαφρώς πιο αργή στις αντιδράσεις της σε σχέση με τον πιο ακριβό ανταγωνισμό, το ανασχεδιασμένο μενού της είναι αρκετά εύκολο και απλό, επιτρέποντας στον οδηγό να νιώσει γρήγορα οικεία μαζί του, ενώ εφοδιάζεται στάνταρ με εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας.
Η σχεδίαση του ταμπλό είναι απλή αλλά λειτουργική, με μαλακό πλαστικό να καλύπτει το πάνω μέρος και ελαφρώς πιο σκληρά τα κρυμμένα τμήματά του και τις πόρτες. Η συναρμογή είναι στιβαρή και δείχνει ότι έχει όλα τα φόντα να αντέξει στο χρόνο και τις δοκιμασίες που μπορεί να το υποβάλλει ο οδηγός, ειδικά στις τετρακίνητες εκδόσεις. Η θέση οδήγησης, αν και ψηλή, θα βολέψει όλα τα άτομα ανεξαρτήτως σωματότυπου, ενώ οι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και τα συστήματα υποβοήθησης, καθώς και οι αρκετοί χώροι για μικροπράγματα αυξάνουν την εργονομία και την πρακτικότητα.
Ο πίνακας οργάνων που ισορροπεί μεταξύ αναλογικού και ψηφιακού κόσμου είναι “δάνειο” από το προ-ανανέωσης μοντέλο, όπως και η συνολική χωρητικότητά του που δεν έχει μεταβληθεί. Έτσι μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες, προσφέροντάς τους πορτμπαγκάζ 362 λίτρων, με το σχήμα του να μπορεί να αξιοποιηθεί σε κάθε εκατοστό του.
Κατανάλωση που δεν σε "καίει"
Στο κομμάτι των κινητήρων δεν συναντάμε αλλαγές και, έτσι το Vitara συνεχίζει να διατίθεται είτε ως πλήρως υβριδικό με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε ως ήπια υβριδικό με τον 1.4 λίτρων boosterjet κινητήρα σαν βάση που συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ προαιρετικά εφοδιάζεται και με το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP SELECT 4WD. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε το δεύτερο κινητήριο σύνολο στη δικίνητη εκδοχή του, το οποίο αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 235 Nm στις 2.000-3.000 σ.α.λ., με την 48V ηλεκτρική υποβοήθηση να έχει θετική επίδραση στη συνολική λειτουργία του κινητήρα.
Το σύνολο είναι γεμάτο από χαμηλά και παραμένει πολιτισμένο μέχρι τις κόκκινες περιοχές του στροφόμετρου, ενώ αν κι ο βασικός του προσανατολισμός δεν είναι η εκτίναξη από φανάρι σε φανάρι, μπορεί να ολοκληρώσει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα στα πολύ καλά 9,5 δευτερόλεπτα και προσφέρει τις απαραίτητες ρεπρίζ ακόμα και με 6η σχέση στο κιβώτιο για ασφαλή προσπεράσματα.
Δυνατά κινείται και στο κομμάτι της κατανάλωσης, αφού η έλλειψη τετρακίνησης και η επίδραση της ηλεκτρογεννήτριας, επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να καίει περίπου 6,9 λτ./100 χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες, νούμερο που θα εκτιμήσει ο οδηγός στην εποχή μας όπου η τιμή της βενζίνης φλερτάρει με τα 2 ευρώ.
Mε ασφάλτινες αρετές
Στο δρόμο φαίνεται η δουλειά που έχει κάνει η Suzuki στην ασφάλτινη αλλαγή προσανατολισμού του μοντέλου ιδίως των δικίνητων εκδόσεων του Vitara, δίνοντάς του στοιχεία που δεν συναντούσαμε σε προηγούμενες γενιές, με ένα τέτοιο στοιχείο να είναι και η πιο μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων.
Πλέον μπορούμε να πούμε ότι σε αυτή του την επιλογή το Vitara είναι ένα σύγχρονο SUV που μπορεί να κινηθεί με άνεση εντός και εκτός πόλης. Οι μαζεμένες διαστάσεις του (4.185 χλστ. μήκος και 1.755 χλστ. πλάτος) και ο σχετικά μικρός κύκλος στροφής του (10,4 μ.) επιτρέπουν ευελιξία, με την υψηλή θέση οδήγησης και τα μεγάλα παράθυρα να προσφέρουν καλή περιμετρική ορατότητα.
Οι αναρτήσεις έχουν μαλακή ρύθμιση και μπορούν να απορροφήσουν με μαεστρία τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ακόμα κι αν είναι συνεχόμενες, με το ελαφρύ τιμόνι να είναι σύμμαχος στην κίνηση της πόλης. Από την άλλη, στο όριο, το Vitara μπορεί να παραμένει προβλέψιμο, αλλά οι κλίσεις είναι αισθητές, ενώ το σύστημα διεύθυνσης δεν είναι τόσο άμεσο και με καλή πληροφόρηση. Πάντως, ακόμα κι αν ξεπεραστούν τα επίπεδα της πρόσφυσης, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και τα ικανοποιητικά φρένα θα αποτρέψουν δυσάρεστες συνέπειες.
Σε ανοιχτούς δρόμους, το αυτοκίνητο θα ταξιδέψει με άνεση, παραμένοντας σταθερό στα ανώτατα όρια ταχύτητας της εθνικής οδού, άνετο και προσφέροντας μια ικανοποιητική ποιότητα κύλισης στους επιβάτες, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να κάνουν μεν την εμφάνισή τους, όμως να μην κουράζουν ακόμα και σε πολύωρες διαδρομές.
Αν και η δικίνητη έκδοση της δοκιμής μας δεν επιτρέπει μεγάλα περιθώρια σε εκτός δρόμου εξερευνήσεις, το Vitara φαίνεται να μην έχει αφήσει στο παρελθόν όλα τα στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίσει. Τα 175 χλστ. απόστασης από το έδαφος, οι περιορισμένοι πρόβολοι εμπρός-πίσω, το χαμηλό για τα σημερινά δεδομένα βάρος του (1.227 κιλά χωρίς οδηγό) και το σύστημα αναρτήσεων κάνουν το πέρασμα από πιο βατούς χωματόδρομους παιχνιδάκι, αλλά σίγουρα για πιο “σκληροπυρηνικές” επιφάνειες η ανάγκη της τετρακίνησης και ίσως κάποιο κιτ ψηλώματος γίνονται επιτακτικά.
Στο ταμείο
Το ανανεωμένο Suzuki Vitara εξελίχθηκε περαιτέρω για να ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες των περισσότερων μέσων οδηγών που αναζητούν ένα μικρό SUV, το οποίο να μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα χωρίς να απαιτείται να δαπανηθεί μια περιουσία για την απόκτησή του.
Παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν εφοδιάζεται με το full hybrid κινητήριο σύνολο, καταφέρνει να κρατάει σε επίπεδα diesel την κατανάλωση και να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και σε ρεπρίζ, ενώ ακόμα και δικίνητο δεν θα προβληματίσει αν μπει σε “ραφιναρισμένες” χωμάτινες περιπέτειες. Μπορεί να μην είναι η κορυφαία επιλογή όσον αφορά την ποιοτική προσέγγιση του εσωτερικού, αλλά δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, ειδικά στην τιμή που διατίθεται.
Τα 20.580 ευρώ για το εισαγωγικό μοντέλο σε συνδυασμό με το “βαρύ” του όνομα είναι μια δυνατή επιλογή για όποιον αναζητά ένα καινούργιο, οικονομικό όχημα με καλό βασικό εξοπλισμό, όπου όπως ήδη αναφέραμε περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας, 9 ιντσών οθόνη και επιπλέον στάνταρ LED φώτα, ζάντες αλουμινίου και αυτόματο κλιματισμό (αλλά όχι πίσω ηλεκτρικά παράθυρα). Μάλιστα, αν αποφασίσει να κάνει την υπέρβαση στον προϋπολογισμό του, τα επιπλέον χρήματα που κοστίζουν οι πιο πλούσιες εκδόσεις είναι λίγα μπροστά σε αυτά που προσφέρουν σαν έξτρα στον εν δυνάμει ιδιοκτήτη, και δύσκολα θα βρει αντίστοιχες προτάσεις στον ανταγωνισμό.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.373 κ.εκ. βενζίνη, 129 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 235 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: Χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 195 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,3 λτ./100 χλμ., 119-120 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.185/1.775/1.600 χλστ., 2.500 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.227 κιλά
Χώρος αποσκευών: 362 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 20.580 ευρώ/0 ευρώ