Κινούμενο αμιγώς ηλεκτρικά το νέο Citroen Ε-C4 C-Cross αποτελεί το πιο ήσυχο και "καθαρό παιδί" στη γκάμα του γαλλικού μικρομεσαίου.
Προτάσσοντας χαρακτηριστικό design και υψηλά επίπεδα άνεσης, το νέο Citroen C-4 είναι διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα επιλογών αναφορικά με τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Κορυφαίο μοντέλο στη γκάμα του νέου μικρομεσαίου η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Ε-C4, την οποία και δοκιμάζουμε.
Μοντέρνο και ξεχωριστό
Με έντονα τα crossover σχεδιαστικά στοιχεία στην εμφάνιση του, το e-C4 C-Cross δείχνει και τους δεσμούς του με το ένδοξο παρελθόν της Citroen στη μικρομεσαία κατηγορία και ειδικότερα στην αξέχαστη GS. Σημεία αναφοράς τα εμπρός φωτιστικά σώματα αλλά και η κεκλιμένη στο πίσω μέρος της οροφή με τα τριγωνικά "φινιστρίνια". Σε γενικές γραμμές το σχήμα του νέου C4 είναι μοναδικό για την κατηγορία με τις απαλές καμπύλες να συμπληρώνονται από σκληροτράχηλη "διάθεση" με τα άβαφα πλαστικά να κάνουν την εμφάνιση τους χαμηλά και περιμετρικά του αμαξώματος, και στους θόλους των τροχών, προστατεύοντας το χρώμα στις ήπιες εκτός δρόμου εξορμήσεις.
BUY NOW
Πρακτικότητα αλλά και design
Η μοντέρνα και ξεχωριστή εικόνα του E-C4 συνεχίζεται και στο εσωτερικό του γαλλικού μικρομεσαίου που κερδίζει τις εντυπώσεις σε επίπεδο σχεδίασης και πρακτικότητας. Η λιτή σε ενδείξεις οθόνη του οδηγού συμπληρώνεται από την μεγάλη και γρήγορη στην απόκριση της οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, η οποία δίνει πρόσβαση και στις ρυθμίσεις για όλα τα συστήματα και υποσυστήματα με εύκολο και κατανοητό τρόπο. Εκπλήξεις στην εργονομία δεν υπάρχουν, με την καλή διάταξη των κουμπιών και χειριστηρίων, που έχουν κρατηθεί σε λογικό αριθμό, να συνηθίζεται γρήγορα και να μην απασχολεί. Θετικές είναι και οι εντυπώσεις που αποκομίζει κανείς από την ποιότητα κατασκευής, η οποία βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Με το ήσυχο ηλεκτρικό μοτέρ κάτω από καπό του C4 εύκολα αντιληπτή γίνεται και η πολύ καλή συναρμογή των πλαστικών στο εσωτερικό μέσω της χαρακτηριστικής απουσίας τριγμών.
Η θέση οδήγησης έρχεται γρήγορα στα μέτρα του οδηγού, ο οποίος, όπως και ο συνοδηγός, επωφελείται από την ύπαρξη των Comfort καθισμάτων της γαλλικής εταιρίας που θέτουν τα δικά τους στάνταρ στον τομέα της άνεσης θυσιάζοντας ελαφρώς την επιθυμητή για την κατηγορία πλευρική υποστήριξη. Στο εσωτερικό του C4 θα βρείτε ούτε λίγο ούτε πολύ 16 χώρους αποθήκευσης μικροαντικειμένων με συνολική χωρητικότητα 39 λίτρα. Πρακτικό highlight στο εσωτερικό του ηλεκτρικού Citroen η πτυσσόμενη βάση στην πλευρά του συνοδηγού που μπορεί να φιλοξενήσει ένα tablet χωρίς παράλληλα να θυσιάζεται το παραδοσιακό ντουλαπάκι.
Απολαυστικά οικονομικός
Ο ηλεκτρικός κινητήρας των 136 ίππων δεν δυσκολεύεται καθόλου να κινήσει με απόλυτα ικανοποιητικό ρυθμό το ηλεκτρικό C4 έχοντας ως μεγάλο όπλο τα 260 Nm της μέγιστης τιμής της ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα από την πρώτη στιγμή που θα πατηθεί το δεξί πεντάλ. Η επιτάχυνση είναι πάντα άμεση και ευχάριστη και «συνοδεύεται» από τη γνωστή πλέον χαρακτηριστική ησυχία που προσφέρουν τα ηλεκτρικά μοτέρ αλλά και από παντελή έλλειψη οποιουδήποτε είδους κραδασμού και συντονισμού εντός της καμπίνας.
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας έφτασε στα 14,8 kWh, με την προσφερόμενη αυτονομία να ξεπερνά ελαφρώς τα 300 χλμ. και το E-C4 να επιδεικνύει πολύ καλή ενεργειακή διαχείριση των 50 kWh (45 kWh καθαρά) που μπορούν να αποθηκευτούν στη συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία πρόγραμμα οδήγησης, Eco, Normal και Sport, με το πρώτο να φροντίζει συνειδητά για την αύξηση της αυτονομίας περιορίζοντας την απόδοση του κινητήρα αλλά και του κλιματισμού, σε συνδυασμό με την λειτουργία B που ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση με πιο έντονο τρόπο.
Το πρόγραμμα Sport δίνει έμφαση στις επιδόσεις με το ηλεκτρικό μοτέρ να βρίσκεται στα καλύτερα του έχοντας και την αμεσότερη απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Στους δρόμους της πόλης και όπου αλλού δεν χρειάζεστε επιπλέον απόδοση, το Eco είναι και το προτεινόμενο πρόγραμμα με το ηλεκτρικό μοτέρ του E-C4 να διαπρέπει σε επίπεδο κατανάλωσης, η οποία πέφτει κοντά στα 11 με 12 kWh στα 100 χιλιόμετρα.
Με την άνεση στο επίκεντρο
Το Citroen E-C4 C-Cross είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που... κακομαθαίνουν τον οδηγό αλλά και τους επιβαίνοντες του τόσο στις σύντομες καθημερινές διαδρομές όσο σε εκείνες εκτός των τειχών. Η χαρακτηριστική ησυχία που προσφέρει ο ηλεκτρικός κινητήρας σε συνδυασμό με την χορταστική απόδοση και την άμεση απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, ανεξάρτητα από την ταχύτητα κίνησης, είναι τα πρώτα στοιχεία που θέτουν τις βάσεις για ένα εξαιρετικό πακέτο άνετης μετακίνησης σε όλες τις συνθήκες. Η συνέχεια δίνεται από την ανάρτηση με τα αμορτισέρ Porgressive Hydraulic Cushions της Citroen, τα οποία ενισχύουν ακόμη περισσότερο την άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα των Γάλλων. Η μαλακή ανάρτηση προσφέρει άνεση αλλά και όσο έλεγχο χρειάζεται για να κινηθείτε σβέλτα σε έναν δρόμο με στροφές, χωρίς φυσικά το E-C4 C-Cross να προσποιείται ότι είναι σπορ. Οι μεγάλοι τροχοί με τα φαρδιά ελαστικά προσφέρουν ιδιαίτερα ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης και οι ήπιες, προοδευτικές αντιδράσεις του μοντέλου των Γάλλων σε ανεβασμένο ρυθμό, έρχονται περισσότερο σαν προειδοποίηση για το επερχόμενο όριο παρά ως ανησυχία.
Το Citroen δείχνει το καλό του πρόσωπο και στον αυτοκινητόδρομο. Με το πλαίσιο και τις αναρτήσεις να είναι σε θέση να διαχειριστούν με άνεση σημαντικά υψηλότερες ταχύτητες από τα 150 χλμ./ώρα της τελικής του ηλεκτρικού C4, η σταθερότητα και η ευθυβολία που επιδεικνύει το μοντέλο των Γάλλων δεν επιδέχεται κριτικής. Χάρη τέλος και την απόσταση από το έδαφος των 156 χλστ., το ηλεκτρικό Citroen προσφέρει σαν μπόνους και την πιο άνετη και ασφαλή διάσχιση χωματόδρομων έναντι ενός συμβατικού μοντέλου, η οποία είναι παράλληλα και πιο ευχάριστη από αρκετά μοντέλα της κατηγορίας του, λόγω και της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης που δεν ταλαιπωρεί όσους βρίσκονται στην καμπίνα του.
Συμπέρασμα
Το Citroen E-C4 C-Cross είναι ένα ηλεκτρικό μικρομεσαίο που παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη εικόνα όσον αφορά στις οικογενειακές του υποχρεώσεις προτάσσοντας κορυφαία επίπεδα άνεσης για την κατηγορία και πολύ καλούς χώρους για επιβαίνοντες και αποσκευές. Το χαρακτηριστικό του στιλ εκτός αλλά και εντός κάνει το μοντέλο των Γάλλων ακόμη πιο ελκυστικό με τον ηλεκτρικό κινητήρα να προσφέρει επίπεδα πολιτισμένης λειτουργίας και απόκριση που μπορεί να συγκριθεί μόνο με μεγάλου κυβισμού πολυκύλινδρους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η τιμή του μάλιστα που διαμορφώνεται κάτω από τα 30.000 ευρώ και φέρνει το E-C4 C-Cross σε άμεση αντιπαράθεση με συμβατικά μοντέλα της κατηγορίας που προσφέρουν παρόμοιες επιδόσεις και επίπεδα εξοπλισμού. Όσον αφορά στη μειωμένη σε σχέση με αυτά αυτονομία αυτή «εξισορροπείται» από το δραματικά χαμηλότερο κόστος που απαιτεί η φόρτιση της μπαταρίας του έναντι του δαπανηρού γεμίσματος ενός ρεζερβουάρ καυσίμου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτρικός, 136 PS, 260 Nm
Μετάδοση: Μίας σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 14,8 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ
Αυτονομία (WLTP): 350 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.360/1.800/1.525 χλστ., 2.670 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.650 κιλά
Χώρος αποσκευών: 380 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 28.348 ευρώ (με κρατική επιδότηση)- 0 ευρώ
Διαβάστε επίσης
Δοκιμή: Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid
Αφιέρωμα: Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς (+Τιμές)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ