Το γαλλικό premium compact SUV παραμένει ξεχωριστό και τα χαρακτηριστικά του εξακολουθούν να το διατηρούν στην αφρόκρεμα της ολιγομελούς κατηγορίας.
Η DS Automobiles εμπλουτίζει διαρκώς την γκάμα της και πλέον διαθέτει τέσσερα διαφορετικά μοντέλα. Την βάση της συνεχίζει να καταλαμβάνει το γνωστό 3 Crossback που διατίθεται σε εκδόσεις που καταναλώνουν βενζίνη, πετρέλαιο ή ρεύμα.
Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς στο DS 3 Crossback και που μαρτυρά τη μοναδικότητά του είναι η σχεδίαση. Ξεχωριστή, γλυπτική, με μια κομψή μάσκα που πλαισιώνεται από τα κατακόρυφα φώτα ημέρας. Το αμάξωμα έχει περιμέτρικά πλαστικά προστατευτικά, ελαφριά οπισθοκλινή οροφή και έναν κυματισμό στη βάση των παραθύρων, πίσω από τη μεσαία κολόνα. Ένα άλλο ασυνήθιστο στοιχείο είναι οι κρυφές χειρολαβές στις πόρτες. Αναδύονται αυτόματα όταν πλησιάζεις ή όταν ξεκλειδώνεις και “εξαφανίζονται” όταν κλειδώνεις ή αρχίζεις να κινείσαι.
BUY NOW
Πλούσιος εσωτερικός κόσμος
Η καμπίνα του DS 3 Crossback δεν θα μπορούσε να είναι συμβατική. Στο εσωτερικό κυριαρχεί το μοτίβο του “διαμαντιού” και η εικόνα της δεν απαντάται σε κανένα μοντέλο της κατηγορίας. Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας, με αντίστοιχου επιπέδου μοντάρισμα και οι επενδύσεις στο ταμπλό και στα παχιά καθίσματα έχουν όμορφη και ταιριαστή υφή.
Η σύγχρονη τεχνολογία και οι νέες τάσεις της αυτοκίνησης είναι πανταχού παρούσες, με όλα τα πλήκτρα να είναι αφής (ακόμα και τα σποτ ανάγνωσης στην πλαφονιέρα) και εύκολα στη χρήση. Όλες οι λειτουργίες απεικονίζονται στην ευκρινή οθόνη των 10,3” του συστήματος πολυμέσων (έξτρα), ενώ ο οδηγός έχει εμπρός του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών σε σχήμα διαμαντιού με διάφορες διαμορφώσεις.
Μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια έχουν δείξει οι μηχανικοί της DS Automobiles και σε πράγματα που δεν βλέπουμε, όπως η μείωση του θορύβου και των κραδασμών (NVH). Χάρη στο ηχομονωτικό παρμπρίζ, στα παχύτερα κρύσταλλα στα παράθυρα και στην πιο χοντρή λαμαρίνα στις πόρτες, η καμπίνα μεταμορφώνεται σε μία κάψουλα ηρεμίας και ευεξίας. Η τελευταία έχει καλούς χώρους για τέσσερις ενηλίκους και το πορτμπαγκάζ των 350 λίτρων κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας, αλλά έχει ψηλό κατώφλι φόρτωσης και δεν διαθέτει γάντζους για χειραποσκευές.
Το σωστό
Η έκδοση κινητήρα που δοκιμάζουμε είναι η κορυφαία της πετρελαιοκίνητης γκάμας και πρόκειται για τον 4κύλινδρο 1.5 BlueHDi με απόδοση 130 ππους. Διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 300 Nm στις 1.750 rpm. Οι επιδόσεις που δίνει στο πετρελαιοκίνητο DS 3 Crossback των 1.280 κιλών είναι ανταγωνιστικές στην κατηγορία, ενώ με τέρμα γκάζι δεν παίζει ρόλο το προεπιλεγμένο πρόγραμμα στο Drive Mode -Eco, Normal και Sport οι διαμορφώσεις του. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση χρειάζεται 10,5 δλ. και η τελική του ταχύτητα ακουμπά τα 195 χλμ./ώρα.
Το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων πραγματοποιεί ομαλές και σβέλτες αλλαγές, αλλά στη χειροκίνητη λειτουργία θα θέλαμε ελαφρώς πιο άμεση ανταπόκριση στις εντολές. Στο Sport πρόγραμμα τις αλλάζει πιο “καρφωτά” για σπορ αίσθηση, ενώ στο Normal και το Eco διαθέτει λειτουργία ελεύθερου τροχασμού για μεγαλύτερη οικονομία. Τα φρένα της έκδοσης δαγκώνουν με δύναμη του δίσκους και δείχνουν ακούραστα, με το μεσαίο πεντάλ να έχει καλή αίσθηση και λογική διαδρομή.
Στον ανοιχτό δρόμο, η ανάρτηση του DS 3 Crossback εντυπωσιάζει με τον τρόπο που διαχειρίζεται τις ανωμαλίες. Ειδικά με τους τροχούς των 17 ιντσών του αυτοκινήτου δοκιμής, αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο η ήδη πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Η ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί πετυχημένα ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα, και μόνο υπό πίεση θα αντιληφθείς να γέρνει και να έχει πιο αργές αντιδράσεις από αυτές που περίμενες. Το ESP δεν απενεργοποιείται (μόνο μέχρι τα 50 χλμ./ώρα), επεμβαίνει διακριτικά και όταν το κάνει η παρεμβατικότητά του είναι ομαλή. Το σύστημα διεύθυνσης με το μικρό τιμόνι είναι αρκετά άμεσο και με καλό βάρος στο πρόγραμμα Normal, ενώ δίνει και κάμποση αίσθηση στο οδηγό για το τι κάνουν οι τροχοί.
Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, η κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση του DS 3 Crossback έκαψε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας 6 λίτρα/100 χλμ. χωρίς προσοχή. Απεναντίας, εάν κινείσαι με ήπιο ρυθμό το 5ράκι είναι μια εύκολη υπόθεση για την συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα του γαλλικού premium compact SUV.
Με το ανάλογο αντίτιμο
Η πετρελαιοκίνητη γκάμα του DS 3 Crossback έχει δύο επιλογές: μία με τον 1.5 των 110 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο, και μία με το 1.5 των 130 ίππων και αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής. Ακόμα, η πιο αδύναμη έκδοση εξοπλίζεται μόνο με το πακέτο Be Chic, ενώ η ισχυρότερη μόνο με το So Chic. Η τιμή της πετρελαιοκίνητης γκάμας ξεκινά από τα 27.550 ευρώ και φτάνει τα 30.780 για το 130άρι με το αυτόματο κιβώτιο.
Για να υποστηριχθεί το προσεγμένο ποιόν του DS 3 Crossback, ο εξοπλισμός έπρεπε να είναι ανάλογος. Τα premium στοιχεία εξοπλισμού είναι παρόντα, τόσο σε επίπεδο ασφάλειας όσο και άνεσης. Για παράδειγμα, υπάρχουν μεταξύ άλλων ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και πλευρικοί αερόσακοι πίσω. Ακόμα, καλύπτεται από πέντε χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη και το 1.500άρι μοτέρ πετρελαίου εξασφαλίζει χαμηλά ετήσια έξοδα και κατανάλωση καυσίμου.
Τιμολογιακά, το DS 3 Crossback δεν είναι προσιτό. Aλλά στην κατηγορία που παίζει, θεωρείται ένα ολοκληρωμένο συνολικά πακέτο που ξεχωρίζει για την ποιότητά του, τον εξοπλισμό, την ποιότητα κύλισης και το ταξιδιάρικο πνεύμα που του εξασφαλίζει ο δυνατός και ολιγαρκής πετρελαιοκινητήρας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. πετρέλαιο, 130 PS/3.750 σ.α.λ., 300 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: 8άχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 195 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,8 λτ./100 χλμ., 125 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.118/1.802/1.534 χλστ., 2.558 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.280 κιλά
Χώρος αποσκευών: 350 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 30.780 ευρώ/80 ευρώ