Δοκιμάζουμε το DS 4 E-Tense 225 Antoine de Saint Exupery

ds 4

Η DS Automobiles εμπνεύστηκε την συλλεκτική έκδοση από έναν άνθρωπο σύμβολο της Γαλλικής Ιστορίας.

Μια πραγματικά ξεχωριστή και συλλεκτική έκδοση δημιούργησε η DS Automobiles, η οποία απευθύνεται σε όσους πραγματικά επιθυμούν ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο που έχει και συλλεκτική αξία καθώς έχει κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό μονάδων.

O λόγος για το DS 4 «Antoine de Saint Exupery» το οποίο είναι εμπνευσμένο από έναν άνθρωπο που ήταν ποιητής, ταξιδιώτης, συγγραφέας αλλά και σύμβολο της γαλλικής ιστορίας, καθώς μεταξύ άλλων ο Antoine de Saint Exupery έχει γράψει τον περίφημο «Μικρό Πρίγκιπα», αλλά και τα «Ταχυδρομείο του Νότου», «Κάστρο», καθώς και «Νυχτερινή Πτήση». Η έκδοση «Antoine de Saint Exupery», πέραν του DS 4 διατίθεται και στα DS 3 και DS 7, χαρίζοντας σε κάθε ένα μια ξεχωριστή μοναδικότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ds 4

Εμείς είχαμε στην διάθεσή μας την κορυφαία έκδοση του DS 4, που αφορά στην plug-in hybrid εκδοχή των 225 ίππων, η οποία κοστίζει 54.850 ευρώ και συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και υψηλή μεταπωλητική αξία εξαιτίας της περιορισμένης παραγωγής της.

Μοναδικές σχεδιαστικές πινελιές

Η DS Automobiles κατάφερε να δημιουργήσει μια συγχώνευση μεταξύ του κόσμου της αεροπορίας και των αυτοκινήτων DS, που ενσαρκώνουν το πνεύμα της ελευθερίας μέσω μία περιορισμένης έκδοσης η οποία είναι εμπνευσμένη από τα ταξίδια του αεροπόρου και μυθιστοριογράφου «Antoine de Saint Exupery», και αποτελεί ένα φόρος τιμής στους αγγελιοφόρους του ουρανού.

Με τις τολμηρές γραμμές και τις ανάγλυφες λεπτομέρειες, η εμπρός γρίλια αποπνέει μια αίσθηση δέους μπροστά σε αυτόν τον νυχτερινό ουρανό με τις χρωμιωμένες ανταύγειες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα γενιά φωτιστικών σωμάτων DS MATRIX LED VISION του DS 4, με λεπτούς και μοντέρνους προβολείς, διαθέτει σύστημα Matrix Beam και Dynamic Bending Light (φωτισμός του εσωτερικού των στροφών). Η δέσμη ανιχνεύει με ακρίβεια το περιβάλλον και προσαρμόζεται σε αυτό με πέντε προκαθορισμένες λειτουργίες (πόλη, επαρχία, αυτοκινητόδρομος, κακοκαιρία και ομίχλη), ώστε ο οδηγός να μπορεί να χρησιμοποιεί τους προβολείς σε όλες τις συνθήκες, χωρίς να τυφλώνουν τους άλλους χρήστες του δρόμου.

Οι πολύ λεπτοί προβολείς συνδυάζονται με φώτα ημέρας που αποτελούνται από δύο κάθετες γραμμές LED εκατέρωθεν.

Κοιτώντας κανείς το DS 4 «Antoine de Saint Exupery» από το πλάι το βλέμμα του θα μαγνητιστεί από τις μαύρες γυαλιστερές ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, με το καπάκι της πλήμνης να είναι σε χρώμα Night Flight, ενώ οι λαβές των θυρών στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, συνδυάζονται με γλυπτές επιφάνειες στα πλάγια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πίσω μέρος, η οροφή κατεβαίνει πολύ χαμηλά σε ένα έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, που τονίζει την κομψή και αεροδυναμικά αποδοτική σιλουέτα. Μια νέα γενιά φωτεινής υπογραφής αποκαλύπτεται και στο πίσω μέρος με τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα LED με τρισδιάστατο εφέ (3D) και δυναμικά φλας.

Γαλλική πολυτέλεια και άνεση

Μέσα στην καμπίνα της νέας ειδικής έκδοσης του DS 4 οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα πολυτελές και ξεχωριστό περιβάλλον. Το επίπεδο ποιότητας και συναρμογής είναι πολύ υψηλό, ενώ μια νότα διαφορετικότητας και πολυτέλειας αποτελούν τα καθίσματα τα οποία είναι επενδυμένα με σαγρέ δέρμα Criollo Brown Nappa που παραπέμπουν στον εξοπλισμό που χρησιμοποιούσαν οι πρώτοι αεροπόροι. Επίσης, ξεχωρίζει το δερμάτινο ταμπλό που περιλαμβάνει μία σύνθεση από γραμμές σε δίχρωμες ραφές σε απόχρωση περλέ Cassel Earth και με διπλές ραφές που παραπέμπουν στα φευγαλέα ίχνη που αφήνουν τα αεροπλάνα στον ουρανό.

Πέραν όμως των στιλιστικών παρεμβάσεων οι Γάλλοι σχεδιαστές κατάφεραν να μετατρέψουν το εσωτερικό του DS 4 «Antoine de Saint Exupery» σε ένα πραγματικό cockpit που θυμίζει αεροπλάνο.

Το σήμα στην κεντρική οθόνη, έχει ένα πορτοκαλί αστέρι, σαν ουράνιος οδηγός, ενώ στη μεριά του συνοδηγού έχει τοποθετηθεί η υπογραφή του διάσημου συγγραφέα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα σατινέ αλουμινένια προστατευτικά μαρσπιέ των θυρών απεικονίζουν το χρωμιωμένο σκίτσο ενός έλικα αεροσκάφους, συνοδευόμενο από μια φράση στα γαλλικά σε ανθρακί χρώμα που μεταφράζεται ως: «Τα αστέρια καθορίζουν τις πραγματικές αποστάσεις για εμάς». Η Full HD οθόνη 10" στο κέντρο του ταμπλό με 3D σύστημα πλοήγησης συνοδεύεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7", αλλά και από μια ακόμη οθόνη αφής 5" χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Το νέο infotainment DS IRIS System είναι πολύ εύκολο στη χρήση και ιδιαίτερα διαμορφώσιμο.

Οι διακόπτες σε σχήμα διαμαντιού για τα ηλεκτρικά παράθυρα είναι τοποθετημένοι ψηλά στην πόρτα, ενώ το κουμπί ρύθμισης των καθρεφτών είναι στο ταμπλό πίσω από το τιμόνι. Το ίδιο και οι κομψοί φυσικοί διακόπτες κάτω από αυτήν για άμεση πρόσβαση στο μενού του συστήματος κλιματισμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά στον εξοπλισμό, το DS 4 «Antoine de Saint Exupery» διαθέτει πραγματικά τα πάντα, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 390 λίτρα εξαιτίας της μπαταρίας (-40 λίτρα σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης ή diesel).

Με 225 ίππους και χαμηλή κατανάλωση

Κάτω από το καπό του DS 4 «Antoine de Saint Exupery» της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ένας υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων και 181 ίππων που συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 110 ίππων, μια μπαταρία 12,4 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων που στέλνει την ισχύ στους μπροστινούς τροχούς. Η συνδυαστική ισχύς ορίζεται στους 225 ίππους και τα 360 Nm ροπής, με αποτέλεσμα η έκδοση E-Tense να αποτελεί την πιο ισχυρή έκδοση για το DS 4.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το DS 4 μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά για 62 έως και 71 χιλιόμετρα (ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού) και φορτίζει σε περίπου 2 ώρες. Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του τρεις επιλογές λειτουργίας στο σύστημα κίνησης: Ηλεκτρική, υβριδική και σπορ. Στην πρώτη περίπτωση το αυτοκίνητο κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα με ταχύτητα έως και 135 χλμ./ώρα.

Μεγάλο προσόν του plug-in υβριδικού DS 4 είναι η κατανάλωση καυσίμου που έχει οριστεί σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP στα 1,5 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να περιορίζεται σε 33 γρ./χλμ.

Επιδόσεις, πολυτέλεια και χαμηλό κόστος χρήσης

Το DS 4 «Antoine de Saint Exupery» μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, μιας και η μπαταρία είναι ικανή να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες χωρίς να τεθεί σε λειτουργία ο turbo βενζινοκινητήρας, με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου. Ωστόσο το μοντέλο της DS διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που ενδείκνυνται για γρήγορη οδήγηση και επιδόσεις.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το DS 4 «Antoine de Saint Exupery» μπορεί να κινηθεί εξαιρετικά οικονομικά στα όρια του ΚΟΚ, ενώ όταν θελήσει ο οδηγός απλά πιέζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα και θα διαπιστώσει ότι το αυτοκίνητο μπορεί πολύ εύκολα να φθάσει σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Την ίδια στιγμή τόσο το χαμηλό αμάξωμα όσο και η ανάρτηση, κάνουν αδιάφορη την ύπαρξη πλευρικών ανέμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός θα νοιώσει ότι έχει στα χέρια του ένα σπορ αυτοκίνητο, με τη ρύθμιση της ανάρτησης Active Scan (μέσω κάμερας προσαρμόζει συνεχώς την απόσβεσή της ανάλογα με τον τύπο του οδοστρώματος) να επιτυγχάνει κορυφαία ισορροπία ανάμεσα στην υψηλή άνεση και το κράτημα στις στροφές, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι περιορισμένες.

Μέσα στην πόλη ο ιδιοκτήτης του DS 4 «Antoine de Saint Exupery» θα εκτιμήσει δεόντως την ποιότητα κύλισης, αλλά και την εξαιρετική παρεχόμενη άνεση. Επίσης, πλεονέκτημα του αυτοκινήτου στις αστικές συνθήκες αποτελεί και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης, καθώς η ηλεκτρική αυτονομία είναι υπεραρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις του οδηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνολικά, το DS 4 στη νέα του έκδοση παραμένει ένα ξεκούραστο, πολύ άνετο και γενικά, αποβλημάτιστο premium αυτοκίνητο, που εξασφαλίζει στον ιδιοκτήτη του την κατοχή ενός μοναδικού δημιουργήματος της γαλλικής μάρκας, με συλλεκτική αξία και αναφορές σε μια ιστορική μορφή των Ευρωπαϊκών γραμμάτων και τεχνών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.598 κ.εκ. βενζίνη, 225 ίπποι/6.000 σ.α.λ., 360 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 233 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,5 λτ./100 χλμ., 33 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.400/2.061/1.470 χλστ.
Βάρος: 1.653 κιλά
Χώρος αποσκευών: 390 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 54.850 ευρώ/0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ