Δοκιμάζουμε το νέο 7θέσιο Dacia Jogger 1,0 TCe LPG

Dacia Jogger 1.0 TCe LPG 7s 1

Η νέα ναυαρχίδα της Dacia είναι ένα πολυσυλλεκτικό μοντέλο που απευθύνεται σε δραστήριες οικογένειες και προσφέρει λύσεις σε όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις.

Η Dacia είναι η πιο πετυχημένη φίρμα της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, με τα δημοφιλή Sandero και Duster να τραβάνε γερό αγοραστικό “κουπί” και να φέρνουν θετικά αποτελέσματα στο ταμείο. Μεγάλη ώθηση σε αυτή την ανοδική πορεία φέρνει ήδη και το νέο Jogger, καθώς μέσα σε τέσσερις μήνες έχει καταφέρει να καταγράψει πάνω από 37.000 παραγγελίες, διαγράφοντας υψηλότερη εμπορική πορεία από τις προβλέψεις της Dacia.

Dacia Jogger 1.0 TCe LPG 7s 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Fantastic Four

Το νέο Dacia Jogger δημιουργήθηκε για να καλύψει πολλών ειδών ανάγκες. Για αυτό τον λόγο, η σχεδίαση του Jogger συνδυάζει τις διαστάσεις ενός station wagon, την πρακτικότητα και την ευρυχωρία των πολυμορφικών, τις εκτός δρόμου αναφορές και δεξιότητες των SUV, και στην έκδοση που δοκιμάζουμε την δυνατότητα να καθίσει μέχρι επτά ενήλικους και να κινηθεί με είτε με βενζίνη είτε με υγραέριο. Πραγματικός υπερήρωας στις προδιαγραφές του το Jogger, αλλά ας τα δούμε όλα λίγο πιο αναλυτικά.

Dacia Jogger 1.0 TCe LPG 7s 7

Η σχεδίαση ακολουθεί τη νέα εταιρική ταυτότητα που πρωτοείδαμε στο Sandero τελευταία γενιάς, με νέα τονισμένη μάσκα και προβολείς ECO LED με φώτα ημέρας τύπου LED εμπρός σε σχήμα “Y”. Αυτά που δεν είναι ίδιας τεχνολογίας, είναι τα φώτα πορείας (μεγάλη σκάλα).

Όλο το αμάξωμα διαθέτει έντονες ακμές και τονισμένα φτερά και ώμους, ενώ στο δυναμισμό του μοντέλου προσθέτουν και τα νεύρα σε καπό και οροφή. Πίσω, η μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών αγκαλιάζεται από κάθετα φώτα που θυμίζουν μπαστούνια του χόκει. Η εικόνα ενισχύεται από τα πλαστικά προστατευτικα περιμετρικά του αμαξώματος, τις ράγες οροφής με δυνατότητα κάθετης ή οριζόντιας τοποθέτησης, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα διακοσμητικά αυτοκόλλητα Extreme της έκδοσης που δοκιμάζουμε. Επιπλέον, συναντάμε ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Jogger 1.0 TCe LPG 7s 17

Πραγματικό οικογενειακό

Στο εσωτερικό, η εικόνα θυμίζει το Sandero Stepway και ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του νέου Jogger. Τα σκληρά πλαστικά που αποτελούν την καμπίνα είναι μέτριας ποιότητας, αλλά η συναρμογή τους είναι αρκετά προσεγμένη και δίνει την εντύπωση ότι θα μείνουν εκεί για πάντα. Η υφασμάτινη διακοσμητική φάσα ενισχύει την αίσθηση πλάτους, απαντάνται και στα πάνελ των εμπρός θυρών και εμπλουτίζει πετυχημένα την εικόνα του εσωτερικού. Το ίδιο υλικό συναντάμε και στις heavy duty ταπετσαρίες των καθισμάτων, με τα εμπρός να διαθέτουν εργονομικής σχεδίασης προσκέφαλα.

Dacia Jogger 1.0 TCe LPG 7s 11
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θήκες για μικροαντικείμενα θα βρείτε παντού, και για τους επτά επιβαίνοντες, με τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων να διαθέτουν και τραπεζάκια αεροπορικού τύπου. Όλα τα πλήκτρα και χειριστήρια βρίσκονται στο πεδίο “βολής” του οδηγού και έχουν σωστό μέγεθος, αλλά η ροδέλα ρύθμισης του ύψους της δέσμης των φώτων βρίσκεται στο αριστερό γόνατο του οδηγού.

Το Jogger διαθέτει επίσης τις τρεις επιλογές στα σύστημα των πολυμέσων, αρχής γενομένης από το βασικό μοντέλο με το πολύ έξυπνο “media control”. Μια υποδοχή smartphone που στη συνέχεια χρησιμεύει ως interface, μόλις γίνει λήψη της εφαρμογής Dacia Media. Στη συνέχεια, υπάρχει το “Media Display” και η οθόνη αφής των 8 ιντσών, όπως του αυτοκίνητου δοκιμής και ακολουθεί το “Media Nav” με αντίστοιχων διαστάσων οθόνη και δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης WiFi για τα Apple CarPlay και Android Auto. Συμβατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto διαθέτει και το δικό μας Jogger, καθώς και ειδική βάση για το smartphone με θύρα USB.

Dacia Jogger 1.0 TCe LPG 7s 13
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χώροι που εξασφαλίζει το μεταξόνιο των 2,9 μέτρων είναι πολύ καλοί για τέσσερις ενήλικους, με τους πίσω να μπαινοβγαίνουν εύκολα χάρη στο τεράστιο άνοιγμα των θυρών. Μάλιστα, το ψηλά τοποθετημένο πίσω έδρανο βοηθά στο να τοποθετηθεί ένα παιδικό κάθισμα με λιγότερο κόπο, ενώ εξασφαλίζει και μεγάλο πεδίο ορατότητας για να απασχολούνται και να μην νοιώθουν κλειστοφοβικά τα παιδιά. Ένας μεσαίος πίσω θα βολευτεί, μιας και το τούνελ μετάδοσης είναι αρκετά χαμηλό και θα βολέψει τα πέλματά του. Για την είσοδο στην τρίτη σειρά καθισμάτων θα πρέπει να αναδιπλωθεί η πλάτη της μεσαίας και ο επιβάτης της να σκύψει ελαφρώς. Μόλις κάτσει όμως στα δύο ξεχωριστά καθίσματα θα αντιληφθεί ότι δεν απευθύνονται μόνο σε μικρά παιδιά, ενώ υπάρχουν και δύο ποτηροθήκες, θήκες για μικροπράγματα, ανακλινόμενα παράθυρα και μία θύρα USB.

Στην επταθέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών έχει 160 λίτρα χωρητικότητα και σε περίπτωση που αναδιπλώσετε ή αφαιρέσετε τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς, τότε δημιουργείται ένας ορθογώνιος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος 565 και 696 λίτρων αντίστοιχα. Το φόρτωμα του είναι μία εύκολη υπόθεση, καθώς η πίσω πόρτα προσφέρει μεγάλο άνοιγμα και το κατώφλι φόρτωσης μηδαμινό. Επιπλέον, η τοποθέτηση των πίσω καθισμάτων είναι αρκετά προσεγμένη και δεν επιτρέπει τριγμούς και κραδασμούς.

Dacia Jogger 1.0 TCe LPG 7s 15
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός δεν θα αργήσει να βρει την θέση οδήγησης που θα τον βολέψει, με το κάθισμα να προσφέρει καλή άνεση και πλευρική στήριξη. Η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις είναι πολύ καλή, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες περιμετρικά και τους ικανού μεγέθους εξωτερικούς καθρέφτες.

Ο άλλος του εαυτός

Η Dacia αποτελεί έναν από ελάχιστους κατασκευαστές που πιστεύουν στο υγραέριο κίνησης (LPG) και επενδύουν σε αυτό, και όλα της τα μοντέλα διαθέτουν έκδοση διπλού καυσίμου. Η αντίστοιχη έκδοση του Jogger διαθέτει τον γνωστό 1.000άρι TCe μοτέρ που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας διπλού καυσίμου όταν καταναλώνει βενζίνη αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm και όταν καίει υγραέριο η ισχύς φτάνει τους 101 ίππους και η ροπή τα 170 Nm. Προκειται για μία από τις καλύτερες εφαρμογές της Dacia, με αναβαθμισμένη ποιότητα λειτουργίας.

Dacia Jogger 1.0 TCe LPG 7s 18
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο συγκεκριμένος 1.000άρης 3κύλινδρος τούρμπο της Dacia σχεδιάστηκε εξαρχής για να είναι συμβατός με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου και δεν διαφοροποιεί την εγγύηση των μηχανικών μερών (5 χρόνια) ή την περιοδική συντήρηση του συνόλου. Παίρνει μπροστά πάντα με βενζίνη και η αλλαγή από το ένα καύσιμο στο άλλο είναι μια διαδικασία που δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ποιο καύσιμο θα χρησιμοποιήσει από τον διακόπτη στο αριστερό μέρος του ταμπλό, με την οθόνη του υπολογιστή ταξιδίου να εξατομικεύει όλες τις πληροφορίες ανάλογα με το καύσιμο.

Dacia Jogger 1.0 TCe LPG 7s 4

Όσον αφορά τις επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο, τα 100 χλμ./ώρα από στάση στο νέο Jogger 1.0 TCe LPG έρχονται σε 13 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητά του φθάνει τα 175 χλμ./ώρα. Το 6άρι κιβώτιο διασφαλίζει ζωντάνια στο σύνολο, κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό και διευκολύνει στο να διατηρείς τον κινητήρα στο ωφέλιμο πεδίο λειτουργίας του, δηλαδή τις μεσαίες σ.α.λ.. Ο επιλογέας του σασμάν έχει θετικό κούμπωμα και λογικές διαδρομές, αλλά και ελαφρώς ξύλινη αίσθηση. Τα φρένα με τη σειρά τους έχουν γραμμικό πεντάλ με σωστή αντίσταση και δείχνουν δυνατά, ενώ η ύπαρξη ταμπούρων στους πίσω τροχούς δεν προβληματίζει ακόμα και μετά από σκληρή χρήση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Jogger 1.0 TCe LPG 7s 5

Στον δρόμο, η πλατφόρμα CMF του νέου Dacia Jogger δίνει συνολικά μια στιβαρή αίσθηση και το τεράστιο μεταξόνιο ευνοεί την άνεση και την λειτουργία της ανάρτησης. Ο θόρυβος που εισέρχεται στην καμπίνα από τα ελαστικά είναι μικρός, και μόνο ο αέρας από τους καθρέφτες γίνεται αντιληπτός σε συνθήκες ταξιδιού και με ταχύτητα ελαφρώς πάνω από το όριο. Και πάλι όμως δεν είναι ενοχλητικός. Ακόμα, σε αυτές τις συνθήκες, το Jogger 1.0 TCe LPG είναι ευθύβολο και διατηρεί με ευκολία ταχύτητα ταξιδιού.

Dacia Jogger 1.0 TCe LPG 7s 8
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι πρόκειται για ένα προσθιοκίνητο μεσαίο crossover με 20 πόντους απόσταση από το έδαφος, διαθέτει καλό κράτημα και παίρνει λογικές κλίσεις στις στροφές. Οι αντιδράσεις του είναι φιλικές και θα ενημέρωσει γρήγορα τον οδηγό για το όριο του. Μετά από αυτό θα επέμβει αποτελεσματικά το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας και με ήπιες επεμβάσεις θα το επαναφέρει στην τάξη. Στην πόλη, το Jogger αδιαφορεί για το ανάγλυφο του οδοστρώματος και εξασφαλίζει πολύ καλή άνεση στους επιβάτες, με την ανάρτηση να λειτουργεί με ελάχιστο θόρυβο.

Στο ζουμί

Dacia Jogger 1.0 TCe LPG 7s 16

Η έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνης/υγραερίου) του νέου Dacia Jogger διαθέτει ρεζερβουάρ LPG 40 λίτρων και μαζί με το 50άρι βενζίνης εκτοξεύουν την συνδυαστική αυτονομία. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας είναι 7,5 λτ. βενζίνης/100 χλμ. και 8,5 λτ. LPG/100 χλμ, με τα δύο ρεζερβουάρ να πετυχαίνουν αθροιστική αυτονομία πάνω από 1.100 χλμ. (1.138 χλμ.). Από αυτά, τα 667 χλμ. μπορούν να γίνουν με βενζίνη και τα υπόλοιπα 471 χλμ με υγραέριο. Έτσι το κόστος για 100 χλμ. με χρήση βενζίνης καθορίζεται στα 18,05 ευρώ (2,406 ευρώ/λτ) και με LPG στα μόλις 9,33 ευρώ (1,098 ευρώ/λτ), σχεδόν το μισό δηλαδή! Επιπλέον, το δίκτυο με LPG βρίσκεται σχεδόν παντού και η “φύση” του εξασφαλίζει ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα επίπεδα εξοπλισμού που απαρτίζουν την γκάμα του νέου Dacia Jogger είναι τρία, Essential, Comfort και Extreme, με τα 7θεσια να συνδυάζονται μόνο με τις δύο πλουσιότερες εκδόσεις. Η τιμή εκκίνησης της γκάμας έχει καθοριστεί στα 18.880 ευρώ, με αυτή των 7θέσιων εκδόσεων να ξεκινά από τα 22.280 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση 1.0 TCe LPG Extreme του αυτοκίνητου δοκιμής με τις τρεις σειρές καθισμάτων κοστίζει 23.780 ευρώ και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, Hill Start Assist, σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήτα χωρίς κλειδί, κάμερα οπισθοπορείας με πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα πολυμέσων 8 ιντσών, σκουρόχρωμα διακοσμητικά Extreme, μαύρα καπάκια στους καθρέφτες και μαύρες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Dacia Jogger 1.0 TCe LPG 7s 9

Συμπερασματικά, το νέο Dacia Jogger είναι ένα πραγματικό 7θέσιο SUV που θα καλύψει με άνεση τις ανάγκες μιας μεγάλης οικογένειας και θα φροντίσει να μην καταστρέψει τον οικογενειακό προϋπολογισμό, χάρη στην προσιτή τιμή και τον ολιγαρκή χαρακτήρα που του χαρίζει το σύστημα κίνησης διπλού καυσίμου με τον 1.0 TCe LPG.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη-υγραέριο, 101 PS/4.600 σ.α.λ., 170 Nm/2.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: Μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 13,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 175 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,0 λτ./100 χλμ.(βενζίνη)-7,7 λτ./100 χλμ.(LPG), 135-138 γρ./χλμ.(βενζίνη) - 118-121 γρ./χλμ.(LPG)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.547/1.784/1.691 χλστ., 2.897 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.252 κιλά
Χώρος αποσκευών: 160 - 696 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 18.880 ευρώ (από 22.280 ευρώ τα 7θέσια) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ