
Το compact SUV της ιαπωνικής εταιρείας με το υπεραποδοτικό υβριδικό σύστημα κίνησης και τον«family friendly» χαρακτήρα, ανανεώθηκε στα σημεία για να συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην πιο απαιτητική κατηγορία.
Το HR-V της Honda βρίσκεται στην τρίτη του γενιά, με την τελευταία να λανσάρεται πριν τέσσερα χρόνια και να παίζει σε διπλό ταμπλό λόγω διαστάσεων, «κλέβοντας» πωλήσεις τόσο από τα B όσο και από τα C SUV. Και το πέτυχε, μιας και από την έλευσή του κατάφερε να αναδειχθεί ως το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της εταιρείας στη γηραιά ήπειρο.

Πέρα όμως από τις ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με το παρελθόν, η τελευταία γενιά του «Hi-Rider Vehicle» της ιαπωνικής εταιρείας διαφοροποίησε τον χαρακτήρα της, αναδεικνύοντας την πιο εκλεπτυσμένη του πτυχή.
BUY NOW
Επιδερμικά
Οι σχεδιαστικές αλλαγές στο παρουσιαστικό του είναι μικρές σε σχέση με το παρελθόν, με το εμπρός μέρος να φέρει νέα μάσκα και προφυλακτήρα, και ανασχεδιασμένους προβολείς τύπου LED.

Στο πίσω μέρος συναντάμε φρέσκιας σχεδίασης LED φώτα που ενώνονται από μία νέα LEDόμπαρα, με τις αλλαγές να ολοκληρώνονται με τον εμπλουτισμό τη χρωματικής παλέτας με τρεις νέες επιλογές.
Μικρής έκτασης διαφοροποιήσεις έχει υποστεί και το εσωτερικό του ανανεωμένου HR-V, με την σημαντικότερη να εντοπίζεται στο σημείο που ενώνονται η κονσόλα δαπέδου με την κεντρική κονσόλα του ταμπλό. Πιο συγκεκριμένα, ο ανασχεδιασμός στο σημείο απελευθέρωσε χώρο για μία επιπλέον θήκη, χωρίς να καταργηθεί η ειδική θέση ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου αντίστοιχης τεχνολογίας.

Κατά τα άλλα, πρόκειται ουσιαστικά για το ίδιο προσεγμένο και ευρύχωρο εσωτερικό που γνωρίζουμε, πράγμα που δεν είναι καθόλου κακό. Τα πλαστικά που το αποτελούν είναι καλής ποιότητας σκληρά με κορυφαίο όμως μοντάρισμα που εγγυάται ότι δεν θα τρίξει τίποτα, χαρίζοντας παράλληλα μια αρκετά μασίφ αίσθηση.
Σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η εργονομία που υποβοηθάτε από ορισμένους φυσικούς διακόπτες και φυσικά το ξεχωριστό πάνελ για τον χειρισμό του συστήματος κλιματισμού, με όλους τους διακόπτες να έχουν κορυφαία αίσθηση λειτουργίας.

Η θέση οδήγησης είναι κορυφαίου επιπέδου, με τις ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού να προσφέρουν μια φυσική και άνετη στάση σώματος. Το κάθισμα με τη σειρά του είναι σχετικά σκληρό και δεν κουράζει, ενώ στηρίζει σωστά το σώμα και χάρη στη ψηλή τοποθέτησή του εξασφαλίζει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα.
Εκεί που συνεχίζει να «δίνει τα ρέστα του» το τελευταίας γενιάς HR-V, είναι στους χώρους για τους πίσω και την συνολική αίσθηση ευρυχωρίας της καμπίνας. Πίσω θα βολευτούν με άνεση δύο ενήλικοι, με το σχεδόν επίπεδο πάτωμα να επιτρέπει και σε έναν τρίτο να βολευτεί σχετικά και να μην ψάχνει χώρο για τα πέλματά του. Μόνο εάν είναι αρκετά ψηλοί θα αναζητήσουν λίγο παραπάνω αέρα για το κεφάλι τους, καθώς η οπισθοκλινής οροφή κλέβει χώρο προς τέρψη των οφθαλμών.

Πίσω βέβαια, το μεγαλύτερο προσόν σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι τα Magic Seats που διαθέτει και το αδελφό Jazz. Πρόκειται για έναν πανέξυπνο μηχανισμό αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος, καθώς μπορεί να ανασηκωθεί πλήρως το έδρανο για να τοποθετήσετε ψηλά αντικείμενα ή και να αναδιπλωθούν πλήρως για να δημιουργήσουν επίπεδο χώρο φόρτωσης. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη, δεν ξεχωρίζει σε χωρητικότητα με τα 335 λίτρα του, έχει όμως πλήρως ορθογώνιο σχήμα (δεν εξέχουν οι θόλοι), μικρό κατώφλι φόρτωσης και διαθέτει γάντζους για χειραποσκευές.
Υπεραποδοτικά
Το υβριδικό σύστημα κίνησης του ανανεωμένου Honda HR-V ελέγχεται από μία νέα και ισχυρότερη υπολογιστική μονάδα και είναι αρκετά περίπλοκο. Αποτελείται από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, δύο ηλεκτρομοτέρ και ένα κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης, και πρωταγωνιστής είναι ο ηλεκτροκινητήρας των 131 ίππων και 253 Nm. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας/γεννήτρια διαχειρίζεται την ενέργεια που παράγει ο 1.5 i-VTEC, τροφοδοτώντας είτε τον βασικό ηλεκτροκινητήρα είτε την μπαταρία.

Στην πράξη, το HR-V ξεκινάει ηλεκτρικά και μόνο εάν το επιβάλει χαμηλή θερμοκρασία ή χαμηλή στάθμη της μπαταρίας θα τεθεί σε λειτουργία και ο θερμικός κινητήρας για τη φόρτιση του συστήματος. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης: Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Σε αστικές συνθήκες, η κίνηση γίνεται ουσιαστικά καταναλώνοντας αποκλειστικά ρεύμα, και μόνο όταν κυνηγήσετε τις επιδόσεις ή κινείστε στον αυτοκινητόδρομο θα περάσει στο προσκήνιο ο 1.500άρης i-VTEC των 108 ίππων και 131 Nm που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson.
Για αυτό τον λόγο, το HR-V επιταχύνει ανταγωνιστικά, με την μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί σύμφωνα με τον κατασκευαστή 10,6 δλ. Από εκεί και πάνω όμως ο ρυθμός πέφτει λίγο ενώ αυξάνεται και ο θόρυβος.

Η κατανάλωση καυσίμου είναι πολύ χαμηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας, με τα 5,0 λτ./100 χλμ. να αποτελούν έναν εύκολο στόχο για το υβριδικό σύστημα του HR-V. Εάν το προσπαθήσετε, θα δείτε με ευκολία και χαμηλά 4άρια. Επιπλέον, σε περίπτωση επιλογής του προγράμματος B από τον επιλογέα, ο οδηγός μπορεί να κάνει χρήση των paddles στο τιμόνι για να ρυθμίσει την ένταση του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
Το HR-V βασίζεται στην Global Small Car Platform που χρησιμοποιεί και το αδελφό Jazz, πράγμα που σημαίνει ότι η ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.

Σε σχέση με το προ-ανανέωσης μοντέλο, διαθέτει αλλαγές στην κολόνα του τιμονιού, αλλαγμένο offset στα ελατήρια και νέα σινεμπλόκ. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να προσφέρει περισσότερη αίσθηση στον οδηγό, με τον τελευταίο να απολαμβάνει ένα πιο άμεσο μπροστινό σύστημα που βοηθά στον χειρισμό και αυξάνει την αίσθηση.
Ταυτόχρονα η αναθεωρημένη ανάρτηση προσφέρει πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας σε σχέση με το παρελθόν, αναδεικνύοντας ακόμα πιο πολύ το πράο και πολιτισμένο πρόσωπο του HR-V στο δρόμο. Ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος είναι πολύ καλός και παρά την ανασηκωμένη σιλουέτα, οι κλίσεις είναι λογικές και δεν αλλοιώνουν την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός.
Αντί συμπεράσματος
Το ρετουσαρισμένο HR-V διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, Elegance, Advance, Advance Style και Advance Style Plus SR, με την τιμή εκκίνησης να έχει οριστεί στα 35.300 ευρώ. Ο εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας είναι αρκετά καλός από την βασική κιόλας έκδοση.

Αναντίλεκτα, το ανανεωμένο Honda HR-V δεν είναι το πιο προσιτό μοντέλο της κατηγορίας. Καταφέρνει όμως χάρη στην κορυφαία τεχνολογία και ποιότητα σε όλους σχεδόν τους τομείς, και την εξαιρετικά ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα που διαθέτει, να αποτελεί ένα εξαιρετικό SUV που θα καλύψει με άνεση πολλών ειδών ανάγκες. Μπόνους, η πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.498 κ.εκ., 108 ίπποι/ 6.000 – 6.400 σ.α.λ., 131 Nm/4.500 – 5.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 131 ίπποι/253 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 131 ίπποι/253 Nm
Μετάδοση: κιβώτιο σταθερής σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,4 λτ./100 χλμ., 122 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.355/1.886/1.582 χλστ., 2.610 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.380 κιλά
Χώρος αποσκευών: 335 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 35.300 ευρώ- 0