Δοκιμάζουμε το νέο Opel Corsa Hybrid 1.2lt Turbo 100hp
ΘΟΔΩΡΗΣ ΞΥΔΗΣ / PHOTOS: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Με το κορυφαίο ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης της αγοράς κάτω από το καπό το αναβαθμισμένο Opel Corsa ενισχύει σημαντικά τις αρετές του και ρίχνει εντυπωσιακά την κατανάλωση καυσίμου.
Το Opel Corsa έκλεισε το 2023 ως το απόλυτο best seller στην Ελλάδα και όχι άδικα αφού αποτελεί ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας του και ταιριάζει γάντι και στις απαιτήσεις των οδηγών που κινούνται στην ελληνική επικράτεια.
Η ανανέωση του μικρού της γερμανικής εταιρείας πριν από μερικούς μήνες ήρθε μάλλον στην ώρα της ώστε το Corsa να συνεχίσει στο επιτυχημένο εμπορικό μονοπάτι όχι μόνο της τρέχουσας έκτης γενιάς αλλά και όλων των προηγούμενων που έχουν συνολικές πωλήσεις άνω των 14 εκατ. μονάδων από την εμφάνιση του πρώτου Corsa στις αρχές τις 10ετίας του 1980.
BUY NOW
Σημαντικότερη ίσως αλλαγή από αυτές που έκαναν οι Γερμανοί είναι η παρουσίαση του ήπια υβριδικού συστήματος κίνησης που ανάγει το Corsa στο πρώτο υβριδικό στην ιστορία της Opel και όχι το μόνο αφού η κινητήρια μονάδα του ομίλου Stellantis θα βρει τη θέση της και σε άλλα μοντέλα με σήμα την αστραπή.
Αλλαγές οικογενειακού προσανατολισμού
Έπειτα και από την ανανέωσή του το Corsa φρεσκαρίστηκε αισθητικά και ήρθε πιο κοντά στην υπόλοιπη γκάμα της Opel. Η πιο χαρακτηριστική αλλαγή βρίσκεται χωρίς αμφιβολία στο εμπρός μέρος όπου παρουσία έχει πλέον η μαύρη γυαλιστερή μάσκα «Opel Visor», τα νέα φωτιστικά σώματα και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας.
Χωρίς να τίθεται θέμα «γήρανσης» για το Corsa που γνωρίζαμε μέχρι πρότινος, οι σχεδιαστικές αλλαγές των Γερμανών έφεραν το μοντέλο της μικρής κατηγορίας πιο κοντά στην τρέχουσα σχεδιαστική ταυτότητα της Opel αλλά την ίδια στιγμή του προσδίδουν και έναν πιο hi-end «αέρα».
Με νέα στοιχεία και στην πρακτική καμπίνα
Λίγα δείχνουν να έχουν αλλάξει στο μοντέρνο και πρακτικό εσωτερικό του Corsa με πιο χαρακτηριστικά σημεία τις νέες επενδύσεις για τα καθίσματα αλλά και τον επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο με τον διακόπτη που βλέπουμε και σε άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis να παίρνει τη θέση του «joystick».
Αυτό που δεν φαίνεται με την πρώτη ματιά είναι το νέο multimedia σύστημα με την έγχρωμη οθόνη αφής των 10 ιντσών, το οποίο επικοινωνεί με τον οδηγό μέσω ανανεωμένων στα γραφικά τους μενού. Ο οδηγός πληροφορείται επίσης από ψηφιακή οθόνη επτά ιντσών με το όλο σύστημα να βασίζεται στην πλατφόρμα Snapdragon Cockpit της Qualcomm Technologies.
Σε γενικές γραμμές η λειτουργία του συστήματος είναι γρήγορη και απρόσκοπτη και ο οδηγός, εφόσον αφιερώσει πραγματικό λίγο χρόνο αρχικά, μπορεί να βρει τις πληροφορίες που θέλει σε λίγα δευτερόλεπτα.
Κατά τα άλλα η καμπίνα του Corsa είναι εξίσου φιλόξενη σε σχέση με πριν, με πολλές θήκες για μικρά και μεγαλύτερα αντικείμενα. Τα σκληρά πλαστικά κυριαρχούν στο μεγαλύτερο μέρος της εκτός από το πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ, όπως και πριν, η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, κάτι που επιβεβαιώνεται από την πολύ καλή συναρμογή των πλαστικών αλλά και την απουσία χαρακτηριστικών τριγμών ακόμη και σε έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Παράλληλα ο οδηγός απολαμβάνει μια πολύ καλή θέση οδήγησης που έρχεται εύκολα και γρήγορα στα μέτρα του. Οι χώροι για τους εμπρός είναι υπεραρκετοί και πίσω δύο άτομα μέσου ύψους μπορούν ακόμη και να ταξιδέψουν με άνεση, με τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να μην συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων αλλά να βρίσκεται στα αποδεκτά 309 λίτρα. με τα καθίσματα στη θέση τους.
Το σύστημα που κάνει τη διαφορά
Το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης των 48 V είναι ο νέος άσος που έχει στο μανίκι του ο όμιλος Stellantis, ένας άσος... μπαλαντέρ που αναμένεται να χρησιμοποιηθεί σε πολλά από τα μοντέλα του στο μέλλον.
Το νέο σύστημα αποτελείται από την αναβαθμισμένη σε μεγάλο βαθμό έκδοση του γνωστού υπερτροφοδοτούμενου PureTech κινητήρα βενζίνης του 1,2 λίτρου και τριών κυλίνδρων, έναν ηλεκτρικό κινητήρα 28 ίππων και 55 Nm ροπής, ο οποίος βρίσκεται μέσα στο νέο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και μια μικρή μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 0,9 kWh.
Το ηλεκτρικό μοτέρ υποβοηθά το θερμικό στις επιδόσεις, ενώ μπορεί να κινήσει και αμιγώς ηλεκτρικά το Corsa τόσο κατά την επιτάχυνση από στάση όσο και εν κινήσει, ακόμη και με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 100 χλμ./ώρα και εφόσον οι απαιτήσεις σε ισχύ δεν είναι μεγάλες -για παράδειγμα με σταθερή ταχύτητα σε επίπεδο δρόμο.
Το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης, εκτός από το να απενεργοποιεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης -όποτε αυτό είναι εφικτό- φροντίζει και για τη φόρτιση της μικρής μπαταρίας που γίνεται από το θερμικό μοτέρ αλλά κυρίως κατά τη φάση της επιβράδυνσης.
Έναντι της συμβατικής έκδοσης του Corsa των 100 ίππων η Opel δεν ανακοινώνει διαφορές στην απόδοση με την ισχύ και την ροπή να είναι και σε αυτή την περίπτωση ίδια. Η διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα από στάση ολοκληρώνεται σε 9,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 188 χλμ./ώρα. Ωστόσο οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 102 γρ./100 χλμ. και η κατανάλωση κατά το πρότυπο WLTP βρίσκεται στα 4,5 λτ./100 χλμ.
Υβριδικός «ακροβάτης»
Δεν χωρά αμφιβολία ότι το νέο ήπια υβριδικό σύστημα του Corsa αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία των mHEV συστημάτων που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Εκτελεί δε τον ρόλο του με τόση επιτυχία που βρίσκεται αρκετά κοντά στον τρόπο που λειτουργεί με τα full υβριδικά συστήματα κίνησης με περίτρανη απόδειξη τα πολύ χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης σε κάθε συνθήκη κίνησης.
Εκεί βέβαια που διαπρέπει το Corsa Hybrid είναι κατά την κίνησή του στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον και ακόμη περισσότερο στο χαρακτηριστικό, ασφυκτικό μποτιλιάρισμα που βρίσκει κανείς αναπόφευκτα στους δρόμους της πρωτεύουσας.
Σε αυτές τις συνθήκες κίνησης το ηλεκτρικό μοτέρ και η μικρή μπαταρία παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο και αφήνουν το θερμικό μοτέρ να «ξεκουράζεται» για μεγάλα χρονικά διαστήματα που μπορούν να φτάσουν ακόμη και το 50% επί του συνόλου.
Ακόμη και σε αυτές τις συνθήκες που δεν ευνοούν την φόρτιση της μπαταρίας με την εκμετάλλευση της κινητικής ενέργειας και η ταχύτητα περιορίζεται σε αυτή του... βαδίσματος το σύστημα καταναλώνει μόλις 5,1 λτ./100 χλμ. Μια τιμή ανήκουστη για συμβατικό 1000άρι turbo μοτέρ, ακόμη και με start-stop σύστημα (υπολογίστε δύο με 2,5 λίτρα περισσότερα) και πολύ κοντά σε εκείνη των full υβριδικών συστημάτων της κατηγορίας.
Μάλιστα, σε λίγο πιο ευνοϊκές συνθήκες, με σχετική ροή στον δρόμο, η κατανάλωση κάνει βουτιά και κάτω από τα πέντε λίτρα, ενώ η μέση τιμή της σε μικτές συνθήκες κίνησης με το μικρό της Opel βρέθηκε στα εξαιρετικά 5,7 λτ./100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής.
Κατά τα άλλα το Corsa δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις και εξακολουθεί να γοητεύει με τα υπόλοιπα ποιοτικά του χαρακτηριστικά. Βασιζόμενο στην ίδια πλατφόρμα με το αδελφό Peugeot 208, το μικρό της Opel είναι από τα πλέον ενδιαφέροντα μοντέλα της κατηγορίας αναφορικά με τη συμπεριφορά του.
Το Corsa μπορεί να ακολουθήσει με περισσή επιθυμία τις ορέξεις του οδηγού του που έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας, Eco, Normal, Sport. Με την επιλογή του Sport βελτιώνεται η «επικοινωνία» με το σχετικά άμεσο τιμόνι να βαραίνει και το σύστημα κίνησης να γίνεται πιο άμεσο στο πάτημα του δεξιού πεντάλ.
Ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα το κιβώτιο λειτουργεί γρήγορα και απρόσκοπτα, ενώ η ανάρτηση δείχνει τις αρετές της και στη δυναμική οδήγηση ελέγχοντας σωστά την επαφή των τροχών με τον δρόμο, κάτι που το κάνει και σε έντονες ανωμαλίες με μικρότερες ταχύτητες προσφέροντας έτσι σε όλους τους επιβαίνοντες υψηλά επίπεδα άνεσης.
Το Corsa είναι ήσυχο και πολιτισμένο σε όποιο δρόμο και αν κινείται και προσφέρει απλόχερα τις υπηρεσίες του στην αστική καθημερινότητα λύνοντας τα χέρια του οδηγού, ενώ φροντίζει πλέον ακόμη περισσότερο το πορτοφόλι του αναφορικά με τα έξοδα για καύσιμα.
Αναβάθμιση ουσίας
Με το νέο ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης το μικρό best seller της γερμανικής εταιρείας έγινε ακόμη καλύτερο και σαφώς πιο οικονομικό στην καθημερινή χρήση, σε σχέση με τη συμβατική έκδοση των 100 ίππων.
Μάλιστα, με τη διαφορά μεταξύ της έκδοσης Hybrid και του αυτόματου Corsa των 100 ίππων να βρίσκεται στα μόλις 1.000 ευρώ, η επιλογή μεταξύ των δύο μοντέλων φαντάζει μονόδρομος υπέρ του πρώτου.
Το επιπλέον κόστος απόκτησης έναντι της συμβατικής αυτόματης έκδοσης του Corsa με το ίδιο πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού Edition Pack θα ισοσκελιστεί σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα από τη μικρότερη κατανάλωση, ειδικά αν κινείστε κυρίως στο ασφυκτικό αστικό περιβάλλον καθημερινά και έπειτα από αυτό θα υπάρχει μόνο κέρδος για την τσέπη σας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 205 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 188 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,5 λτ./100 χλμ., 102 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.061/1.765/1.435 χλστ., 2.538 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.267 κιλά
Χώρος αποσκευών: 309 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 23.500 ευρώ/0 ευρώ