Το πλέον… λαοφιλές coupe SUV της ελληνικής αγοράς ανανεώθηκε, δίνοντάς μας την ευκαιρία να επιστρέψουμε στο αριστερό κάθισμα ενός αυτοκινήτου που έσπασε τα σχεδιαστικά στεγανά της κατηγορίας του, κερδίζοντας με το σπαθί του περίοπτη θέση στην γκάμα της Renault.
Η περίπτωση του Renault Arkana είναι ιδιάζουσα. Δεν αναφερόμαστε μόνο στην εξ ανατολών καταγωγή του αλλά και στο γεγονός ότι η άφιξή του στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης πραγματοποιήθηκε αφού το γαλλικό coupe SUV είχε κολλήσει τα πρώτα του ένσημα στη ρωσική στέπα.
Με την υπογραφή, λοιπόν, της νοτιοκορεάτικης Samsung και τη φινέτσα μιας αυθεντικής γαλλικής κατασκευής, το Renault Arkana δεν δυσκολεύθηκε να βρει τη δική του θέση στα μεγάλα σαλόνια της Ευρώπης.
BUY NOW
Ο ιδιαίτερος σχεδιασμός, το επιβλητικό μέγεθος και η προσιτή, τηρουμένων των αναλογιών, τιμή δημιούργησαν ένα άκρως ελκυστικό πακέτο, το οποίο τίμησαν σχεδόν 250.000 εραστές των απανταχού SUVs.
Ομάδα που κερδίζει
Το Arkana κέρδισε με το σπαθί του μια θέση στην ευρωπαϊκή γκάμα της Renault, καλύπτοντας με επιτυχία το κενό που δημιούργησε ο πλήρης εξηλεκτρισμός του Megane και η πρόσκαιρη απουσία ενός μικρομεσαίου SUV από την παλέτα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Αυτομάτως, λοιπόν, το Arkana απέκτησε θέση βασικού στην ομάδα της Renault και το πράσινο φως ώστε να συνεχίσει την πορεία του στη γηραιά ήπειρο με τις ελάχιστες δυνατές παρεμβάσεις.
Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις και η αλήθεια είναι ότι θα χρειαστεί να προσπαθήσεις ώστε να εντοπίσεις τις διαφορές που χωρίζουν το χθες από το σήμερα του γαλλικού SUV.
Ίσως οι πιο παρατηρητικοί σταθούν στο νέο σχεδιαστικό μοτίβο που ακολουθεί η κεντρική εισαγωγή αέρα και το σαφώς δυναμικότερο δείγμα γραφής του μπροστινού προφυλακτήρα, στοιχεία αρκετά για να χαρίσουν έναν πιο δραματικό τόνο στο παρουσιαστικό του γαλλικού SUV.
Από τη στιγμή μάλιστα που το τελείωμα του αμαξώματος δεν επιδέχεται κρίσεων και… συγκρίσεων, το ρύγχος του ανανεωμένου Arkana συνιστά επί της ουσίας τη μοναδική πραγματική ευκαιρία που έχεις ώστε να τα τραβήξεις μια ξεκάθαρη γραμμή ανάμεσα στις δύο γενιές-εκδοχές του γαλλικού SUV.
Στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, οι ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών ενισχύουν τη δυναμική της γαλλικής πρότασης, την ίδια στιγμή που το προαιρετικά διαθέσιμο χρώμα Blue Zanzibar, αναδεικνύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Πριν ακόμα, λοιπόν, περάσεις στο εσωτερικό του ανανεωμένου Renault Arkana, το γαλλοθρεμμένο coupe SUV σε έχει κερδίσει, φροντίζοντας να τονίσει ακόμα περισσότερο τον ιδιαίτερο σχεδιαστικό χαρακτήρα του.
Από εκεί και πέρα ο λόγος περνά στο εσωτερικό, όπου τα πράγματα έχουν παραμείνει λίγο έως πολύ στάσιμα μιας και λάμπουν δια της απουσίας τους οι ουσιαστικές παρεμβάσεις.
Η ποιότητα των υλικών και η πιστότητα τη συναρμογής εξακολουθούν να κινούνται σε αποδεκτά επίπεδα, κι αν εξαιρέσεις την εξοπλιστική πληρότητα που χαρακτηρίζει τη δεύτερη τη τάξει έκδοση του αυτοκινήτου, πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να στοιχειοθετήσεις επιχειρήματα υπέρ μιας near premium κατασκευαστικής φιλοσοφίας.
Το ανανεωμένο Arkana έχει αποφύγει τις εξεζητημένες επιλογές στον θάλαμο επιβατών, με μοναδική ίσως εξαίρεση την οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με την κάθετη διάταξη και τη διαγώνιο των 9,3 ιντσών.
Ψηφιακός με μέγεθος 10,2 ιντσών στις δύο κορυφαίες εξοπλιστικές εκδόσεις είναι και ο πίνακας οργάνων, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις ώστε το ανανεωμένο Arkana να μπορεί να δηλώνει πλήρως… ευθυγραμμισμένο με τις σύγχρονες τεχνολογικές επιταγές.
Πέραν του εξοπλισμού, ο οποίος συμπληρώνεται απ’ όλες εκείνες της εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας που περιμένεις να συναντήσεις σε μια πρόταση του 2024, το Arkana έχει ένα ακόμα όπλο στη φαρέτρα του, που δεν είναι άλλο από τους πληθωρικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές.
Το επιμηκυμένο μεταξόνιο των 2,72 μέτρων κάνει τη διαφορά σε ό,τι αφορά τουλάχιστον τον χώρο για τα κάτω άκρα των πίσω επιβατών, όταν τα 513 λίτρα του χώρου αποσκευών σού δίνουν την άνεση να μεταφέρεις την… πραμάτεια σου με την απόλυτη βεβαιότητα ότι δεν θα χρειαστεί να αφήσεις τίποτα πίσω.
Εν κατακλείδι, αν θα έπρεπε να αλλάξεις κάτι από τον θάλαμο επιβατών του ανανεωμένου Renault Arkana, τότε αυτά θα ήταν τα μάλλον ρηχά και σκληρά καθίσματα, τα οποία σε ένα πολύωρο ταξίδι είναι πολύ πιθανόν να μετριάσουν την άνεση οδηγού και επιβατών.
Υβριδική υπεροχή
Εκ του ασφαλούς μοιάζει να έχει κινηθεί η Renault και σε ό,τι αφορά στα κινητήρα σύνολα που στοιχίζονται στην γκάμα του ανανεωμένου Arkana.
Η «βασική» επιλογή -που μόνο βασική δεν είναι- αποτελεί ένα ήπια υβριδικό σύνολο χωρητικότητας 1,3 λίτρου και απόδοσης 140 ίππων, το οποίο συνδυάζεται κατά αποκλειστικότητα με το γνώριμο ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.
O συγκεκριμένος συνδυασμός, γνωστός από τη θητεία τόσο σε προτάσεις της Renault, όσο και σε μοντέλα των Nissan και Mercedes, έχει αποδείξει πολλάκις την αξία του, η οποία έγκειται στην ικανότητά του να προσαρμόζεται με χαρακτηριστική ευκολία σε πολλές και διαφορετικές συνθήκες.
Η σφικτή κλιμάκωση του επτατάχυτου κιβωτίου σε συνδυασμό με την παρουσία του ηλεκτρικού μοτέρ-εναλλάκτη δεν αφήνουν κενά στην απόδοση του τετρακύλινδρου μοτέρ των 1.333 κ.εκ., επεκτείνοντας το ούτως ή άλλως πληθωρικό αποτύπωμα των 140 ίππων και των 260 Nm ροπής.
Η δυνατότητα του οδηγού να παρέμβει στον βιορυθμό του ήπια υβριδικού συνόλου εξασφαλίζεται όχι μόνον μέσω των paddles και τις κατά κάποιον τρόπο χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων αλλά και μέσω των καλοδεχούμενων προγραμμάτων οδήγησης και της παραμετροποίησης χαρακτηριστικών όπως η απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του δεξί πεντάλ και η λειτουργία του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου.
Επιλέγοντας, για παράδειγμα, το πρόγραμμα ECO, το σύστημα κίνησης-μετάδοσης αποκτά αυτομάτως πιο ήπιες αντιδράσεις και την… καλή συνήθεια τις ελεύθερης κύλισης του αυτοκινήτου, αποκλιμακώνοντας με ταχύ ρυθμό την τιμή της κατανάλωσης καυσίμου.
Μέσα στην πόλη και με την απαραίτητη υπομονή στο γκάζι, το ανανεωμένο Arkana έχει οροφή τα 8,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ωστόσο, σε ευνοϊκότερες συνθήκες περιορίζεται ακόμα και κάτω από το 6,5 λίτρα.
Το χαμηλό, για τα δεδομένα της κατηγορίας και του μήκους, βάρος παίζει τον ρόλο του, κάνοντας ταυτόχρονα και πιο εύκολη τη φιλότιμη προσπάθεια της ανάρτησης να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων απέναντι σε έναν αντίπαλο (βλέπε ελληνική άσφαλτο) που μόνο εύκολος δεν είναι.
Οι όποιοι κραδασμοί περνούν στο εσωτερικό οφείλονται στην προσπάθεια των Γάλλων να αντισταθμίσουν την αυξημένη απόσταση από το έδαφος -20 εκατοστά- αλλά και στο γεγονός ότι το πλαίσιο του Arkana, προερχόμενο από το B-Segment, μοιάζει συχνά-πυκνά να υπερβαίνει τις πραγματικές του δυνατότητες ώστε να υποστηρίξει έναν υπέρ του δέοντος απαιτητικό ρόλο.
Παρά τις… υπερβάσεις, λοιπόν, που έχει πραγματοποιήσει η Renault ώστε να συνεχίσει να προσφέρει ένα καλλίγραμμο και αν μη τι άλλο εντυπωσιακό Coupe-SUV σε μια απολύτως λογική-ρεαλιστική τιμή, το ανανεωμένο Arkana έχει τον τρόπο να πείθει ακόμα τον απαιτητικότερο οδηγό, με την ευθέως αναλογική αίσθηση που αποκομίζει κανείς από τα πηδάλιά του.
Αντί συμπεράσματος
Η ανανέωση του Renault Arkana εξασφάλισε την απαραίτητη φρεσκάδα σε μια πρόταση που ήταν και παραμένει ένα από τα ελκυστικότερα δείγμα της κατηγορίας των coupe-SUV.
Το δυναμικότερο παρουσιαστικό υποστηρίζεται και με το παραπάνω από το ήπια υβριδικό σύνολο του 1,3 λίτρου, με τους 140 ίππους και τα 260 Nm ροπής να κινούν με χαρακτηριστική ευκολία τα περίπου 1.300 κιλά του γαλλικού SUV και το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων να απλοποιεί τις διαδικασίες διασφαλίζοντας άνεση και αποδοτικότητα.
Τη σήμερον ημέρα, ακόμα και τα 26.680 ευρώ της «βασικής» εξοπλιστικής έκδοσης του ανανεωμένου Renault Arkana θα μπορούσαν να θεωρηθούν… ευκαιρία, τοποθετώντας τη γαλλική πρόταση ανάμεσα-απέναντι σε εξωτικότερες κατασκευές.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.332 κ.εκ. βενζίνη, 140 PS/5.500 σ.α.λ., 260Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 195 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,8 λτ./100 χλμ., 130 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.568/1.820/1.576 χλστ., 2.720 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.336 κιλά
Χώρος αποσκευών: 513 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 26.680 ευρώ / 83,2 ευρώ