Δοκιμάζουμε το νέο Volvo EX30 των 272 ίππων

Volvo EX30

H Volvo αποκαλύπτει μια διαφορετική πτυχή της ηλεκτροκίνησης, πλαισιώνοντας την γκάμα των καταξιωμένων μοντέλων της με μια πρόταση ικανή να κάνει τη διαφορά στην κατηγορία των μικρών και τηρουμένων των αναλογιών προσιτών SUVs.

H απόφαση της Volvo να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της σε μια κατηγορία αυτοκινήτων που εκπροσωπεί το 50% των ταξινομήσεων της ευρωπαϊκής αγοράς συνιστά μια απολύτως ορθολογική και αναμενόμενη επιλογή.

Αυτό που ίσως να μην περίμενε κανείς από τους Σουηδούς, ανατρέχοντας στο πρόσφατο παρελθόν και στα βαριά χαρτιά της γκάμας τους, ήταν η απόφαση να χαμηλώσουν τον πήχη και να δραστηριοποιηθούν σε ένα segment από το οποίο απουσίαζαν μέχρι και σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα χρειαστεί να γυρίσει κανείς πίσω στο 2007 ώστε να συναντήσει μια πρόταση της Volvo που να «σκιάζει» μόλις 4,2 μέτρα ασφάλτου, ωστόσο την εποχή των τροφαντών αγελάδων και των λιτοδίαιτων τετράτροχων, το εκκεντρικό C30 -περί αυτού ο λόγος- διέθετε το απαραίτητο ανάστημα ώστε να συγκαταλέγεται μεταξύ των καλοβαλμένων μικρομεσαίων hatchbacks της ευρωπαϊκής αγοράς.

Volvo EX30

Σχεδόν 20 χρόνια μετά, τα 4,2 μέτρα του EX30 -ενός ηλεκτροκίνητου SUV που έρχεται να τοποθετηθεί στη βάση της γκάμας των Σουηδών- σε αναγκάζουν, τρόπον τινά, να μιλήσεις για ένα αστικών διαστάσεων όχημα ελευθέρου χρόνου.

Για μια πρόταση που μοιάζει καταδικασμένη να βγάλει τα προς το ζην διαφεντεύοντας τους δρόμους της πόλης, μολονότι οι προδιαγραφές του μας προϊδεάζουν για ένα λαμπρότερο μέλλον και μια πορεία πέρα από τα στενά όρια του κλεινόν άστεως.

Δίχως αμφιβολία, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στο Volvo EX30 είναι η πιστότητα και συνέπεια με την οποία ένα B-SUV ακολουθεί τον βηματισμό της σουηδικής φίρμας, πρεσβεύοντας όλες εκείνες τις αξίες που περιμένει να συναντήσει κανείς σε ένα πλήρες μεγέθους SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo EX30

Δεν είναι μόνο η απλότητα του σχεδιασμού εκείνη που κάνει το Volvo EX30 να ξεχωρίζει χωρίς να προκαλεί, αλλά και η ευθαρσώς διατυπωμένη πρόθεση να αποκτήσει την απαραίτητη απόσταση από τον πρότερο θερμικό βίο των Σουηδών.

Στην πραγματικότητα πρόκειται το πρώτο Volvo μιας νέας, προφανώς ηλεκτροκίνητης, εποχής και την πρόγευση όσων θα δούμε και θα ζήσουμε στο αριστερό κάθισμα του μεγαλύτερου σε διαστάσεις EX90.

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι κάποιοι θα διαφωνήσουν με τη λογική που επιτάσσει τον εξοστρακισμό κάθε σχεδιαστικής και μη υπερβολής, άλλοι πάλι θα ταυτιστούν απόλυτα με την απλότητα των γραμμών του EX30, εστιάζοντας σε λεπτομέρειες, όπως τα φωτιστικά σώματα, η σφραγισμένη μάσκα και οι «γεμάτοι» τροχοί των 19 ιντσών για να υπερασπιστούν την επιλογή τους.

Volvo EX30
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Volvo EX30 δεν δείχνει «λίγο». Τουναντίον θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι φαντάζει μεγαλύτερο απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα, αξιοποιώντας το γεγονός ότι στέκεται σχεδόν 18 εκατοστά πάνω από το έδαφος και ότι στη χρωματική παλέτα του κυριαρχούν οι «φωτεινές» αποχρώσεις με… λαμπρότερη όλων εκείνη του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

Παρότι μετριοπαθές, το βαμμένο στα κίτρινα -Moss Yellow στη γλώσσα των Σκανδιναβών- Volvo EX30 δεν περνά απαρατήρητο, διαψεύδοντας όσους προέβλεπαν το αντίθετο ορμώμενοι από το γεγονός ότι από την ταυτότητα του μικρού SUV λάμπουν δια της απουσίας του οι τολμηρές σχεδιαστικές επιλογές.

Πλήρως ευθυγραμμισμένο με τα όσα επιτάσσει το σύγχρονο σκανδιναβικό design παρουσιάζεται άλλωστε και ο θάλαμος επιβατών με εφαλτήριο το υπεραπλουστευμένο cockpit, το οποίο περιστρέφεται γύρω από την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 12,3 ιντσών.

Volvo EX30
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τελευταία έχει δύσκολο έργο, καθώς υποκαθιστά όχι μόνο τον ρόλο των φυσικών διακοπτών και των χειριστηρίων αλλά και εκείνη του πίνακα οργάνων.

Σωστά καταλάβετε, το ΕΧ30 δεν διαθέτει πίνακα οργάνων, ούτε σύστημα προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ -το γνωστό head-up display- αναγκάζοντας τον οδηγό είτε να διαγράψει από το λεξιλόγιό του στοιχεία και πληροφορίες όπως η ταχύτητα κίνησης ή η αυτονομία είτε να στρέψει το βλέμμα του προς την κεντρική κονσόλα.

Αυτή είναι μία από τις πολλές εργονομικές ιδιαιτερότητες με τις οποίες οφείλει κανείς να εξοικειωθεί και να συμφιλιωθεί αν θέλει να ξεκλειδώσει τις αρετές που αναμφίβολα το EX30 έχει να παρουσιάσει.

Ακόμα στον τομέα της πρακτικότητας, το πλήθος των υποδοχών για μικροαντικείμενα και το κεντρικά τοποθετημένο ντουλαπάκι κάνει την καθημερινότητα του οδηγού πιο εύκολη και πιο ευχάριστη, μακιγιάροντας αστοχίες, όπως εκείνη του δύσχρηστου συστήματος εισόδου με κάρτα, που όμως σύντομα θα πλαισιωθεί και από τη δυνατότητα πλήρους εισόδου-εξόδου απλώς με το που ο ιδιοκτήτης πλησιάσει το αυτοκίνητο με το smartphone του στην τσέπη του σακακιού του.

Volvo EX30
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα ακόμα προσόν το οποίο οφείλει κανείς να προσθέσει στο βιογραφικό του EX30 και ειδικότερα σε εκείνο του προεγκατεστημένου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι η άριστη ενσωμάτωση των γνώριμων στους περισσότερους εφαρμογών του οικοσυστήματος της Google.

Χωρίς, λοιπόν, να χρειαστεί να αφιερώσει χρόνο ή κόπο, ο οδηγός μπορεί να πλοηγηθεί με χαρακτηριστικά άνεση και ευκολία στο infotainment και να αξιοποιήσει τις ούτως ή άλλως εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητάς του.

Μακροσκελής, ακόμα και από τη βασική έκδοση «Core» είναι ο κατάλογος του εξοπλισμού, αν και η επιβεβαίωση της αριστοκρατικής καταγωγής του EX30 δεν έρχεται από τα ηλεκτρονικά ή μη «καλούδια» που είναι στη διάθεση του οδηγο,ύ αλλά κυρίως από τον τρόπο με τον οποίο τα στοιχεία του εξοπλισμού «μπλέκουν» με εκείνα του σχεδιασμού, διαμορφώνοντας ένα φιλικό και ταυτόχρονα ποιοτικό περιβάλλον.

Volvo EX30
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι υπεραπλουστευμένες επιφάνειες του ταμπλό δημιουργούν τον απαραίτητο «χώρο» και τις προϋποθέσεις ώστε να αναδειχθεί η υψηλή κατασκευαστική ποιότητα και η σκοπιμότητα της χρήσης φιλικών προς το περιβάλλον υλικών.

Το μικρό σε διάμετρο πεπλατυσμένο τιμόνι και οι εσωτερικές χειρολαβές αφήνουν με τη σειρά τους το σχεδιαστικό τους στίγμα, ισχυροποιώντας την επιχειρηματολογία εκείνων που δηλώνουν θιασώτες της σκανδιναβικής πολυτέλειας.

Κλείνοντας με το εσωτερικό του Volvo EX30, ο λόγος αναπόφευκτα περνά στα της χωροταξίας. Με μήκος 4,22 μέτρα δεν περιμένεις από το μικρότερο SUV των Σουηδών να πραγματοποιήσει θαύματα.

Volvo EX30

Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι θα δυσκολευτεί να ανταποκριθεί στην τυπική υποχρέωση της μεταφοράς τεσσάρων επιβατών και των αποσκευών ενός… τριημέρου, με το αντίστοιχο διαμέρισμα να ξεκινά από τα 318 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως και τα 904 λίτρα, θυσιάζοντας την πίσω σειρά καθισμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προσπερνώντας, πάντως, τα όσα κομίζουν οι παραπάνω αριθμοί, το γεγονός ότι δεν θα αισθανθεί κάποιος μειονεκτικά στο εσωτερικό του EX30 ίσως αποτελεί την καλύτερη απόδειξη ότι οι Σουηδοί πήραν το μέγιστο δυνατό από ένα ηλεκτροκίνητο SUV 4,2 μέτρων.

Το μέγιστο έχει εξασφαλίσει η Volvo και για εκείνον που θα… τολμήσει να αναμετρηθεί με τους 272 ίππους του τοποθετημένου στους πίσω τροχούς ηλεκτροκινητήρα. Ένα μοτέρ, 272 άλογα, 343 Nm ροπής και μια συστοιχία μπαταριών ενεργειακής χωρητικότητας 64 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία που ξεπερνά, με καταναλώσεις της τάξης των 16 kWh/100 χλμ., τα 400 πραγματικά χιλιόμετρα.

Volvo EX30

Πριν βέβαια φτάσει κανείς στο σημείο να ξεδιπλώσει τη δυναμική των 272 ίππων στην άσφαλτο, θα έχει νωρίτερα εκτιμήσει την ευκολία με την οποία το EX30 μεταλαμπαδεύει τη σοφία και την ηρεμία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην καθημερινότητα του οδηγού του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πράο, ευέλικτο, ευκολοδήγητο, με ανάρτηση που κρύβει τα παραπανίσια κιλά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου 1,8 τόνου και τιμόνι που δεν σταματά να σε ξαφνιάζει ευχάριστα με την ακρίβεια και την αμεσότητά του, το Volvo EX30 υπερβαίνει τον ρόλο μιας σύγχρονης, αποδοτικής και υπερπροστατευτικής κάψουλας μεταφοράς διεκδικώντας εκείνον ενός ήπιου αγχολυτικού ευρείας κατανάλωσης.

Η λειτουργία του «one pedal» λειτουργεί υποδειγματικά, μετατρέποντας σε διακοσμητικό τον ρόλο του μεσαίου πεντάλ, ωστόσο, ακόμα και όταν φτάσει η στιγμή να πέσεις στα φρένα, η αίσθηση που αποκομίζει κάνεις δεν είναι ξύλινη ούτε και πλήρως αποκομμένη από την αναλογική πρακτική.

Volvo EX30

Έτσι, λοιπόν, το μικρό SUV της Volvo δεν δίνει απαντήσεις μόνο σε εκείνους που συνηθίζουν να στέκονται στην πεπερασμένη αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ώστε να πλήξουν την αξιοπιστία των λύσεων που μπορεί να προσφέρει αλλά και σε αυτούς που κατατάσσουν τα οχήματα μηδενικών ρύπων στον... αυτοκινητικό Καιάδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια με τους 272 ίππους να βρίσκονται ανά πάσα στιγμή σε κατάσταση απόλυτης ετοιμότητας και το πλαίσιο να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις που προβάλει η ικανότητα του σουηδικού SUV να σταματά τα χρονόμετρα στα 5,3 δευτερόλεπτα στη διαδικασία του «0-100 χλμ.», το τελευταίο πράγμα που θα απασχολήσει τον οδηγό του είναι τα ζηλόφθονα βλέμματα όσων αδυνατούν να αντιληφθούν και να αναγνωρίσουν τη φυσική υπεροχή του.

Volvo EX30

Αντί συμπεράσματος

Το Volvo EX30 συμπυκνώνει σε 4,2 μέτρα μετάλλου παραδοσιακές αξίες και αρετές της σκανδιναβικής σχολής, χτίζοντας γύρω από την ηλεκτρική φύση του προδιαγραφές και χαρακτηριστικά τα οποία έχουν εκλείψει από την κατηγορία των B-SUV.

Ανεξαρτήτως κατηγορίας και μεγέθους, η πρόταση της Volvo συγκαταλέγεται ανάμεσα στα ικανότερα ηλεκτρικά οχήματα της ελληνικής αγοράς, κρατώντας ζωντανή την ελπίδα ότι όσα μας επιφυλάσσει το μέλλον της αυτοκίνησης μόνο ως συναρπαστικά μπορούμε να τα ονειρευόμαστε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Volvo EX30 Single Motor Extended Range

Κινητήρας: ηλεκτρικό, 272 PS, 343 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 5,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,0 kWh/100 χλμ., 0 g/km
Αυτονομία (WLTP): έως 476 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 69 kWh (64 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.233/1.837/1.555 χλστ., 2.650 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.850 κιλά
Χώρος αποσκευών: 318 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 42.966 ευρώ (34.966 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ