Δοκιμάζουμε το Nissan Qashqai 1,3T X-Tronic με 158 ίππους

qashqai158

To ανανεωμένο ιαπωνικό μοντέλο αποδείχθηκε άκρως ανταγωνιστικό στην κατηγορία που αποτελείται από πολύ σκληρούς και υψηλής αξίας αντιπάλους.

Από το 2006 μέχρι σήμερα, 4 εκατομμύρια Qashqai έχουν εγκαταλείψει το εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland της Αγγλίας, έχοντας διανεμηθεί εμπορικά σε περισσότερες από εκατό αγορές ανά την υφήλιο.

Με φρεσκαρισμένη εμφάνιση, πιο ελκυστική καμπίνα αλλά και αναβαθμισμένο infotainment, το Qashqai καθίσταται ακόμα πιο ανταγωνιστικό ενώ αν συμπληρώσει κανείς και την κορυφαία έκδοση mild-hybrid των 158 ίππων τότε έχουμε μία από τις πλέον ολοκληρωμένες εκδόσεις στην κατηγορία των C-SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι τιμές διάθεσης του νέου Nissan Qashqai ξεκινούν από τα 29.990 ευρώ για την έκδοση με τους 140 ίππους ενώ η έκδοση με τους 158 ίππους που αφορούσε και την έκδοση της δοκιμής μας ξεκινά από 32.990 ευρώ.

Όλα αυτά τα παραπάνω πλεονεκτήματα, συν η λογική τιμή αγοράς, καθιστούν το ανανεωμένο Qashqai άκρως ανταγωνιστικό έναντι του ανταγωνισμού στην κατηγορία του, που αποτελείται από πολύ σκληρούς και υψηλής αξίας αντιπάλους.

Εντυπωσιακή σχεδίαση

Οι σχεδιαστές της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας προσπάθησαν και κατάφεραν θα λέγαμε με ένα μοναδικό τρόπο να διατηρήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά του best-seller μοντέλου τους αλλά με διάφορες χαρακτηριστικές παρεμβάσεις να παρουσιάσουν ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο! Μία από τις βασικότερες παρεμβάσεις στο εμπρόσθιο μέρος αφορά στην μάσκα η οποία είναι εμπνευσμένη από πανοπλία Ιάπωνα Σαμουράι η οποία απαρτίζεται από πολυάριθμα γυαλιστερά, τρισδιάστατα κομμάτια σε μαύρη απόχρωση, που είναι διευθετημένα κατά τέτοιον τρόπο ώστε να μοιάζουν πως αιωρούνται από το χείλος του καπό μέχρι το σπόιλερ του εμπρός προφυλακτήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εντυπωσιακή είναι επίσης και η περίτεχνη σχεδίαση των νέων προβολέων τεχνολογίας LED και των φώτων ημέρας που δένουν αρμονικά μεταξύ τους ενώ και τα πίσω φανάρια επίσης τεχνολογίας LED, απέκτησαν διάφανο κάλυμμα και νέα εσωτερική διαρρύθμιση.

Από το πλάι οι αισθητικές αλλαγές προσδιορίζονται στις επανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου που στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν 18 ιντσών. Οι αισθητικές αλλαγές ολοκληρώνονται τέλος με τον επανασχεδιασμό του πίσω προφυλακτήρα που φρεσκάρει την εικόνα του νέου Qashqai.

Άνεση και τεχνολογία

Περνώντας στην καμπίνα επιβατών, η εικόνα με την πρώτη ματιά είναι παρόμοια με την προηγούμενη έκδοση και δεν μαρτυρά τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί. Ο σκουρόχρωμος διάκοσμος, η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής-υλικών ή ο ψηφιακός πίνακας οργάνων TFT και η κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής (αμφότερα 12,3 ιντσών), όλα διατηρούνται ως είχαν. Όπως φυσικά διατηρούνται η υψηλή απτή ποιότητα κατασκευής-συναρμολόγησης, τα μαλακά αφρώδη πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, η άψογη εργονομία. Καθισμένοι στα αναπαυτικά καθίσματα οδηγός και επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ένα περιβάλλον ευχάριστο και σύγχρονο τεχνολογικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι τέσσερις ή πέντε επιβάτες δεν θα νιώσουν και κούραση χάρη στους μεγάλους διαθέσιμους χώρους αλλά και στα μαλακά καθίσματα ενώ η άριστη ηχομόνωση της καμπίνας αποτελεί εγγύηση για υψηλά επίπεδα άνεσης και ησυχίας. Η πολύ καλή χωροταξική ικανότητα του Qashqai συμπληρώνεται και από τη χωρητικότητα των 504 λίτρων του χώρου αποσκευών, τιμή που καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας.

158 ίπποι

Το Nissan Qashqai της δοκιμής μας αφορούσε στην «μεγάλη» ήπια υβριδική έκδοση 12 Volt των 158 ίππων. Πιο συγκεκριμένα κάτω από καπό συναντούμε τον τετρακύλινδρο 16βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης DIG-T 1.332 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 158 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και 270 Nm μέγιστης ροπής από τις 1.800 έως τις 3.750 σ.α.λ. που μεταφέρονται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου CVT X-Tronic.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα με την προσομοίωση επτά σχέσεων στη λειτουργία του, παρέχει τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών (με paddles στο τιμόνι), θυμίζοντας συμβατικό αυτόματο κιβώτιο, χαρακτηριστικό άκρως καλοδεχούμενο αν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί σβέλτα σε μία ορεινή διαδρομή.

Επίσης ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων (Eco, Standard και Sport) ανάλογα με τις διαθέσεις του τα οποία αλλάζουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου χωρίς ωστόσο να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου η οποία κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε 7 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Όσον αφορά στις επιδόσεις η απόδοση του δυνατού ήπια υβριδικού συνόλου είναι ανταγωνιστικές (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δευτ., τελική ταχύτητα 199 χλμ./ώρα).

Άνετο και ασφαλές

Η στιβαρότατη της πλατφόρμας CMF-C, που βασίζεται το αμάξωμα και το στήσιμο των αναρτήσεων που ελέγχει μια χαρά τη μάζα των 1.422 κιλών, όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα τη διαμόρφωση μίας ευχάριστα ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς. Η έκδοση των 158 ίππων διαθέτει την απαιτούμενη ισχύ για να κάνει το Qashqai γρήγορο και ασφαλές στην προσπέραση, χωρίς να «ξεφεύγει» στην κατανάλωση, ενώ το X-Tronic κιβώτιο διακρίνεται για την ήσυχη λειτουργία του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Nissan Qashqai αποτελεί ένα κορυφαίο SUV με πολύ καλή και υψηλή θέση οδήγησης το οποίο κινούνταν με άνεση εντός και εκτός πόλης αλλά και όταν ο δρόμος τελειώνει υπό προϋποθέσεις βέβαια εξαιτίας της έλλειψης τετρακίνησης. Στην καθημερινότητα νέο Nissan Qashqai αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευέλικτο και σβέλτο στα στενά της πόλης ενώ παράλληλα ήταν και ολιγαρκές σε κατανάλωση καυσίμου.

Ο οδηγός επίσης θα εκτιμήσει την κορυφαία ποιότητα κύλισης, την εντυπωσιακή ευκολία του κιβωτίου και την καλή περιφερειακή ορατότητα αλλά και την κάμερα 360 μοιρών που κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για ένα άπειρο οδηγό. Στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης και η άνεση είναι κορυφαίες, όπως άλλωστε και η σταθερότητα του στις υψηλές ταχύτητες, χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν άνετες, ήσυχες και προπάντων ασφαλείς μετακινήσεις.

Στους επαρχιακούς ορεινούς δρόμους με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι απόλυτα φυσιολογικές και σε καμία περίπτωση δεν φοβίζουν τον οδηγό ενώ τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πραγματικά πολύ υψηλά. Κάτω από έντονη πίεση το Qashqai επιδεικνύει άκρως προβλέψιμη συμπεριφορά, η οποία στην υπερβολή οριοθετείται από προοδευτική υποστροφή.

Η απόσταση των 18 εκατοστών του αμαξώματος από το έδαφος βοηθούν την κίνηση εκτός δρόμου ωστόσο η έλλειψη τετρακίνησης κάνει εμφανή την απουσία της όταν δυσκολεύουν τα πράγματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.332 κ.εκ. βενζίνη, 158 ίπποι/5.250 σ.α.λ., 270 Nm/1.800-3.750 σ.α.λ.
Μετάδοση:
 Αυτόματο κιβώτιο CVT X-Tronic, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις:
 9,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 199 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2:
 7,4 λτ./100 χλμ., 141 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος):
 4.425/1.835/1.625 χλστ., 2.665 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος:
 1.422 κιλά
Χώρος αποσκευών:
 504 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας:
Από 29.990 ευρώ/ 98 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ