Δοκιμάζουμε το plug in υβριδικό Jeep Renegade των 240 ίππων

Jeep Renegade 4xe

To μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της Jeep εφοδιάζεται με ένα νέο plug in υβριδικό σύστημα με στόχο την αύξηση της απόδοσης και τη μείωση των ρύπων. Δοκιμάζουμε το Renegade PHEV 4xe στην πιο σκληροπυρηνική off road έκδοσή του,  την Trailhawk.

Το Renegade είναι ένα από πιο επιτυχημένα μοντέλα της Jeep, όντας το πρώτο compact SUV της φίρμας που «πάτησε» επί ευρωπαϊκού εδάφους. Σήμερα, εκτός των νέων τούρμπο μοτέρ που βρίσκουμε στην γκάμα του μοντέλου, η εταιρεία «επικαιροποιεί» το Renegade με τον πλέον ιδανικό για την εποχή μας τρόπο, μέσω μιας plug in υβριδικής έκδοσης, με ισχύ 240 ίππων και δυνατότητα κίνησης με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια για 50 χιλιόμετρα. Σε επίπεδο εμφάνισης, το Renegade PHEV 4xe Trailhawk της δοκιμής μας, όπως είναι η ακριβής ονομασία της συγκεκριμένης έκδοσης, δε διαφοροποιείται συγκριτικά με τις version που εξοπλίζονται μόνο με μοτέρ εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Jeep Renegade 4xe

Η παρουσία του υβριδικού συστήματος κίνησης επισημαίνεται από το λογότυπο “4xe” στη θύρα του πορτ μπαγκάζ και την έξτρα υποδοχή για την πλήρωση της μπαταρίας στην αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου. Παράλληλα, στον πίνακα οργάνων έχουν συμπεριληφθεί για την περίσταση όλες οι απαραίτητες ενδείξεις για τη λειτουργία του plug in υβριδικού συνόλου. Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν αμετάβλητοι και στο μέσο όρο της κατηγορίας των compact SUV, ωστόσο η τοποθέτηση της μπαταρίας μειώνει τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ κάτα 21 λίτρα (αντίστοιχη μείωση έχουμε και στη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης-36,5 λίτρα από 55). 

Jeep Renegade 4xe
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως είναι φυσικό, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μπαίνει το plug in υβριδικό σύνολο του Renegade 4xe το οποίο υπόσχεται υψηλή απόδοση και χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης. Πώς τα καταφέρνει, όμως, στην πράξη; Ας ξετυλίξουμε σιγά-σιγά το κουβάρι της υβριδικής διάταξης της Jeep. Για την κίνηση του Renegade 4xe φροντίζει ο 1,3 τούρμπο βενζινοκινητήρας της FCA (με 130 ή 180 ίππους όπως στο μοντέλο της δοκιμής μας) σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος, που βρίσκεται στον εμπρός άξονα, συνδέεται με το θερμικό μοτέρ και λειτουργεί σαν γεννήτρια και ο δεύτερος στον πίσω άξονα με ενσωματωμένο διαφορικό «e-axle» αποκτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση. Στην περίπτωσή του η απόδοση φτάνει τους 60 ίππους και τα 250 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινήτηρας παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία 11,4 kWh και σύμφωνα με την Jeep η συνδυαστική ισχύς φτάνει τα 240 άλογα.  

Ο οδηγός έχει διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης ανάλογα με τον τρόπο που επιθυμεί να κινηθεί. Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία το μοντέλο της Jeep κινείται μόνο με ρεύμα, με την μπαταρία να προσφέρει μια εργοστασιακή αυτονομία της τάξης των 50 χιλιομέτρων. Διαθέσιμο είναι, επίσης, το υβριδικό Mode, όπου διαχείριση της ενέργειας γίνεται από το αυτοκίνητο, εναλλάσσοντας την παρεχόμενη δύναμη μεταξύ ηλεκτρικού και θερμικού μοτέρ. Τέλος, επιλέγοντας το σχετικό button«Ε-SAVE» η ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση αυξάνεται με σκοπό την όσο το δυνατό μεγαλύτερη αυτονομία. 

Jeep Renegade
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα αυτά στην πράξη μεταφράζονται σε ένα ομοιογενές αποδοτικό υβριδικό σύνολο, που θα ικανοποιήσει με τη λειτουργία του σε όλες σχεδόν τις διαδρομές. Το plug in υβριδικό Renegade εκκινεί πάντα στην ηλεκτρική λειτουργία και σε πραγματικές συνθήκες, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η αυτονομία κίνησης με μια φόρτιση άγγιξε τα 35 με 40 χιλιόμετρα. Η επιτάχυνση, λόγω της άμεσης ροπής των ηλεκτροκινητήρων, είναι ακαριαία και o μόνος περιορισμός στην ηλεκτρική λειτουργία υπάρχει στην τελική ταχύτητα που περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα. Να σημειώσουμε, επίσης, πως η μέση κατανάλωση του αυτοκίνητου στην υβριδική λειτουργία δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, κάτι που προσθέτει ένα επιπλέον ατού στη συνολική εικόνα του plug in υβριδικού Renegade και με δεδομένο πως έχουμε να κάνουμε με ένα σύνολο 240 ίππων. Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς το Renegade PHEV 4xe διατηρεί τον χαρακτήρα του και καταφέρνει να «κρύβει» εντέχνως το επιπλέον βάρος των ηλεκτρικών μερών που συνολικά φτάνει τα 1.770 κιλά.

Jeep Renegade

Βέβαια, το βασικό πεδίο δράσης του μοντέλου της Jeep, ειδικα για την Trailhawk έκδοση, παραμένει η off road οδήγηση που τώρα επωφελείται παραπάνω από την ύπαρξη του υβριδικού συστήματος. Χάρη στον ηλεκτροκινητήρα που είναι στρατηγικά τοποθετημένος στον πίσω άξονα, οι πίσω τροχοί τροφοδοτούνται με κινητήρια ισχύ απευθείας, χωρίς χρήση παραδοσιακού άξονα μετάδοσης κίνησης και χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Έτσι, εξασφαλίζεται αυξημένη αποδοτικότητα και η ιδανική ισχύς και πρόσφυση για όλες τις συνθήκες οδήγησης. Το Renegade διαθέτει το σύστημα πρόσφυσης Selec-Terrain TM που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε λειτουργίες ειδικών ρυθμίσεων για διάφορες συνθήκες οδοστρώματος: Auto, Sport, Mud/Sand, Snow και, αποκλειστικά για την έκδοση Trailhawk, Rock.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι τιμές του Jeep Renegade PHEV 4xe Trailhawk ξεκινούν από τα 41.000 ευρώ, σε συνδυασμό με το πρόγραμμα απόκτησης Eco Bonus που περιλαμβάνει έκπτωση, δωρεάν το μεταλλικό χρώμα, δωρεάν easyWallbox, 4ετή εργοστασιακή εγγύηση έως 160.000 χιλιόμετρα και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια (η μπαραταρία καλύπτεται για 8 έτη ή 160.000 χιλιόμετρα). Τα χαρακτηριστικά του μοντέλου σε συνδυασμό με τον πλήρη εξοπλισμό του και τα πλεονεκτήματα που πηγάζουν από τη δυνατότητα κίνησης και με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια, καθιστούν το Renegade PHEV μια αρκετά ανταγωνιστική πρόταση για τα δεδομένα της κατηγορίας. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.332 κ.εκ. βενζίνη, 180PS/5.750 σ.α.λ., 270 Nm/1.850 σ.α.λ. 
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, στους 4 τροχούς
Επιδόσεις: 7,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 190 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 2,0 λτ./100 χλμ. βενζίνη, 46 g/km 
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.236/1.805/1.718 χλστ., 2.570 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.770 κιλά
Χώρος αποσκευών: 330 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 41.000 ευρώ / 0 ευρώ

Διαβάστε επίσης

Δοκιμάζουμε το VW ID.4

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Audi Q2

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Bayon- Πόσο καλό είναι το κορεάτικο μοντέλο;

Όταν η Volkswagen έπεσε στα... πόδια της Alfa Romeo

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ