Η Mazda ανανέωσε πριν μερικούς μήνες το σουπερμίνι 2 εναρμονίζοντάς το αισθητικά και τεχνολογικά με τα υπόλοιπα αδέρφια του.
Το ιαπωνικό σουπερμίνι είναι από τις περιπτώσεις που ο υποψήφιος αγοραστής δεν θα προχωρήσει στην αγορά του αποκλειστικά και μόνο ορθολογιστικά. Και αυτό γιατί πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει σχεδιαστεί όχι μόνο για να εξυπηρετεί στις αστικές μετακινήσεις, αλλά και για να φτιάχνει την διάθεση του οδηγού του.
Ρετουσαρισμένο
BUY NOW
Εξωτερικά, η φρεσκαρισμένη εμφάνιση του ανανεωμένου 2 με κωδική ονομασία IPM5 ακολουθεί πιστά την φιλοσοφία “Kodo” και οι όποιες αλλαγές εντοπίζονται στην ανασχεδιασμένη μάσκα με τη νέα γρίλια και στα πιο κομψά φώτα LED που ενώνονται με μια χρωμιωμένη διακοσμητική λωρίδα. Οι λεπτές εσοχές στους νέους προφυλακτήρες αυξάνουν οπτικά το πλάτος, ενώ νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες αλουμινίου. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα πετυχημένο, συνδυάζοντας το σπορ με το κομψό. Επιπλέον, η πληθωρική χρωματική παλέτα που το συνοδεύει απέκτησε δύο ακόμα αποχρώσεις (το σκουρόχρωμο Mica Deep Crimson και το μεταλλικό Platinum Quartz που βλέπετε και στις φωτογραφίες), φτάνοντας τις συνολικά 12 διαθέσιμες επιλογές.
Αλλαγές έχει υποστεί και η καμπίνα του ανανεωμένου 2 και εντοπίζονται στις αποχρώσεις των υφασμάτινων και δερμάτινων επενδύσεων, καθώς και στα νέας σχεδίασης εμπρός καθίσματα που χαρίζουν καλύτερη στάση του σώματος για πιο ξεκούραστες διαδρομές. Το infotainment με την έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών παραμένει από τα πιο εύχρηστα της αγοράς και υποστηρίζει συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay, έχει δύο θύρες USB, Aux και υποδοχή κάρτας SD.
Τα υλικά που αποτελούν το εσωτερικό είναι καλής ποιότητας σκληρά πλαστικά με ακόμα καλύτερο μεταξύ τους μοντάρισμα. Η εργονομία από την άλλη είναι κορυφαίου επιπέδου και όλοι οι διακόπτες και τα χειριστήρια έχουν πολύ όμορφη και ποιοτική αίσθηση κατά την χρήση. Οι χώροι θα ικανοποιήσουν τέσσερις ενήλικους, αλλά σε περίπτωση που οι πίσω είναι ψηλοί θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη είναι 280 λίτρα, κυμαίνεται ελαφρώς κάτω του μέσου όρου της κατηγορίας και θα χωρέσει κάμποσες αποσκευές.
Η γραμμή παραγωγής του Mazda2 επέστρεψε στην Ιαπωνία και διατίθεται αποκλειστικά με κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων, σε δύο εκδόσεις ισχύος: Με 75 ή 90 ίππους. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε ότι σε περίπτωση που ο SkyActiv-G90 συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, υποστηρίζεται από ήπια υβριδικό σύστημα mHybrid 22,5 V με μια μπαταρία 0,012 kWh που φορτίζει μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Από την άλλη, όσοι επιθυμούν τη νεότερη προσθήκη στην γκάμα του ανανεωμένου 2 που αφορά το αυτόματο σασμάν έξι σχέσεων όπως στο αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι μπορεί να εφοδιάσει μόνο την έκδοση G90 και δεν φέρει το σύστημα mHybrid.
Αναζωογονημένος αθλητής
Όλες οι εκδόσεις κινητήρα έρχονται με βελτιώσεις στην απόδοση, τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση. Ειδικά στο τελευταίο κομμάτι, η Mazda ανακοινώνει συνολική βελτίωση κατά 6,8% στην οικονομία καυσίμου και κατά 9-12% στις εκπομπές CO2. Οι σημαντικότερες αλλαγές στα εξελιγμένα 4κύλινδρα μοτέρ SkyActiv-G 1.5 της Mazda εντοπίζονται μεταξύ άλλων στην αύξηση της σχέσης συμπίεσης από 13:1 σε 15:1, στο νέο σύστημα ανακύκλωσης των καυσαερίων EGR και την ανασχεδιασμένη πολλαπλή εξαγωγής σε 4 σε 2 σε 1.
Ο 1.5 SkyActiv G-90 είναι εύστροφος, γραμμικός και σχετικά εύηχος, ενώ η ιπποδύναμή των 90 ίππων είναι ανταγωνιστική. Η ροπή που παράγει είναι 151 Nm και υστερεί ελαφρώς σε σχέση με τον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό, αλλά σε σχέση με μοντέλο που αντικαθιστά είναι ελαφρώς μεγαλύτερη (+3 Nm) και αποδίδεται 500 σ.α.λ. νωρίτερα (στις 3.500 σ.α.λ. αντί για τις 4.000 σ.α.λ.).
Το αυτόματο κιβώτιο του αυτοκινήτου δοκιμής δείχνει ιδιαίτερα ταιριαστό στον πράο χαρακτήρα του Mazda2. Πρόκειται για ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με μετατροπέα ροπής που είναι ιδιαίτερα ομαλό σε όλες τις συνθήκες και χάρη στο “καλογραμμένο” λογισμικό φροντίζει να επιλέγει πάντα την σωστή σχέση, δεν σε κρεμάει και κάνει την έκδοση να δείχνει πιο ζωηρή στο δρόμο από ότι λένε τα νούμερα.
Την συγκεκριμένη αίσθηση ζωηράδας ενισχύει ακόμα πιο πολύ και το πρόγραμμα Sport που αλλάζει σχέσεις σε υψηλότερες σ.α.λ. και βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το αυτόματο Mazda2 των 90 ίππων και των 1.037 κιλών επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 177 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση από την άλλη δεν παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις ανάλογα με το πεδίο κίνησης ή τον τρόπο οδήγησης, με την μέση κατανάλωση της δοκιμής να βρίσκεται στα 6,7 λτ./100 χλμ., αρκετά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Ακόμα, παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτει ήπια υβριδικό σύστημα, το σύστημα stop/start έχει ιδαίτερα πολιτισμένη λειτουργία κατά την επανεκκίνηση του κινητήρα.
Εκεί όμως που ξεχωρίζει το σουπερμίνι της Mazda από την πλειοψηφία της κατηγορίας είναι στην οδική συμπεριφορά. Όλα τα χειριστήρια έχουν σωστό βάρος και απόκριση, με το τιμόνι να μην ξεχωρίζει τόσο για την αίσθησή του, αλλά για την ακρίβειά του. Η ρύθμιση της ανάρτησης συνδυάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την άνεση και τον έλεγχο, με τις αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στην πίσω άναρτηση να του χαρίζουν ένα πολύ πιο ώριμο πρόσωπο στο δρόμο. Επιπλέον,το αναβαθμισμένο σύστημα G-Vectoring Plus που επεμβαίνει στα φρένα και το γκάζι, επιτρέπει στο Mazda2 στρίβει με την φόρα και με μεγάλη αυτοπεποίθηση και ασφάλεια. Στον ανοιχτό δρόμο κρατάει με ευκολία υψηλή ταχύτητα ταξιδιού και χάρη στις ενισχύσεις της ηχομόνωσης που φέρει το ανανεωμένο μοντέλο, η ποιότητα κύλισης είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας.
Εμπλουτισμένο
Το ανανεωμένο Mazda2 έρχεται με εμπλουτισμένη εξοπλιστική γκάμα και πλέον διαθέτει τέσσερα επίπεδα. Η αυτόματη έκδοση που οδηγούμε συνδυάζεται με τα δύο μεσαία επίπεδα Challenge και Homura, με το τελευταίο να αποτελεί τη νεότερη προσθήκη και να εξοπλίζει το αυτόκινητο δοκιμής. Τα χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας που προσφέρει είναι αρκετά και δεν παρουσιάζονται ελλείψεις, με το μαύρο χρώμα στις ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, τα καπάκια των καθρεφτών και την κεραία που είναι τύπου πτερύγιο καρχαρία, να εξασφαλίζουν μια ιδιαίτερα ταιριαστή σπορ διάθεση στο ιαπωνικό σουπερμίνι.
Η τιμή εκκίνησης της γκάμας του ανανεωμένου Mazda2 έχει καθοριστεί στα 13.934 ευρώ (G75) και αυτή των αυτόματων εκδόσεων στα 16.923 ευρώ (G90). Η έκδοση δοκιμής Homura κοστίζει 19.103 ευρώ και δικαιολογείται σε μεγάλο βαθμό από τα εξοπλιστικά στοιχεία. Επιπλέον, καλύπτεται με εγγύηση για τρία χρόνια ή 100.000 χλμ., με την εγχώρια αντιπροσωπεία να προσφέρει δύο ακόμα χρόνια ή συνολικά 150.000 χλμ. εγγύηση στον υποψήφιο αγοραστή, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι όλες οι εκδόσεις δεν επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη τους με ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Εν κατακλείδι, το μεγαλύτερο προσόν του συγκεκριμένου ανανεωμένου Mazda2 είναι το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων που δεν αλλοιώνει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και εξασφαλίζει αχτύπητη άνεση στην πόλη με την ιδιαίτερα στρωτή και πολιτισμένη λειτουργία του. Σε συνδυασμό μάλιστα με τον αναβαθμισμένο εξοπλισμό και την ποιότητα κατασκευής που διαθέτει, το Mazda2 δείχνει να αποκτά περισσότερους λόγους για μια θέση στο γκαράζ σου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.496 κ.εκ. βενζίνη, 90 PS/6.000 σ.α.λ., 151 Nm/3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: 6άχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 12,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 177 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,7 λτ./100 χλμ., 122 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.070/1.695/1.540 χλστ., 2.570 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.037 κιλά
Χώρος αποσκευών: 280 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 16.923 ευρώ / 0 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ