Η Renault εμπλουτίζει διαρκώς την γκάμα του δημοφιλούς crossover, με την επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση που δοκιμάζουμε να συνταιριάζει τους δύο κόσμους της σύγχρονης αυτοκίνησης.
Το Renault Captur αποτελεί γνωστή ποσότητα και μάλιστα υπολογίσιμη, καθώς πρόκειται για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και ανταγωνιστικά crossover της αγοράς. Η δημοφιλία του όμως δεν βασίζεται μόνο στα χαρακτηριστικά του, αλλά και στην πληθωρική του γκάμα.
Το Captur διατίθεται σε εκδόσεις βενζίνης (1.0 TCe 90 PS), διπλού καυσίμου (1.0 Tce 100 PS LPG), ήπια υβριδική βενζίνης (1.3 TCe MHEV 140 PS) και την E-TECH Plug-in Hybrid των 160 ίππων που δοκιμάζουμε.
BUY NOW
Η νεότερη προσθήκη στην γκάμα του Renault Captur δημιουργεί και την μοναδική plug-in hybrid πρόταση της κατηγορίας στην ελληνική αγορά. Το γεγονός αυτό του προσθέτει ένα επιπλέον αβαντάζ στον γενικότερο ανταγωνισμό των Plug-in hybrid, μιας και διαθέτει πιο μαζεμένες διαστάσεις.
Stealth mode
Σχεδιαστικά, το Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Και δεν χρειαζόταν άλλωστε, καθώς από την γένεσή του υπήρχε πρόβλεψη για μία τέτοια έκδοση. Μόνο οι πιο παρατηρητικοί θα υποψιαστούν για το ποιόν της έκδοσης από την δεύτερη τάπα ανεφοδιασμού στο δεξί πίσω φτερό (ρεύμα), τους λογότυπους στην πίσω πόρτα και τις μεσαίες κολόνες, και από την ύπαρξη πίσω δισκόφρενων.
Στην καμπίνα συναντάμε διαφορές που εντοπίζονται στον πλούσιο σε πληροφορία έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,2 ιντσών με τα διάφορα μοτίβα, στο software του συστήματος Easy Link που έχει εμπλουτιστεί με τις λειτουργίες του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος κίνησης και φυσικά στην ύπαρξη μίας επιπλέον θήκης για μικροαντικείμενα κάτω από τον αιωρούμενο επιλογέα ταχυτήτων που έχουν όλα τα αυτόματα Captur.
Κατά τα άλλα, το εσωτερικό του E-TECH PHEV Captur είναι σύγχρονο και ακριβό, με το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και τα ψηλά σημεία των πάνελ των εμπρός θυρών να είναι κορυφαίας ποιότητας. Και τα σκληρά πλαστικά όμως χαμηλότερα είναι ποιοτικά, με αντίστοιχου επιπέδου μοντάρισμα. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και λαμβάνει εύκολα πληροφορία από τις δύο οθόνες, με την εργονομία να μην το προβληματίζει χάρη στην ύπαρξη πλήκτρων και διακοπτών για τις βασικές λειτουργίες. Το κάθισμα προσφέρει καλή πλευρική στήριξη, με την περιμετρική ορατότητα να πλήτεται ελαφρώς από τις φαρδιές πίσω κολόνες.
Οι πολύ καλοί χώροι για τέσσερις ενηλίκους δεν έχουν διαφοροποιηθεί και το συρόμενο πίσω κάθισμα ευνοεί την πρακτικότητα και την χωροταξία. Η τοποθέτηση όμως της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος στο πίσω μέρος, δεν άφησε ανεπηρέαστο τον χώρο αποσκευών που πλέον κυμαίνεται από τα 265 λτ. έως τα 379 λτ., αντί των 422 λτ. έως 536 λτ. που έχουν οι συμβατικές εκδόσεις. Είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος, έχει μηδενικό κατώφλι φόρτωσης, διαθέτει κρυφή θήκη κάτω από το πάτωμα για τα καλώδια φόρτισης και σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος δημιουργείται επίπεδος χώρος φόρτωσης. Η ύπαρξη μπαταρίας έφερε και μείωση στο ρεζερβουάρ καυσίμων, που πλέον έχει χωρητικότητα 39 λίτρων (από 48 λίτρα).
Αποδοτικό και ταιριαστό
Το σύστημα κίνησης του νέου Captur E-TECH Plug-in Hybrid αποτελείται από έναν 4κύλινδρο 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 92 ίππους και 144 Nm, δύο ηλεκτρομοτέρ με 66 ίππους/205 Nm και 34 ίππους/50 Nm αντίστοιχα, και ένα αυτόματο κιβώτιο. Το πιο αδύναμο ηλεκτρομοτέρ παίζει τον ρόλο εναλλάκτη/γεννήτριας, ενώ το ισχυρότερο εξασφαλίζει ηλεκτρική κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ρεύματος απο αντλεί από την μπαταρία ιόντων λιθίου των 9,8 kWh(7,5 kWh ωφέλιμη). Το αυτόματο multi-mode κιβώτιο έξι σχέσεων ελέγχεται ηλεκτρονικά και χάρη στην ανεξάρτητη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων και του θερμικού, έχει την δυνατότητα 15 διαφορετικών συνδυασμών για την αρωγή του τελευταίου. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 160 ίππους, κινώντας ηλεκτρικά το Captur με ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα και για έως 40 χλμ. σε μικτές συνθήκες κίνησης. Σε αστικές συνθήκες με επιλεγμένο το Brake στο αυτόματο κιβώτιο, η αυτονομία θα πλησιάσει κοντά στα 50 χλμ.
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Renault για το Captur E-TECH Plug-in Hybrid των 1.625 κιλών (+297 κιλά σε σχέση με το 1.3 TCe 140 PS MHEV EDC) αναφέρουν επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ. και τελική ταχύτητα 173 χλμ./ώρα. Σε αίσθηση δείχνουν πιο δυνατές, μιας και ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει ακαριαία υποβοήθηση στο σύστημα κίνησης.
Σε κάθε περίπτωση η εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά, και μόνο εάν έχετε επιλέξει το σπορ πρόγραμμα στο MultiSense θα μπει στο παιχνίδι από τα 10 χλμ./ώρα και ο θερμικός. Τα υπόλοιπα προγράμματα είναι το EV για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, το MySense για καθημερινή χρήση και το Eco. Πέρα από το σύστημα κίνησης, τα προγράμματα λειτουργίας MultiSense επεμβαίνουν στο τιμόνι (3 προγράμματα), την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, το μοτίβο του πίνακα οργάνων και τον ατμοσφαιρικό φωτικό με την πλούσια χρωματική παλέτα. Ακόμα, υπάρχει και η λειτουργία E-Save που φροντίζει να διατηρεί την ενέργεια της μπαταρίας για μεταγενέστερη χρήση, ενώ παράλληλα την φορτίζει και ελαφρώς από τον θερμικό κινητήρα βενζίνης.
Στον αστικό ιστό θα ακούσετε ελάχιστες φορές να λειτουργεί ο θερμικός κινητήρας. Η ηλεκτρική αυτονομία της έκδοσης επιτρέπει την πραγματοποίηση των καθημερινών μετακινήσεων μόνο με ρεύμα, με την φόρτιση της μπαταρίας να διαρκεί από 3 έως 5 ώρες, ανάλογα με την ισχύ της παροχής (3,7 kW on-board charger).
Στον επαρχιακό και τον αυτοκινητόδρομο θα λειτουργήσει ως ηλεκτρικό/υβριδικό ή θα μπει στο προσκήνιο ο θερμικός. Η εμπλοκή του γίνεται ανεπαίσθητα και σε αυτές τις ταχύτητες δεν ενοχλεί η χροιά του. Μόνο όταν ψάχνεται επιδόσεις θα ακουστεί, με το κιβώτιο να βρίσκει γρήγορα το ιδανικό μοτίβο κίνησης στον ρυθμό που θέλετε. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και παρά την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, η άνεση παραμένει ένα από τα δυνατά χαρτιά και αυτής της έκδοσης. Σε αυτό βέβαια βοηθά και η ύπαρξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα που διαχειρίζεται με μαεαστρία το αυξημένο βάρος.
Η κλίση στις στροφές είναι λογική και σε σβέλτο ρυθμό κίνησης θα εκτιμήσετε επίσης το άμεσο και με σωστό βάρος τιμόνι, αλλά όχι και την ταχύτητα του αυτόματου κιβωτίου που προτιμά πιο ήπιες εντολές από το γκάζι. Τα φρένα με την σειρά τους έχουν δυνατό αρχικό δάγκωμα και δείχνουν δυνατά, με το πλατύ πεντάλ να προσφέρει και κάμποση αίσθηση παρά την ύπαρξη συστήματος ανάκτησης της ενέργειας.
Η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 4,0 λτ./100 χλμ., τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική για τον χαρακτήρα του μοντέλου.
Στο ταμείο
Το Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, την πλήρη Dynamic και την πολυτελή Initiale Paris, με την τιμή εκκίνησης να έχει καθοριστεί στα 37.280 ευρώ.
Η τιμή ανήκει στα υψηλά κλιμάκια της κατηγορίας, αλλά όπως προαναφέραμε είναι το μοναδικό μοντέλο αυτής με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης. Το γεγονός αυτό, πέρα από την αυξημένη ευελιξία που προσφέρει σε σχέση με τον αντίστοιχης τεχνολογίας ανταγωνισμό της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας, το κάνει να είναι και αρκετά φθηνότερο.
Επιπλέον, η τεχνολογία plug-in hybrid μεταφράζεται σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (32 γρ./χλμ. CO2), εταιρικές φοροελαφρύνσεις και ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο, ενώ η καλή ηλεκτρική αυτονομία, βοηθά με συχνή φόρτιση της μπαταρίας στην διατήρηση της κατανάλωσης βενζίνης σε πολύ χαμηλά νούμερα. Ακόμα, καλύπτεται με εγγύηση για πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. για τα μηχανικά του, με την αντίστοιχη της μπαταρίας να είναι οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ..
Συμπερασματικά, η κορυφαία Plug-in Hybrid έκδοση του Renault Captur είναι ίσως η καλύτερη της γκάμας. Και αυτό γιατί εμπλουτίζει τον πολυτάλαντο χαρακτήρα του δημοφιλούς γαλλικού crossover με προηγμένη τεχνολογία που το επικαιροποιεί την στιγμή που έπρεπε.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 92 ίπποι/ 5.600 σ.α.λ., 144 Nm/3.200 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρες: 66 ίπποι/205 Nm, 34 ίπποι/50 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 160 ίπποι
Μετάδοση: Αυτόματο multi-mode 6 σχέσεων με 15 συνδυασμούς, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 173 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,4 λτ./100 χλμ., 32-37 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.227/1.797/1.576 χλστ., 2.639 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.625 κιλά
Χώρος αποσκευών: 265 - 379 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 37.280 ευρώ- 0 ευρώ