Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia 2,0 ΤΒ 200 PS Sprint

Alfa Romeo Giulia 200 PS

Η Giulia συνεχίζει αγέρωχη την πορεία της στη μεσαία κατηγορία, προσφέροντας απλόχερα στον οδηγό της αυτό που ξέρει να κάνει ίσως καλύτερα από κάθε άλλον: Να παρέχει έναν ακέραια δυναμικό χαρακτήρα, ακόμη και στην «αρχική» της έκδοση των 200 ίππων.

Έχει περάσει μια 5ετία από την πρώτη στιγμή που η Giulia εντάχθηκε στη γκάμα των αυτοκινήτων της Alfa Romeo, με τη μεσαία «ιταλίδα» να φέρνει όχι μόνο ξανά στο προσκήνιο ένα ιστορικό όνομα της Alfa, αλλά και να κάνει αρκετό ντόρο γύρω από την ίδια την υπόστασή της, λόγω των πολλών τεχνικών και μηχανικών λύσεων που εφάρμοσε για πρώτη φορά η μάρκα πάνω της, που την καθιστούν εν γένει δυναμική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα και μετά από ένα «επιδερμικό» facelift που πάντως βελτίωσε κάποια στοιχεία εργονομίας, οικονομίας κίνησης και λειτουργικότητας, η Giulia συνεχίζει να προσφέρει μια γκάμα δυναμικών επιλογών με μοτέρ βενζίνης ή diesel, ανάμεσα στα οποία η αρχική επιλογή είναι η έκδοση με τον 2λιτρο 4κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης των 200 ίππων, που εμείς δοκιμάζουμε στην εξοπλιστική έκδοση Sprint.

Τι εστί «Sprint»

Alfa Romeo Giulia

To όνομα «Sprint» έχει συνοδέψει τα τελευταία 50 χρόνια πολλές δημιουργίες της Alfa Romeo, με την πιο ξεχωριστή από αυτές να είναι δίχως αμφιβολία η περίφημη Giulia Sprint GT του 1963, που ήταν και η πρώτη σπορ έκδοση της ιστορικής Giulia. Στην τωρινή γκάμα της Alfa Romeo Giulia, το «Sprint» χρησιμοποιείται για να δημιουργηθεί μια πιο σπορ εξοπλιστικά έκδοση του μοντέλου, που επιπλέον υιοθετεί και κάποια έξτρα στοιχεία πολυτέλειας. Ανάμεσα στα στοιχεία εξοπλισμού που συνοδεύουν λοιπόν τη Giulia Sprint, ξεχωρίζουμε τις ειδικής σχεδίασης ζάντες 18 ιντσών, τις μαύρες δαγκάνες των φρένων, τις σκούρες απολήξεις της εξάτμισης, τα καθίσματα με ύφασμα-δέρμα στο εσωτερικό, τα αλουμινένια σπορ πεντάλ και τα αλουμινένια ένθετα, καθώς και το σπορ σε σχεδίαση δερμάτινο τιμόνι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Alfa Romeo Giulia Sprint

Από εκεί και πέρα, δεν αλλάζει κάτι στο πανέμορφο και δυναμικό αμάξωμα των 4,6 μέτρων της Giulia, ενώ και στο εσωτερικό η αναβάθμιση της προηγούμενης χρονιάς πρόσφερε ένα νέο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8,8 ιντσών, που έχει ένα νέο μενού που προσφέρει ευκολότερη πλοήγηση. Τα υλικά της καμπίνας παραμένουν προσεγμένα, με άφθονο μαλακό πλαστικό να ντύνει το ταμπλό, ενώ οι αλουμινένιες επενδύσεις της έκδοσης αναβαθμίζουν τη γενικότερη απτή ποιότητα της καμπίνας. Εξαιρετική για μια ακόμη φορά είναι και η χαμηλή θέση οδήγησης. Στους χώρους, η Giulia θα μεταφέρει χωρίς πολλές παραχωρήσεις 4 ενήλικες επιβάτες, ενώ το πορτ-μπαγκάζ της έχει χωρητικότητα 480 λίτρων που ικανοποιεί για τα δεδομένα της κατηγορίας.

2λιτρος turbo με πολύ «ψυχή»

Alfa Romeo Giulia
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο 2λιτρος 4κύλινδρος turbo MultiAir κινητήρας βενζίνης της Alfa Romeo Giulia είναι πλήρως αλουμινένιος και έχει ονομαστική απόδοση ισχύος 200 PS στις 4.500 σ.α.λ. με ροπή 330 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων της ZF, το οποίο διαθέτει και στάνταρ μεταλλικά σταθερά paddles πίσω από το τιμόνι (δεξιά για ανέβασμα των σχέσεων, αριστερά για κατέβασμα). Η λειτουργία του εξαρτάται και από το πρόγραμμα που θα επιλεγεί από τον περιστροφικό διακόπτη του Alfa D.N.A., (Natural, Dynamic και Advanced Efficiency), κάθε ένα εκ των οποίων επεμβαίνει στην απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου.

Alfa Romeo Giulia

Στην πράξη, ο 2λιτρος turbo κινητήρας της Giulia κινεί με άνεση την μεσαία Alfa Romeo. Η άφθονη ροπή του αποδίδεται από πολύ χαμηλά παρέχοντας άμεσο τράβηγμα, ενώ από εκεί και πάνω δεν «ξεφουσκώνει» και συνεχίζει να παρέχει τη δύναμή του στον οδηγό χωρίς κομπιάσματα. Μαζί και με την άψογη λειτουργία του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου που αλλάζει τις σχέσεις με γοργό ρυθμό, η Giulia των 200 ίππων κινείται πιο γρήγορα από ό,τι περιμένεις, κάνοντάς σε να αναρωτιέσαι εάν τελικά κάτω από το καπό βρίσκονται περισσότερα άλογα. Άλλωστε, το 0-100 χλμ./ώρα που ανακοινώνει η Alfa Romeo (6,6 δλ.) είναι το γρηγορότερο ανάμεσα στα βενζινοκίνητα μεσαία σεντάν των 200 ίππων της αγοράς. Στο πεδίο της κατανάλωσης, μετά τις πρόσφατες επεμβάσεις στο μοτέρ και το κιβώτιο υπάρχει βελτίωση σε αυτό το κομμάτι που μεταφράζεται στην πράξη σε μια μέση τιμή 9,3 λτ./100 χλμ. με βάση το ό,τι καταγράψαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παραμένει ασυναγώνιστη στα οδικά και οδηγικά της χαρακτηριστικά

Alfa Romeo Giulia

Η Giulia αντικειμενικά και σε όλες τις εκφάνσεις που κατά καιρούς έχω οδηγήσει, παραμένει ένα από καλύτερα σε οδική συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση αυτοκίνητα που υπάρχουν στην αγορά. Το γεγονός αυτό χαρακτηρίζει και τη Giulia Sprint των 200 ίππων με την πισωκίνητη διάταξη, που πραγματικά παραδίδει μαθήματα οδικής συμπεριφοράς λόγω του άψογου στησίματός της, της έξυπνης (50:50) κατανομής του βάρους και του εξαιρετικά άκαμπτου πλαισίου. Όλα αυτά στην πράξη σημαίνουν ότι σε ένα δρόμο με στροφές η Giulia των 200 ίππων παρέχει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση, είναι άμεση και γρήγορη στις εναλλαγές τροχιάς, «αεράτη» χωρίς να είναι ελαφριά και κυρίως, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό της να στρίψει με τα περισσότερα δυνατά χιλιόμετρα και να ευχαριστηθεί στο μέγιστο τη διαδρομή. Είναι απολαυστική, όσο μπορεί να είναι ένα κορυφαίο σε στήσιμο πισωκίνητο αυτοκίνητο, χωρίς να αναλώνεται σε αχρείαστες πλαγιολισθήσεις (οι Ιταλοί δεν αφήνουν το ESP να απενεργοποιηθεί πλήρως) που προσφέρουν μεν ευχαρίστηση σε αυτόν που γνωρίζει, όμως στερούν σε ταχύτητα και χρόνο. Αντίστοιχα στην ευθεία, η Giulia παραμένει ακλόνητη και εντυπωσιακά σταθερή, επιτρέποντας στον οδηγό της να ευχαριστηθεί και το ταξίδι. Το τιμόνι από την πλευρά του είναι κοφτερό και γρήγορο, ελαφρύ όσο πρέπει και όχι βαρύ και «ξύλινο», ενώ τα φρένα ικανοποιούν με την αίσθηση τους και περισσότερο με την αποτελεσματικότητα.

Συμπέρασμα

Alfa Romeo Giulia
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Giulia των 200 ίππων δεν στερείται σε τίποτα από τα κορυφαία οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά των μεγαλύτερων και πιο ισχυρών της εκδόσεων, ενώ παράλληλα, είναι αρκετά γρήγορη και δυναμική. Μετά την ανανέωσή της έχει κερδίσει και σε κάποια εργονομικά στοιχεία της ποιοτικής της καμπίνας, χωρίς επιπλέον να την υπέρ-ψηφιοποιήσει. Προσόν της έκδοσης αποτελεί και η τιμή της, τόσο στην αρχική εξοπλιστική επιλογή των 36.700 ευρώ, όσο και στην πιο πλήρη εξοπλιστικά Sprint των 41.900 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.995 κ.εκ. βενζίνη, 200 PS/4.500 σ.α.λ., 330 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 6,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 230 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,4 λτ./100 χλμ., 164 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.643/1.860/1.436 χλστ., 2.820 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.540 κιλά
Χώρος αποσκευών: 480 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 36.700 ευρώ (41.900 ευρώ η Sprint) / 114,8 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ