Το πρώτο SUV στην ιστορία της Alfa Romeo, η Stelvio, στην τετρακίνητη έκδοσή της με τον diesel κινητήρα των 190 ίππων συνεχίζει να προσφέρει ένα σπορτίφ χαρακτήρα που δύσκολα συναντάς σε άλλα SUV.
Αναμένοντας την Tonale, η μεγαλύτερη Stelvio παραμένει αυτή τη στιγμή το μοναδικό SUV στη γκάμα της Alfa Romeo. H δοκιμή της έκδοσης με τον κινητήρα diesel των 190 ίππων, τον πρώτο στη γκάμα που συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης, στην εξοπλιστική επιλογή «Sprint», μας δείχνει για μια ακόμη φορά ότι οι Ιταλοί ξέρουν πολύ καλά στο πώς να κατασκευάσουν ένα πραγματικά σπορτίφ SUV, που δεν στερείται πρακτικότητας και υψηλής ποιότητας.
Άλλωστε από τα χαρακτηριστικά της η Stelvio δείχνει ότι πρόκειται για κάτι το διαφορετικό, μιας και όπως και η Alfa Romeo Giulia, έτσι και αυτή βασίζεται πάνω στην πισωκίνητη πλατφόρμα Giorgio της μάρκας, φέρει ανθρακονημάτινο άξονα μετάδοσης και αλουμίνιο σε διάφορα τμήμα του αμαξώματος και των μηχανικών της μερών για να μειώσει το βάρος της, ενώ η πισωκίνητων καταβολών τετρακίνηση Q4 της προσφέρει άμεσα την έξτρα πρόσφυση που χρειάζεται, στέλνοντας ροπή και δύναμη μόνο στους πίσω τροχούς όταν κάτι παραπάνω δεν απαιτείται.
BUY NOW
Οι αλλαγές της Sprint
Για την Alfa Romeo το όνομα «Sprint» έχει ξεχωριστή σημασία, μιας και κατά την πορεία της έχει υιοθετηθεί από μια σειρά από σπορ εκδόσεις των σημαντικότερων μοντέλων της. Σήμερα, όπως και στην περίπτωση της Giulia (διαβάστε εδώ τη δοκιμή της) έτσι και σε αυτή της Stelvio, συνοδεύει εκδόσεις με πιο σπορτίφ στοιχεία εξοπλισμού, που επιπλέον προσφέρουν και έξτρα στοιχεία πολυτέλειας. Περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, σκουρόχρωμες λεπτομέρειες στο αμάξωμα, ενθέματα αλουμινίου, μαύρες δαγκάνες φρένων ευδιάκριτες πίσω από τις ειδικές ζάντες των 19 ιντσών, καθώς επίσης και καθίσματα με ύφασμα/δέρμα στο εσωτερικό (το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε πλήρως δερμάτινες επενδύσεις), αλλά και σπορ πεντάλ αλουμινίου, όπως και επιπλέον στοιχεία συνδεσιμότητας στο σύστημα πολυμέσων. Από εκεί και πέρα η Stelvio διατηρεί τη σπορτίφ της σχεδίαση που την έχει κάνει να ξεχωρίζει έναντι των υπολοίπων ανταγωνιστών της, διαθέτοντας ένα μυώδες αμάξωμα 4,7 μέτρων με κουπέ πίσω μέρος και ξεχωριστές σχεδιαστικές λεπτομέρειες.
Πολυτελές εσωτερικό με καλούς χώρους
Στο εσωτερικό της Stelvio η Alfa Romeo επενδύει σε έναν θάλαμο που συνδυάζει το σπορτίφ με το πολυτελές-premium. Στο πρώτο χαρακτηριστικό, ξεχωρίζουν στοιχεία όπως το υπερυψωμένο τούνελ της μετάδοσης που βρίσκεται ανάμεσα από τα καθίσματα και παραπέμπει σε κουπέ κατασκευές, o πίνακας οργάνων με τους δύο ξεχωριστούς θόλους για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, αλλά και το σπορτίφ τιμόνι με τα πανέμορφα αλουμινένια σταθερά paddle αλλαγής ταχυτήτων. Σε ό,τι αφορά στο πολυτελές κομμάτι του χαρακτήρα της Stelvio, εκτός από τα καφέ δέρματα του μοντέλου της δοκιμής με τις αντίστοιχης απόχρωσης ραφές, ξεχωρίζουμε τα ενθέματα αλουμινίου σε διάφορα τμήματα της καμπίνας και την προσοχή στην εφαρμογή των επενδύσεων που ντύνουν τα περισσότερα από τα τμήματά της. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής 8,8 ιντσών που παρέχει αρκετή οπτική πληροφόρηση και χειρίζεται από τον πιεζο-περιστροφικό διακόπτη πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Η θέση οδήγησης είναι για μια ακόμη φορά εξαιρετική και πλήρως ρυθμιζόμενη.
Η πρακτικότητα της καμπίνας της Stelvio μπορεί να μην είναι το κύριο ατού του μοντέλου της Alfa Romeo, ωστόσο 4 ενήλικες επιβάτες θα μεταφερθούν χωρίς πολλά προβλήματα στο εσωτερικό. Το πορτ-μπαγκάζ έχει βάθος προς τα μέσα, όμως στερείται λίγο ύψους και έτσι, τα 525 λίτρα χωρητικότητάς του απλώς ικανοποιούν για τα δεδομένα της κατηγορίας. Οι χώροι για μικροαντικείμενα στην καμπίνα υπάρχουν και είναι εύκολα προσβάσιμοι, όμως θα θέλαμε κάποιες έξτρα θήκες σε σημεία όπως π.χ. στο τούνελ της κεντρικής κονσόλας.
Πολιτισμένος diesel με γρήγορες επιδόσεις
H έκδοση των 190 ίππων του 2,2 λίτρων, αλουμινένιου turbodiesel κινητήρα της Alfa Romeo, είναι η μεσαία τη τάξει στη γκάμα του ιταλικού SUV, ανάμεσα στην αρχική πισωκίνητη των 160 ίππων και την πιο «σπορτίφ» Veloce των 210 ίππων. Εκτός των 190 «αλόγων» της ισχύος, το μοτέρ αυτό αποδίδει 450 Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται στάνταρ με 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF (διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία μέσω των σταθερών paddles ή του επιλογέα στο κέντρο της κονσόλας) και τετρακίνηση. Ο κινητήρας λειτουργεί πολιτισμένα, χωρίς κραδασμούς και, σε συνδυασμό με την εξαιρετική λειτουργία και αμεσότητα του κιβωτίου, κινεί σε γρήγορους ρυθμούς τη Stelvio. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 7,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα, ωστόσο και πέρα από τους αριθμούς, το πιο σημαντικό είναι ότι η diesel Stelvio των 190 ίππων «ακούει» όταν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί πιο γρήγορα, πραγματοποιεί σβέλτα και με ασφάλεια προσπεράσεις στην εθνική και γενικότερα, έχει ακόμη και σε αυτή την έκδοσή της μια σπορτίφ χροιά που ικανοποιεί απόλυτα τον οδηγό της. Φυσικά, ο τελευταίος μπορεί να ρυθμίσει την απόκριση του μοτέρ-κιβωτίου μέσω της επιλογής τριών προγραμμάτων του Alfa D.N.A. (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency), με το Natural να ενδείκνυται για τον περισσότερο χρόνο χρήσης της. Σε ό,τι αφορά τέλος στην κατανάλωση, η μέση τιμή που καταγράψαμε ήταν 8,0 λίτρα/100 χλμ., ένα αρκετά καλό νούμερο για την κατηγορία.
Σπορτίφ SUV
Η Stelvio των 190 ίππων στο δρόμο διέπεται από τον ίδιο σπορτίφ χαρακτήρα που χαρακτηρίζει και τις υπόλοιπες εκδόσεις του SUV της Alfa Romeo. Άλλωστε, το τεχνικό της υπόβαθρο είναι τέτοιο που εγγυάται την παροχή όσο το δυνατόν πιο ενδιαφερόντων οδηγικών χαρακτηριστικών με δεδομένο πάντα ότι μιλάμε για ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο. Στην πράξη, ο οδηγός απολαμβάνει την οδηγήση και αυτή της Stelvio, η οποία του προσφέρει απλόχερα ασφάλεια στην οποιαδήποτε εξόρμησή του και παράλληλα, του εξασφαλίζει την ευκολία ενός SUV στην καθημερινότητά του. Στο πεδίο της άνεσης, η Stelvio τα καταφέρνει επίσης πολύ καλά, με την ανάρτηση να φιλτράρει με αυτοπεποίθηση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και μόνο σε κάποιες πιο έντονες να αποκαλύπτει τη σχετικά «σφιχτή» ρύθμισή της. Το τριάκτινο τιμόνι από την πλευρά του, με τη μικρή διάμετρο, ξεχωρίζει για την αίσθησή του με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ είναι άμεσο και βοηθά στον ακέραιο τον οδηγό στο να έχει πάντα τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
Συμπέρασμα
Η Stelvio είναι ένα από το πιο σπορτίφ SUV των διαστάσεών της και αυτό δεν αλλάζει ούτε στην έκδοση diesel των 190 ίππων. Στην Sprint μάλιστα, η Alfa Romeo της προσφέρει και αισθητικά μια έξτρα σπορτίφ πινελιά που της πάει πολύ. Το κόστος της, στα 58.250 ευρώ για τη Sprint, είναι μέσα στα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ υπάρχει και φθηνότερη εξοπλιστικά έκδοση (Super) στα 56.250 ευρώ, που συνοδεύεται και αυτή από έναν πολύ καλό εξοπλισμό.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 2.143 κ.εκ. βενζίνη, 190 PS/3.500 σ.α.λ., 450 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους τέσσερις τροχούς
Eπιδόσεις: 7,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,9 λτ./100 χλμ., 155 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.687/1.903/1.693 χλστ., 2.818 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.820 κιλά
Χώρος αποσκευών: 525 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 56.250 ευρώ (58.250 ευρώ η Sprint) / 108,5 ευρώ