Δοκιμή: CUPRA Formentor 1,5 TSI 150 PS

CUPRA Formentor 1.5 TSI

Το Formentor, το πρώτο εντελώς νέο μοντέλο της CUPRA, έρχεται για να βάλει το δικό του λιθαράκι στην «premium-οποίηση» των μικρομεσαίων SUV, προσεγγίζοντάς τη μάλιστα από την ακόμη πιο διαφορετική, σπορτίφ χροιά της νεοσύστατης φίρμας.

H CUPRA ρίχνει στη μάχη των πωλήσεων των SUV το μικρομεσαίο (C Segment) Formentor, το οποίο στη νέα έκδοση των 150 ίππων της δοκιμής μας καλείται να διευρύνει το κοινό της μάρκας και να την κάνει πιο εύκολα προσβάσιμη, έναντι της έως τώρα μοναδικής προσφερόμενης έκδοσης με τους 310 ίππους. Τιμολογιακά, το κόστος της εν λόγω επιλογής ορίζεται λίγο πιο πάνω από τα 29.000 ευρώ, ενώ παράλληλα συνοδεύεται και από ένα πλήρες εξοπλιστικό πακέτο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μυώδες κουπέ SUV

CUPRA Formentor

Από τη σχεδίασή του, το CUPRA Formentor κερδίζει τις εντυπώσεις. Η ισπανική φίρμα επένδυσε σε ένα 5πορτο, κουπέ SUV σχήμα, με μακρύ εμπρός καπό που καταλήγει πάνω στο «θυμωμένο» και επιθετικό εμπρόσθιο τμήμα, το οποίο χαρακτηρίζεται από τα μακρόστενα φώτα, τον δυναμικό προφυλακτήρα και τη χρωμιωμένη γρίλια με το «χάλκινο» σήμα της CUPRA. Στο πλάι, το ύψος των πλαϊνών παραθύρων είναι χαμηλότερο από ό,τι σε ένα παραδοσιακό SUV, ενώ δεν λείπουν και οι τονισμένες «νευρώσεις», μαζί με τα «φουσκώματα» στους θόλους των τροχών. Πίσω, η οροφή καταλήγει σε ένα ξεκάθαρο κουπέ στυλ τμήμα, με μικρό σε μέγεθος παρμπρίζ, χαρακτηριστικά LED φώτα που συνδέονται μεταξύ τους με μια επίσης φωτιζόμενη LED λωρίδα, αλλά και έναν ευπρόσδεκτο διαχύτη στον προφυλακτήρα. Συνολικά, η σχεδίαση του Formentor το κάνει να ξεχωρίζει στο δρόμο, με την έκπληξη που φέρνει στο εξωτερικό παρατηρητή το όνομα της CUPRA ως μάρκα πλέον να ενισχύεται και από το γεγονός ότι το όνομα «Formentor» δεν αναγράφεται σε καμία πτυχή του αμαξώματος του μοντέλου.

Σπορτίφ εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής

CUPRA Formentor
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εσωτερικό του Formentor όπως και στο CUPRA Leon που είχαμε δοκιμάσει πριν λίγο διάστημα, ακολουθεί μια αρχιτεκτονική που στόχο έχει να τονίσει τη λειτουργικότητα της μεγάλης οθόνης αφής (10,25 ιντσών) που βρίσκεται στο κέντρο του, μέσω της οποίας χειρίζονται όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου. Υπάρχουν αρκετές σπορτίφ πινελιές και ίσως η πιο αντιληπτή για τον οδηγό είναι το υπερυψωμένο τούνελ της κεντρικής κονσόλας με τον μικρό σε μέγεθος επιλογέα ταχυτήτων, που θυμίζει κουπέ κατασκευές. Από εκεί και πέρα, η ψηφιοποίηση συνεχίζει να αφορά και στον πίνακα οργάνων με τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης και την πληθώρα πληροφόρησης, ενώ η κεντρική οθόνη αφής παραμένει εύχρηστη και ευκρινής, παρότι χρειάζεται κάποιο χρόνο εξοικείωσης για να συνηθίσει κανείς τη διάταξη του μενού της.

CUPRA Formentor

Γυρνώντας στη θέση οδήγησης, αυτή είναι πλήρως ρυθμιζόμενη, ώστε με ευκολία να φέρει το flat-bottom τιμόνι μέσα στα χέρια του οδηγού. Το κάθισμα είναι αναπαυτικό και με ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Στο ποιοτικό κομμάτι, η CUPRA πριμοδότησε το εσωτερικό του Formentor με άφθονα μαλακά πλαστικά, ενώ απολύτως στιβαρή είναι η συναρμογή και το φινίρισμα όλων των επιφανειών. Τα καθίσματα με το δέρμα σε ορισμένα σημεία τους και τις ραφές, δίνουν μια έξτρα premium νότα, που συνεχίζεται και στις «χάλκινες» ραφές που διατρέχουν οριζόντια όλο το γείσο του ταμπλό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρακτικό και άνετο για τους επιβάτες του

Παρά το κουπέ-SUV σχήμα του, το Formentor δεν υπολείπεται σε πρακτικότητα ενός αντίστοιχων διαστάσεων SUV μοντέλου. Ιδίως στο πίσω τμήμα, όπου θα περίμενε κανείς να υπάρχει ζήτημα με τον «αέρα» για τα κεφάλια των καθήμενων λόγω της σχεδίασης της οροφής, το Formentor τα καταφέρνει περίφημα όντας σε θέση να μεταφέρει χωρίς πρόβλημα ακόμη και άτομα με ύψος άνω του μέσου. Άπλετος είναι ο χώρος για τα γόνατά τους, κερδίζοντας και πάλι σε πρακτικότητα, ενώ ικανοποιεί και το διαθέσιμο πλάτος.

CUPRA Formentor

Στο πορτ-μπαγκάζ με το υψηλό κατώφλι, ο ωφέλιμος όγκος βρίσκεται στα 450 λίτρα και μπορεί να μην είναι ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, όμως η διαρρύθμισή του είναι τέτοια (πλήρως εκμεταλλεύσιμος) που θα του επιτρέψει να χωρέσει αρκετές αποσκευές. Ίσως το μόνο στοιχείο λειτουργικότητας που δείχνει να έχει «θυσιαστεί» προς χάριν της σχεδίασης είναι η προς τα πίσω ορατότητα, όμως υπάρχει η απαραίτητη κάμερα οπισθοπορείας που λύνει κάθε ζήτημα κατά το παρκάρισμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αρχικό» μοτέρ με πολύ καλή απόδοση

CUPRA Formentor

Η αρχική έκδοση στη γκάμα του CUPRA Formentor φέρει τον εγνωσμένης αξίας 1.500άρη turbo κινητήρα βενζίνης του VW Group, ο οποίος εφαρμόζει τεχνολογία απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων του. Η λειτουργία του για μια ακόμη φορά είναι πολύ καλή και συνολικά πολιτισμένη, με τράβηγμα που ικανοποιεί από τις σχετικά χαμηλές στροφές και, σε συνδυασμό με το κάπως «σφιχτό» 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, με επιδόσεις που χαρίζουν στο Formentor μια σβελτάδα που του ταιριάζει. Δεν είναι πάντως η επιλογή κινητήρα που θα χαρακτηρίσει το αυτοκίνητο «σπορ», αλλά το μοτέρ εκείνο που θα κάνει τη δουλειά και θα κινήσει συνολικά χωρίς προβλήματα το SUV της CUPRA. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο άλλωστε και από πλευράς κατανάλωσης ο κινητήρας τα καταφέρνει πολύ καλά (το σύστημα απενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους λειτουργεί άμεσα και χωρίς να γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό, ώστε να βοηθήσει στον περιορισμό της κατανάλωσης), με αποτέλεσμα στην πράξη και σε μια μεικτή διαδρομή να καταγράψουμε μια μέση κατανάλωση 7,7 λτ./100 χλμ. Διαθέσιμα τέλος είναι και τα οδηγικά προφίλ Comfort, Sport και Individual, τα οποία σε ό,τι αφορά στον κινητήρα αλλάζουν την απόκρισή του στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, καθιστώντας την στη «Sporτ» επιλογή πιο άμεση.

«Πιπεράτο»…

CUPRA Formentor
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Formentor ακόμη και στην αρχική του έκδοση με τον 1.500άρη κινητήρα βενζίνης, στο δρόμο δείχνει ότι έχει επωφεληθεί από την τεχνογνωσία των μηχανικών της CUPRA, προσφέροντας μια σχεδόν ιδανική ισορροπία μεταξύ της άνεσης και της σπορτίφ οδικής συμπεριφοράς. Μπορεί να είναι ψηλωμένο και η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός του στην καθημερινή οδήγηση να το δείχνει, όμως σε έναν δρόμο με στροφές το Formentor αποδεικνύει ότι έχει «ψυχή», στρίβοντας με περισσότερη ακρίβεια από ό,τι περιμένεις, αλλά και εμφανίζοντας υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης. Ο οδηγός αισθάνεται σαν το αυτοκίνητο να μεταμορφώνεται σε ένα στροφιλίκι και λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση, αμεσότητα και το κυριότερο, μια ευκολία στους ελιγμούς και μια πολύ σωστή διαχείριση της μετατόπισης του βάρους του, που του δίνει τη δυνατότητα να οδηγήσει με αυτοπεποίθηση και να αισθάνεται σε κάθε περίπτωση σιγουριά.

CUPRA Formentor

Ίδια και η αίσθηση στην ευθεία, με το Formentor να μη δείχνει να επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους. Η άνεση από την ανάρτηση (με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) εξασφαλίζει ότι σε καθημερινές συνθήκες το Formentor δεν θα κουράσει τους επιβάτες του, ενώ παρότι η ηχομόνωση της καμπίνας είναι πολύ καλή, υπάρχει λίγος θόρυβος από την κύλιση και από τις ράγες οροφής στην εθνική που θα εισέλθει στο εσωτερικό, χωρίς πάντως γενικά να ενοχλεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συμπέρασμα

CUPRA Formentor

Το Formentor των 1,5 λίτρων καταφέρνει να αποτελέσει ίσως την ιδανική entry level επιλογή μοντέλου της CUPRA (είναι το φθηνότερο της μικρής γκάμας της). Είναι όμορφο, ευρύχωρο, αποδοτικό και με μια ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά που δεν επιβαρύνει την παρεχόμενη άνεση. Ο πλήρης εξοπλισμός που συνοδεύει την αρχική έκδοση των 29.290 ευρώ, καθιστά ξεκάθαρη την επιλογή της σε όποιον θελήσει να το αποκτήσει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

CUPRA Formentor
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κινητήρας: 1.498 κ.εκ. βενζίνη, 150PS/5.000-6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 204 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,3 λτ./100 χλμ., 142 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.450/1.839/1.520 χλστ., 2.679 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.437 κιλά
Χώρος αποσκευών: 450 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 29.290 ευρώ / 99 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ