Με την ευεργετική... πνοή της CUPRA, το SEAT Leon αλλάζει χαρακτήρα και αποκτά ατόφια σπορ χαρακτηριστικά, που συνδυάζονται πετυχημένα με την καθημερινή οικονομία κίνησης του plug-in υβριδικού συστήματός του.
Το CUPRA Leon είναι το δεύτερο κατά χρονική σειρά μοντέλο της νεοσύστατης μάρκας της SEAT μετά το Formentor, το οποίο βάζει την CUPRA στην κατηγορία των σπορ μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Η έκδοση της δοκιμής μας με τους 245 ίππους διατίθεται αποκλειστικά με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης (υπάρχει και έκδοση αποκλειστικά με μοτέρ βενζίνης), που της επιτρέπει να κινείται και μόνο με ηλεκτρισμό μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους της. Τιμολογιακά, το κόστος του CUPRA Leon των 245 ίππων είναι 38.990 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό και τοποθετεί το αυτοκίνητο, χωρίς φυσικά να είναι φθηνό, ανάμεσα στα φθηνότερα plug-in της αγοράς.
Αγρίεψε...
Η CUPRA επεμβαίνει αρχικά στην εμφάνιση του Leon και πατά φυσικά πάνω στο γνώριμο αμάξωμα του μικρομεσαίου μοντέλου της SEAT για να το κάνει πιο επιθετικό αισθητικά. Στο εμπρόσθιο τμήμα συναντούμε αρχικά μια νέα γρίλια για τη μάσκα στο κέντρο της οποία ενσωματώνεται το χαρακτηριστικό λογότυπο της CUPRA, καθώς και αλλαγμένο και πιο επιθετικό προφυλακτήρα. Περιμετρικά του αμαξώματος συναντούμε επίσης σπόιλερ, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει ένας ευδιάκριτος διαχύτης με τέσσερις ψευδοαπολήξεις στο χρώμα του χαλκού – το επίσημο χρώμα της νέας μάρκας, αλλά και μια νέα αεροτομή για βελτίωση της αεροδυναμικής. Οι αλλαγές στην εμφάνιση του Leon ολοκληρώνονται με τις ειδικής σχεδίασης ζάντες 19 ιντσών σε μαύρο-ασημί χρωματισμό που περιλαμβάνονται στον προαιρετικό του εξοπλισμό (στάνταρ 18άρες αντίστοιχης σχεδίασης).
BUY NOW
Εσωτερικό με σπορ επεμβάσεις
Στην καμπίνα των επιβατών του CUPRA Leon συναντούμε την ίδια αρχιτεκτονική του ταμπλό με αυτή των υπολοίπων Leon, πάνω στο οποίο έχουν προστεθεί νέες και πιο ποιοτικές επενδύσεις με άφθονο μαλακό πλαστικό που δίνει μια premium αίσθηση. Πιο «χτυπητές» ωστόσο είναι οι σπορ επεμβάσεις που έχουν γίνει από τους ανθρώπους της CUPRA και αφορούν στα νέα ενιαία μπάκετ καθίσματα που στηρίζουν πολύ σωστά το σώμα και ειδικά το αριστερό εκ των δύο, διαμορφώνει μια χαμηλή θέση οδήγησης. Από την άλλη βέβαια το νέο τιμόνι με τα «grip» και το επίπεδο κάτω τμήμα θα μπορούσε να έχει λίγο πιο μικρή διάμετρο, για να προσφέρει μια πιο σπορ αίσθηση. Φυσικά και πιστό στο πνεύμα της εποχής, το CUPRA Leon διαθέτει πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων που διαθέτει πληθώρα πληροφόρησης και μπορεί να εξατομικευθεί κατά το δοκούν.
Η κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών του πλήρους συστήματος πολυμέσων μας είναι γνωστή από το Leon, όμως έχει κάποιες… παραξενιές, μιας και απαιτεί εξοικείωση κατά την πλοήγηση στο μενού της. Προσωπικά, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η CUPRA δεν τοποθέτησε κάπου ένα μικρό μπουτόν τουλάχιστον για την εναλλαγή των προγραμμάτων οδήγησης (Comfort, Sport, CUPRA και Individual) τα οποία θα πρέπει ο οδηγός να τα βρει μέσα από την οθόνη αφής και αφού πατήσει τουλάχιστον σε 3 διαφορετικά σημεία του μενού. Κατά τα άλλα η γενικότερη εργονομία της καμπίνας ικανοποιεί.
Στους χώρους του, το CUPRA Leon θα ικανοποιήσει απόλυτα τους πίσω επιβάτες του, έχοντας τη δυνατότητα να προσφέρει αρκετό «αέρα» για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Στο πορτ-μπαγκάζ – το οποίο ανοίγει πατώντας και τραβώντας προς τα πάνω το λογότυπο της CUPRA στην πίσω πόρτα – τα διαθέσιμα λίτρα έχουν μειωθεί αισθητά συγκριτικά με αυτά των υπολοίπων εκδόσεων του Leon, αφού η μπαταρία κλέβει αρκετό χώρο. Συνολικά, ο διαθέσιμος όγκος περιορίζεται στα 270 λίτρα.
Και υψηλή απόδοση και plug-in
To plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης του CUPRA Leon χρησιμοποιεί την ίδια πρακτική που έχουμε δει και σε άλλα plug-in υβριδικά μοντέλα του Ομίλου Volkswagen, συνδυάζοντας τον γνωστό 1.400άρη TSI κινητήρα βενζίνης με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η ενέργεια αντλείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου μεγέθους 12,8 kWh, ενώ υπάρχει φυσικά και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Το κιβώτιο είναι αυτόματο 6 σχέσεων. Στην πράξη, το CUPRA Leon κινείται αμιγώς ηλεκτρικά – εφόσον φυσικά υπάρχει ενέργεια στην μπαταρία – και αθόρυβα κατά το ξεκίνημα, ενώ ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί να κινηθεί και αποκλειστικά με ηλεκτρισμό για αποστάσεις έως και 59 χλμ. όπως ανακοινώνει η CUPRA (στην πράξη, υπολογίστε περί τα 45 χλμ. εντός πόλεως). Το βενζινοκίνητο μοτέρ μπαίνει στο «παιχνίδι» όταν η ενέργεια της μπαταρίας μειωθεί, αλλά και όταν ο οδηγός επιλέξει τα πιο σπορ προγράμματα στα μενού οδήγησης.
Δεν έχω κανένα παράπονο για την απόκριση, αφού η πανταχού παρούσα ηλεκτρική ενέργεια καλύπτει ακόμη και το απειροελάχιστο κενό ισχύος του μοτέρ εσωτερικής καύσης, με αποτέλεσμα σε κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού το Leon να παρέχει άμεσα άφθονη ισχύ και ροπή στον οδηγό του. Πολύ καλό σε λειτουργία είναι και το αυτόματο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Στο πεδίο της κατανάλωσης, με τη βοήθεια της ηλεκτρικής ενέργειας η οποία ποτέ δεν μηδενίζει, η μέση κατανάλωση του CUPRA Leon των 245 ίππων είναι χαμηλότερη από ό,τι σε αντίστοιχης ισχύος μοντέλα χωρίς υβριδικό σύστημα κίνησης. Εμείς, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, μετρήσαμε μια τιμή κοντά στα 8,1 λτ./100 χλμ. από τη στιγμή που η ηλεκτρική ενέργεια έφθασε στο 1% της μπαταρίας.
Χιλιομετροφάγος...
Στο δρόμο, το CUPRA Leon έχει ξεκάθαρα έναν GT χαρακτήρα. Βασισμένο σε ένα εγνωσμένης αξίας πλαίσιο, με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα και φυσικά, με το σπορ DNA της CUPRA να του χαρίζει πολλά περισσότερα σε αυτό το κομμάτι από ό,τι έχουμε δει από τα πιο πολλά plug-in υβριδικά των διαστάσεών του, το Leon των 245 ίππων τα καταφέρνει αρκετά καλά ώστε να δώσει και στον οδηγό του τη δυνατότητα να κινηθεί πολύ γρήγορα και με χαρακτηριστική σταθερότητα στην ευθεία, καλύπτοντας με χαρακτηριστική άνεση πολλά χιλιόμετρα. Σε ένα δρόμο τώρα με στροφές, το CUPRA Leon θα στρίψει εμφατικά, χωρίς μεγάλες κλίσεις και με αρκετά υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το αυξημένο βάρος που προσθέτουν τα έξτρα του υβριδικού συστήματος και κυρίως η μπαταρία, θα γίνουν αισθητά μόνο σε καταστάσεις κοντά στο όριο, εκεί όπου το Leon CUPRA δεν δείχνει τόσο «αεράτο» και τόσο άμεσο στις αντιδράσεις του, όσο ένα παραδοσιακό χάτσμπακ GTI. Και με το δεδομένο ότι έτσι κι αλλιώς τα αυτοκίνητα της εν λόγω κατηγορίας γίνονται όλο και πιο σκληροπυρηνικά, το CUPRA Leon των 245 ίππων κοιτάζει περισσότερο προς τα all around GT μοντέλα, εκεί άλλωστε που τα καταφέρνει περίφημα.
Βεβαίως, είναι και εκείνη η χαρακτηριστική ησυχία και ηρεμία που επικρατεί στην αμιγώς ηλεκτρική του λειτουργία μέσα στην πόλη, που σε κάνει να ξεχνάς ότι έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο 245 ίππων, ενώ και κατά το φρενάρισμα θέλει όπως και σε όλα τα plug-in υβριδικά, λίγη συνήθεια η μικρή υστέρηση που εμφανίζεται στο άμεσο πάτημα του πεντάλ του φρένου, λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Η αποτελεσματικότητα πάντως της πέδησης είναι δεδομένη, από τη στιγμή άλλωστε που οι χαρακτηριστικές δαγκάνες της Brembo «αγκαλιάζουν» σφιχτά τους μεγάλους δίσκους του Leon σε κάθε δυνατό φρενάρισμα του οδηγού…
Συμπέρασμα
Είναι σημείο των καιρών να συναντούμε σπορ προτάσεις σαν αυτή του CUPRA Leon των 245 ίππων, που θέλουν και μπορούν να προσφέρουν πραγματική οικονομία κίνησης, εκμεταλλευόμενες τη νεότερη υβριδική τεχνολογία της εποχής. Έχοντας πάντα λοιπόν ως βάση αυτό, το μικρομεσαίο χάτσμπακ της CUPRA θα ικανοποιήσει απόλυτα αυτόν που συνειδητά το επιλέξει. Για τους πιο σκληροπυρηνικούς λάτρεις των GTI, τονίζουμε ότι η CURPA προσφέρει το Leon και στην έκδοση με τον 2λιτρο TSI κινητήρα βενζίνης των 300 ίππων, που χαρίζει ακόμη πιο γρήγορες επιδόσεις και οδηγικές συγκινήσεις.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.395 κ.εκ., 150 PS/5.000-6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.550-3.500 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 116 PS, 330 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 245 PS, 400 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 6,4 sec. 0-100 km/h, 225 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,4 l/100 χλμ., 30 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.398/1.799/1.467 χλστ., 2.682 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.671 κιλά
Χώρος αποσκευών: 270 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 38.990 ευρώ- 0 ευρώ
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ