Δοκιμή: Ford Capri 286 PS RWD

Ford Capri

Το Capri επιστρέφει μετά από τέσσερις δεκαετίες στην γκάμα της Ford, επεκτείνοντας την ηλεκτροκίνητη γκάμα της και παραθέτοντας απολύτως πειστικά επιχειρήματα για την αναγκαιότητα της μετάβασης σε ένα νέο ενεργειακό καθεστώς.

Για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ το άκουσμα του ονόματος «Capri» φαντάζει αρκετό ώστε να αποτελέσει την αφετηρία ενός νοσταλγικού ταξιδιού στο ένδοξο παρελθόν της αυτοκίνησης.

Βλέπετε το Capri έχει συνδεθεί με εκείνη την εποχή που η «μπλε οβάλ» φίρμα μεσουρανούσε εντός και εκτός αγωνιστικών χώρων, έχοντας να επιδείξει ουκ ολίγες περγαμηνές και επιτυχίες στον «στίβο» της μάχης.

Ήταν η εποχή που τα μέταλλα είχαν «ψυχή» και ο χαρακτηριστικός ήχος των V4 και V6 κινητήρων της Ford μια ιδιαίτερη «ντοπιολαλιά», η οποία μιλούσε απευθείας στην καρδιά σου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Capri

Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, λοιπόν, όταν και ξεκίνησε η παραγωγή του Capri, η Ford θέλησε να αποδείξει, πρωτίστως στον ίδιο της τον εαυτό και δευτερευόντως στους άσπονδους εχθρούς της, ότι ένα «pony car», μπορούσε να σταδιοδρομήσει -και- στην Ευρώπη.

To Capri απέκτησε σε διάστημα μικρότερο των 20 ετών τρεις εξίσου επιτυχημένες γενιές, γράφοντας στο πλευρό του εμβληματικού Escort ένα χρυσό κεφάλαιο στη σύγχρονη ιστορία της Ford.

Ford Capri
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκεί που το παρελθόν συναντά το μέλλον

Σήμερα, σχεδόν 60 χρόνια μετά, το στοίχημα είναι διαφορετικό, αναμφίβολα σημαντικότερο, με την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία να βρίσκεται μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, όπου κάθε κατασκευαστής οφείλει να πάρει εκείνη την απόφαση που θα του εξασφαλίσει τη συνέχεια σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και άκρως... ηλεκτρισμένο περιβάλλον.

Ford Capri

Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα της σύμπραξης ανάμεσα στη Ford και τη Volkswagen και η αναβίωση ενός ονόματος που θέλοντας και μη ξυπνά μνήμες από το παρελθόν.

Ακολουθώντας το επιτυχημένο παράδειγμα του Puma, η σύγχρονη εκδοχή του Capri υιοθετεί την ημίψηλη αρχιτεκτονική ενός SUV, αποκτώντας ένα πληθωρικό ανάστημα και την απαραίτητη σε αυτές τις περιπτώσεις απόσταση από το έδαφος.

Μολονότι οι άνθρωποι της Ford επιχείρησαν να εντάξουν στον σχεδιαστικό κώδικα του αυτοκινήτου στοιχεία από τον θρυλικό πρόγονό του, η σύνδεση ανάμεσα στο χθες και το σήμερα δεν προκύπτει απολύτως φυσικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Capri

Το πιο πιθανόν είναι ότι οι περισσότεροι θα προσπεράσουν τους οβάλ προβολείς ή ακόμα και το χαρακτηριστικό τελείωμα του αμαξώματος, εστιάζοντας στο καίρια τοποθετημένο λογότυπο, το οποίο αποκαλύπτει δίχως φόβο και πάθος την ταυτότητα του αυτοκινήτου.

Για την ιστορία και μόνο να αναφέρουμε ότι το νέο Ford Capri φτάνει σε μήκος τα 4,63 μέτρα, συνεπώς, ακόμα κι αν η coupe σιλουέτα του δεν αποδειχθεί αρκετή ώστε να τραβήξει το βλέμμα των περαστικών είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα το πετύχει η επιβλητική κορμοστασιά του.

Ford Capri
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην περίπτωση, μάλιστα, που μιλάμε για τη δεύτερη τη τάξη έκδοση εξοπλισμού, στα όποια στοιχεία εντυπωσιασμού έχει να παρουσιάσει η εικόνα του νέου Ford Capri έρχονται να προστεθούν και οι τροχοί των 20 ιντσών με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά.

Το γεγονός ότι ο διάκοσμος στο εσωτερικό του νέου Capri φαντάζει γνώριμος δεν οφείλεται στην ύπαρξη ρετρό χαρακτηριστικών αλλά στην υιοθέτηση πανομοιότυπων, με το μικρότερο σε διαστάσεις Explorer, σχεδιαστικών και εξοπλιστικών πρακτικών.

Ford Capri

Το παράδειγμα της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης αφής των 14,6 ίντσων είναι ενδεικτικό της προσπάθειας που έχει καταβάλλει η Ford ώστε να φέρει το πιλοτήριο του αυτοκινήτου στα μέτρα της και να πάρει σαφείς αποστάσεις από τις αντίστοιχες προτάσεις της Volkswagen.

Στη ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος οθόνη αφής φιλοξενείται το σύνολο των εφαρμογών άνεσης και ασφάλειας, καθώς και οι επιμέρους λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και παρότι το τριάκτινο τιμόνι βρίθει διακοπτών αφής, το ακατάληπτο σπιράλ αλληλεπιδράσεων που γεννά κάθε άγγιγμα τους, καθιστούν μάλλον δύσκολη τη διαισθητική χρήση τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Capri

Το σύστημα προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ -γνωστό και ως Head-Up Display- απαντά σε εκείνους που θα ήθελαν έναν μεγαλύτερο σε διαστάσεις πίνακα οργάνων και περισσότερες επιλογές παραμετροποίησης των ενδείξεών του, κάνοντας την καθημερινότητα του οδηγού όχι μόνο πιο εύκολη αλλά και ασφαλέστερη.

Το πλήθος των αποθηκευτικών χώρων και η ευκολία πρόσβασης σε αυτούς μετριάζουν τις όποιες ενστάσεις για τα εργονομικά παράδοξα που «κληρονόμησε» το Ford Capri από τις αντίστοιχες προτάσεις του ομίλου Volkswagen, κερδίζοντας χρόνο ώστε ο οδηγός να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Ford Capri
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον τομέα της κατασκευαστικής ποιότητα, η Ford έχει επιχειρήσει να εξαντλήσει κάθε περιθώριο αναβάθμισης, δίνοντας την απαραίτητη προσοχή ακόμα και στην τελευταία λεπτομέρεια.

Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι στις επιφάνειες του ταμπλό συνδυάζονται πολλά και διαφορετικά υλικά, η συναρμογή και το φινίρισμά τους κινούνται σε υψηλά επίπεδα, περιορίζοντας τον αριθμό και τη σημαντικότητα των όποιων αστοχιών.

Η έκδοση εξοπλισμού διαδραματίζει τον δικό της ρόλο, τοποθετώντας το δικό της λιθαράκι στην εικόνα που διαμορφώνει κανείς για τον θάλαμο επιβατών του νέου Ford Capri. Στη δική μας περίπτωση, η κορυφαία εξοπλιστική γραμμή «Premium» τικάρει όλα τα κουτάκια ή τουλάχιστον τα σημαντικότερα από αυτά, με εξαίρεση ίσως την αντλία θερμότητας, η οποία προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό και κοστίζει 1.300 ευρώ.

Ford Capri

Κλείνοντας με το εσωτερικό οφείλουμε να επισημάνουμε το χωροταξικό πλεονέκτημα που προσφέρει το νέο Ford Capri σε εκείνους που θα θελήσουν να αξιοποιήσουν τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα 4,63 μέτρα μετάλλου δεν έχουν πάει χαμένα και αυτό μπορεί κανείς να το αντιληφθεί είτε από τον γενναιόδωρο χώρο για τα κάτω άκρα των πίσω επιβατών είτε επιχειρώντας να εξαντλήσει τα 572 λίτρα του διαμερίσματος αποσκευών.

Πάμε σαν άλλοτε

Πισωκίνητο, με 286 ατίθασα ηλεκτρικά άλογα και επιδόσεις που κλείνουν στόματα, το Ford Capri του 21ου αιώνα στέκεται, από την πρώτη ως την τελευταία στιγμή εξ αρχής, αντάξιο των προσδοκιών που δημιουργεί το όνομά του. Η περιπλάνηση μέσα στην πόλη αποκαλύπτει μια πολύ διαφορετική πτυχή ενός SUV 4,6 μέτρων, μιας και η παροιμιώδης ευελιξία κρύβει ταχυδακτυλουργικά το πραγματικό του μέγεθος.

Ford Capri

Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί και το γεγονός ότι οι ενεργειακές ανάγκες του ηλεκτροκίνητου Capri των 286 ίππων δεν υπερβαίνουν σε αστικές και περιαστικές διαδρομές τις 15 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, παρότι απουσιάζει το one pedal mode που θα μπορούσε να μεγιστοποιήσει τα ενεργειακά οφέλη κατά την επιβράδυνση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εν προκειμένω, η ένταση της ανάκτησης ενέργειας ενισχύεται επιλέγοντας τη θέση “B” στον επιλογέα των ταχυτήτων, ενώ για τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας μπορεί κανείς να ενεργοποιήσει και το πρόγραμμα οδήγησης ECO.

Σφικτή αλλά όχι κουραστική, η ανεξάρτητη και στους δύο άξονες ανάρτηση υπενθυμίζει με κάθε ευκαιρία ότι το Capri δεν αποτελεί το SUV της διπλανής πόρτας, αλλά μια πρόταση που έχει επενδύσει στο οδηγοκεντρικό προφίλ του.

Ford Capri

Όπως προαναφέραμε, οι εκρηκτικές επιδόσεις -η διαδικασία του 0-100 ολοκληρώνεται σε μόλις 6,4 δεύτερα- οδηγούν προς αυτήν την κατεύθυνση και αποτελούν, πέρα από κάθε αμφιβολία, ένα είδος επιβεβαίωσης ότι έχεις πραγματοποιήσει τη σωστή επιλογή.

Βάζοντας στην εξίσωση τους Νόμους της Φυσικής, είναι μάλλον περιττό να αναφέρουμε ότι τα περίπου 2.100 κιλά του Capri απαιτούν τον σεβασμό σου, αν και οι τροχοί των 20 ιντσών επεκτείνουν τα όρια της πλευρικής και της ελκτικής πρόσφυσης, συγχωρώντας ως έναν βαθμό την υπερβολή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με δεδομένο άλλωστε ότι οι 286 ίπποι και τα 545 Nm ροπής απασχολούν τους πίσω τροχούς, απαλλάσσοντας το σύστημα διεύθυνσης από την αναγκαιότητα διαχείρισης ενός φορτίου… υψηλής επικινδυνότητας, αυτομάτως οι κινήσεις σου αποκτούν μεγαλύτερη ακρίβεια και αυτοπεποίθηση.

Ford Capri

Περί αυτονομίας

Η έκδοση των 286 ίππων του Ford Capri εφοδιάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου 77 kWh, εξασφαλίζοντας μια ικανοποιητική, ανεξαρτήτως συνθηκών, αυτονομία. Ακόμα κι αν δεν καταφέρεις να πιάσεις τις εργοστασιακές τιμές και το range των 600 χιλιομέτρων, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα διανύσεις τουλάχιστον 500 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί να επιστρέψεις σε ένα σημείο φόρτισης.

Καθοριστική αποδεικνύεται η απουσία της αντλίας θερμότητας, καθώς η χρήση του κλιματισμού αφαιρεί -ανάλογα με την περίσταση- έως και 60 χιλιόμετρα από την υπολειπόμενη αυτονομία.

Ford Capri
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώστε ότι η μέγιστη ισχύς φόρτισης φτάνει τα 135 kW σε DC φορτιστή, ενώ σε ένα wallbox το Ford Capri ανακτά το ηλεκτρικό του φορτίο με ρυθμό 11 kW ανά ώρα.

Αντί συμπεράσματος

Ακόμα και στην περίπτωση που δεν καταφέρεις να εγκαταστήσεις την απαραίτητη(;) σύνδεση με το παρελθόν της μπλε οβάλ φίρμας, το Capri συνιστά μια αξιόλογη ηλεκτροκίνητη πρόταση που αποδεικνύει όχι μόνο τις δυνατότητες αλλά και τις διαφορετικές πτυχές της εν λόγω τεχνολογίας.

Η πισωκίνητη έκδοση των 286 ίππων είναι χωρίς αμφιβολία η ιδανική, καθώς συνδυάζει τις επιδόσεις που περιμένεις να συναντήσεις από ένα EV αυτή της κλάσης με την real life αυτονομία των 500 χιλιομέτρων.

Η τιμή των 51.200 ευρώ (40.200 ευρώ με την κρατική επιδότηση και όφελος Ford) τοποθετεί απέναντί του πολλούς και ικανούς ανταγωνιστές, ωστόσο, καμία από αυτές δεν κουβαλά στις πλάτες της το πολύτιμο συναισθηματικό φορτίο του Capri.

Κινητήρας: 286 ίπποι, 545 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 6,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Μέγιστη αυτονομία: 598 χιλιόμετρα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 14/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Ενεργειακή χωρητικότητα μπαταριών: 77 kWh
Μέγιστη ισχύ φόρτισης: 135 kW (DC) - 11 (AC)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.634/1.872/1.626 χλστ., 2.767 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.114 κιλά
Χώρος αποσκευών: 572 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 51.200 ευρώ (40.200 ευρώ με κρατική επιδότηση και όφελος Ford) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ