Η δεύτερη γενιά του compact SUV της Hyundai έρχεται πιο διαβασμένη από ποτέ και με χαρακτηριστικά που της επιτρέπουν να παίζει σε δύο ταμπλό.
Η έλευση του Bayon στην γκάμα της Hyundai πριν περίπου τρία χρόνια, είχε σαν αποτέλεσμα η εταιρεία να διαθέτει στην compact κατηγορία των B-SUV δύο διαφορετικά μοντέλα: Τη νεότερη άφιξη της εποχής και φυσικά το Kona.
Όπως είναι φυσικό, η Hyundai ήθελε να μεγαλώσει την απόσταση μεταξύ των δύο compact μοντέλων της και να τα διαφοροποιήσει όσο μπορούσε, και το έκανε με την παρουσίαση της νέας δεύτερης γενιάς του Kona.
BUY NOW
Στον όγκο
Για την δημιουργία του νέου Kona, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Hyundai είχαν πρώτα κατά νου την ηλεκτρική έκδοση και μετά τις υπόλοιπες. Εξάλλου, το Kona είναι από τα ελάχιστα compact SUV που προσφέρεται σε εκδόσεις βενζίνης, ήπια υβριδική, υβριδική και αμιγώς ηλεκτρικές.
Το Kona μεγάλωσε ως προς όλες του τις διαστάσεις, με το μήκος του να έχει αυξηθεί περίπου κατά 20 εκ. και να φτάνει πλέον τα 4,36 μέτρα (4,39 μέτρα η έκδοση N Line). Μικρή διαφορά προς τα πάνω εντοπίζουμε τόσο στο πλάτος όσο και στο ύψος, με την αύξηση του μεταξονίου κατά 6 εκ. να είναι ουσιώδη και να μην περνά απαρατήρητη. Γενικά, αυτό σημαίνει ότι η νέα γενιά του μοντέλου τοποθετείται ανάμεσα σε δύο κατηγορίες και φιλοδοξεί να «κλέψει» πωλήσεις και από τις δύο.
Σχεδιαστικά, το νέο Kona διατηρεί τις σωστές αναλογίες και το παρουσιαστικό του παραπέμπει σε ηλεκτρικό μοντέλο. Κυριαρχούν οι έντονες ακμές και οι δυναμικές γραμμές, ακολουθώντας πιστά την σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας. Το εμπρός μέρος με την τονισμένη μουσούδα, διαθέτει μία LEDόμπαρα που τονίζει το πλάτος και του εξασφαλίζει ξεχωριστή ταυτότητα, ενώ ο νέος προφυλακτήρας φιλοξενεί τις εισαγωγές αέρα και του προβολείς.
Στο πλάι συναντάμε τετραγωνισμένους θόλους και οπιοσθοκλινή οροφή που καταλήγει σε μία μεγάλη αεροτομή. Πίσω, κυριαρχεί η μεγάλη πόρτα που την διατρέχει μια κόκκινη LEDόμπαρα, και φυσικά ο τονισμένος προφυλακτήρας που φιλοξενεί τα φώτα.
Η σπορτίφ έκδοση N Line του αυτοκινήτου δοκιμής διαφοροποιείται αρκετά από τις Premium και Distinctive, με τους προφυλακτήρες να αυξάνουν ελαφρώς το μήκος του και τον εμπρός να διαθέτει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και ανασχεδιασμένη γρίλια. Παράλληλα, διαθέτει μαύρους καθρέφτες και προσφέρει δυνατότητα διχρωμίας αμαξώματος/οροφής, ενώ πίσω δεν απουσιάζει η διπλή απόληξη της εξάτμισης. Ακόμα, οι τροχοί της έκδοσης είναι στάνταρ 18 ιντσών.
Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό του Kona δεύτερης γενιάς, με την μινιμαλιστική σχεδίαση που έφερε τον επιλογέα ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού να εξασφαλίζει αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα και τις οριζόντιες γραμμές να ενισχύουν την αίσθηση πλάτους στης μεγαλύτερης καμπίνας.
Τα υλικά που την αποτελούν είναι σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας με ωραία υφή και το μοντάρισμά τους είναι κορυφαίου επιπέδου. Νέες είναι και οι φιλικές προς το περιβάλλον ταπετσαρίες, ακόμα και οι τύπου alcantara της έκδοσης N Line, με τα ανασχεδιασμένα καθίσματα να προσφέρουν υψηλότερη άνεση και ανώτερη πλευρική στήριξη σε σχέση με το παρελθόν.
Την παράσταση όμως κλέβει ο ψηφιακός «κόσμος» του νέου Kona, όπου σε όλες τις εκδόσεις διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών (πλην της βασικής Premium) και αντίστοιχης διαγωνίου οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων. Στεγάζονται στο ίδιο ελαφρώς κυρτό πλαίσιο, σαν να αγκαλιάζουν τον οδηγό, και από εκεί ο τελευταιός λαμβάνει όλη την πληροφορία που χρειάζεται και μπορεί να ρυθμίσει όλα τα συστήματα. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκουμε ένα ξεχωριστό πάνελ για το σύστημα κλιματισμού, και σε συνδυασμό με τα αρκετά φυσικά πλήκτρα, η εργονομία κυμαίνεται σε πολύ καλό επίπεδο.
Η αύξηση των διαστάσεων είναι ευεργετική για τους χώρους και πλέον μπορούν να κάτσουν με άνεση τέσσερις ενήλικοι, ανεξαρτήτως αναστήματος. Κερδισμένος βγήκε και ο χώρος αποσκευών, που πλέον έχει εκτοξευθεί στα 466 λίτρα. Επιπλέον, διαθέτει μεγάλο άνοιγμα, ορθογώνιο σχήμα, γάντζους για χειραποσκευές και σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος, θα δημιουργηθεί επίπεδος χώρος (διπλό πάτωμα).
Σήκωσε ανάστημα
Η νέα γενιά του Hyundai Kona διαθέτει μια πλήρη γκάμα κινητήρων και συστημάτων κίνησης, που περιλαμβάνει εκδόσεις βενζίνης με ή χωρίς ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V, φουλ υβριδική και φυσικά αμιγώς ηλεκτρική (δύο εκδόσεις).
Η έκδοση που δοκιμάζουμε φέρει τον 3κύλινδρο 1.0 τούρμπο της οικογένειας κινητήρων SmartStream, έχει σύστημα άμεσου ψεκασμού και CVVD που ελέγχει τη διάρκεια βύθισης των βαλβίδων.
Αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 200 Nm από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ., και συνδυάζεται με αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων με δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddle στο τιμόνι. Ο ίδιος κινητήρας μπορεί να εφοδιαστεί και με ήπια υβριδικό σύστημα 48V, μόνο που σε αυτή την περίπτωση πάει πακέτο με το χειροκίνητο σασμάν έξι σχέσεων.
Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει η βασική βενζινοκίνητη έκδοση με το αυτόματο σασμάν, έχει και ισχυρότερη με τον 1.6 Turbo, δεν εντυπωσιάζουν από στάση και κυμαίνονται κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας. Εκεί που δείχνει τη δύναμή του είναι στις ρεπρίζ, όπου η ροπή των 200 Nm κινεί με σθένος τα κάτι λιγότερο από 1.400 κιλά του Kona. Το κιβώτιο έχει στρωτή λειτουργία στο sport πρόγραμμα και παρουσιάζει αποφασιστικότητα στην επιλογή των σχέσεων. Στο normal θα θέλαμε να μην είναι διστακτικό σε συνθήκες κίνησης με χαμηλή ταχύτητα.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση χρειάζεται 11,7 δλ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και ορισμένα προγράμματα λειτουργίας, τόσο για εντός (Eco, Normal και Sport) όσο και εκτός δρόμου χρήση (Snow, Mud και Sand), που επεμβαίνουν στη λειτουργία του κιβωτίου, του γκαζιού, του κινητήρα και των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.
Στο δρόμο, το νέο Kona παρουσιάζει ένα ανώτερο πρόσωπο σε σχέση με το παρελθόν και η ρύθμιση της ανάρτησης συνδυάζει σε μεγάλο βαθμό την άνεση με το κράτημα. Μάλιστα, με τους 18άρηδες τροχούς της έκδοσης που δοκιμάζουμε, το επίπεδο πρόσφυσης είναι υψηλό, αλλά δυσκολεύουν το έργο του πίσω ημιάκαμπτου στις έντονες εγκάρσιες κακοτεχνίες του δρόμου.
Το τιμόνι με τη σειρά του είναι ακριβές και άμεσο, έχει καλό βάρος στο sport πρόγραμμα, αλλά δεν στέλνει πολύ πληροφορία στα χέρια του οδηγού. Τα φρένα από την άλλη, έχουν σωστή αντίσταση και αναλογικότητα στο πάτημα, και δείχνουν αντοχή σε συνθήκες πίεσης.
Σαν crossover/SUV που είναι, το νέο Kona μπορεί να κληθεί να πατήσει και λίγο χώμα, με την απόσταση των 17 εκ. από το έδαφος και τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης να βοηθούν σε light καταστάσεις (διαθέτει και Hill Descent Control). Τους περιορισμούς βέβαια τους θέτουν τα ελαστικά δρόμου και η απουσία ρεζέρβας (έχει κιτ επισκευής ελαστικού).
Αντί συμπεράσματος
Όπως προαναφέραμε, το νέο Hyundai Kona διατίθεται σε πληθώρα εκδόσεων κινητήρα και η γκάμα του έχει τιμή εκκίνησης τα 23.990 ευρώ, πάντα σε συνδυασμό με τις προωθητικές ενέργειες της εγχώριας αντιπροσωπείας. Επιπλέον, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα μοντέλα της Hyundai, έτσι και αυτό καλύπτεται από εγγύηση πέντε ετών χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό.
Η έκδοση κινητήρα που δοκιμάζουμε με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έχει τιμή εκκίνησης τα 26.990 ευρώ (έκδοση Premium), με την N Line των φωτογραφιών να κοστίζει 30.990 ευρώ. Ο εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας είναι πλήρης από τη βασική κιόλας έκδοση, περιλαμβάνοντας και την πλήρη «ομπρέλα» συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού SmartSense.
Η μέση κατανάλωση της έκδοσης κυμάνθηκε κατά την διάρκεια της δοκιμής γύρω από τα 8,0 λτ./100 χλμ., τιμή που μπορεί να πέσει με ήπιο ρυθμό στα 7+ λτ./100 χλμ. Η έκδοση δεν υποστηρίζεται από ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης, αλλά οι εκπομπές ρύπων είναι συγκρατημένες και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας δεν ξεπερνούν τα 90 ευρώ (από 86 ευρώ).
Συμπερασματικά, η νέα γενιά του Hyundai Kona πετυχαίνει το στόχο της διευρύνοντας ουσιαστικά τη γκάμα της εταιρείας. Οι αυξημένες διαστάσεις της έδωσαν άλλο «αέρα» και σε συνδυασμό με την γεμάτη φαρέτρα που κουβαλάει και την ανταγωνιστική τιμή, το νέο SUV της Hyundai αποτελεί μια εξαιρετικά προτεινόμενη επιλογή για τον υποψήφιο αγοραστή της κατηγορίας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 998 κ.εκ. βενζίνη, 120 ίπποι/6.000 σ.α.λ., 200 Nm/2.000 – 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 11,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,9-6,4 λτ./100 χλμ., 135-147 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.385/1.825/1.580 χλστ., 2.660 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.395 κιλά
Χώρος αποσκευών: 466 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 26.990 ευρώ/Από 86 ευρώ