Δοκιμάζουμε το Audi Q2 30 TFSI των 110 ίππων

Δοκιμάζουμε το νέο Audi Q2 Advanced 30 TFSI 110 PS -carandmotor.gr

Με τον «εισαγωγικό» 1000άρη turbo κινητήρα κάτω από το καπό του, το Audi Q2 είναι το compact SUV κύρους που δεν μπορείς να αγνοήσεις.

Με την τεράστια ποικιλία αξιόλογων επιλογών που δίνει το «παρών» στην ιδιαίτερα δημοφιλή compact κατηγορία είναι εύκολο να παραβλέψει κανείς ακόμη και κάποιο μοντέλο που αξίζει σίγουρα την προσοχή του.

Αναμφίβολα το Audi Q2 ανήκει σε αυτή τη λίστα των αυτοκινήτων που πρέπει να περάσει από διεξοδικό «έλεγχο» από τους ενδιαφερόμενους της κατηγορίας πριν έρθει η ώρα της επιλογής όντας το μοναδικό χιλιάρι turbo σε αυτή την κατηγορία που συνοδεύεται παράλληλα από την ποιότητα και το κύρος ενός κατασκευαστή όπως είναι η Audi.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δυναμικός σχεδιασμός που ξεχωρίζει

Ο δυναμικός σχεδιασμός του Q2 εξακολουθεί να ξεχωρίζει, ειδικά μετά το φρεσκάρισμα που δέχτηκε το compact SUV πριν από δύο περίπου χρόνια. Οι έντονες ακμές σε καίρια σημεία του αμαξώματος, όπως είναι το καπό και τα φτερά, σε συνδυασμό με την μεγάλη χαρακτηριστική γρίλια εμπρός και τα μικρά σε μέγεθος LED φωτιστικά σώματα, κάνουν το Q2 να παρουσιάζεται επίκαιρο σχεδιαστικά, και δύσκολα θα πειστεί κάποιος ότι ως μοντέλο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2016.

Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Q2 η εικόνα που παρουσιάζει το compact SUV είναι τυπική για μοντέλο της γερμανικής εταιρείας. Η υψηλή ποιότητα κατασκευής και η προσοχή στη λεπτομέρεια αλλά και τη συναρμογή γίνονται αντιληπτές χωρίς προσπάθεια με όλο το πάνω μέρος του ταμπλό να είναι κατασκευασμένο από μαλακό και ποιοτικό υλικό. Η οδηγοκεντρική σχεδίαση του ταμπλό ασκεί τη δική της γοητεία υπενθυμίζοντας σε όλους ότι βρίσκονται σε αυτοκίνητο και όχι σε... διαστημόπλοιο με την εργονομία να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και τα χειριστήρια να είναι περιορισμένα σε αριθμό και στις σωστές θέσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την οθόνη του συστήματος πολυμέσων της Audi να βρίσκεται σε απόσταση και στο σωστό σημείο από πλευράς ύψους, ο μεγάλος πιεζοπεριστροφικός διακόπτης που βρίσκεται ανάμεσα στα καθίσματα αναλαμβάνει τις όποιες ρυθμίσεις του Multimedia συστήματος ων Γερμανών αλλά και των συστημάτων του αυτοκινήτου. Το premium σε αίσθηση χειριστήριο γίνεται γρήγορα προέκταση του οδηγού, τα μάτια του οποίου μπορούν να «τρέχουν» στα διάφορα μενού της οθόνης χωρίς να χάνουν την επαφή τους με τον δρόμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τον Virtual Cockpit πίνακα πληροφοριών των 12,3 ιντσών με τις ευανάγνωστες πληροφορίες να παρουσιάζονται ποικιλοτρόπως και σύμφωνα με τις απαιτήσεις αυτού που κάθεται πίσω από το τιμόνι.

Στην καμπίνα του Audi Q2 θα φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερεις ενήλικες κανονικών διαστάσεων, χωρίς να κάνουν παραχωρήσεις για τα γόνατα ή το κεφάλι τους, ενώ για τις αποσκευές φροντίζει το πορτμπαγκάζ με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και τα 405 λίτρα χωρητικότητας, τα οποία μπορούν να φτάσουν έως και τα 1.050 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κινητήρας μικρός και ικανός

Ο χιλιάρης υπετροφοδοτούμενος TFSI κινητήρας είναι αυτός με τον οποίο ξεκινούν οι εκδόσεις του Audi Q2 στην ελληνική αγορά. Και ενώ το επόμενο στη γκάμα μηχανικό σύνολο του 1,5 λίτρου και 150 ίππων θα μπορούσε να θεωρηθεί ως η ιδανική επιλογή για το αμάξωμα του compact SUV, ο μικρότερης χωρητικότητας τρικύλινδρος κινητήρας αποδεικνύει στην πράξη τον πολύ καλό λόγο ύπαρξής του στη βάση της γκάμας του Q2.

Μπορεί λοιπόν τα εργοστασιακά 11,2 δευτερόλεπτα για την διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα να ακούγονται ελαφρώς χλιαρά, σε πραγματικές συνθήκες όμως ο οδηγός του Q2 δεν θα νιώσει ότι χρειάζεται κάτι παραπάνω, ακόμη περισσότερο στο αστικό περιβάλλον. Ο κύριος λόγος γι' αυτό είναι η απόδοση των 200 Nm ήδη από τις 2.000 σ.α.λ. με το μοτέρ να αποκρίνεται σχετικά άμεσα στο πάτημα του δεξιού πεντάλ ακόμη και από χαμηλότερες στροφές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμμαχος στην πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του μοτέρ παρουσιάζεται και το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο. Αρχικά είναι η κλιμάκωση των σχέσεων που επιτρέπει την εκμετάλλευση της ροπής και έπεται η ίδια η λειτουργία του κιβωτίου που χαρακτηρίζεται από τις φυσιολογικές διαδρομές για τον επιλογέα και την σαφήνεια που παρουσιάζει και στις γρήγορες αλλαγές σχέσεων, στις οποίες δεν δυσανασχετεί.

Το πολιτισμένο σε λειτουργία μοτέρ δείχνει με θετικό τρόπο τον μικρό του κυβισμό και στον τομέα της κατανάλωσης αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση τιμή της βρέθηκε στα 7,2 λτ./100 χλμ.

Με σπορ ανησυχίες

Ο κινητήρας δεν είναι σε θέση να ζορίσει με οποιονδήποτε τρόπο το στιβαρό πλαίσιο του Q2, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται και να διαχειρίζεται σαφώς μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Ο οδηγός λαμβάνει αυτή την αίσθηση στιβαρότητας σε κάθε συνθήκη κίνησης με τις ποιοτικές σε λειτουργία αναρτήσεις να διαβάζουν το δρόμο και να ελέγχουν αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος χωρίς να θυσιάζουν την άνεση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σίγουρα η ανάρτηση δείχνει τις σπορ ανησυχίες που τρέφει το Q2 στις πολύ χαμηλές ταχύτητες, σε συνδυασμό με τις ελληνικού τύπου ανωμαλίες του οδοστρώματος στο αστικό περιβάλλον. Όσο ανεβαίνουν όμως τα χιλιόμετρα το οδόστρωμα «σιδερώνεται» με τρόπο που περιμένει κανείς από ένα μοντέλο της γερμανικής εταιρείας με την υψηλή ποιότητα κύλισης να προσφέρει τα μέγιστα και σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

Κινούμενο εκτός των τειχών το Q2 παρουσιάζεται ακλόνητο με τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα να ελέγχονται σωστά σε μεγάλο βαθμό και να μην απασχολούν καθόλου τους επιβαίνοντες ειδικά αν οι ταχύτητες βρίσκονται στα νόμιμα όρια του αυτοκινητόδρομου. Η συμπεριφορά του Q2 μάλιστα δεν θυμίζει «παραδοσιακό» SUV και βρίσκεται πιο κοντά σε εκείνη ενός hatchback, κάτι που γίνεται ακόμη πιο αισθητό σε δρόμο με στροφές.

Στον επαρχιακό, ο οδηγός, εκτός από την πολύ καλή θέση οδήγησης που έρχεται γρήγορα στα μέτρα του, επωφελείται από την λειτουργία του χειροκίνητου κιβωτίου και την εκμετάλλευση της ροπής και μπορεί να κινηθεί με πολύ γρήγορο ρυθμό εφόσον το επιθυμεί. Τα περιθώρια της πρόσφυσης είναι μεγάλα, ειδικά στην έκδοση Advanced της δοκιμής με τους τροχούς των 17 ιντσών και το λίγο βαρύτερο από το ιδανικό τιμόνι πληροφορεί σωστά και με ακρίβεια για τη γωνία που έχουν πάρει οι τροχοί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημαντικό μπόνους, ειδικά σε γρήγορο ρυθμό κίνησης, είναι η ισχύς των φρένων, η οποία συνοδεύεται και από πολύ καλή αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ, ένα χαρακτηριστικό που δεν απαντάται συχνά στην κατηγορία. Το Q2 μπορεί να ακολουθήσει τις ορέξεις του οδηγού χωρίς να δυσανασχετεί, ενώ αν τα όρια ξεπεραστούν τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης λειτουργούν γρήγορα και αποτελεσματικά σταματώντας οποιαδήποτε περίεργη εξέλιξη στην αρχή της.

Μια πρόταση μοναδική

Το Audi Q2 με τον μικρότερο διαθέσιμο κινητήρα προσφέρει ό,τι και η αμέσως επόμενη και ισχυρότερη έκδοση, εκτός βέβαια από τις καλύτερες επιδόσεις. Ωστόσο το μικρότερο και πιο οικονομικό στη χρήση μοτέρ δεν απογοητεύει σε καμία περίπτωση, ενώ η προσοχή στη λεπτομέρεια και η αδιαμφισβήτητα υψηλή ποιότητα κατασκευής βρίσκονται εκεί για να ικανοποιήσουν και τους απαιτητικούς, όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις του Q2.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναφορικά με τους υπόλοιπους κατασκευαστές κύρους το Q2 παίζει μόνο του αφού δεν υπάρχουν αντίστοιχες προτάσεις με 1000άρι μοτέρ, ενώ τιμολογιακά βρίσκεται στο άνω άκρο της γενικότερης κατηγορίας των compact SUV χωρίς να είναι αυτό με την υψηλότερη τιμή εκκίνησης.

Το Q2 κάνει μάλιστα το παραπάνω χωρίς να γίνεται δυσπρόσιτο λόγω των προσεκτικών επιλογών στον στάνταρ εξοπλισμό του που παρουσιάζεται ικανοποιητικός και χωρίς ουσιαστικές ελλείψεις (ειδικά στην έκδοση Advanced της δοκιμής), χωρίς όμως και να... «κακομαθαίνει» τον οδηγό του, δεδομένου και του σήματος που φέρει στο καπό του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη, 110 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 200 Nm/2.000–3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: χειροκίνητο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 11,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 197 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,8 λτ./100 χλμ., 132 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.208/1.794/1.537 χλστ., 2.601 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.250 κιλά
Χώρος αποσκευών: 405 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 26.500 ευρώ/84,48 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ