Δοκιμή: Νέο Honda Jazz e:HEV

honda jazz maketa

Διατηρώντας τα σκήπτρα στους τομείς της πρακτικότητας, της άνεσης και της οικονομίας καυσίμου, το Honda Jazz ανανεώθηκε και υποβλήθηκε σε καίριες αναβαθμίσεις που το καθιστούν πιο ικανό από ποτέ.

«Πρακτικότητα, ευρυχωρία, άνεση». Πρόκειται για το τρίπτυχο που τηρεί με θρησκευτική ευλάβεια από το 2001 το Honda Jazz, και το κάνουν να ξεχωρίζει απέναντι στις υπόλοιπες προτάσεις της πολυπληθούς κατηγορίας των μικρών μοντέλων.

ανανεωμένο Honda Jazz
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό το τρίπτυχο υιοθετεί και η τέταρτη γενιά του μοντέλου η οποία πρόσφατα ανενεώθηκε, εμπλουτίζοντας τη φαρέτρα της με νέα όπλα τα οποία επιτρέπουν στο Jazz να κοιτάξει με ακόμα μεγαλύτερες αξιώσεις στα μάτια τους ανταγωνιστές του. Η αναβαθμισμένη εκδοχή του, που εμμένει στο ενός όγκου αμάξωμα (τύπου MPV), υποβλήθηκε σε μικρής εμβέλειας αλλά στοχευμένες εξωτερικές επεμβάσεις, η καμπίνα προβάλλει πιο φιλόξενη από ποτέ και το υβριδικό κινητήριο σύνολο δείχνει πιο ισχυρό και αποδοτικό. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.

ανανεωμένο Honda Jazz

Πιο σπορτίφ και σύγχρονο

Αναντίρρητα, η τέταρτη γενιά του Jazz ξεχωρίζει «σαν τη μύγα μες το γάλα» από τα υπόλοιπα μοντέλα του b-segment, χάρη στην πρωτοβουλία της Honda να της χαρίσει ένα «παιχνιδιάρικο» λουκ, απουσία σπορ αισθητικών χαρακτηριστικών. Αυτά έφτασε η ώρα να προστεθούν με διακριτικό τρόπο κατά την πρόσφατη ανανέωσή του συνδράμοντας καθοριστικά στη μοντερνοποίηση της εμφάνισής του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ανανεωμένο Honda Jazz

Η μάσκα στο μπροστινό μέρος έχει επανασχεδιαστεί και πλέον φιλοξενεί το έμβλημα της Honda, την ίδια ώρα που ο προφυλακτήρας καταλαμβάνει μεγαλύτερο μέρος, έχοντας ενοποιηθεί με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι σχεδόν ανεπαίσθητες, με βασικότερη την προσθήκη ενός πλαστικού μαύρου προφυλακτήρα. Τέλος, τα φωτιστικά σώματα πλέον φέρουν ένα πιο σκούρο κάλυμμα και το πλαίσιο των παραθύρων «ντύθηκε» με ένα ματ πλαστικό.

Πρόκειται για λελογισμένες αισθητικές αναβαθμίσεις που ευθυγραμμίζονται πλήρως με την αυθεντική ιαπωνική σχεδιαστική φιλοσοφία της Honda «Yoo no bi», που ορίζεται ως σταδιακή βελτίωση ενός αντικειμένου για να γίνει ομορφότερο και πιο αποτελεσματικό στη διεκπεραίωση του σκοπού του.

ανανεωμένο Honda Jazz
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον δόσεις δυνανισμού προσθέτει στο Honda Jazz η νέα έκδοση εξοπλισμού Advance Sport, την οποία φέρει το μοντέλο της δοκιμής μας, και εισάγει μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα -μεταξύ άλλων- στη μάσκα, στον προφυλακτήρα και στα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών. Παράλληλα, υπάρχουν 16άρες αλουμινίου (Diamond Cut), στιλάτες πλευρικές ποδιές, διακριτική πίσω αεροτομή και χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης.

ανανεωμένο Honda Jazz

Μοντέρνο εσωτερικό με γνώμονα την πρακτικότητα και την ευρυχωρία

Σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, το ανανεωμένο Jazz δεν φέρει κραυγαλέες διαφορες στο εσωτερικό του. Οι βασικότερες εντοπίζονται στη χρήση νέου υφάσματος στα καθίσματα με νέο design, ενώ αρκετά μέρη (βλ. διακόπτες θυρών) έχουν ματ φινίρισμα.

Αντιθέτως, στην έκδοση Advance Sport απαντώνται σπορ στιλιστικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένου του τριάκτινου τιμονιού με κίτρινες ραφές (συναντώνται επίσης στα πάνελ θυρών και το υποβραχιόνιο) και ενσωματωμένα paddles πίσω από το τιμόνι για τη ρύθμιση της έντασης ανάκτησης ενέργειας. Η επένδυση των καθισμάτων συνίσταται σε έναν μοναδικό συνδυασμό μαύρου συνθετικού suede και γκρι συνθετικού δέρματος, ενώ υπάρχουν και μεταλλικά πεντάλ για το γκάζι και το φρένο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ανανεωμένο Honda Jazz

Ομολογουμένως, η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας, την ίδια ώρα που στους τομείς της πρακτικότητας και της άνεσης, το Jazz δείχνει να μην έχει αντίπαλο. Ειδική μνεία αξίζει να γίνει στις 4 ποτηροθήκες, με 2 εξ αυτών να βρίσκονται στις δύο άκρες του ταμπλό με αποτέλεσμα να είναι άκοπα προσβάσιμες, αλλά και τον πολύτιμο αποθηκευτικό χώρο ακριβώς μπροστά από τον συνοδηγό που επικουρεί το ντουλαπάκι του συνοδηγού.

ανανεωμένο Honda Jazz
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και οι 4 επιβάτες που μπορούν να φιλοξενηθούν στο εσωτερικό της καμπίνας απολαμβάνουν ασυναγώνιστο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους, με το Jazz να παραπέμπει στον εν λόγω τομέα σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Την πρακτικότητα απογειώνουν τα επονομαζόμενα πίσω «Μαγικά Καθίσματα» (Magic Seat) που μπορούν να αναδιπλώνουν και τη βάση τους, παρέχοντας επιπλέον χώρο για ογκώδη αντικείμενα. Με τα καθίσματα στη θέση τους ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 304 λίτρα, ενώ με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων εκτοξεύεται σε 1.205 λτ.

ανανεωμένο Honda Jazz

Η απαράμιλλη ευρυχωρία και πρακτικότητα του Honda Jazz δεν επισκιάζει το τεχνολογικό υπόβαθρό του, το οποίο καταδεικνύεται μέσω της 9 ιντσών κεντρικής οθόνης αφής που διακρίνεται για την ευκολία στη χρήση της και τα καλαίσθητα γραφικά της, χωρίς να απουσιάζουν και κάποια φυσικά μπουτόν (βλ. διακόπτες για σύστημα κλιματισμού) που συνδράμουν στη μη απόσπαση του οδηγού από την οδηγική διαδικασία. Ευκρινής είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (TFT) 7", ο οποίος, όπως και η κεντρική οθόνη, η οποία υποστηρίζει δυνότητα mirroring (ασύρματη σε Apple CarPlay), ανήκει στον βασικό εξοπλισμό του ανανεωμένο Jazz.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ανανεωμένο Honda Jazz

Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται, ακόμα η ασφάλεια, όπως συνηγορούν οι στάνταρ 10 αερόσακοι -συμπεριλαμβανομένων ενός κεντρικού ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα, αλλά και για τα γόνατα - και φυσικά η δέσμη τεχνολογιών Honda Sensing η οποία έχει εμπλουτιστεί με νέα συστήματα τα περισσότερα εκ των οποίων αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού.

Ως «φύλακας άγγελος» του οδηγού λειτουργεί -μεταξύ άλλων- το σύστημα Αυτόματης Πέδησης Μετριασμού Σύγκρουσης που μπορεί και ενοπίζει πεζούς και ποδηλάτες σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού και η τεχνολογία Lane Keep Assist που αποτρέπει την παρέκκλιση του Jazz από τη λωρίδα κυκλοφορίας. Επιπροσθέτως, ιδιαίτερα χρήσιμη αποδεικνύεται και η στάνταρ τεχνολογία Traffic Jam Assist (Yποβοήθηση κατά την κυκλοφοριακή συμφόρηση) η οποία πλέον λειτουργεί από την ελάχιστη ταχύτητα κίνησης, σε περίπτωση που ο κυκλοφοριακός φόρτος στον δρόμο είναι μεγάλος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ανανεωμένο Honda Jazz

Υβριδικό σύστημα κίνησης: Ισχυρότερο και εξίσου οικονομικό

Όπως και το απερχόμενο Jazz, έτσι και η ανανεωμένη εκδοχή του εφοδιάζεται με μια υβριδική τεχνολογία, που ονομάζεται e:HEV και απαρτίζεται από έναν βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC, δύο ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία ιόντων λιθίου.

Το ένα από τα ηλεκτρικά μοτέρ είναι αυτό που μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, το έτερο εκτελεί χρέη γεννήτριας, ενώ ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί -ως επί το πλείστον- ως μονάδα παραγωγής ενέργειας για την φόρτιση της μπαταρίας που έχει ενεργειακή χωρητικότητα 0,86 kWh.

ανανεωμένο Honda Jazz
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, υπάρχουν 3 προγράμματα οδήγησης, οι εναλλαγές μεταξύ των οποίων γίνονται αυτόματα και ανεπαίσθητα βάσει των εκάστοτε συνθηκών και με γνώμονα τη βέλτιστη κατανάλωση καυσίμου. Στο πρόγραμμα EV Drive το Jazz κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ ανακτάται ενέργεια από το φρενάρισμα, στο Hybrid Drive ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ στο μοτέρ-γεννήτρια που με τη σειρά του τη μεταφέρει στον ηλεκτροκινητήρα, ενώ στο Engine Drive, που αφορά σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, ο θερμικός κινητήρα κινεί απευθείας τους τροχούς.

Σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, το ανανεωμένο Jazz αποδίδει 122 ίππους (από 109) με τη ροπή να παραμένει στα 253 Nm. Η αύξηση της ισχύος οφείλεται στους επιπλέον 14 ίππους που αποδίδει ο ηλεκτροκινητήρας, αλλά και την αυξημένη ιπποδύναμη του 1.500άρη βενζινοκινητήρα (107 PS από 97).

ανανεωμένο Honda Jazz

Με δεδομένο ότι το υβριδικό σύστημα του Honda Jazz προτάσσει την κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια, οι επιπλέον δόσεις ισχύος δεν κατέστησαν ικανές να εκτροχιάσουν την κατανάλωση καυσίμου, η οποία, όπως διαπιστώσαμε, μπορεί εύκολα κατά την κίνηση σε πόλη και εθνική οδό να μείνει κάτω από τα 5,5 λίτρα/100 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά τη μετάδοση της κίνησης, για αυτή φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων το οποίο φέρει αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, με βασικότερο την ηχητική προσομοίωση αλλαγών ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να δίνει την αίσθηση ενός συμβατικού αυτόματου κιβωτίου.

ανανεωμένο Honda Jazz

Αυτή εισπράττεται κατά την ήπια κίνηση, ενώ σε συνθήκες παρατεταμένης πίεσης του δεξιού πεντάλ, ο ήχος γίνεται μονότονος (σ.σ. εγγενές χαρακτηριστικό των συγκεκριμένου τύπου κιβωτίων) χωρίς ωστόσο να είναι ενοχλητικός.

Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι η έκδοση Advance Sport φέρει μια ρύθμιση "Sport" που οξύνει την απόκριση του γκαζιού και μεταβάλλει τη λειτουργία του κιβωτίου με γνώμονα τις πιο άμεσες επιταχύνσεις. Ο παραγόμενος δε ήχος μεταφέρεται μέσω των ηχείων εντός της καμπίνας, στο πλαίσιο μιας πρωτοβουλίας της Honda να ενισχύσει τον fun-to-drive χαρακτήρα του Jazz. 

ανανεωμένο Honda Jazz
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο δρόμο

Η αύξηση της ισχύος του κινητήριου συνόλου δύσκολα θα γίνει αντιληπτή κατά την οδήγηση του ανανεωμένου Honda Jazz, με τις επιδόσεις, ωστόσο, να είναι αρκούντως ικανοποιητικές, μεταφραζόμενες σε 9,6 δλ. για την ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα.

Στο ταξίδι ο οδηγός θα εκτιμήσει την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, που σε συνδυασμό με τα άνετα καθίσματα αποτελούν εχέγγυο ότι θα φτάσει ξεκούραστος στον προορισμό του.

Σε δρόμο με στροφές, η πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης που έχει επιλεχθεί για την έκδοση Advance Sport -την οποία δοκιμάσαμε - προσδίδει λίγο πιο σπορτίφ οδικά χαρακτηριστικά στο μοντέλο, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση του οδηγού, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι περιορισμένες, χάρη και στη συμβολή του στιβαρού πλαισίου.

ανανεωμένο Honda Jazz

Το αγαπημένο, ωστόσο, πεδίο δράσης του Honda Jazz δεν είναι οι… φουρκέτες, αλλά το αστικό περιβάλλον, όπου η ανάρτηση παραμένει άνετη, χωρίς να αφήνει πολλά περιθώρια για καταπόνηση ή κραδασμούς στις ανωμαλίες του δρόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμμαχο του οδηγού, επίσης, αποτελούν ο μικρός κύκλος στροφής (10,7 μέτρα), ο πολύ υψηλός βαθμός περιμετρικής ορατότητας του δρόμου που εξασφαλίζει to τριγωνικό «φινιστρίνι» στην εμπρός κολώνα, τα δυνατά φρένα με την καλή αναλογική αίσθηση, αλλά και η ευκολία με την οποία οδηγείται το μοντέλο.

Συμπερασματικά

Το Honda Jazz έχει εδραιωθεί στα αυτοκινητικά δρώμενα έχοντας γίνει συνώνυμο της άνεσης, της πρακτικότητας και της οικονομίας κίνησης. Πρόκειται για αξίες που έχουν κληροδοτηθεί και στην ανανεωμένη εκδοχή της τέταρτης γενιάς του μοντέλου, η οποία χάρη στην εκσυγχρονισμένη της εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση, το αναβαθμισμένο υβριδικό κινητήριο σύνολο και τη νέα σπορτίφ έκδοση Advance Sport, δείχνει πως πλέον έχει όλα τα φόντα προκειμένου να επεκτείνει την οπαδική της βάση.

ανανεωμένο Honda Jazz

Η τιμή των 27.500 ευρώ για την εισαγωγική έκδοση "Elegance" (31.200 για την κορυφαία Advance Sport που δοκιμάσαμε) σίγουρα κρίνεται «τσιμπημένη», όμως από την άλλη οβασικός εξοπλισμός είναι πλήρης, ενώ στην όλη εξίσωση θα πρέπει να μπουν και τα κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ανανεωμένο Honda Jazz

Τεχνικά χαρακτηριστικά - Honda Jazz e:HEV
Κινητήρας: 1.498 κ.εκ. υβριδικό, 122 PS/ 6000-6400 σ.α.λ., 230 Nm/4.500-5.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο μεταβαλλόμενων σχέσεων, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 9,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 175 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,5 λτ./100 χλμ., 102 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.089/1.694/1.526 χλστ., 2.517 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.230 κιλά
Χώρος αποσκευών: 304 λίτρα
Τιμή -Τέλη κυκλοφορίας: Από 27.500 ευρώ/0 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ