Το Volvo X60 αποτελεί μια από τις πιο επιτυχημένες προτάσεις της σουηδικής μάρκας και στην περίπτωση της κορυφαίας του έκδοσης T8, η προσθήκη της αναβάθμισης Polestar Optimized τονίζει ακόμη περισσότερο τα δυναμικά της χαρακτηριστικά.
Για τη Volvo, το XC60 2ης γενιάς αδιαμφισβήτητα αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα των τελευταίων ετών, αφού το μεσαίο SUV έχει καταφέρει να πραγματοποιήσει πολύ καλές πωλήσεις και παράλληλα να καταδείξει με τον καλύτερο τρόπο το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο της σουηδικής φίρμας. Το XC60 διατίθεται σε μια πλήρη γκάμα εκδόσεων βενζίνης, diesel και plug-in υβριδικό με ισχύ που ξεκινά από τους 197 ίππους (2,0 Mild Hybrid B4 diesel) και καταλήγει στους 455 ίππους στην κορυφαία έκδοση Recharge T8 της δοκιμής μας.
Σε αυτή του την επιλογή το XC60 χρησιμοποιεί για την κίνησή του τον νεότερο 2λιτρο turbo κινητήρα βενζίνης της φίρμας, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, μια μπαταρία για την αποθήκευση του ρεύματος και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το αποτέλεσμα της παρεχόμενης ισχύος είναι εντυπωσιακό, με τη μέγιστη δύναμη να αγγίζει τους 455 ίππους, ενώ η ροπή της έκδοσης φθάνει τα 709 Nm. Οι επιδόσεις είναι πολύ γρήγορες, με 0-100 χλμ./ώρα που απαιτεί μόνο 4,9 δευτερόλεπτα, ενώ όπως έχουμε ξαναγράψει, η παρεχόμενη δύναμη και ροπή είναι άπλετη, όντας σε θέση να κινήσουν πολύ γρήγορα το αυτοκίνητο. Ωστόσο, η Volvo σε συνεργασία με τμήμα επιδόσεών της Polestar, δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου να απολαύσει ακόμη περισσότερα δυναμικά χαρακτηριστικά, επιλέγοντας το πακέτο εργοστασιακής αναβάθμισης Polestar Engineered που επεμβαίνει στα χαρακτηριστικά του κινητήρα, του κιβωτίου και της μετάδοσης.
BUY NOW
Με τη σφραγίδα της Polestar
Η Polestar έχει πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας στη δημιουργία αγωνιστικών οχημάτων και σπορ εκδόσεων των μοντέλων της Volvo. Ξεκίνησε το 1996 ως «Flash Engineering» και στη συνέχεια από το 2009 μέσω της Polestar Performance, αποτέλεσε τον επίσημο βελτιωτή της Volvo. To 2015 η εταιρεία εξαγοράστηκε εξ ολοκλήρου από τους Σουηδούς και σήμερα, πέρα από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα και τα πακέτα βελτιώσεων της Volvo, λειτουργεί και ως μια ξεχωριστή μάρκα που διαθέτει στη γκάμα της 2 αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα γρήγορων επιδόσεων.
Στην περίπτωση της αναβάθμισης Polestar Engineered και ειδικά σε ό,τι αφορά στο Volvo XC60 T8, το νέο λογισμικό της Polestar επεμβαίνει αρχικά στον κινητήρα αυξάνοντας στιγμιαία την παρεχόμενη ισχύ στις μεσαίες στροφές λειτουργίας του και ειδικότερα ανάμεσα στις 2.500-5.000 σ.α.λ., ώστε να προσφέρει ακόμη περισσότερη εκρηκτικότητα σε ένα προσπέρασμα. Επίσης, μέσω επεμβάσεων στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των 8 σχέσεων, βελτιώνει την απόκριση σε κάθε αλλαγή σχέσης, ενώ φροντίζει ώστε σε κάθε πάτημα του γκαζιού μετά από φρενάρισμα, να επιλεχθεί άμεσα η σχέση που απαιτείται για να μειωθεί το turbo lag του μοτέρ και το αυτοκίνητο να επιταχύνει πιο γρήγορα. Σε μια διαδρομή με στροφές, το κιβώτιο κρατά περισσότερο μέσα την επιλεγμένη σχέση χωρίς να την αλλάζει μέσα στη στροφή, για να βοηθήσει και την πρόσφυση του αυτοκινήτου. Τέλος, το πρόγραμμα επεμβαίνει και στη μετάδοση ανάμεσα στους δύο άξονες, στέλνοντας περισσότερη δύναμη και ροπή στον πίσω άξονα στις επιταχύνσεις από στάση και στις στροφές, ώστε και πάλι να μεγιστοποιήσει την πρόσφυση.
Όλες οι παραπάνω λειτουργίες που προσφέρει το λογισμικό αναβάθμισης Polestar Optimized μπαίνουν σε ισχύ όταν ο οδηγός επιλέξει μέσω του μενού της οθόνης το πρόγραμμα οδήγησης Polestar που έχει προστεθεί ανάμεσα στα υπόλοιπα οδηγικά set-up του αυτοκινήτου και έχει αντικαταστήσει την επιλογή Power που έχουν οι εκδόσεις χωρίς την αναβάθμιση (Hybrid, Pure, Off Road και Constant AWD τα υπόλοιπα διαθέσιμα). Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι όταν το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με αερανάρτηση όπως αυτό της δοκιμής, η επιλογή του προγράμματος Polestar από τον οδηγό έχει ως αποτέλεσμα η αερανάρτηση να μειώσει την απόσταση από το έδαφος, ώστε αντίστοιχα να μειωθούν οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές για ακόμη περισσότερο κράτημα.
Οδηγώντας
Η οδήγηση του Volvo XC60 Recharge T8 με την αναβάθμιση της Polestar, αποκαλύπτει για άλλη μια φορά την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι άνθρωποι της σουηδικής φίρμας στο στήσιμο του αυτοκινήτου. Το μεσαίο πολυτελές SUV προσφέρει ένα ξεκούραστο και άκρως ασφαλές ταξίδι, όντας απολύτως σταθερό σε κάθε διαδρομή. Η αερανάρτηση «σιδερώνει» με χαρακτηριστική αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες της ασφάλτους, παρά την ύπαρξη των τροχών με 20 ίντσες, ενώ και το τιμόνι διατηρεί μια καλή αμεσότητα και αίσθηση που βελτιώνεται περαιτέρω εάν επιλεγεί το «Σκληρή αίσθηση» από το μενού της οθόνης. Στις στροφές υπάρχουν κάποιες κλίσεις που όμως, δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητα του οχήματος λόγω και της άμεσης λειτουργίας της υβριδικής τετρακίνησης. Πολύ καλή είναι και η αίσθηση των φρένων, που δείχνουν άκρως αποτελεσματικά και στην πράξη.
Πατώντας τώρα στην οθόνη αφής την ένδειξη Polestar στα προγράμματα οδήγησης, το πρώτο που αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι η αμεσότητα στο πεντάλ του γκαζιού, που χαρίζει ακόμη περισσότερη αυτοπεποίθηση σε μια προσπέραση στην εθνική. Όχι ότι και χωρίς το Polestar επιλεγμένο το XC60 T8 έχει κάποιο πρόβλημα, απλώς το προσπέρασμα γίνεται ακόμη πιο αποτελεσματικό και πιο διασκεδαστικό θα προσθέταμε για τον οδηγό, μιας και το αυτοκίνητο αποκτά περισσότερη εκρηκτικότητα. Στις στροφές και σε πιο σβέλτους ρυθμούς, το XC60 θα στρίψει πιο γρήγορα και πιο ουδέτερα λόγω της άμεσης εμπλοκής του πίσω άξονα, ενώ οι λιγότερες κλίσεις από το αμάξωμα ενισχύουν ακόμη περισσότερο το αίσθημα ασφάλειας του αυτοκινήτου.
Στο πεδίο της κατανάλωσης, η επιλογή του Polestar είναι λογικό να επιβαρύνει τη συνηθισμένη μέση του αυτοκινήτου, αν και τα πάντα εξαρτώνται και από τον τρόπο οδήγησης. Υπό κανονικές συνθήκες και με το Hybrid επιλεγμένο, μια πραγματική μέση τιμή βρίσκεται κοντά στα 8,0 λτ./100 χλμ. (ξεκινώντας με 100% τη μπαταρία και για 300 χλμ. διαδρομής), ενώ όταν επιλεγεί το Polestar και σε πιο γρήγορους ρυθμούς, αυτή θα ανέβει στα 9,0 λτ./100 χλμ. Ο οδηγός μπορεί φυσικά να εκμεταλλευτεί και την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του αυτοκινήτου, που ανάλογα και πάλι με τις συνθήκες μπορεί να προσφέρει έως και 60 χλμ. πραγματικής αυτονομίας.
Κομψό αμάξωμα –Πολυτελές εσωτερικό με πολύ καλούς χώρους
Στο γνώριμο, κομψό αμάξωμα του Volvo XC60 T8 μόνο η προσθήκη στο πίσω μέρος του λογότυπου Polestar Engineered αποκαλύπτει την ύπαρξη του νέου λογισμικού αναβάθμισης. Εσωτερικά, η αλλαγή αφορά στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος αποκτά ένα ψηφιακό στροφόμετρο στη δεξιά πλευρά του, μόλις ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα Polestar.
Από εκεί και πέρα, ο θάλαμος παραμένει πολυτελής, άνετος και αρκούντως εργονομικός. Μέσω της κεντρικής, κάθετης οθόνης αφής των 9 ιντσών ο οδηγός μπορεί να χειριστεί τις περισσότερες από τις λειτουργίες του XC60, όπως είναι το ηχοσύστημα, η πλοήγηση (με χάρτες της Google και σύστημα φωνητικών εντολών), τα προγράμματα οδήγησης, ακόμη και το περίφημο σύστημα καθαρισμού του εσωτερικού της εταιρείας που εμποδίζει την είσοδο στην καμπίνα έως και του 95% των βλαβερών αιωρούμενων σωματιδίων PM 2,5. Στους χώρους, 5 ενήλικες θα μεταφερθούν με χαρακτηριστική άνεση από το XC60, χωρίς να απαιτούνται παραχωρήσεις. Το πορτ-μπαγκάζ χάνει σε ύψος λόγω της μπαταρίας, αλλά και πάλι, τα 468 διαθέσιμα λίτρα ικανοποιούν και με το παραπάνω τις ανάγκες των επιβατών.
Συμπέρασμα
Το Volvo XC60 Recharge T8 έτσι κι αλλιώς είναι ένα πολύ γρήγορο μεσαίο SUV με αρκετά δυναμικά χαρακτηριστικά. Η προσθήκη της αναβάθμισης της Polestar τονίζει ακόμη περισσότερο το δυναμισμό του αυτοκινήτου και σίγουρα προτείνεται στους λάτρεις της πιο σπορ οδήγησης. Το κόστος των 1.610 ευρώ μαζί με την τοποθέτηση, το οποίο μάλιστα μειώνεται κατά 25% λόγω της προωθητικής ενέργειας που ισχύει (ισχύει και για κατόχους παλαιότερων μοντέλων που θέλουν να τα αναβαθμίσουν) κρίνεται αρκετά λογικό για την αναβάθμιση που προσφέρεται.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.969 κ.εκ., 310 PS/6.000 σ.α.λ., 400 Nm/- σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 145 PS, 309 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 455 PS, 709 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 4,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 1,0 λτ./100 χλμ., από 22 γρ./χλμ.
Αυτονομία μπαταρίας: από 67 έως 78 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.708/1.902/1.651 χλστ., 2.865 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 2.161 κιλά
Χωρητικότητα μπαταρίας: 18,8 kWh
Χώρος αποσκευών: 468 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 68.651 ευρώ -0 ευρώ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ