Το plug-in hybrid μεσαίο SUV της Suzuki είναι ένας δεκαθλητής που συνδυάζει τα προσεγμένα οικονομοτεχνικά χαρακτηριστικά με την υψηλή απόδοση σε όλους σχεδόν τους τομείς.
Το νέο Across αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής της συνεργασίας μεταξύ των Suzuki και Toyota, όντας το αδελφάκι του RAV4. Στόχος της Suzuki ήταν να εισέλθει στην κατηγορία των μεσαίων SUV της ευρωπαϊκής αγοράς με ένα εξελιγμένο plug-in hybrid μοντέλο, χωρίς όμως να δαπανήσει χρόνο και χρήμα για να το πετύχει. Η συγκεκριμένη επιλογή έχει γερές βάσεις, μιας και η πρόταση της Toyota στην κατηγορία είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική.
Στα σημεία
Το Suzuki Across έρχεται στην Ευρώπη και κατ' επέκταση στην Ελλάδα, στην κορυφαία plug-in hybrid έκδοση με το πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού GLX. Σχεδιαστικά, οι διαφορές σε σχέση με το μοντέλο της Toyota εντοπίζονται στο σήμα, στα εμπρός φώτα, την ογκώδη εξάγωνη μάσκα και τον ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα. Πίσω, πέρα από τον λογότυπο της Suzuki και του μοντέλου, δεν συναντάμε διαφορές, ενώ υπάρχουν και δύο αληθινές απολήξεις της εξάτμισης. Το μήκος του φτάνει τα 4,64 μέτρα, τοποθετώντας το στην καρδιά της κατηγορίας.
BUY NOW
Στο εσωτερικό, το ταμπλό τριών επιπέδων τονίζει με τις οριζόντιες γραμμές του το πλάτος, ενώ αποτελείται από μαλακά και σκληρά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας και αντίστοιχου μονταρίσματος. Μαλακά πλαστικά συναντάμε και στα ψηλά σημεία των πάνελ όλων των θυρών, με τα πιο χαμηλά να είναι σκληρά πιο οικονομικής επιλογής.
Στην κεντρική κονσόλα βρίσκουμε το σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη των 9 ιντσών που απεικονίζει την λειτουργία του υβριδικού συστήματος, τα συνδεδεμένα μέσα και την κάμερα οπισθοπορείας. Αυτό που απουσιάζει και μας κάνει εντύπωση είναι ο πλοηγός, την στιγμή μάλιστα που ο εξοπλισμός άνεσης της έκδοσης περιλαμβάνει μέχρι και πίσω θερμαινόμενα καθίσματα. Η λύση βέβαια στην πλοήγηση είναι εύκολη, εάν συνδέσετε το smartphone σας. Σε γενικές γραμμές, το σύστημα έχει κατανοητό λογισμικό και εύκολο χειρισμό χάρη και στα φυσικά πλήκτρα, αλλά τα γραφικά δείχνουν ελαφρώς παρωχημένα και χρειάζονται φρεσκάρισμα.
Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν πίνακα οργάνων που συνδυάζει τις αναλογικές με τις ψηφιακές ενδείξεις της έγχρωμης οθόνης των 7 ιντσών, και λαμβάνει εύκολα πληροφορίες για όλα τα συστήματα και τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Το πολυλειτουργικό τιμόνι έχει πάνω του και την μοναδική διαφορά στην καμπίνα σε σχέση με το RAV4, και δεν είναι άλλο από το σήμα της Suzuki.
Κάτω από το infotainment, βρίσκεται το σύστημα διζωνικού κλιματισμού, τα πληκτρα για τα εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα και ένα μεγάλο κουμπί για το ESP. Εκεί που συναντιέται με τη κονσόλα δαπέδου υπάρχει μια εύχρηστη θήκη για μικροαντικείμενα ή την ασύρματη φόρτιση του smartphone. Ακολουθούν ο επιλογέας του e-CVT κιβωτίου και δίπλα του ακριβώς οι διακόπτες και το περιστροφικό χειριστήριο για τα προγράμματα οδήγησης, την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και την τετρακίνηση.
Όπως αντιλαμβάνεστε, η εργονομία που εξασφαλίζει η απλοϊκή σχεδίαση είναι πολύ καλή, ενώ στο ίδιο υψηλό επίπεδο βρίσκονται και οι χώροι που προσφέρει. Ο οδηγός κάθεται σε ένα ψηλά τοποθετημένο κάθισμα με καλή πλευρική στήριξη που του εξασφαλίζει και αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα. Το μεταξόνιο των σχεδόν 2,7 μέτρων (2,69) και το σχεδόν επίπεδο πάτωμα χαρίζει καλούς χώρους για τους πίσω επιβάτες, ακόμα και αν αυτοί είναι σχετικά ψηλοί. Επιπλέον, η πλάτη του πίσω καθίσματος έχει ρύθμιση κλίσης, για μεγαλύτερη άνεση στα μεγάλα ταξίδια. Ο χώρος αποσκευών των 490 λίτρων θα χωρέσει πολλές αποσκευές, έχει ορθογώνιο σχήμα και μηδενικό κατώφλι φόρτωσης, αλλά κανέναν γάντζο για χειραποσκευές. Κάτω όμως από το πάτωμα υπάρχει η πολύ χρήσιμη ρεζέρβα ανάγκης, ενώ σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος θα δημιουργηθεί επίπεδος χώρος φόρτωσης.
High-end
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα του Suzuki Across αποτελείται από έναν θερμικό κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και αποδίδει 185 ίππους και 227 Nm, έναν εμπρός ηλεκτροκινητήρα 182 ίππων και 270 Nm και έναν πίσω ηλεκτροκινητήρα 54 ίππων και 121 Nm. Το σύστημα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT και το AWD Intergrated Management που ελέγχει διακρώς την πρόσφυση των τροχών, ενώ τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 18,1 kWh. Ο ενσωματωμένος φορτιστής του Across έχει μέγιστο ρυθμό φόρτισης τα 3,7 kW, την στιγμή που ο αντίστοιχος του RAV4 είναι 6,6 kW. Μικρό το κακό σε αυτές τις μπαταρίες, καθώς η πλήρης φόρτιση της σε ένα wallbox θα διαρκέσει περίπου πέντε ώρες.
Όλα αυτά μαζί, εξασφαλίζουν συνδυαστική ισχύ 306 ίππων, δυνατότητα τετρακίνησης και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα. Σύμφωνα με την Suzuki, για να να πιάσει το plug-in hybrid Across τα 100 χλμ./ώρα από στάση χρειάζεται μόλις 6 δλ., τιμή που μπορεί να επιβεβαιώσει με ευκολία η αίσθηση που αποκομίζει με τέρμα γκάζι ο οδηγός. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, με την αντίστοιχη τιμή όταν κινείτε ηλεκτρικά να είναι τα 135 χλμ./ώρα.
Ο οδηγός μπορεί να επέμβει στο plug-in hybrid σύστημα από τον περιστροφικό διακόπτη δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων. Αφορά τα γενικά προγράμματα οδήγησης Eco, Normal και Sport, ενώ τα πλήκτρα την ενεργειακή διαχείριση. Από αυτά ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ αμιγώς ηλεκτρικής ή υβριδικής λειτουργίας (HV/EV) ή να αφήσει το σύστημα να επιλέξει τρόπο λειτουργίας (Auto HV/EV). Ακόμα, υπάρχει και η δυνατότητα της φόρτισης της μπαταρίας από το θερμικό μοτέρ (CHG), με ιδιαίτερα γρήγορο ρυθμό. Τέλος, υπάρχει και η λειτουργία Trail που ρυθμίζει την τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά για σωστή λειτουργία σε ολισθηρά ή χωμάτινα τερέν.
Στην πράξη
Η ικανής χωρητικότητας μπαταρία μπορεί να “βγάλει” πάνω από 60 χλμ. διαδρομής, χωρίς αλλαγή στον τρόπο οδήγησης, ενώ σε αστικές συνθήκες με προσεκτικό τρόπο μπορεί να ξεπεράσει και τα 70 χλμ. διαδρομής. Έτσι, καταφέρνει να καλύπτει με ευκολία την πλειοψηφία των ευρωπαίων οδηγών που δεν πραγματοποιούν πάνω από 50 χλμ. την ημέρα, διατηρώντας και πολύ χαμηλά την μέση κατανάλωση καυσίμου. Αρκεί βέβαια να έχετε πάντα φορτισμένη την μπαταρία. Σε αυτή την περίπτωση, η τιμή της μέσης τιμής δεν θα ξεπεράσει τα 2,7 λίτρα/100 χλμ. Σε συνθήκες ταξιδιού να υπολογίζετε κατανάλωση κοντά στα 7,5 με 8,0 λίτρα/100 χλμ.
Η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή ακόμα και με τους στάνταρ τροχούς των 19 ιντσών (235/55), και δεν διαταράσουν την γαλήνη που προσφέρουν οι αμιγώς ηλεκτρικές μετακινήσεις. Εκτός πόλης, θα ζωντανέψει ο θερμικός κινητήρας με τα πολύ ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και θα ακουστεί μόνο σε συνθήκες πίεσης, λόγω μετάδοσης. Στο ταξίδι, η ποιότητα κύλισης πλήττεται ελαφρώς από τον αεροδυναμικό θόρυβο που προέρχεται από τους καθρέφτες. Σε γενικές γραμμές, το Across είναι ένας πολύ καλός ταξιδευτής, με την ανάρτηση (γόνατα εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω), να ελέγχει υποδειγματικά τις κινήσεις του αμαξώματος. Στον επαρχιακό, θα αναδειχθεί το καλοζυγισμένο πλαίσιο με άμεσες αντιδράσεις, με το ελαφρύ όμως τιμόνι να μην ξεχωρίζει για την αίσθησή του και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να είναι σχετικά σφιχτά. Σε κάθε περίπτωση θα δείξει υπακοή και θα κινηθεί με ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες. Τα φρένα με την σειρά τους αποτελούνται από αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και πίσω, και ακινητοποιούν αποτελεσματικά τα 1.940 κιλά του Across, η αίσθηση τους όμως δεν ξεχωρίζει λόγω του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας.
Το πίσω ηλεκτρομοτέρ βοηθά πάντα στην εκκίνηση, ενεργοποιείται για να αυξήσει την πρόσφυση όποτε του ζητηθεί από το AWD Integrated Management και με πατημένο το κουμπί Trail εξασφαλίζει τετρακίνηση στο μεσαίο SUV της Suzuki. Με αυτό τον τρόπο, και σε συνδυασμό με τους 19 πόντους απόσταση από το έδαφος και το “καθαρό” πάτωμα, το Across θα πάει αρκετά πιο μακριά από όσο φαντάζεστε. Και για την άτυχη στιγμή, υπάρχει η ρεζέρβα που προαναφέραμε.
Το χρώμα του χρήματος
Το Suzuki Across προσφέρεται αποκλειστικά με το επίπεδο εξοπλισμού GLX και κοστίζει 56.280 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης, με αυτόν της ασφάλειας να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 7 αερόσακους μαζί με αυτόν για τα γόνατα του οδηγού, και την σουίτα βοηθημάτων οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας Safety Support.
Το γεγονός ότι είναι plug-in hybrid μεταφράζεται σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (22 γρ./χλμ. CO2) και ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο, ενώ η πολύ καλή ηλεκτρική αυτονομία για μοντέλο του είδους, βοηθά με συχνή φόρτιση της μπαταρίας στην διατήρηση της κατανάλωσης βενζίνης σε πολύ χαμηλά νούμερα. Ακόμα, καλύπτεται με εγγύηση για πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ.
Συμπερασματικά, η επιλογή της Suzuki κρίνεται ιδιαίτερα πετυχημένη γιατί προσθέτει στην γκάμα της μία νέα τετρακίνητη ναυαρχίδα που είναι αρκετά δυνατή σε χώρους, εξοπλισμό, απόδοση επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος και επιδόσεις, αλλά θα κοντραριστεί με μοντέλα μιας πολυπληθούς κατηγορίας, ακόμα και με τα υψηλά κλιμάκια αυτής λόγω τιμής.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 2.487 κ.εκ., 185 PS/ 6.000 σ.α.λ., 227 Nm/3.200-3.700 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρες: 182 PS/270 Nm (εμπρός), 54 PS/121 Nm (πίσω)
Συνδυαστική ισχύς: 306 PS
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, στους τέσσερις τροχούς e-AWD
Επιδόσεις: 6,0 sec 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,0 λτ./100 χλμ., 22 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.635/1.855/1.690 χλστ., 2.690 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.940 κιλά
Χώρος αποσκευών: 490 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 56.280 ευρώ- 0 ευρώ