Κληρονομώντας όλα τα στοιχεία που το κατέστησαν συνώνυμο της ευχρηστίας, η τελευταία γενιά του Suzuki Swift προβάλλει πιο ικανή από ποτέ, με κορυφαία την έκδοση AllGrip που απαντάει στις ανάγκες σε όσους κινούνται σε πιο απαιτητικά εδάφη.
Τη δική του λαμπρή ιστορία έχει γράψει στον κόσμο των τεσσάρων τροχών το Suzuki Swift, το αυτοκίνητο πόλης που έχει γίνει συνώνυμο της ευχρηστίας και του value for money και αποτελεί άξιο πρεσβευτή της ιαπωνικής αξιοπιστίας.
Πριν από λίγους μήνες το μικρό μοντέλο της Suzuki πέρασε στην έκτη γενιά του, κληρονομώντας όλα τα στοιχεία που το έκαναν αγαπητό σε εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς, και ταυτόχρονα εξοπλίστηκε με σύγχρονες τεχνολογίες που το καθιστούν πιο ικανό από ποτέ, και απόλυτα αποφασισμένο να διεκδικήσει με ακόμα μεγαλύτερες αξιώσεις μια θέση στα υψηλότερα στρώματα της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης.
BUY NOW
Τόσο κατά το ταξίδι μας στο Μπορντό της Γαλλίας, όσο και στην πανελλαδική παρουσίαση του μοντέλου στην Αθηναϊκή Ριβιέρα είχαμε την ευκαιρία να συστηθούμε με τη νέα, έκτη γενιά του Swift οδηγώντας τη χειροκίνητη προσθιοκίνητη έκδοσή του. Πλέον, έφτασε η ώρα να κάτσουμε πίσω από το τιμόνι της τετρακίνητης έκδοσης AllGrip Auto που κλείνει το μάτι σε όσους κινούνται σε περιβάλλοντα όπου επικρατούν δύσκολες/ολισθηρές συνθήκες και επομένως αναζητούν το κάτι παραπάνω.
Όπως και όλες οι εκδόσεις του δημοφιλούς ιαπωνικού supermini, το Suzuki Swift AllGrip κινείται από ήπια υβριδικό τρικύλινδρο 1.200άρη κινητήρα βενζίνης απόδοσης 82 PS/112 Nm, με την τετρακίνητη εκδοχή να είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με 5άρι μηχανικό κιβώτιο, όταν το προσθιοκίνητο μοντέλο προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο CVT.
Συγκριτικά με το 4κύλινδρο μοτέρ της προηγούμενης γενιάς, το νέο των τριών κυλίνδρων είναι ελαφρύτερο, πιο οικονομικό, με μειωμένες εκπομπές ρύπων και με θερμοδυναμική απόδοση 40%, ενώ χάρη στις νέες υδραυλικές βάσεις υποβαθμίζονται οι κραδασμοί που είναι συνυφασμένοι με τους κινητήρες με τον συγκεκριμένο αριθμό κυλίνδρων.
Στην πράξη, το πρώτο πράγμα που διακρίνει ο οδηγός του Swift είναι το τράβηγμα από χαμηλά, με την απόκριση να είναι γεμάτη μόλις λίγο πάνω από τις 1.200 σ.α.λ. παραμένοντας μεστή και στο υπόλοιπο φάσμα λειτουργίας του κινητήρα και δη στο μεσαίο.
Την ίδια ώρα, το 5άρι μηχανικό κιβώτιο έχει επιλογέα με εύκολο κούμπωμα των σχέσεων και πιο κοντή κλιμάκωση (τελική σχέση μετάδοσης 4.389) απ’ ότι στην προσθιοκίνητη έκδοση (4.294), συνδράμοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της ζωντάνιας του μηχανικού συνόλου και το τράβηγμα σε πιο δύσκολες συνθήκες.
Όπως είναι φυσικό βέβαια, το έξτρα βάρος των 76 κιλών που προσθέτει το σύστημα τετρακίνησης καθιστά το Swift AllGrip ελαφρώς πιο βραδυκίνητο, με την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 13,6 δλ., έναντι των 12,5 δλ. που απαιτούνται στο προσθιοκίνητο για την ίδια μέτρηση.
Αυτή η μικρή θυσία στον τομέα των επιδόσεων, αντισταθμίζεται από τα οφέλη του συστήματος AllGrip που έχει σηματοδοτήσει την αύξηση της απόστασης από το έδαφος κατά 25 χλστ. (140 έναντι 115) και την ενίσχυση της ικανότητας του ιαπωνικού μικρού να κινείται σε ολισθηρό οδόστρωμα, γεμίζοντας με αυτοπεποίθηση τον οδηγό του.
Το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης AllGrip διαθέτει έναν συνεκτικό συμπλέκτη, τοποθετημένο μπροστά από το πίσω διαφορικό, και όταν ανιχνεύει ολίσθηση του μπροστινού τροχού μεταφέρει τη ροπή στον πίσω άξονα, παρέχοντας πρόσθετη πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες.
Το τετρακίνητο Suzuki Swift αποδεικνύεται και ολιγαρκές σε ενεργειακές απαιτήσεις, με τη μέση κατανάλωση βενζίνης να διατηρείται άκοπα στην περιοχή γύρω από τα 5,5 λίτρα/100 χλμ.
Ευέλικτο στην πόλη, ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο
Με μήκος 3.860 χλστ. (+15 από το απερχόμενο μοντέλο) το νέο Swift διατηρεί στο ακέραιο τον αστικό του χαρακτήρα, με την τετρακίνητη έκδοση να είναι ελαφρώς ψηλότερη φτάνοντας τα 1.520 χλστ. (έναντι 1.495 χλστ. στο 2WD).
Επί της ουσίας, διεκδικεί μια θέση ανάμεσα στα πιο ευκολοδήγητα μοντέλα της αγοράς, δείχνοντας ικανό να ελίσσεται με εντυπωσιακή ευκολία στην αστική ζούκλα, η οποία αποτελεί και το κύριο πεδίο δράσης του.
Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης έχει παραμείνει αμετάβλητη (γόνατα McPherson εμπρός/ημιάκαμπτος άξονας πίσω), αλλά ορισμένες στοχευμένες επεμβάσεις, όπως η αύξηση της διαμέτρου της αντιστρεπτικής ράβδου και της σκληρότητας των ελατηρίων στο μπροστινό μέρος σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη διαδρομή πίσω, έχουν συμβάλει στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς αλλά και του τρόπου που φιλτράρονται οι ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Σε δρόμους με στροφές, η ρύθμιση της «ψηλωμένης» ανάρτησης σε συνδυασμό με την τετρακίνηση δεν αυξάνουν τις κλίσεις του αμαξώματος, υπερνικώντας τους όποιους περιορισμούς θέτει η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχει το σπορ ταμπεραμέντο ενός σπορτίφ μοντέλου.
Μικρό το δέμας, κινείται ωστόσο απρόσκοπτα και στον ανοιχτό δρόμο, έχοντας ικανοποιητική ποιότητα κύλισης, αλλά και βελτιωμένη ηχομόνωση που προβάλει κάμποση αντίσταση στην είσοδο παρασιτικών θορύβων στην καμπίνα.
Σχεδίαση: Επικαιροποίηση μιας επιτυχημένης συνταγής
Σε επίπεδο εμφάνισης, μολονότι το Swift μεταπήδησε σε νέα γενιά, δεν υποβλήθηκε σε κραυγαλέες διαφοροποιήσεις που θα αλλοίωναν την απόλυτα επιτυχημένη σχεδιαστική συνταγή του παρελθόντος. Αντιθέτως, δέχθηκε μετρημένες και απόλυτα στοχευμένες σχεδιαστικές πινελιές που του χαρίζουν φρέσκο αέρα, και νέα ώθηση για να διατηρήσει τη θέση του ανάμεσα στα δημοφιλέστερα μικρά μοντέλα της αγοράς.
Στο μπροστινό μέρος το Swift φέρει ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα LED σχήματος “L”, πιο μυώδες καπό, όπου φιλοξενείται πλέον το έμβλημα του κατασκευαστή, και μεγαλύτερη μάσκα, ενώ το πίσω μέρος φιλοξενεί φώτα τριών διαστάσεων, όπως και έναν φαρδύ προφυλακτήρα. Στο πλάι η εικόνα είναι απολύτως γνώριμη, με μοναδική αντιληπτή αλλαγή την τοποθέτηση των χειρολαβών για τις πίσω πόρτες στην παραδοσιακή θέση και όχι στην τρίτη κολώνα.
Μεγάλυτερη έμφαση δόθηκε στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης, για το οποίο φροντίζουν -μεταξύ άλλων- ο ανασχεδιασμένος μπροστινός προφυλακτήρας, η μικρή πίσω αεροτομή και η σχεδίαση των ζαντών.
Εσωτερικό: Πιο μοντέρνο και hi-tech
Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς στο εσωτερικό του νέου Swift είναι η καλαίσθητη διχρωμία των σκληρών σε υφή υλικών που έχουν πολύ καλή συναρμογή και φυσικά η μετακίνηση της οθόνης αφής στο επάνω μέρος του ταμπλό. Η οθόνη έχει διάμετρο 9 ιντσών (από τη βασική έκδοση GL) με ακριβή απόκριση, διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας, είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ είναι εύκολα προσβάσιμη στον οδηγό, βελτιώνοντας θεαματικά την εργονομία του μοντέλου.
Το πορτμπαγκάζ των 265 λίτρων (980 λτ. με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων τα οποία έχουν διαιρούμενες πλάτες σε αναλογία 60/40) δεν διεκδικεί το χρυσό μετάλλιο στην κατηγορία των supermini, κάτι το οποίο άλλωστε δεν ήταν προτεραιότητα για τη Suzuki.
Πρωταθλητισμό το Swift δεν κάνει ούτε σε επίπεδο χώρων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στο πίσω μέρος της καμπίνας δεν φιλοξενούνται δίχως πολλά περιθώρια για παράπονα δύο επιβάτες οι οποίοι έχουν αρκετό χώρο τόσο για το κεφάλι όσο και τα πόδια τους, την ίδια ώρα που τα πολύωρα ταξίδια δεν θα κουράσουν τον οδηγό και τον συνοδηγό, καθώς κάθονται σε άνετα καθίσματα, πλαισιωμένα με αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα.
Το έκτης γενιάς Suzuki Swift έχει αναβαθμιστεί και σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, ενσωματώνοντας από τον βασικό του εξοπλισμό τεχνολογίες όπως η αναγνώριση τυφλού σημείου, η υποβοήθηση πέδησης έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, η διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας και το σύστημα αναγνώρισης πινακίδας κυκλοφορίας. Η τιμή εκκίνησης ανέρχεται σε 16.630 ευρώ στη βασική προσθιοκίνητη έκδοση "GL", ενώ η τετρακίνητη ξεκινάει από τα 18.230 ευρώ.
Συμπέρασμα
Στην έκτη γενιά του, το Suzuki Swift προβάλει πιο ικανό από ποτέ, διαθέτοντας όλα τα εφόδια προκειμένου να διατηρήσει τη θέση του ανάμεσα στα δημοφιλέστερα μοντέλα της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων. Μένοντας πιστό στην επιτυχημένη σχεδιαστική συνταγή της προηγούμενης γενιάς και κληρονομώντας όλα τα στοιχεία που το έχουν καταστήσει συνώνυμο της ευχρηστίας, το νέο Swift εξοπλίζεται με ένα νέο, βελτιωμένο σύστημα κίνησης και τελευταίας γενιάς τεχνολογίες που απαντούν στις ανάγκες του σύγχρονου αγοραστή.
«Όπλο» στη φαρέτρα του συνεχίζει να αποτελεί η τετρακίνητη έκδοση AllGrip Auto, που ξεχωρίζει το Swift από τον ανταγωνισμό, κλείνοντας το μάτι σε όσους κινούνται σε πιο απαιτητικά εδάφη και περιοχές που επηρέαζονται εύκολα από τις συνθήκες που επικρατούν τους χειμερινούς μήνες.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.197 κ.εκ. βενζίνη, 82 PS/5.700 σ.α.λ., 112 Nm/4.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, και στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 13,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,5λτ./100 χλμ. - 111 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.860/1.735/1.520 χλστ., 2.450 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 995 κιλά
Χώρος αποσκευών: 265 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 18.230 ευρώ (16.630 ευρώ στην προσθιοκίνητη έκδοση)/0 ευρώ