Ένας μήνας και 1.000 χλμ. με το ηλεκτρικό Volvo XC40 Recharge P6 -Πόσο μας κόστισε;
ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΓΑΛΑΝΗΣ / PHOTOS: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Η πιο «γήινη» ηλεκτρική εκδοχή του σουηδικού premium compact SUV συνδυάζει ποιότητα, κομψότητα και πολιτισμένη οδική συμπεριφορά, την ίδια ώρα που προσφέρεται σε μια ελκυστική τιμή.
Αποφασισμένη να αποτελέσει ηγέτιδα δύναμη στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης είναι η Volvo η οποία διευρύνει συνεχώς την γκάμα μηδενικών ρύπων τετράτροχων προϊόντων της, με πιο πρόσφατη προσθήκη το EX90, ένα μοντέλο-ορόσημο στον τομέα της ασφάλειας και της βιωσιμότητας.
Την είσοδο της σουηδικής εταιρείας στο καθεστώς της ηλεκτρικής κινητικότητας εγκαινίασαν - με τον πλέον πειστικό τρόπο - οι δύο μηδενικών ρύπων εκδοχές του Volvo ΧC40, Recharge P6 και Recharge Twin P8, οι οποίες πλαισιώνουν ιδανικά τις βενζινοκίνητες, πετρελαιοκίνητες και plug-in υβριδικές εκδόσεις του premium compact SUV.
BUY NOW
To προηγούμενο καλοκαίρι είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τις δύο ηλεκτρικές εκδόσεις του XC40. Με δεδομένο, ωστόσο, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν έναν καινούργιο κόσμο, που τώρα σιγά-σιγά αρχίζει να ξεδιπλώνεται και να γίνεται μέρος της ζωής μας, αποφασίσαμε να επανασυστηθούμε με το πρώτο μοντέλο του είδους της Volvo, εντάσσοντάς το στον δημοσιογραφικό μας στόλο. Επιλέξαμε την προσθιοκίνητη έκδοση P6, που δεν φέρει τον εκρηκτικό χαρακτήρα της P8, αλλά πιο γήινα χαρακτηριστικά τα οποία υποστήριξαν με απόλυτη επιτυχία τις αποστολές της συντακτικής μας ομάδας. Εμείς διανύσαμε σχεδόν 1.000 χλμ. πίσω από το τιμόνι του μοντέλου, κινούμενοι τόσο εντός του Λεκανοπεδίου όσο και έξω από αυτό.
Εξωτερικό: Αριστοκρατική σκανδιναβική ομορφιά
Σε επίπεδο εμφάνισης, το Volvo XC40 Recharge P6 δεν χρειάζεται συστάσεις, μιας και ακολουθεί το ιδιαίτερα επιτυχημένο σχεδιαστικό μοτίβο των συμβατικών εκδόσεων. Ένα μοτίβο που έχει αφήσει στο στίγμα του στον κόσμο των SUV, αποτελώντας αντικείμενο θαυμασμού, χάρη στους μπροστινούς LED προβολείς με τα φώτα ημέρας που παραπέμπουν στο σφυρί του Σκανδιναβού θεού Θωρ και τα επίσης επιβλητικά πίσω φώτα σε σχήμα "L". Οι μοναδικές διαφορές εντοπίζονται στην κλειστή μάσκα (λόγω της απουσίας κινητήρα εσωτερικής καύσης), των σχετικών λογότυπων Recharge, τις αεροδυναμικές ζάντες αλουμινίου 19 ή 20" και την απουσία εξάτμισης.
Εσωτερικό: Κομψότητα, ποιότητα, ευρυχωρία
Ο εξηλεκτρισμός του μοντέλου έφερε μικροαλλαγές και στην καμπίνα, με βασικότερη όλων την απουσία μπουτόν εκκίνησης. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός είναι να πατήσει το φρένο, να επιλέξει το «D» στο αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης και το premium compact SUV ξεκινά. Ο διάκοσμος του εσωτερικού ακολουθεί πιστά τις κορυφαίες σκανδιναβικές σχεδιαστικές απαιτήσεις, με τη συνολική εικόνα να είναι σύγχρονη και premium, δίχως την παραμικρή υπερβολή. Η ποιότητα των υλικών είναι ιδιαίτερα υψηλή, η συναρμογή κορυφαία και οι ταπετσαρίες, οι μοκέτες και οι διακοσμητικές φάσες έχουν κατασκευαστεί από βιώσιμα υλικά, αναδεικνύοντας το οικολογικό προφίλ της Volvo.
Διάχυτη στην καμπίνα είναι και μία digital αύρα για την οποία φροντίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3" με τη μίνιμαλ προσέγγιση και τα κομψά γραφικά, όπως και η κάθετη οθόνη των 12,3" για το σύστημα πολυμέσων με λογισμικό Android Automotive OS, διαθέτοντας λειτουργίες Google Assistant, Google Maps και Google Play Store. Η περιήγηση στο infotainment γίνεται απρόσκοπτα με ελάχιστες κινήσεις, ενώ υπάρχουν και φυσικά πλήκτρα (βλ. κλιματισμός) που απογειώνουν την εργονομία.
Το κάθισμα του οδηγού δεν κουράζει στο ελάχιστο, ακόμα και σε πολώρα ταξίδια, και οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι κάτι παραπάνω από αρκετές. Ικανοποίηση χαρίζουν και οι χώροι για τους επιβάτες, με τέσσερις ενήλικες να βρίσκουν εύκολα θέση, και έναν πέμπτο να βολεύεται στο μεσαίο πίσω κάθισμα δίχως πολλούς συμβιβασμούς. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 419 λίτρα, έχοντας πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, ενώ υπάρχει και ένας χώρος 31 λίτρων που κρύβεται κάτω από το καπό.
Σύστημα κίνησης: Η απόλυτη ισορροπία
Για τη κίνηση του Volvo XC40 Recharge P6 φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας στον εμπρός αξόνα που παράγει 231 ίππους (4.919 σ.α.λ. -11.000 σ.α.λ.) και 330 Nm και πλαισιώνεται από μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 69 kWh. Το μοντέλο διατίθεται με on-board φορτιστή 11 kW που επιτρέπει έναν πλήρη ανεφοδιασμό σε αντίστοιχης ισχύος wallbox σε 7 ώρες, ενώ υπάρχει δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή 150 kW. Σε αυτή την περίπτωση, η φόρτιση από το 0 στο 80% της ολοκληρώνεται σε περίπου μισή ώρα.
Προτού περάσουμε στο πεδίο της κατανάλωσης, να αναφέρουμε ότι η long term... συμβίωση μας με το μοντέλο μεταφράστηκε στη διάνυση σχεδόν 1.000 χλμ., περνώντας πίσω από το τιμόνι του πάνω από 30 ώρες. Ως επί το πλείστον κινηθήκαμε εντός της Αθήνας, ενώ πραγματοποιήσαμε και κάποια διαλείμματα, πραγματοποιώντας κάποιες εκδρομές σε κοντινές πόλεις.
Η μέση κατανάλωση των 18,3 kW/100 χλμ. που καταγράψαμε μετά την πολυήμερη συνύπαρξή μας με το μοντέλο αποτελεί μία αρκούντως ικανοποιητική τιμή, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι είναι χαμηλότερη ακόμα και από την τιμή που ανακοινώνει ο Σουηδός κατασκευαστής (18,7 kWh/100 χλμ.). Το κόστος για τα 100 χλμ. ήταν μόνο 5,8 ευρώ.
Εφόσον, μάλιστα, χρησιμοποιούσαμε συχνότερα τη λειτουργία του one-pedal, θα μπορούσαμε να δούμε ακόμα μικρότερα νούμερα. Χαμόγελα μας χάρισε και η πραγματική αυτονομία που υπερβαίνει τα 360 χλμ. (η Volvo ανακοινώνει 423 χλμ.), γεγονός που εξάλειψε το άγχος του... να μείνουμε από ηλεκτρική ενέργεια.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, αυτές συνάδουν απόλυτα με την ηλεκτρική υπόσταση του μοντέλου, με την επιταχύνση να είναι άμεση, αλλά σε καμία περίπτωση εκρηκτική, όπως συμβαίνει με την τετρακίνητη έκδοση P8. Η δύναμη περνά στο δρόμο πολύ στρωτά, κάτι οποίο, φυσικά, βοηθά στο να μη δαπανάται άσκοπα η ενέργεια της μπαταρίας. Όπως ανακοινώνει η σουηδική εταιρεία, η επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 7,4 δλ., με τον ηλεκτρονικό κόφτη να επεμβαίνει στα 160 χλμ./ώρα.
Ένας από τους τομείς όπου το Volvo XC40 Recharge P6 διέπρεψε ήταν κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο. Το premium compact SUV είναι ευθύβολο και απολύτως ξεκούραστο, κάτι στο οποίο συμβάλλει και η πολύ καλή ηχομόνωση που αποτρέπει τη διείσδυση παρασιτικών θορύβων στην καμπίνα.
Το XC40 Recharge P6 πήρε υψηλό βαθμό και κατά την κίνηση σε επαρχιακούς δρόμους, όπου το στιβαρό πλαίσιο παρέχει αίσθηση ασφάλειας σε όλους τους επιβαίνοντες και περιορίζει τις κλίσεις τους δύο τόνους αμαξώματος στις στροφές. Για το τελευταίο φροντίζει και η ανάρτηση που μολονότι είναι ελαφρώς σφιχτή ανταπεξέρχεται άκοπα στο ανάγλυφο του οδοστρώματος, καμουφλάροντας την παρουσία των 20άρηδων τροχών. Άξια αναφοράς είναι και η δουλειά που έχει γίνει στο σύστημα διεύθυνσης, με το τιμόνι να έχει πολύ καλό feedback, όπως και στα φρένα που αποδεικνύονται ισχυρά, δίχως να έχουν αυτή τη μέτρια αίσθηση που συναντάνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Συμπερασματικά
Το Volvo XC40 Recharge P6 αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και ολοκληρωμένα οχήματα στην κατηγορία, με όπλα στη φαρέτρα του την κομψή εμφάνιση, το premium και ευρύχωρο εσωτερικό, την ασφάλεια, την άνεση κατά το ταξίδι και την πολύ καλή κατανάλωση ενέργειας. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πακέτο που προσφέρεται στην ελκυστική τιμή των 46.252 ευρώ, η οποία μέσω της κρατικής επιδότησης του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» πέφτει στα 38.252 ευρώ, με δυνατότητα περαιτέρω μείωσης στα 37.252 ευρώ, εφόσον συνοδευτεί με απόσυρση παλαιού οχήματος.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 231 PS, 330 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 18,7 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 423 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 69 kWh (67 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.440/1.863/1.647 χλστ., 2.702 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.030 κιλά
Χώρος αποσκευών: 419 λτ. + 31 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 46.252 ευρώ ( από 37.252 ευρώ με κρατική επιδότηση και απόσυρση) / 0 ευρώ