Ένας μήνας και 1.500 χλμ. με το plug-in hybrid Audi Q3 45 TFSI e – Πόσο μας έκαψε;

Audi Q3 45 TFSI e 1

Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό SUV της Audi προσέφερε τις υπηρεσίες του αγόγγυστα και η συντακτική ομάδα του carandmotor.gr ευπειθώς αναφέρει.

Η γκάμα της Audi εξηλεκτρίζεται με ταχύτατους ρυθμούς και πέρα από τα ήπια υβριδικά, τα full υβριδικά και τα ηλεκτρικά μοντέλα που έχει στην γκάμα της, διαθέτει και οκτώ plug-in hybrid στην ελληνική αγορά. Όπως αντιλαμβάνεστε, η ποικιλία επιλογών δίνει μεγάλη ελευθερία στο αγοραστικό κοινό και δείχνει την σοβαρότητα με την οποία η γερμανική εταιρεία βαδίζει προς μέλλον.

Audi Q3 45 TFSI e 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο στόλος αυτοκινήτων για δοκιμή μακράς διάρκειας του site μας εμπλουτίστηκε τον Ιούλιο από την plug-in hybrid έκδοση του δημοφιλούς SUV Audi Q3, γράφοντας περίπου 1.500 χλμ. (1.531 χλμ.) μέσα σε 30 ημέρες χρήσης.

Στα σημεία

Η κατηγορία των μεσαίων plug-in hybrid SUV εμπλουτίζεται διαρκώς με νέες προτάσεις, αλλά το μοντέλο της Audi είναι από τα λίγα που προσφέρεται σε δύο εκδόσεις αμαξώματος: το 5θυρο συμβατικό και το 5θυρο Sportback με την επικλινή οροφή. Το δικό μας λευκό 45 TFSI e έχει το «κλασικό» αμάξωμα με το εξοπλιστικό πακέτο S Line, και το παραλάβαμε με κάτι παραπάνω από 10.000 χλμ. (10.170 χλμ). Η εικόνα του, παρά την γρήγορη συλλογή ψηφίων στον ολικό χιλιομετρητή ήταν άριστη, καθώς τόσο το αμάξωμα και οι τροχοί, όσο και η καμπίνα, έχουν διατηρήσει τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά.

Audi Q3 45 TFSI e 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εσωτερικό του επαναφορτιζόμενου υβριδικού Q3 δεν εντοπίζονται διαφορές, πέρα από την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Αυτό σημαίνει ότι διατηρεί την 5θέσια διάταξη και το συρόμενο πίσω κάθισμα, αλλά ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί σημαντικά σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις (380 λτ. από 530 λτ.), χωρίς όμως χάσει το πλήρως εκμεταλλεύσιμο ορθογώνιο σχήμα του.

Tα πλαστικά της καμπίνας, μαλακά και σκληρά, δεν παρουσιάζουν φθορές και έχουν διατηρήσει την ποιότητα και την εικόνα τους. Το ίδιο πολύ καλό πρόσωπο παρουσιάζουν οι διακοσμητικές φάσες που δεν έχουν χαραχθεί και παραμένουν αγέρωχες στη θέση τους, καθώς και οι υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων. Μάλιστα, το κάθισμα του οδηγού μετά από περίπου 12.000 χλμ. συνολικά δεν παρουσιάζει αλλοιώσεις στο σχήμα του και τα πλαϊνά μέρη του μοιάζουν άθικτα.

Audi Q3 45 TFSI e 7

Στα συστήματα ενημέρωσης και συνδεσιμότητας, το Q3 45 TFSI e έρχεται στάνταρ με ψηφιακό πίνακα οργάνων και σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής με ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, διαθέτοντας διαφοροποιημένο μενού που παρουσιάζουν και τις απαραίτητες ενδείξεις του plug-in hybrid συστήματος κίνησης. Η απόδοσή τους παραμένει ίδια και οι οθόνες δεν παρουσιάζουν αλλοιώσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Plug & Play

Το υβριδικό σύστημα του 45 TFSI e αποτελείται από τον βενζινοκινητήρα 1.4 TFSI που αποδίδει 150 PS και 250 Nm (από τις μόλις 1.550 rpm), και συνδυάζεται με ειδικά εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Το ηλεκτρικό σύστημα αποδίδει 116 ίππους και 330 Nm, ενώ τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh με καθαρή χωρητικότητα 10,4 kWh. Η συνδυαστική απόδοση του συγκεκριμένου συστήματος φτάνει τους 245 ίππους και τα 400 Nm στο πρόγραμμα Dynamic του Audi Drive Select. Στα υπόλοιπα προγράμματα και μέσω των επιλογών «Battery Hold» και «Battery Charge» μπορείτε να επιλέξετε εάν θέλετε να κρατήσετε ενέργεια ή να φορτίσετε την μπαταρία μέσω του βενζινοκινητήρα. Πατώντας όμως το πλήκτρο EV μπορείτε να κινηθείτε αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 45 χλμ., πάντα με την προϋπόθεση ότι θα ξεκινήσετε με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη.

Audi Q3 45 TFSI e 9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως είναι λογικό η μέγιστη ισχύς σε αυτή την περίπτωση περιορίζεται στους 116 ίππους του ηλεκτροκινητήρα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα. Με οδήγηση μόνο στην πόλη και σωστή χρήση του ενεργού συστήματος ανάκτησης ενέργειας, θα δείτε την ηλεκτρική αυτονομία να φτάνει και τα 50 χλμ.. Από εκεί και πέρα θα καίτε αναγκαστικά και βενζίνη, οπότε σε έναν υποθετικό κύκλο 100 χλμ. δε θα κάψετε περισσότερα από 5 λίτρα βενζίνης χωρίς φόρτιση. Σε συνδυασμό μάλιστα με το 45άρι ρεζερβουάρ καυσίμου (60άρι στις συμβατικές εκδόσεις) η αυτονομία θα φτάσει εύκολα τα 600 χλμ.

Η μπαταρία μπορεί να φορτίσει είτε σε οικιακή πρίζα είτε σε wallbox, με τον ενσωματωμένο φορτιστή να μπορεί να απορροφήσει μόλις 3,7 kWh. Γι’ αυτό απαιτούνται κάτι λιγότερο από τέσσερις ώρες για την πλήρη φόρτιση, με τη θύρα φόρτισης να βρίσκεται στο εμπρός αριστερό φτερό και να ανοίγει από διακόπτη στην πόρτα του οδηγού.

Χωρίς αλλοιωμένη γεύση

Το plug-in hybrid σύστημα κίνησης εξασφαλίζει δυνατές επιδόσεις στο βάρους 1.815 κιλών Q3 45 TFSI e, με την μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 7,3 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 210 χλμ./ώρα. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι ακόμα πιο δυνατή, χάρη στην άμεση υποβοήθηση του ηλεκτρομοτέρ. Σε κάθε περίπτωση, εκκινεί ηλεκτρικά και μόνο σε περίπτωση ψύχους ή επιλογής του σπορ προγράμματος λειτουργίας στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη θα ξεκινήσει με τον θερμικό κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Audi Q3 45 TFSI e 5

Οδηγώντας το γερμανικό SUV με το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης, αμέσως αντιλαμβάνεσαι την διαφορά σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες. Η απουσία θορύβου και κραδασμών όταν κινείσαι ηλεκτρικά, σε συνδυασμό με την μελετημένη ηχομόνωση που διαθέτει, χαρίζουν ένα ιδιαίτερα ήσυχο περιβάλλον οδήγησης. Και όλα αυτά, χωρίς να χάσει την δυνατότητα να σκονίσει τις λαμαρίνες τους, μιας και η απόσταση από το έδαφος της έκδοσης 45 TFSI e δεν παρουσιάζει διαφορά με αυτή των συμβατικών εκδόσεων.

Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, εάν φορτίζετε σε καθημερινή βάση και δεν διανύετε περισσότερα από 40 χλμ. την ημέρα θα καταφέρετε να κινείστε ουσιαστικά χωρίς να τεθεί σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας. Το κόστος για μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας στο σπίτι δεν θα ξεπεράσει τα 1,8 ευρώ, ενώ εάν έχετε την δυνατότητα να φορτίσετε δωρεάν σε κάποιο wallbox, το κόστος μετακίνησης εκμηδενίζεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Audi Q3 45 TFSI e 11

Σε περίπτωση όμως που διανύετε περισσότερα χιλιόμετρα, η καθημερινή φόρτιση θα φροντίσει να ρίξει αρκετά την μέση κατανάλωση και κατά συνέπεια το κόστος. Επιπλέον, όπως είναι λογικό, η κατανάλωση σε μεγαλύτερες αποστάσεις όπου το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας της μπαταρίας έχει χρησιμοποιηθεί, παραμένει αρκετά μειωμένη συγκριτικά με ένα βενζινοκίνητο SUV της ίδιας κατηγορίας και αντίστοιχων επιδόσεων. Τότε θα την δείτε να κυμαίνεται γύρω από τα 7,5 λίτρα/100 χλμ., με την μέση της δοκιμής να κυμαίνεται στα 5 λίτρα/100 χλμ. με συνεχόμενη χρήση του συστήματος κλιματισμού. Αυτό μεταφράζεται σε κόστος 9,96 ευρώ για κάθε 100 χλμ. (1,993 ευρώ το λίτρο αμόλυβδης) που διανύαμε με «αφόρτιστη» μπαταρία. Υπενθυμίζουμε πάντως ότι το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα δεν αφήνει ποτέ την μπαταρία να «μηδενίσει» σε ρεύμα, αφού υπάρχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση και πέδηση που στέλνει ενέργεια σε κάθε ευκαιρία.

Συμπερασματικά, η συμβίωση με το Audi Q3 45 TFSI e δεν είχε εκπλήξεις. Απεναντίας κέρδισε αρκετούς φίλους, καθώς έδειξε απλόχερα τον ραφιναρισμένο και ευκολοδήγητο διττό χαρακτήρα του. Προαπαιτούμενο όμως για να μπορέσει να δείξει το ποιόν του είναι η καθημερινή φόρτιση. Μόνο έτσι θα μπορέσει ο οδηγός να εκμεταλλευτεί πραγματικά τη δυνατότητά του να κινείται ηλεκτρικά και με σχεδόν μηδενικό κόστος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Audi Q3 45 TFSI e 6

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η τεχνολογία plug-in hybrid μεταφράζεται σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (37 γρ./χλμ. CO2), εταιρικές φοροελαφρύνσεις και ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο. Ακόμα, καλύπτεται με εγγύηση για δύο χρόνια για τα μηχανικά του (με δυνατότητα για άλλα τόσα με επιπλέον κόστος), με την αντίστοιχη της μπαταρίας να είναι οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.395 κ.εκ., 150 ίπποι/ 5.000 – 6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.500 - 3.500 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 116 ίπποι, 330 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 245 ίπποι, 400 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο S tronic 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,6 λτ./100 χλμ., 37 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.485/1.849/1.625 χλστ., 2.680 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.815 κιλά
Χώρος αποσκευών: 380 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 47.900 ευρώ- 0 ευρώ

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ