Με ανεξάντλητες εκτός δρόμου δυνατότητες και τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V6 κινητήρας βενζίνης να προσφέρει ανά πάσα στιγμή το επιπλέον κίνητρο, το νέο Ford Ranger Raptor διατηρεί τα σκήπτρα της κατηγορίας των pickup.
Για μια γενιά γαλουχημένη με την εικόνα των ηρωικών pickup της μεγάλης των Ιαπώνων σχολής να οργώνουν την ελληνική ύπαιθρο, αρνούμενα να παραδώσουν το πνεύμα ή έστω τη σκυτάλη, είναι μάλλον δύσκολο να αντιληφθεί πώς η Ford κατάφερε να μεταμορφώσει ένα υπεράνω κάθε υποψίας… διπλοκάμπινο σε μια πρόταση που όχι μόνον φέρει την υπογραφή της Ford Performance αλλά και τα σπάνια -στις ημέρες μας- γονίδια του νικητή. Ο λόγος για το νέο Ranger Raptor, το οποίο αποτέλεσε την αφορμή για το σύντομο ταξίδι μας στα περίχωρα της Βαρκελώνης.
Πόσο νέο είναι το Ford Ranger Raptor;
BUY NOW
Η εικόνα του ήταν και παραμένει εντυπωσιακή, έχοντας αποκτήσει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που θα του επιτρέψουν να ταξιδέψει στον χρόνο χωρίς να κινδυνεύει να χαρακτηριστεί ανεπίκαιρο ή αναχρονιστικό. Οι προβολείς τεχνολογίας Matrix LED είναι μία από τις πολλές αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί το νέο Ranger Raptor, πλαισιώνοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την επιβλητική κεντρική εισαγωγή αέρα με το αποστομωτικό λογότυπο της Ford.
Αντιστοίχως, τον πρώτο λόγο στον θάλαμο επιβατών έχει η κάθετης διάταξης οθόνη αφής των 12 ιντσών, καθώς και ο επίσης ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4 ιντσών. Νέα και με καλύτερη πλευρική στήριξη είναι και τα καθίσματα, την ίδια στιγμή που τα κατασκευασμένα από μαγνήσιο paddles όπως και το επενδυμένο με δέρμα τιμόνι βάζουν κι αυτό το λιθαράκι τους στην επιτυχημένη προσπάθεια δημιουργίας ενός εξαιρετικά ποιοτικού και συνάμα πειστικού look and feel.
Σε αυτό βέβαια που οφείλει να σταθεί κανείς ώστε να αναδείξει το αναβαθμισμένο προφίλ του νέου Ford Ranger Raptor είναι τα μηχανικά μέρη, ξεκινώντας φυσικά από τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V6 κινητήρα των 2,9 λίτρων ο οποίος με τους 292 ίππους και τα 491 Nm ροπής ξεχωρίζει ανάμεσα στις τεχνικές προδιαγραφές του αυτοκινήτου.
Το εξακύλινδρο σύνολο είναι το ισχυρότερο που έχει τοποθετηθεί κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του Ford Ranger Raptor, ανεβάζοντας επίπεδο μια κατασκευή που ούτως ή άλλως αρέσκεται στην υπερβολή.
Σημειώστε ότι η Ford Performance δεν αρκέστηκε στην επιλογή ενός κινητήρα τριών λίτρων για το κορυφαίο pickup των ημερών μας, αλλά εξάντλησε κάθε περιθώριο εξέλιξής του, ενσωματώνοντας ακόμα και σύστημα anti-lag –γνωστό από τα Ford GT και Focus ST- το οποίο διατηρεί τους δύο υπερσυμπιεστές σε πλήρη περιστροφή ακόμα κι αν οδηγός τραβήξει το πόδι του από το γκάζι ώστε να εξασφαλίσει την ταχύτερη δυνατή απόκριση αν και εφόσον επιστρέψει σε αυτό.
Λεπτομέρεια που κάνει την ηχητική διαφορά - ανάμεσα στο πλήθος των ρυθμίσεων που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός, περιλαμβάνεται και κείνη που μεταβάλλει, σε τέσσερα διαφορετικά στάδια, τον ήχο που παράγει το σύστημα εξαγωγής καυσαερίων.
Κατά τα λοιπά, το αυτόματο κιβώτιο των δέκα σχέσεων έχει με τη σειρά του βελτιστοποιηθεί, αποτελώντας τον πολύτιμο συνδετικό κρίκο του κινητήρα με το σύστημα τετρακίνησης, το οποίο αποτελείται από το κεντρικό-ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό και δύο ακόμα διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης ακροβολισμένα σε κάθε άξονα.
Τον μακρύ κατάλογο των αναβαθμίσεων κλείνουν οι αναρτήσεις και ειδικότερα τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της FOX, τα οποία προσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά απόσβεσής τους σε πραγματικό χρόνο, επεκτείνοντας την ούτως ή άλλως εντυπωσιακή ικανότητα του Ford Ranger Raptor να ταξιδεύει με την ίδια ευκολία και άνεση στο χώμα και την άσφαλτο.
Ανερυθρίαστα ισοπεδωτικό
Νέος-ισχυρότερος κινητήρας, αναβαθμισμένο πλαίσιο και αναρτήσεις, ταχύτερο σε απόκριση σύστημα μετάδοσης με σχέσεις υποπολλαπλασιασμού. Το νέο Ford Ranger Raptor είναι μια πραγματική πολεμική μηχανή με τον μανδύα ενός πληθωρικού σε διαστάσεις pickup.
Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V6 κινητήρας κάνει τη διαφορά, χαρίζοντας το απαιτούμενο πλεόνασμα ισχύος σε μια πρόταση που παρά το… καθηλωτικό βάρος των 2,5 τόνων, διατηρεί την ικανότητα να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα.
Φυσικά το Ranger Raptor δεν θα το αποκτήσει κανείς για τις εκρηκτικές επιδόσεις του αλλά για την ικανότητά του να ισοπεδώνει -κυριολεκτικά- κάθε εμπόδιο που βρεθεί στο διάβα του. Χωρίς να απαιτεί δεξιότητες… ταχυδακτυλουργού από τον χειριστή του και το κυριότερο χωρίς να αφήνει την παραμικρή αμφιβολία ότι θα φέρει εις πέρας την αποστολή που του έχεις αναθέσει.
Επτά διαφορετικά προγράμματα οδήγησης -τα πέντε εκ των οποίων αφορούν την εκτός δρόμου κίνηση- συνυπογράφουν την ικανότητα του νέου Ford Ranger Raptor να προσαρμόζεται με αστραπιαία ταχύτητα στις εκάστοτε συνθήκες.
Το βάρος, τα σχεδόν… χωμάτινα ελαστικά και εν προκειμένω ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου επιβάλλει έναν διαφορετικό τρόπο διαχείρισης των ισορροπιών στην άσφαλτο, η διαπίστωση αυτή ωστόσο δεν αναιρεί το γεγονός ότι η απόσταση του νέου Ford Ranger Raptor από οποιαδήποτε άλλη πρόταση της κατηγορίας των pickup είναι… χαοτική. Τ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 2.956 κ.εκ. βενζίνη, 292
PS/5.500 σ.α.λ., 491 Nm/2.300 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο δέκα
σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 7,8 δλ. 0-100
χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 13,8
λτ./100 χλμ., 315 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος):
5.360/2.028/1.926 χλστ., 3.270 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.454 κιλά
Τιμή: 71.610
ευρώ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ