Αμφισβητώντας τον παραδοσιακό ορισμό της πολυτέλειας, η Lexus δεν διστάζει να χαμηλώσει τον πήχη και να επιδοθεί στην ανάδειξη της premium πτυχής ενός αστικών διαστάσεων και προδιαγραφών SUV.
Η Lexus καθιερώθηκε στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα ως ένα premium brand, το οποίο κατάφερε να συνδυάσει την αποδεδειγμένη, στο πέρασμα του χρόνου, αξιοπιστία με το γυαλιστερό περιτύλιγμα της πολυτέλειας.
Ακόμα και σήμερα, σχεδόν 35 χρόνια μετά το διστακτικό της ξεκίνημα, η Lexus ακολουθεί την ίδια ακριβώς συνταγή, συντηρώντας στον πυρήνα των μοντέλων της το ανόθευτο DNA της μεγάλης του ιαπωνικού γένους σχολής.
BUY NOW
Ως γνήσιος εκπρόσωπος αυτής της σχολής μάς συστήνεται και το μικρότερο μοντέλο στη μέχρι τώρα πορεία της Lexus. Ένα τυπικό B-SUV, ένα crossover πόλης, το οποίο έρχεται να σταθεί στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς, έχοντας εξελιχθεί και σχεδιαστεί για να κατακτήσει ίσως το απαιτητικότερο κοινό της υφηλίου. Αυτό της γηραιάς ηπείρου.
Πρόκειται για το Lexus LBX, μια ευρωπαϊκή σπουδή ενός Ιάπωνα κατασκευαστή, που αποφάσισε να χαμηλώσει τον πήχη, όχι όμως και να προβεί σε εκπτώσεις, τοποθετώντας στην ευρύτερη κατηγορία των μικρών SUV μια πρόταση ικανή να κάνει τη διαφορά.
Τόσο ίδιο μα τόσο διαφορετικό
Το LBX δεν ξεπερνά σε μήκος τα 4,2 μέτρα έχοντας ως βάση την πλατφόρμα που φιλοξενεί και το γνωστό στους περισσότερους Έλληνες Yaris Cross.
Μια βάση η οποία επί της ευκαιρίας αναβαθμίστηκε, κερδίζοντας σε πλάτος, σε μήκος και σε ακαμψία ώστε να ανταποκριθεί στις αυξημένες υποχρεώσεις μιας premium κατασκευής.
Για του λόγου το αληθές, σε σχέση με το Toyota Yaris Cross το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 20 χιλιοστά, το πλάτος κατά 60 χιλιοστά ενώ μεγαλύτερα είναι και τα μετατρόχια, την ίδια στιγμή που οι πρόβολοι συρρικνώθηκαν προφυλάσσοντας τον compact χαρακτήρα του "μικρού" Lexus.
Στη λογική της ουσιαστικής διαφοροποίησης, παρεμβάσεις έχουν πραγματοποιηθεί τόσο στο σύστημα διεύθυνσης όσο και στην ανάρτηση, ευελπιστώντας ότι η συγγένεια με το Yaris Cross να αναθεωρηθεί και η συμμετοχή της «μαμάς» Toyota στην εξέλιξη του LBX να αποδειχθεί… φιλική και όχι καθοριστική.
Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε το γεγονός ότι το γνώριμο υβριδικό σύνολο που έχει «χτιστεί» γύρω από τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης του 1,5 λίτρου ισχυροποιήθηκε με ένα νέο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος με 94 ίππους εκτίναξε τη συνδυαστική απόδοση από τους 116 στους 136 ίππους, τόσο στις δικίνητες όσο και στις τετρακίνητες διαμορφώσεις του αυτοκινήτου.
20 επιπλέον ίπποι σε ένα ικανότερο πλαίσιο και με την ποιοτική υπογραφή της Lexus να διαλύει κάθε υποψία ότι το LBX αποτελεί το remake ενός αυτοκινητικού blockbuster που κέρδισε κοινό και κριτικούς.
Νέα είναι και η bi-polar μπαταρία υδριδίου μετάλλου του 1 kWh που υποστηρίζει τη λειτουργία του υβριδικού συνόλου, εξασφαλίζοντας την αποδοτικότερη διαχείριση της ενέργειας.
Premium Casual
Το πρώτο ασφαλές συμπέρασμα, λοιπόν, που αβίαστα προκύπτει από την πρώτη μας επαφή με το LBX είναι ότι το μικρό SUV της Lexus διαθέτει την απαραίτητη απόσταση ασφαλείας ώστε να μην συσχετιστεί με το ταπεινότερο Yaris Cross και τη συγκρατημένα αισιόδοξη κατασκευαστική λογική της Toyota.
Η ποιότητα της κατασκευής στον θάλαμο επιβατών είναι εφάμιλλη εκείνης των μεγαλύτερων σε διαστάσεις προτάσεων της Lexus με τον εξοπλισμό να ακολουθεί τον δρόμο της αρετής, αποφεύγοντας τον όποιο συμβιβασμό σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας.
Ενδεικτικό της προσοχής που επέδειξαν οι άνθρωποι της Lexus στη βάση της εξέλιξης και της κατασκευής του LBX είναι το αφρώδες πλαστικό που καλύπτει την ανώτερη επιφάνεια του ταμπλό και η αψεγάδιαστη συναρμογή ακόμα και σε σημεία όπου συναντώνται διαφορετικής σύνθεσης ή προέλευσης υλικά.
Οι κορυφαίες εξοπλιστικά διαμορφώσεις διακρίνονται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και την αντιστοίχου… βεληνεκούς οθόνη (9,8 ίντσες) της κεντρικής κονσόλας, στη βάση της οποίας φιλοξενούνται εύκολα προσβάσιμες υποδοχές για μικροαντικείμενα και οι θύρες φόρτισης και επικοινωνίας.
Ο εξοπλισμός κλιμακώνεται με τέτοιον τρόπο ώστε το Lexus LBX να εξαντλήσει τις δυνατότητες εξατομίκευσης και να ικανοποιήσει δίχως αστερίσκους ακόμα και εκείνον που θα θελήσει να αποκτήσει ένα RX σε συσκευασία… τσέπης.
Στοιχεία όπως το head-up display, o ατμοσφαιρικός φωτισμούς με τους αναρίθμητους συνδυασμούς, ο μακροσκελέστατος κατάλογος των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, οι ενεργοί προβολείς τεχνολογίας LED ακόμα και το ηχοσύστημα της Mark Levinson, δημιουργούν την απόλυτη βεβαιότητα ότι το LBX δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα… μεγαθήρια της κατηγορίας των premium SUV.
Σχεδόν τίποτα, μιας και οι χώροι τους πίσω επιβάτες ίσως… ζορίσουν εκείνους που θα θελήσουν να προσφέρουν στο πρώτο B-SUV στην ιστορία της Lexus ρόλο… βασικού και αναντικατάστατου στο οικογενειακό ρόστερ.
Τουναντίον, τα 402 λίτρα του χώρου αποσκευών κινούνται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, μετριάζοντας στο τέλος της ημέρας τις αρχικές ενστάσεις για τη χωροταξία του θαλάμου επιβατών.
Σε ένα νέο υβριδικό μονοπάτι
Όπως προαναφέραμε το υβριδικό σύνολο του αναλαμβάνει την κίνηση του Lexus LBX έχει αναβαθμιστεί με την προσθήκη ενός ισχυρότερου ηλεκτροκινητήρα που χαρίζει 20 επιπλέον ίππους στο «άθροισμα» της συνδυαστικής ισχύος.
Το αποτέλεσμα αυτής της καλοδεχούμενης αλλαγής γίνεται από την πρώτη κιόλας στιγμής αντιληπτό, χάρη στην αμεσότερη απόκριση που επιδεικνύει το πεντάλ του γκαζιού ακόμα και όταν επιταχύνεις από στάση αλλά κυρίως χάρη στο βάθος που έχει αποκτήσει το υβριδικό σύνολο σε όλο σχεδόν το εύρος λειτουργίας του.
Η επιπλέον ισχύς των 20 ίππων έχει επί της ουσίας καταστήσει ηπιότερες και τις αντιδράσεις του CVT κιβωτίου, μετριάζοντας την ένταση και τη συχνότητα με την οποία βυθίζεται στο φαύλο κύκλο της αμηχανίας σε μια απέλπιδα προσπάθεια να ανταποκριθεί στις εξεζητημένες(;) απαιτήσεις του οδηγού.
Ανάμεσα στα προτερήματα του υβριδικού συνόλου ξεχωρίζει για τους προφανείς λόγους η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, η οποία χωρίς δυσκολία υποχωρεί κάτω από το όριο των 5,0 λίτρων επιβεβαιώνοντας τα νούμερα που ανακοινώνει ο Ιάπωνας κατασκευαστής.
Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις του πλαισίου, ακόμα και στις δικίνητες εκδόσεις και τον ημιάκαμπτο άξονα στους πίσω τροχούς, το LBX έχει τον τρόπο να υποστηρίξει την… αριστοκρατική καταγωγή του, χωρίς να ταλαιπωρεί ή να τιμωρεί όποιον πραγματοποίησε το εξοπλιστικό άλμα, επιλέγοντας τους τροχούς των 18 ιντσών.
Το μεστό σύστημα διεύθυνσης και η βελτιωμένη αίσθηση του μεσαίου πεντάλ, συμπληρώνουν το παζλ ενός αυτοκινήτου που δεν θα δυσκολευτεί να βρει το δικό του κοινό σε μια αγορά όπως η ελληνική.
Η διάθεση του Lexus LBX στη χώρα μας θα ξεκινήσει τον προσεχή Μάρτιο με τιμές που ξεκινούν από τα 31.300 ευρώ για εκδόσεις με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και από τα 40.000 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.490 κ.εκ., 91 PS/ 5.500 σ.α.λ., 120 Nm/3.600-4.800 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 94 PS, 185 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 136 PS/185 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο e-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,2 sec. 0-100 km/h, 170 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,7-4,4 λτ./100 χλμ., 108-100 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.190/1.825/1.560 χλστ., 2.580 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.280 κιλά
Χώρος αποσκευών: 402 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 31.300 ευρώ- 0 ευρώ
Άφιξη στην Ελλάδα: Μάρτιος 2024