Lynk & Co 01: Ένας μήνας και 3.000 χιλιόμετρα με το νέο plug-in υβριδικό SUV

Lynk & Co 01

Ή αλλιώς, πώς ένα plug-in υβριδικό μοντέλο μπορεί να αποδειχτεί ιδανικός σύμμαχος στις οικογενειακές καλοκαιρινές διακοπές.

"Βρήκαμε ένα λιμανάκι απ' όλους ξεχασμένο, ερημικό..." τραγουδούσε ο Κώστας Χαριτοδιπλωμένος στο "Βραδινό μπανάκι" και χιλιάδες άνθρωποι ονειρεύονταν πότε θα έρθει η στιγμή για τις δικές τους καλοκαιρινές διακοπές, ώστε να γλιτώσουν από τη ζούγκλα της πόλης και να απολαύσουν στιγμές ηρεμίας.

Εκτός όμως από την τοποθεσία, σημασία έχει και το αυτοκίνητο, καθώς θα πρέπει να αντιμετωπίσει όλες τις συνθήκες που συνοδεύουν τις θερινές διακοπές. Η ζέστη, οι παραλίες, οι αποσκευές και τα επαρχιακά δίκτυα με δρόμους χωρίς σωστή συντήρηση είναι μόλις μερικά στοιχεία που είναι ικανά να φτάσουν οποιοδήποτε αυτοκίνητο στα όριά του. Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο απαιτητικά όταν στην εξίσωση μπαίνουν μικρά παιδιά, τα οποία χρειάζονται τη δική τους ειδική μεταχείριση μέσα στο αυτοκίνητο και φυσικά το δικό τους χώρο, τόσο για αυτά όσο και για τα πράγματά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εδώ λοιπόν ήρθε ως "μάννα εξ ουρανού" το μπλε Lynk & Co 01, το premium SUV που δημιουργήθηκε σε συνεργασία της Geely και της Volvo, σχεδιασμένο και εξελιγμένο στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.

Το αυτοκίνητο θα ήταν το όχημα μεταφοράς του γράφοντος και της οικογένειάς του σε ένα ταξίδι που περιλάμβανε σχεδόν όλη την Ανατολική Πελοπόννησο, με πρώτο προορισμό την ιστορική Μονεμβασιά, όπου δεσπόζει το μεσαιωνικό της φρούριο.

Φυσικά, το αυτοκίνητο χρησιμοποιήθηκε και στην Αθήνα, για τις μετακινήσεις μετά τις διακοπές, όπου και πάλι καταφέραμε μαζί του να ξεφύγουμε για δύο τριήμερα σε διαφορετικούς προορισμούς και να γράψουμε τελικά 1 μήνα μετά το τέλος της παράδοσης των κλειδιών του, ακριβώς 3.034 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με μήκος 4,54 μέτρα και μεταξόνιο 2,73 μέτρα, το Lynk & Co 01 έδειξε από την αρχή ότι η άνεση των επιβατών είναι δεδομένη ακόμα και για 4 ψηλούς ενήλικες, ενώ τα 466 λίτρα του πορτμπαγκάζ με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, το μηδενικό κατώφλι φόρτωσης και τους γάντζους για χειραποσκευές, αποδείχθηκαν ότι χωρούν πολλά περισσότερα από όσα κάποιος πιστεύει. Καρότσι μεταφοράς μωρού, βαλίτσες, κουβαδάκια, καρέκλες, ομπρέλες και ότι άλλο χρειάζεται μια οικογένεια βρήκαν τη θέση τους χωρίς στρίμωγμα, με την ηλεκτρική πόρτα του πορτμπαγκάζ να προσφέρει εξαιρετική ευκολία.

Το μόνο που πρέπει να έχει στο νου του ο οδηγός είναι ότι το καλώδιο φόρτωσης βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ και η πρόσβαση είναι κάπως δύσκολη με τόσες αποσκευές. Ένα καλώδιο που όμως δεν θα του χρειαστεί άμεσα στο ταξίδι, αφού το plug-in hybrid σύστημα του μοντέλου αποδείχτηκε ότι με σωστή διαχείριση του ρεύματος μπορεί να κρατήσει αρκετά χαμηλά την κατανάλωση, ακόμα και όταν ο οδηγός κάνει 300 χιλιόμετρα χωρίς στάση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κινητήριο σύνολο του Lynk & Co 01 των 262 ίππων και των 425 Nm ροπής, που αποτελείται από έναν 3κύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων 180 ίππων, ένα ηλεκτρομοτέρ 81 ίππων και μια μπαταρία χωρητικότητας 14,1 kWh, απέδειξε ότι τα plug-in hybrid μοντέλα δεν είναι οικονομικά μόνο μέσα σε αστικό περιβάλλον.

Συγκεκριμένα, στη διαδρομή Αθήνα-Μονεμβασιά η μέση κατανάλωση κινήθηκε σε diesel επίπεδα, με την προσοχή μας να δίνεται μόνο στη διατήρηση και στην ανάκτηση ενέργειας, όποτε το επέτρεπαν οι καταστάσεις. Σε κατηφορικούς δρόμους, όπου έτσι κι αλλιώς το όχημα δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις σε ισχύ, επιλέγαμε ο κινητήρας να φορτίζει την μπαταρία, ενώ σε συνθήκες χαλαρής ροής στον αυτοκινητόδρομο βάζαμε τη λειτουργία Save, που κρατάει το επίπεδο του ρεύματος ανεπηρέαστο, ώστε να χρησιμοποιηθεί σε πιο απαιτητικά σημεία, όπως μεγάλες ανηφόρες που έχει ουσιαστικό νόημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αποτέλεσμα ήταν το C-SUV να μας φιλοδωρήσει με ένα 5,7 λτ./100 χλμ. σε ό,τι αφορά στην κατανάλωσή του, νούμερο εντυπωσιακά καλό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Αφού φτάσαμε στο πρώτο σημείο του προορισμού δεν παραλείπαμε να φορτίζουμε την μπαταρία, μια εύκολη κι απλή διαδικασία που θέλει λιγότερο από 3 ώρες σε 11άρη φορτιστή για να ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα να κάνουμε πάνω από 65 χιλιόμετρα την ημέρα χωρίς να καίμε στάλα βενζίνης.

Ταυτόχρονα, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων έκανε τις μετακινήσεις ακόμα πιο άνετες, με την εκτόνωση της ισχύος να είναι άμεση κάθε φορά που το απαιτούσαν οι συνθήκες. Τα 8 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για να ολοκληρώσει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα μπορεί να χαρακτηρίζονται άκρως ικανοποιητικά για ένα SUV 1,88 τόνων, αλλά ο κύριος προσανατολισμός του είναι να προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης και άνεσης, κάτι που το καταφέρνει εξαιρετικά καλά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά τις 20άρες ζάντες, που μπορεί να φαίνονται υπερβολικές για τις ελληνικές συνθήκες, ιδίως για τους επαρχιακούς δρόμους ή την παραλία, το Lynk & Co 01 καταφέρνει να διαχειρίζεται με μαεστρία τις κακοτεχνίες. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στις άρτια ρυθμισμένες αναρτήσεις, οι οποίες προσαρμόζονται στις εκάστοτε απαιτήσεις του οδηγού και προσφέρουν την ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς.

Σε αυτοκινητόδρομους έδιναν στιβαρότητα στα μαζεμένα χιλιόμετρα, ενώ στο ελληνικό επαρχιακό δίκτυο με τις συνεχόμενες στροφές, έλεγχαν σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος, προσφέροντας την κατάλληλη πρόσφυση κι άνεση. Ακόμα και σε στιγμές που χρειάστηκε το γκάζι να πατηθεί αρκετά βαθιά στο πάτωμα, οι κλίσεις του αυτοκινήτου και η συμπεριφορά του παρέμειναν ουδέτερες, επιτρέποντάς του να κινηθεί γρήγορα. Το μόνο που μπορεί να χρειαστεί μόνο λίγο συνήθεια είναι η αίσθηση του πεντάλ των φρένων, η οποία είναι κάπως τεχνητή, αλλά το σύστημα πέδησης με τα 4 αεριζόμενα δισκόφρενα σταματούν πάντα με ασφάλεια το όχημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η premium ποιότητα κύλισης που έκανε αισθητή την παρουσία της σε κάθε χιλιόμετρο, αποτυπωνόταν με τον καλύτερο τρόπο και στο εσωτερικό, όπου η σουηδική κληρονομιά του γίνεται αμέσως αντιληπτή. Αρκετά υψηλή ποιότητα κατασκευής, υλικά από το πάνω ράφι και σύγχρονος σχεδιασμός δημιουργούν μια εικόνα που εντυπωσιάζει όποιον καθίσει μέσα.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με τέσσερα διαφορετικά μοτίβα και δυνατότητα διαμόρφωσης της πληροφορίας που θα λαμβάνει ο οδηγός και η έγχρωμη κεντρική οθόνη του infotainment των 12,7 ιντσών, ενισχύουν τη digital εικόνα του μοντέλου, με το λογισμικό του συστήματος να είναι άμεσο και το μενού καλά δομημένο και εύκολα κατανοητό.

Τα καλοσχεδιασμένα καθίσματα ολοκληρώνουν την πολυτελή εικόνα της καμπίνας, με τα εμπρός να έχουν ελαφρώς σπορ φιλοσοφία και να είναι κατασκευασμένα από ECONYL, ένα ιδιαίτερο υλικό που παράγεται από ανακυκλωμένες πετονιές ψαρέματος και άλλα πλαστικά απόβλητα. Η premium αύρα που εκπέμπουν ταιριάζει απόλυτα με το υπόλοιπο στυλ του αυτοκινήτου, με την πανοραμική οροφή, προσφέροντας άπλετο φυσικό φως, να συμβάλλει επίσης στη συνολική αίσθηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προστεθεί ότι το Lynk & Co 01 έρχεται στάνταρ με όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, όπου μεταξύ άλλων συναντάμε προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πορείας με λειτουργία Queue Assist, 360° κάμερα, υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης, ειδοποίηση οπισθοπορείας, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, ανίχνευση τυφλού σημείου, αυτόματο έλεγχος μεγάλης σκάλας, ημιαυτόματη στάθμευση, ηλεκτρονική κατανομή πέδησης ανά πλευρά στις στροφές και αυτόματος κλιματισμός 2 ζωνών.

Όλη η λουξ αίσθηση που δίνει το μοντέλο στον οδηγό και στους επιβάτες δένει απόλυτα με την εξωτερική εμφάνιση, όπου ξεχωρίζουν οι έντονες ακμές, προσφέροντας ένα επιβλητικό ύφος στο μοντέλο. Τα LED φώτα ημέρας, οι προβολείς και το μυώδες καπό κάνουν το μπροστινό μέρος να βγάζει μια κομψή δυναμικότητα που συμπληρώνεται από την ελαφρώς οπισθοκλινή οροφή και την αεροτομή. Στο πίσω μέρος την παράσταση κλέβουν τα μεγάλα φώτα σε σχήμα «Γ», ο προφυλακτήρας με τις δύο αληθινές απολήξεις της εξάτμισης και ο διαχύτης στο κέντρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα, η macho εικόνα του σε συνδυασμό με το ότι πρόκειται ουσιαστικά για ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο από μια νέα μάρκα, έκανε σχεδόν όσους το αντίκριζαν να το παρατηρούν για ώρα, με πολλούς να μας σταματούν στο δρόμο για να μας ρωτήσουν για το 01.

Η τιμή του νέου Lynk & Co 01 έχει καθοριστεί στα 49.950 ευρώ και κυμαίνεται στα χαμηλά «στρώματα» της κατηγορίας, με τον υποψήφιο αγοραστή να μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο χρωμάτων εσωτερικού και αμαξώματος (μπλε ή μαύρο) και την τοποθέτηση ή μη κοτσαδόρου. Το τελευταίο είναι και το μόνο αξεσουάρ που μπορεί να δεχθεί, καθώς όπως προαναφέρθηκε όλα τα άλλα είναι στάνταρ.

Μάλιστα, χάρη στο plug-in hybrid σύστημα δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του με ετήσια τέλη κυκλοφορίας, ενώ ενδείκνυται για εταιρική χρήση, αφού προσφέρει μια σειρά από φορολογικά πλεονεκτήματα χρήσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εν κατακλείδι, μετά από ένα μήνα πίσω από το τιμόνι του και λίγο περισσότερα από 3.000 χιλιόμετρα, όπου διασχίσαμε αυτοκινητόδρομους, επαρχιακές διαδρομές, πόλεις, βουνά, παραλίες, ακόμα και νησιά, το Lynk & Co 01 απέδειξε ότι ένα plug-in hybrid μοντέλο μπορεί να προσφέρει πολλά περισσότερα από απλώς οικονομία μέσα στην πόλη, συνδυάζοντας επιπλέον κομψότητα, πολυτέλεια, σύγχρονη τεχνολογία και πολύ καλούς χώρους.

Χωρίς να κρύβει τα premium γονίδιά του, το Lynk & Co 01, όχι μόνο είναι μια ουσιαστική εναλλακτική πρόταση, αλλά ένας σοβαρός αντίπαλος για τους παραδοσιακούς παίκτες της κατηγορίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης
: 1.477 κ.εκ., 180 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ., 265 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 82 ίπποι/160 Nm (εμπρός)
Συνδυαστική απόδοση: 262 ίπποι, 425 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,2 λτ./100 χλμ., 24 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.541/1.857/1.694 χλστ., 2.734 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.879 κιλά
Χώρος αποσκευών: 466 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 49.950 ευρώ - 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ