Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο MINI Countryman των 170 ίππων
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ / PHOTOS: Γιώργος Καραγιωργάκης
Το MINI Countryman επιστρέφει καλύτερο και μεγαλύτερο από ποτέ, φιλοδοξώντας στην τρίτη, κατά σειρά, γενιά του να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία του στην πολυσυλλεκτική κατηγορία των SUV.
Από την πρώτη ημέρα που η MINI υποδέχθηκε στην γκάμα της το Countryman, το ερώτημα που προέκυψε σχεδόν αυθόρμητα ήταν αν μια πρόταση με μήκος μεγαλύτερο των 4 μέτρων και ημίψηλη αρχιτεκτονική δικαιούται να βάλει το όνομά της δίπλα σε εκείνο του κλασικού Mini του Σμυρνιού Αλέξανδρου Ισιγόνη.
Είναι το ίδιο ερώτημα που διατυπώνεται και σήμερα με αφορμή την άφιξη του νέου Countryman στη χώρα μας, του μεγαλύτερου σε διαστάσεις MINI που έχουμε γνωρίσει μέχρι σήμερα.
BUY NOW
Καλώς ή κακώς, λοιπόν, η πρώτη μας επαφή με το νέο Countryman επί ελληνικού εδάφους οφείλει να δώσει απαντήσεις τόσο σε εκείνους που διατυπώνουν ευθαρσώς την άποψη ότι ένα full size SUV μοιάζει να έχει απαρνηθεί τις παραδοσιακές αξίες της MINI αλλά και σε αυτούς που αναγνωρίζουν πίσω από την επιλογή αυτή την πρόθεση των Βρετανών να δημιουργήσουν ίσως την πιο ολοκληρωμένη πρόταση στην ιστορία τους.
Η αλήθεια, ως συνήθως, βρίσκεται στη μέση, μιας και η αύξηση στο συνολικό μήκος του νέου MINI Countryman κατά 13 εκατοστά δεν περνά απαρατήρητη, όπως δεν περνά απαρατήρητο το γεγονός ότι οι Βρετανοί έχουν υιοθετήσει μια πολύ διαφορετική σχεδιαστική γλώσσα, υπηρετώντας -κατά δήλωσή τους- το δόγμα της χαρισματικής απλότητας.
Μένει να αποδειχθεί, λοιπόν, αν πέρα από τη θεαματική αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και την απλοποίηση των σχεδιαστικών του γραμμών, το νέο MINI Countryman διαθέτει το… χάρισμα που θα του επιτρέψει να διακριθεί στην πλέον ανταγωνιστική κατηγορία των μικρομέγαλων SUV.
Πέρα του μήκους των 4,43 μέτρων, οφείλεις να προσαρμοστείς με τη νέα διάταξη του εσωτερικού και ειδικότερα του πιλοτηρίου, από το οποίο έχουν εξοστρακιστεί ο πίνακας οργάνων και οι περισσότεροι φυσικοί διακόπτες ώστε το νέο κυκλικό όργανο MINI να αποκτήσει νέα θέση και νέες, διευρυμένες αρμοδιότητες.
Ακριβώς κάτω από αυτό έχουν τοποθετηθεί ο διακόπτης της μίζας, ο επιλογέας των ταχυτήτων, ακόμα και το ηλεκτρικό χειρόφρενο στη μορφή ενός μικρού μπουτόν.
Με εξαίρεση την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής OLED, το εσωτερικό του MINI Countryman κινείται σε ήπιους σχεδιαστικά τόνους, προσβλέποντας στην εργονομία και την πρακτικότητα που τις περισσότερες φορές συνοδεύει μια ακραία μινιμαλιστική προσέγγιση.
Στην υιοθέτηση ενός νέου κατασκευαστικού προτύπου, το οποίο επιβάλλει τη χρήση εναλλακτικών-βιώσιμων υλικών, οφείλεις να χρεώσεις το γεγονός ότι από το νέο Countryman λείπουν τα στοιχεία μιας «βαριάς», γερμανικής κατασκευής.
Στον τομέα της χωροταξίας, το μήκος των 4,43 μέτρων δεν αφήνει τα πράγματα στην τύχη τους, εξασφαλίζοντας χώρους ανάλογους με το ανάστημα ενός… καλοθρεμμένου SUV.
Οι πίσω επιβάτες δεν πρόκειται να νιώσουν μειονεκτικά και τα 450 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν θα δημιουργήσουν ουσιαστικούς περιορισμούς στη μεταφορά αντικειμένων, με τη συμβολή και της ηλεκτρικά ανοιγόμενης πέμπτης πόρτας και της ρυθμιζόμενης πλάτης των πίσω καθισμάτων.
Σε ό,τι αφορά τις προσδοκίες που μπορεί να γεννά μια πρόταση της MINI σε εκείνους που εξακολουθούν να εστιάζουν στα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου, το νέο Countryman έχει τις απαντήσεις, επενδύοντας στο νέο, ήπια υβριδικό σύνολο του 1,5 λίτρου και στο αριστοτεχνικά ζυγισμένο πλαίσιό του.
Με τους 170 ίππους και τα 280 Nm να καταλήγουν στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, δεν είναι η δύναμη που θα λείψει από την καθημερινότητά σου με το νέο MINI Countryman.
Η βρετανική φίρμα δηλώνει ότι η διαδικασία της επιτάχυνσης ολοκληρώνεται σε 8,3 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 212 χλμ./ώρα, νούμερα που αν μη τι άλλο περιγράφουν μια σβέλτη και αποδοτική πρόταση, η οποία έχει ήδη προσπεράσει την αναπόφευκτη αύξηση του βάρους της.
Ούτε φυσικά και τα 20,2 εκατοστά απόστασης από το έδαφος έχουν προκαλέσει μη αναστρέψιμες αλλοιώσεις στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του, μολονότι η άνεση, ακόμα και στην ελληνική άσφαλτο, φαντάζει αδιαπραγμάτευτη, περιχαρακωμένη από τις ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους δύο άξονες.
Στην "βασική" έκδοση με τους τροχούς των 17 ιντσών η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία, ανάλογη μιας premium πρότασης, η οποία δεν αρέσκεται στο να συμβιβάζεται με τη μετριότητα.
Αντιθέτως, το σύστημα διεύθυνσης, παρότι άμεσο, επιδέχεται βελτίωσης ως προς την αίσθηση που προσφέρει με τους τροχούς από γωνία, καθώς ακόμα και στο δυναμικότερο setup (βλέπε Go-Kart Mode), η πληροφορία που μεταφέρει στα χέρια σου δεν διαθέτει τον απαιτούμενο όγκο.
Εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι από τις περισσότερες εκδόσεις -εξαίρεση αποτελεί η γραμμή John Cooper Works- λείπουν τα paddles αλλαγής ταχυτήτων, τα οποία μάλιστα δεν εντάσσονται στον εξοπλιστικό κατάλογο του αυτοκινήτου ούτε ως προαιρετική επιλογή.
Το πρώτο ασφαλές συμπέρασμα που μπορεί να εξάγει κανείς είναι ότι το νέο MINI Countryman έχει διανύσει όση απόσταση χρειάζεται ώστε να βγει από τη σφαίρα επιρροής των μικρών-αστικών SUV και να ενταχθεί σε μια ανώτερη τάξη.
Χωρίς να χάσει την ευελιξία ή τη δυναμική που το διέκρινε και χωρίς να βρεθεί τιμολογιακά πολύ μακριά από τους ταπεινότερους σε καταγωγή ανταγωνιστές του. Για την έκδοση με τον ήπια υβριδικό κινητήρα του 1,5 λίτρου και το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων θα πρέπει να θα δαπανήσει κανείς το ποσό των 34.500 ευρώ, τιμή άκρως δελεαστική για τα δεδομένα ενός SUV με μήκος 4,43 μέτρων και απόδοσης 170 ίππων.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.498 κ.εκ. βενζίνη, 170 ίπποι, 280 Nm
Μετάδοση: αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 8,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 212 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,1 λτ./100 χλμ., 138 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.433/1.843/1.656 χλστ., 2.692 χλστ. μεταξόνιο
Χώρος αποσκευών: 450 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 34.500 ευρώ/88,32 ευρώ